26.11.12, 23:11

Piotr Sikora: Rynek brazylijski nie jest dla naszej branży egzotyczny

Piotr Sikora
fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Piotrem Sikorą, wiceprezesem zarządu Platige Image.

Kuba Wajdzik: Skąd się wziął pomysł na strategiczne porozumienie z AD Studio?
Piotr Sikora: Na pomysł nawiązania współpracy wpadliśmy trochę przez przypadek poznając Jarbasa  Agnielli , wieloletniego dyrektora kreatywnego, a teraz  jednego z najbardziej nagradzanych reżyserów reklamowych na  świecie. Jarbas od lat ma własne studio – AD STUDIO-  bardzo  dobrze działające na rynku brazylijskim, więc chęć połączenia sił przyszła naturalnie idealnie wpisując  się w naszą strategię ekspansji na rynki zagraniczne.

KW: Co oznacza dla Państwa firmy podpisanie porozumienia z AD Studio?
PS: W ciągu trzech lat planujemy uzyskać 50 proc. przychodów ze sprzedaży naszych usług zagranicą. Nawiązanie współpracy z AD dodatkowo wzmacnia nasz potencjał kreatywny zarówno w Polsce, jak i na świecie. Połączenie talentu i doświadczenia polskich i brazylijskich kreatywnych , reżyserów i grafików wprowadzi nową jakość - niezależnie od kraju w którym będziemy sprzedawać nasze usługi.
 
KW: Nowy rynek to nowe wyzwania dla Platige Image. Jak chcą Państwo odnaleźć się na rynku brazylijskim - dość egzotycznym dla polskich firm?
PS: Wbrew pozorom rynek brazylijski nie jest dla naszej branży egzotyczny. Jest wręcz przeciwnie, pod wieloma względami oba rynki są do siebie bardzo podobne. Jedną ze wspólnych cech jest wysoka liczba projektów animowanych, a także podobna wrażliwość kreatywnych…

KW: Jak obecnie ocenia Pan pozycję Platige Image na polskim rynku?
PS: Zajmujemy pozycję lidera pod względem liczby i jakości realizowanych projektów 3D. Podobnie jest zresztą w przypadku produkcji zaawansowanych i wymagających ogromnego zaangażowania studia do których należy np. intro do „Wiedźmina 2” czy kampania MOVE YOUR IMAGINATION, wyprodukowany dla Polskiej Agencji Turystycznej,  Animowana Historia Polski czy wiele projektów dla różnych muzeów. W tym segmencie jest niewiele firm w Europie, które mogą z nami konkurować. Inaczej wygląda sytuacja na bardzo konkurencyjnym i czułym pod względem cenowym rynku mniejszych projektów, gdzie przestaje tak bardzo liczyć się jakość,  a pierwsze skrzypce gra atrakcyjna cena. Jednak i tu nie oddajemy pola -  w zeszłym roku utworzyliśmy Platige Post – komórkę zajmującą się realizacją projektów łatwiejszych i mniej czasochłonnych.  Dzięki naszemu zapleczu sprzętowemu ale przede wszystkim ludzkiemu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość produkcji w średni segmencie prac reklamowych. Po roku widać, że to był strzał w dziesiątkę, Platige Post stał się bowiem dużą konkurencją dla innych mniejszych studiów na rynku.
 
KW: Jaki ostatni realizowany projekt był szczególnie dla Państwa ważny?
PS: Ostatnim takim projektem była realizacja trailera do gry „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”. Jesteśmy z tego projektu bardzo dumni, tym bardziej, że zapewnił nam spory rozgłos na świecie. Ostatnio dał nam złotą statuetkę w kategorii produkcja i postprodukcja filmowa na prestiżowym festiwalu designu London International Awards. To już kolejna po GoldenTrailerAwards, tak cenna nagroda dla tej produkcji.

KW: Jak w najbliższych latach będzie rozwijał się rynek postprodukcji?
PS: Przewiduję dynamiczny rozwój rynku chociażby z tego względu na fakt, że nawet w kryzysie wykonanie projektu animowanego jest tańsze niż realizacja projektu reklamowego. Jednak na pewno nie unikniemy rozdrobnienia - szczególnie w segmencie tańszych i mniejszych projektów. Z pewnością spowoduje to znaczy spadek cen usług. Nie obawiam się jednak o pozycję Platige Image. Dzięki naszemu zapleczu artystyczno-kreatywnemu utrzymamy silną pozycję na rynku. Co więcej –naszym celem jest ją nieustannie wzmacniać. Czy będą większe budżety? Trudno powiedzieć. Nie przewiduję bizantyjskich projektów, te czasy chyba już dawno odeszły w niepamięć.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

22.11.17, 12:11
reklama & PR » wydarzenia branżowe
Marketing miejsc to coś więcej niż reklama. VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Tworzenie tożsamości marki jaką jest miejscowość czy cały region staje się coraz ważniejszym narzędziem rozwoju samorządów. O tym i innych ważnych z punktu widzenia samorządu kwestiach będzie mowa podczas VII Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbędzie się w dniach 30 listopada oraz 1 grudnia w Rzeszowie.
22.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Grupa Havas inwestuje w platformę Octoly
Komercyjna platforma Octoly zrzeszająca influencerów modowych, lifestylowych i beauty, została dofinansowana kwotą 10 mln dolarów i uruchomiła serwis OctoPrime.co. Pozwoli on 10 tys. influencerek na sprzedaż recenzowanych produktów w osobistym sklepie online.
22.11.17, 10:11
reklama & PR » ludzie
Joanna Giz w zespole Think Kong
Do zespołu Think Konga dołączyła Joanna Giz, która objęła stanowisko Content Marketing Team Managera i będzie odpowiadać w agencji za rozwój działań content marketingowych dla marek z branży IT, beauty oraz deweloperskiej. 
21.11.17, 20:11
reklama & PR » informacje
Konkursie fotograficzny marki Haier. Akcję wspiera Adam „Poszukiwacz” Wiejak
Firma Haier, producent AGD, organizuje konkurs fotograficzny, w którym można zdobyć nową pralkę HW70-14636S i zostać królem lub królową wysadzania. Akcję wspiera youtuber Adam „Poszukiwacz” Wiejak. 
21.11.17, 19:11
reklama & PR » informacje
BERM realizuje projekt dla Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii
Agencja BERM Creative Production Group została wybrana do realizacji działań promocyjnych, informacyjnych oraz edukacyjnych przy trzech projektach realizowanych przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
21.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Black Energy Drink został Tytularnym Sponsorem LFL All-Star Tour Poland 2018
Marka Black Energy Drink (Food Care Group) podjęła współpracę z firmą Pro Polska - promotorem wyjątkowej trasy Legends Football League (LFL). Kobieca liga futbolowa rozegra po raz pierwszy mecze w Europie, i to właśnie w Polsce.
21.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
You’re the driver. Kampania reklamowa Gulf Polska
Gulf Polska (producent środków smarnych) wystartował w listopadzie br. z nową kampanią wizerunkową pod hasłem “You’re the driver”, którą chce przypomnieć światu czym jest prawdziwa motoryzacja i kto w samochodzie tak naprawdę rządzi.
21.11.17, 16:11
reklama & PR » ludzie
Anna Dzierzędzka w Value Media
Od stycznia 2018 r. do zespołu domu mediowego Value Media (Group One) dołączy Anna Dzierzędzka, przez ostatnie 16 lat związana z MediaCom.
21.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
Delecta prezentuje przepis na święta pełne emocji
Delecta, marka z portfolio spółki Bakalland, wystartowała ze swoją świąteczną kampanią reklamową. Marka komunikuje swoim konsumentom „przepis na niezapomniane święta”.
21.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Grzegorz Miecznikowski rzecznikiem prasowym Parady Równości oraz Fundacji Wolontariat Równości
Od końca października br. obowiązki w zakresie relacji z mediami oraz społecznością LGBT przejmuje Grzegorz Miecznikowski i prowadzona przez niego Agencja S Words.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 22 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL