11.01.10, 22:01

Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest silnie zakorzenionym zwyczajem

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Kuba Wajdzik: W Państwa ofercie zadebiutował TV 14. Czym się różni od pozostałych pism telewizyjnych na rynku?
Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Przede wszystkim częstotliwością - jest dwutygodnikiem. "TV14" to magazyn rodzinny, kierowany do szerokiej grupy odbiorców, zbliżonej do populacji. Zawiera program 54 stacji telewizyjnych oraz rozbudowaną część magazynową, zawierającą liczne kolumny tematyczne związane z rodzinnym charakterem tytułu (zdrowie i uroda, kuchnia, podróże, krzyżówki, horoskopy).

KW: Tele Świat zmienił częstotliwość ukazywania się i stał się dwutygodnikiem. Skąd taka decyzja?
MWG: To naturalny etap rozwoju pism telewizyjnych. Po tygodnikach przyszedł czas na dwutygodniki, formułę sprawdzoną już w kilku krajach Europy

KW: Polacy nie za bardzo lubią eksperymenty (np. nietypowy magazyn TV Pilot nie przyjął się). Czy wydawanie pisma co dwa tygodnie nie jest ryzykowne? W przypadku tygodników jest to pewien rytm kupowania, który w przypadku dwutygodników jest zaburzony.
MWG: Doświadczenia innych krajów europejskich pokazują, iż pisma tego typu dobrze się przyjęły i jest to naturalny etap rozwoju tego typu czasopism

KW: Odczuwają Państwo zagrożenie ze strony Internetu i cyfrowych przewodników po programach TV?
MWG: Takiej potencjalnej konkurencji nie można oczywiście pomijać, jednak posiadanie i korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest tak silnie zakorzenionym zwyczajem, iż na razie z tej strony zagrożenia nie odczuwamy.

KW: Dzienniki inwestują w coraz bogatsze dodatki telewizyjne. Jak ocenia Pani ten rynek? Czy w dużym stopniu odbierają państwu czytelników?
MWG: Każdy inwestuje w swoje produkty, zwłaszcza, jeśli nie zyskuja one, a niekiedy tracą odbiorców. Stąd gwałtowne wzbogacanie dodatków telewizyjnych

KW: Dlaczego mimo dużych nakładów, na reklamach TV guidy wciąż mało zarabiają. Dzieje się tak, mimo, że np. czytelnik To i Owo jest bogaty.
MWG: Nie zgodzę się ze stwierdzeniem iż TV guidy wciąż mało zarabiają. Warto przypomnieć chociażby, iż Tele Tydzień w segmencie wszystkich tygodników awansował na lidera wpływów reklamowych (zarabiając cennikowo od stycznia do września br. 64,9 mln zł) , deklasując nawet tygodniki opinii Newsweek, Polityka czy Wprost. Przypomnę iż w ub. roku w tym rankingu był czwarty.To i Owo TV, które Pan wspomina, porównując I-IX 2008 do I-IX 2009 odnotowało 8% wzrost przychodów reklamowych

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

15.11.17, 14:11
prasa » informacje
Na narty. Specjalne wydanie Tylko Zdrowia
Na rynku prasowym pojawił się magazyn „Na narty" - specjalne wydanie „Tylko Zdrowia” ukazującego się w piątki z „Gazetą Wyborczą”. 
14.11.17, 13:11
prasa » informacje
Zima w Polsce. Nowe wydanie specjalne Werandy
Na rynku prasowym pojawił się magazyn tematyczny Wydawnictwa Te-Jot „Zima w Polsce”, wydawcy „Werandy” i „Werandy Country”. 
13.11.17, 16:11
prasa » dodatki do gazet
Numizmat z Gazetą Wyborczą
We wtorek, 14 listopada br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić numizmat wydany z okazji 150. rocznicy urodzin Józefa Piłsudskiego i setnej rocznicy niepodległości Polski, która przypada w przyszłym roku.
13.11.17, 09:11
prasa » informacje
Ewa Ewart AuTORytetem w Plebiscycie MediaTory
AuTORytetem studentów dziennikarstwa w 11. edycji Plebiscytu MediaTory - Studenckich Nagród Dziennikarskich została Ewa Ewart. 
10.11.17, 20:11
prasa » informacje
Kuchnia na cały rok. Specjalne wydanie magazynu Kuchnia
Ukazało się specjalne wydanie miesięcznika „Kuchnia”. To zbiór zeszytów z przepisami, które ukazują się co miesiąc w magazynie.
10.11.17, 08:11
prasa » informacje
Agora wprowadza nową strategię wydawniczą
Koncentracja na najsilniejszych markach prasowych i uporządkowanie portfolio wydawniczego, zbudowanie spójnej oferty działań okołowydawniczych, rozwój działań z zakresu custom publishing, a także poszukiwanie nowych możliwości na rynku prasy tradycyjnej - to najważniejsze cele nowej strategii wydawniczej pionu Czasopisma Agory.
09.11.17, 20:11
prasa » informacje
Specjalne wydanie Tylko Zdrowia o cukrzycy
Na rynku ukazało sie specjalne wydanie magazynu "Tylko Zdrowie" pod nazwą Jak dobrze żyć z cukrzycą”, które powstało we współpracy z lekarzami i dietetykami.
09.11.17, 09:11
prasa » informacje
Ks. Adam Boniecki upomniany przez przełożonego prowincji za wypowiedzi w mediach
Prowincja Polskiej Zgromadzenia Księży Marianów wydała komunikat odnośnie ostatnich wypowiedzi ks. Adama Bonieckiego.
08.11.17, 14:11
prasa » informacje
Durszlak. Bauer testuje nowy magazyn kulinarny
22 listopada br. nakładame Wydawnictwa Bauer ukaże się testowe wydanie magazynu „Durszlak”.
06.11.17, 18:11
prasa » dodatki do gazet
Kalendarz z naklejkami na 2018 rok z miesięcznikiem Dziecko
Do całego nakładu grudniowego wydania miesięcznika „Dziecko”, który pojawi się na rynku 7 listopada br., zostanie dołączony kalendarz na 2018 rok z naklejkami.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 22 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL