31.05.12, 20:03

Grzegorz Szyroki: Coraz więcej firm w Polsce zleca produkcję filmów korporacyjnych

Grzegorz Szyroki
fot.: archiwum

Rozmowa z Grzegorzem Szyrokim, pomysłodawcą i producentem filmu korporacyjnego dla spółki akcyjnej Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

Kuba Wajdzik: Czym jest film korporacyjny?
Grzegorz Szyroki: W dużym skrócie, ekskluzywną wizytówką firmy. Jest ekskluzywnym narzędziem komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Ekskluzywnym, bo tylko największe firmy w zasadzie z sektora B2B mogą sobie na niego pozwolić. Patrząc jednak z innej perspektywy jest bardzo uniwersalnym środkiem przekazu i klienci wykorzystują filmy korporacyjne, przy bardzo wielu okazjach. Im lepszy film, im lepiej zrealizowany i ciekawszy, tym możliwości jego wykorzystania są szersze.

KW: Czy moda na filmy korporacyjne przyszła już na dobre do Polski?
GS: Z pewnością! Coraz więcej firm w Polsce zleca produkcję filmów korporacyjnych i coraz lepsze filmy powstają , co bardzo cieszy. Na pewno w przeciągu kilku lat będzie standardem, że duże firmy będą posiadały taki środek komunikacji i będą regularnie go wykorzystywały w wielu mediach i przy wielu okazjach.

KW: Na co warto zwrócić uwagę przy produkcji filmu? Czy istnieją jakieś trendy w tym segmencie filmowym?
GS: Trzeba zwracać uwagę na szczegóły, jak w każdym filmie. Trendy i standardy się powoli zaczynają pojawiać. Powoli firmy odchodzą od chęci zlecania filmów – reportaży, które mają trwać 15 min. i dłużej. Przestaje się wymagać również, aby na pierwszym miejscu była pokazywana siedziba firmy i członkowie zarządu w roli głównej. Zaczyna się opowiadać o tym co jest najbardziej uniwersalne, czyli misja, wartości, plany, wizje, odpowiedzialność społeczna biznesu, i to jest właściwa droga.

KW: Jak wyglądąła produkcja filmu od kuchni?
GS: Cała produkcja trwała około sześciu tygodni. Po akceptacji wstępnej wersji scenariusza, zrobiliśmy dokumentację obiektów i infrastruktury PGNiG, które chcielibyśmy aby się w filmie pojawiły. Po zamknięciu tego etapu, wprowadziliśmy drobne korekty do scenariusza i po akceptacji weszliśmy w okres zdjęciowy, w którym mieliśmy sześć dni zdjęciowych, a potem zaczęła się dosyć wymagająca postprodukcja. W szczególności ze względu na użycie HDR. Mieliśmy jednak świetną ekipę kreatywną i produkcyjną. Ambitnie i z sercem do pracy przy filmie podszedł m.in.: reżyser – Tomek Matuszczak, operator - Jakub Kijowski i wyjątkowo cierpliwa Magda Nowacka – producentka wykonawcza.

KW: Skąd pomysł na poważne podejście do innowacji w temacie filmu dla PGNiG? Nie baliście się, że klient odrzuci taki pomysł?
GS: Trochę nie mieliśmy wyjścia. Zlecenie produkcji było wynikiem przetargu, w którym konkurencja była bardzo silna. Postawiliśmy na jedną kartę i zaprezentowaliśmy odważną koncepcję z pełną świadomością, że albo się spodoba, albo tej produkcji nie będziemy przygotowywać. Pracowaliśmy już dla tego klienta 3 lata temu i mniej więcej wiedzieliśmy na ile możemy sobie w tym innowacyjnym podejściu pozwolić. PGNiG jest bardzo wymagającym partnerem z jednej strony, a z drugiej bardzo otwartym na progres i podwyższanie jakości swoich narzędzi komunikacyjnych. Intuicja nas nie zawiodła i udało się. Wygraliśmy przetarg.

KW: Film "PGNiG - Energia dzięki wiedzy" jest pierwszym w historii polskiej kinematografii filmem korporacyjnym, który został nagrodzony na jednej z najbardziej prestiżowych imprez na świecie - New York Festivals. Co to oznacza dla Państwa?
GS: Duży sukces wszystkich, którzy się do niego przyczynili, zarówno po stronie PGNiG jak i PrimeMovers. Z pewnością też dobrą promocję dla nas, a przede wszystkim dużą satysfakcję, że kilka tygodni intensywnej pracy całego zespołu, zakończyło się sukcesem docenionym przez międzynarodowe grono fachowców.

KW: Był Pan producentem wielu filmów. Na czym polega największa różnica przy pracy nad filmami korporacyjnymi?
GS: Specjalnie niczym się nie różni. Trzeba mieć świetną ekipę i dokładać dużych starań w dbałości o szczegóły. Jedyna różnica w porównaniu z produkcją reklam telewizyjnych jest taka, że kreację i scenariusz przygotowujemy my, a nie agencja reklamowa. Tym samym skracamy drogę komunikacyjną z klientem i oszczędzamy jego budżet, nadal zachowując optymalną jakość.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Grzegorz Szyroki 
Absolwent Wydziału Produkcji Filmowej i TV PWSFTViT w Łodzi. Absolwent -  Media Business School -  Ronda, Strategics – Luxembourg, TV Format – Barcelona, Fabula Film – Rzym.  Producent audiowizualny od 10 lat. Prezes zarządu PrimeMovers Sp. z o.o. Head of Development w HappyCreativeAgency. Członek Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. 
Producent filmów reklamowych i korporacyjnych min. dla: PGNiG, Vattenfall, Echo Investment, Hochtief Polska, BGK, Stora Enso, Polsat, Geovita, Jones Lang Lasalle, Warbud, CitiBank, Nokia, Michelin. Producent filmów i programów telewizyjnych min. dla: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, Discovery, ZDF, ARD.

Obejrzyj film korporacyjny PGNiG:

Komentarze

Powiązane

17.01.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Najpozytywniejsza praca świata. Międzynarodowa kampania realizowana przez Grupę On Board Think Kong
Grupa On Board Think Kong rozpoczęła działania promocyjne globalnej kampanii „Najpozytywniejsza praca świata”, w której odpowiada za kompleksową obsługę projektu. 
17.01.18, 17:00
| telewizja » informacje | reklama & PR » informacje
Biura Reklamy TVP sprzedaje już reklamy na czas ZIO w Pjongczang
Telewizja Polska rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego przy Zimowych Igrzyskach Olimpijskich. Najdrożej zostały wycenione reklamy przy zawodach w skokach narciarskich. Wprowadzone zostały także specjalne zasady dotyczące sponsorowania oraz ogłoszona oferta reklam online.
17.01.18, 14:00
| reklama & PR » informacje
Biuro Podróży Reklamy obsłuży digital marki Rockstar
Agencja Biuro Podróży Reklamy wygrała przetarg marki Rockstar, na obsługę jej budżetu digital. Rockstar to brand napoju energetycznego z portfolio koncernu PepsiCo.
17.01.18, 12:00
| reklama & PR » ludzie
Jakub Ćwikliński i Agnieszka Pacewicz awansują w El Padre
Agencja El Padre awansowała dwóch pracowników. Nowo utworzone stanowisko Event Directora objął Jakub Ćwikliński, dotychczasowy Senior Event Manager. Z kolei na stanowisko Senior Event Manager awansowała Agnieszka Pacewicz.
17.01.18, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Edyta Frąckowiak Dyrektor Operacyjną agencji Semahead
Od 1 stycznia br. stanowisko Dyrektora Operacyjnego należącej do Interii agencji Semahead pełni Edyta Frąckowiak.
17.01.18, 08:00
| reklama & PR » artykuły
Beata Grzybek-Zielińska: marketerzy stali się bardziej świadomi w planowaniu i optymalizowaniu modeli komunikacji
Rok 2017 na rynku i w firmie podsumowuje dla portalmedialny.pl Beata Grzybek-Zielińska, Green Parrot, Head of Communication. 
16.01.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Grupa Ströer stawia na zintegrowany HUB sprzedażowy
Grupa Ströer integruje swoje działy sprzedaży. Nowa struktura – Ströer Media - ma zapewnić firmie optymalną synergię działań reklamowych realizowanych w kanałach OOH, Digital oraz w warszawskim Metrze. 
16.01.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Tatra co sekundę, trzy stówy co godzinę. Kampania wspierająca loterię Tatry
Rozpoczęła się kampania wspierająca tegoroczną edycję loterii Tatry. Promocja pod hasłem „Tatra co sekundę, trzy stówy co godzinę” wspierana będzie również działaniami w Internecie oraz punktach sprzedaży. 
16.01.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Herbapol-Lublin przedłuża współpracę z Big Picture
Herbapol-Lublin po roku współpracy, zdecydował się przedłużyć umowę o kolejny rok z Big Picture.
16.01.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Polskie gwiazdy będą sprawdzać AVON. Marta Żmuda Trzebiatowska ambasadorem marki
W 2018 r. marka wprowadza realizację strategii „AVON się sprawdza!”. Do obecnej Ambasadorki marki Małgorzaty Kożuchowskiej, dołącza Marta Żmuda Trzebiatowska.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL