11.01.10, 22:04

Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest silnie zakorzenionym zwyczajem

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Kuba Wajdzik: W Państwa ofercie zadebiutował TV 14. Czym się różni od pozostałych pism telewizyjnych na rynku?
Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Przede wszystkim częstotliwością - jest dwutygodnikiem. "TV14" to magazyn rodzinny, kierowany do szerokiej grupy odbiorców, zbliżonej do populacji. Zawiera program 54 stacji telewizyjnych oraz rozbudowaną część magazynową, zawierającą liczne kolumny tematyczne związane z rodzinnym charakterem tytułu (zdrowie i uroda, kuchnia, podróże, krzyżówki, horoskopy).

KW: Tele Świat zmienił częstotliwość ukazywania się i stał się dwutygodnikiem. Skąd taka decyzja?
MWG: To naturalny etap rozwoju pism telewizyjnych. Po tygodnikach przyszedł czas na dwutygodniki, formułę sprawdzoną już w kilku krajach Europy

KW: Polacy nie za bardzo lubią eksperymenty (np. nietypowy magazyn TV Pilot nie przyjął się). Czy wydawanie pisma co dwa tygodnie nie jest ryzykowne? W przypadku tygodników jest to pewien rytm kupowania, który w przypadku dwutygodników jest zaburzony.
MWG: Doświadczenia innych krajów europejskich pokazują, iż pisma tego typu dobrze się przyjęły i jest to naturalny etap rozwoju tego typu czasopism

KW: Odczuwają Państwo zagrożenie ze strony Internetu i cyfrowych przewodników po programach TV?
MWG: Takiej potencjalnej konkurencji nie można oczywiście pomijać, jednak posiadanie i korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest tak silnie zakorzenionym zwyczajem, iż na razie z tej strony zagrożenia nie odczuwamy.

KW: Dzienniki inwestują w coraz bogatsze dodatki telewizyjne. Jak ocenia Pani ten rynek? Czy w dużym stopniu odbierają państwu czytelników?
MWG: Każdy inwestuje w swoje produkty, zwłaszcza, jeśli nie zyskuja one, a niekiedy tracą odbiorców. Stąd gwałtowne wzbogacanie dodatków telewizyjnych

KW: Dlaczego mimo dużych nakładów, na reklamach TV guidy wciąż mało zarabiają. Dzieje się tak, mimo, że np. czytelnik To i Owo jest bogaty.
MWG: Nie zgodzę się ze stwierdzeniem iż TV guidy wciąż mało zarabiają. Warto przypomnieć chociażby, iż Tele Tydzień w segmencie wszystkich tygodników awansował na lidera wpływów reklamowych (zarabiając cennikowo od stycznia do września br. 64,9 mln zł) , deklasując nawet tygodniki opinii Newsweek, Polityka czy Wprost. Przypomnę iż w ub. roku w tym rankingu był czwarty.To i Owo TV, które Pan wspomina, porównując I-IX 2008 do I-IX 2009 odnotowało 8% wzrost przychodów reklamowych

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 22:00
| prasa » informacje
Pomocnik Historyczny tym razem o Rewolcie 1968
28 lutego br. ukaże się nowy „Pomocnik Historyczny POLITYKI Rewolta 1968” opowiadający o pokoleniowym buncie, kontrkulturze i rewolucji obyczajowej.
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 13:00
| prasa » informacje
Małgorzata Domagalik nową autorką L’OFFICIEL POLSKA
Małgorzata Domagalik od najbliższych numerów będzie publikować w "L’OFFICIEL POLSKA" oraz nowym "L’OFFICIEL HOMMES POLSKA" (Kustra Group) rozmowy z przedstawicielami świata kultury.
21.02.18, 11:00
| prasa » informacje
70 lat magazynu Przyjaciółka. Trzy okładki do wyboru i patronat Małżonki Prezydenta PR
22 lutego br. do kiosków trafi jubileuszowe wydanie „Przyjaciółki”. Czytelnicy będą mieli do wyboru trzy różne okładki z Katarzyną Dowbor, Ewą Wachowicz i Barbarą Kurdej-Szatan. 
16.02.18, 15:00
| prasa » dodatki do gazet
Atlas chmur i pogody z Gazetą Wyborczą
We wtorek i w środę, 20 i 21 lutego br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić dwie części „Atlasu chmur i pogody” - ilustrowanego przewodnika po zjawiskach atmosferycznych.
16.02.18, 12:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Magazyn VOGUE ma wyróżniać się w sieci formą
14 lutego br., jednocześnie z pierwszym drukowanym numerem magazynu „VOGUE”, ruszył serwis Vogue.pl. 
16.02.18, 08:00
| prasa » informacje
Vogue promował debiut w 15 lokalizacjach w Polsce
Na polskim rynku zadebiutował magazyn „Vogue Polska”. Z tej okazji 14 lutego br. na ulicach największych miast w Polsce można było spotkać mobilne kawiarenki Vogue Cafe, które częstowały przechodniów gorącą czekoladą i promowały magazyn.
15.02.18, 21:01
| prasa » informacje
Murator z dodatkiem o smogu mocno promowany w TV
Marcowy numer „Muratora” (od 15 lutego br. na rynku) ukazał się ze specjalnym dodatkiem „Ogrzewanie bez smogu”. To poradnik skierowany do osób, którym zależy na poprawie jakości powietrza w Polsce, i które chcą ogrzewać swoje domy w sposób ekologiczny.
13.02.18, 16:00
| prasa » dodatki do gazet
Numizmat z wizerunkiem Ignacego Jana Paderewskiego z Gazetą Wyborczą
14 lutego br. razem z „Gazetą Wyborczą” (Agora) będzie można kupić numizmat z podobizną wybitnego męża stanu Ignacego Jana Paderewskiego. 
13.02.18, 12:00
| prasa » informacje
Vogue Polska debiutuje. 364 stron objętości pierwszego numeru
14 lutego br. to data wejścia na rynek „Vogue Polska”. Pierwszy numer magazynu zbudowany jest wokół projektu artystycznego Juergena Tellera. 
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL