31.05.12, 20:05

Grzegorz Szyroki: Coraz więcej firm w Polsce zleca produkcję filmów korporacyjnych

Grzegorz Szyroki
fot.: archiwum

Rozmowa z Grzegorzem Szyrokim, pomysłodawcą i producentem filmu korporacyjnego dla spółki akcyjnej Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

Kuba Wajdzik: Czym jest film korporacyjny?
Grzegorz Szyroki: W dużym skrócie, ekskluzywną wizytówką firmy. Jest ekskluzywnym narzędziem komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Ekskluzywnym, bo tylko największe firmy w zasadzie z sektora B2B mogą sobie na niego pozwolić. Patrząc jednak z innej perspektywy jest bardzo uniwersalnym środkiem przekazu i klienci wykorzystują filmy korporacyjne, przy bardzo wielu okazjach. Im lepszy film, im lepiej zrealizowany i ciekawszy, tym możliwości jego wykorzystania są szersze.

KW: Czy moda na filmy korporacyjne przyszła już na dobre do Polski?
GS: Z pewnością! Coraz więcej firm w Polsce zleca produkcję filmów korporacyjnych i coraz lepsze filmy powstają , co bardzo cieszy. Na pewno w przeciągu kilku lat będzie standardem, że duże firmy będą posiadały taki środek komunikacji i będą regularnie go wykorzystywały w wielu mediach i przy wielu okazjach.

KW: Na co warto zwrócić uwagę przy produkcji filmu? Czy istnieją jakieś trendy w tym segmencie filmowym?
GS: Trzeba zwracać uwagę na szczegóły, jak w każdym filmie. Trendy i standardy się powoli zaczynają pojawiać. Powoli firmy odchodzą od chęci zlecania filmów – reportaży, które mają trwać 15 min. i dłużej. Przestaje się wymagać również, aby na pierwszym miejscu była pokazywana siedziba firmy i członkowie zarządu w roli głównej. Zaczyna się opowiadać o tym co jest najbardziej uniwersalne, czyli misja, wartości, plany, wizje, odpowiedzialność społeczna biznesu, i to jest właściwa droga.

KW: Jak wyglądąła produkcja filmu od kuchni?
GS: Cała produkcja trwała około sześciu tygodni. Po akceptacji wstępnej wersji scenariusza, zrobiliśmy dokumentację obiektów i infrastruktury PGNiG, które chcielibyśmy aby się w filmie pojawiły. Po zamknięciu tego etapu, wprowadziliśmy drobne korekty do scenariusza i po akceptacji weszliśmy w okres zdjęciowy, w którym mieliśmy sześć dni zdjęciowych, a potem zaczęła się dosyć wymagająca postprodukcja. W szczególności ze względu na użycie HDR. Mieliśmy jednak świetną ekipę kreatywną i produkcyjną. Ambitnie i z sercem do pracy przy filmie podszedł m.in.: reżyser – Tomek Matuszczak, operator - Jakub Kijowski i wyjątkowo cierpliwa Magda Nowacka – producentka wykonawcza.

KW: Skąd pomysł na poważne podejście do innowacji w temacie filmu dla PGNiG? Nie baliście się, że klient odrzuci taki pomysł?
GS: Trochę nie mieliśmy wyjścia. Zlecenie produkcji było wynikiem przetargu, w którym konkurencja była bardzo silna. Postawiliśmy na jedną kartę i zaprezentowaliśmy odważną koncepcję z pełną świadomością, że albo się spodoba, albo tej produkcji nie będziemy przygotowywać. Pracowaliśmy już dla tego klienta 3 lata temu i mniej więcej wiedzieliśmy na ile możemy sobie w tym innowacyjnym podejściu pozwolić. PGNiG jest bardzo wymagającym partnerem z jednej strony, a z drugiej bardzo otwartym na progres i podwyższanie jakości swoich narzędzi komunikacyjnych. Intuicja nas nie zawiodła i udało się. Wygraliśmy przetarg.

KW: Film "PGNiG - Energia dzięki wiedzy" jest pierwszym w historii polskiej kinematografii filmem korporacyjnym, który został nagrodzony na jednej z najbardziej prestiżowych imprez na świecie - New York Festivals. Co to oznacza dla Państwa?
GS: Duży sukces wszystkich, którzy się do niego przyczynili, zarówno po stronie PGNiG jak i PrimeMovers. Z pewnością też dobrą promocję dla nas, a przede wszystkim dużą satysfakcję, że kilka tygodni intensywnej pracy całego zespołu, zakończyło się sukcesem docenionym przez międzynarodowe grono fachowców.

KW: Był Pan producentem wielu filmów. Na czym polega największa różnica przy pracy nad filmami korporacyjnymi?
GS: Specjalnie niczym się nie różni. Trzeba mieć świetną ekipę i dokładać dużych starań w dbałości o szczegóły. Jedyna różnica w porównaniu z produkcją reklam telewizyjnych jest taka, że kreację i scenariusz przygotowujemy my, a nie agencja reklamowa. Tym samym skracamy drogę komunikacyjną z klientem i oszczędzamy jego budżet, nadal zachowując optymalną jakość.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Grzegorz Szyroki 
Absolwent Wydziału Produkcji Filmowej i TV PWSFTViT w Łodzi. Absolwent -  Media Business School -  Ronda, Strategics – Luxembourg, TV Format – Barcelona, Fabula Film – Rzym.  Producent audiowizualny od 10 lat. Prezes zarządu PrimeMovers Sp. z o.o. Head of Development w HappyCreativeAgency. Członek Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. 
Producent filmów reklamowych i korporacyjnych min. dla: PGNiG, Vattenfall, Echo Investment, Hochtief Polska, BGK, Stora Enso, Polsat, Geovita, Jones Lang Lasalle, Warbud, CitiBank, Nokia, Michelin. Producent filmów i programów telewizyjnych min. dla: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, Discovery, ZDF, ARD.

Obejrzyj film korporacyjny PGNiG:

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 19:11
reklama & PR » ludzie
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach w Jet Line
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach dołączyły do Jet wzmacniając siły zespołu sprzedaży. Obie zajmują się sprzedażą i realizacją przede wszystkim kampanii digitalowych, realizowanych na nośnikach DOOH, zintegrowanych w platformie MyLED.
17.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Hill+Knowlton Strategies dla marki Black Red White
Na początku listopada br., do grona klientów Hill+Knowlton Strategies, dołączyła marka meblarska Black Red White.
17.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
F!RST DEAL! 2018. Trwa kampania Grecosa
Ruszyła ogólnopolska kampania telewizyjna Grecosa opracowana przez warszawską agencję kreatywną Skyboat.
17.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Beata Grzybek-Zielińska w Green Parrot
Z początkiem listopada br. do zespołu Agencji dołączyła Beata Grzybek-Zielińska. Objęła stanowisko Head of Communication. 
16.11.17, 20:11
reklama & PR » ludzie
Beata Lewandowska awansowała w ITBC Communication
Beata Lewandowska, pełniąca dotychczas funkcję Account Director działu nowych technologii objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej. Nowym Account Directorem działu IT został natomiast Bartłomiej Pasternak.
16.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Blogerzy w kampanii #IAM3 odkrywają funkcje tabletu MediaPad M3 Lite 10
W nowej kampanii #IAM3, Huawei zachęca do odkrywania świata w towarzystwie tabletu MediaPad M3 Lite 10. W działania promocyjne zaangażowani zostali autorzy dwóch blogów podróżniczych: Tasteaway oraz Szpilki w Plecaku. 
16.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Magicznych Świąt. Najmłodsi eksperci testują zabawki w Tesco
Tesco zaprezentowało świąteczną kampanię reklamową. Poza znanym z minionego sezonu motywem „Magicznych Świąt” w spotach sieci pojawią jej najmłodsi klienci, którzy samodzielnie wybierają propozycje na świąteczne prezenty.
16.11.17, 15:11
reklama & PR » ludzie
Emilia Abramowicz w Cube Group
Emilia Abramowicz dołączyła do Działu Agencyjnego Cube Group jako Senior Account Manager. Wcześniej pracowała w sieci Tradedoubler.
16.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Wielka książka na krakowskim Rynku. Trwa akcja Czytaj PL
To najprawdopodobniej największa książka, którą kiedykolwiek widziano w Polsce. Gigant waży blisko pół tony i mierzy dwa metry. Ma jednak tylko dwanaście stron. Na każdej z nich umieszczono kod QR do ściągnięcia darmowych e-booków. To kolejna odsłona akcji czytelniczej Czytaj PL., 
16.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Synergic zrealizuje kampanie reklamowe z wykorzystaniem transportu miejskiego w stolicy
W listopadzie i grudniu br. Synergic realizuje kilka rozbudowanych kampanii reklamowych z użyciem transportu miejskiego w Warszawie. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 19 listopada 2017
Polecamy
Http://www.Autodoc.PL