26.11.12, 23:59

Piotr Sikora: Rynek brazylijski nie jest dla naszej branży egzotyczny

Piotr Sikora
fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Piotrem Sikorą, wiceprezesem zarządu Platige Image.

Kuba Wajdzik: Skąd się wziął pomysł na strategiczne porozumienie z AD Studio?
Piotr Sikora: Na pomysł nawiązania współpracy wpadliśmy trochę przez przypadek poznając Jarbasa  Agnielli , wieloletniego dyrektora kreatywnego, a teraz  jednego z najbardziej nagradzanych reżyserów reklamowych na  świecie. Jarbas od lat ma własne studio – AD STUDIO-  bardzo  dobrze działające na rynku brazylijskim, więc chęć połączenia sił przyszła naturalnie idealnie wpisując  się w naszą strategię ekspansji na rynki zagraniczne.

KW: Co oznacza dla Państwa firmy podpisanie porozumienia z AD Studio?
PS: W ciągu trzech lat planujemy uzyskać 50 proc. przychodów ze sprzedaży naszych usług zagranicą. Nawiązanie współpracy z AD dodatkowo wzmacnia nasz potencjał kreatywny zarówno w Polsce, jak i na świecie. Połączenie talentu i doświadczenia polskich i brazylijskich kreatywnych , reżyserów i grafików wprowadzi nową jakość - niezależnie od kraju w którym będziemy sprzedawać nasze usługi.
 
KW: Nowy rynek to nowe wyzwania dla Platige Image. Jak chcą Państwo odnaleźć się na rynku brazylijskim - dość egzotycznym dla polskich firm?
PS: Wbrew pozorom rynek brazylijski nie jest dla naszej branży egzotyczny. Jest wręcz przeciwnie, pod wieloma względami oba rynki są do siebie bardzo podobne. Jedną ze wspólnych cech jest wysoka liczba projektów animowanych, a także podobna wrażliwość kreatywnych…

KW: Jak obecnie ocenia Pan pozycję Platige Image na polskim rynku?
PS: Zajmujemy pozycję lidera pod względem liczby i jakości realizowanych projektów 3D. Podobnie jest zresztą w przypadku produkcji zaawansowanych i wymagających ogromnego zaangażowania studia do których należy np. intro do „Wiedźmina 2” czy kampania MOVE YOUR IMAGINATION, wyprodukowany dla Polskiej Agencji Turystycznej,  Animowana Historia Polski czy wiele projektów dla różnych muzeów. W tym segmencie jest niewiele firm w Europie, które mogą z nami konkurować. Inaczej wygląda sytuacja na bardzo konkurencyjnym i czułym pod względem cenowym rynku mniejszych projektów, gdzie przestaje tak bardzo liczyć się jakość,  a pierwsze skrzypce gra atrakcyjna cena. Jednak i tu nie oddajemy pola -  w zeszłym roku utworzyliśmy Platige Post – komórkę zajmującą się realizacją projektów łatwiejszych i mniej czasochłonnych.  Dzięki naszemu zapleczu sprzętowemu ale przede wszystkim ludzkiemu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość produkcji w średni segmencie prac reklamowych. Po roku widać, że to był strzał w dziesiątkę, Platige Post stał się bowiem dużą konkurencją dla innych mniejszych studiów na rynku.
 
KW: Jaki ostatni realizowany projekt był szczególnie dla Państwa ważny?
PS: Ostatnim takim projektem była realizacja trailera do gry „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”. Jesteśmy z tego projektu bardzo dumni, tym bardziej, że zapewnił nam spory rozgłos na świecie. Ostatnio dał nam złotą statuetkę w kategorii produkcja i postprodukcja filmowa na prestiżowym festiwalu designu London International Awards. To już kolejna po GoldenTrailerAwards, tak cenna nagroda dla tej produkcji.

KW: Jak w najbliższych latach będzie rozwijał się rynek postprodukcji?
PS: Przewiduję dynamiczny rozwój rynku chociażby z tego względu na fakt, że nawet w kryzysie wykonanie projektu animowanego jest tańsze niż realizacja projektu reklamowego. Jednak na pewno nie unikniemy rozdrobnienia - szczególnie w segmencie tańszych i mniejszych projektów. Z pewnością spowoduje to znaczy spadek cen usług. Nie obawiam się jednak o pozycję Platige Image. Dzięki naszemu zapleczu artystyczno-kreatywnemu utrzymamy silną pozycję na rynku. Co więcej –naszym celem jest ją nieustannie wzmacniać. Czy będą większe budżety? Trudno powiedzieć. Nie przewiduję bizantyjskich projektów, te czasy chyba już dawno odeszły w niepamięć.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

23.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Chigo Agency poszerza współpracę z Salvador Machines
Agencja Chigo przedłużyła współpracę na 2018 rok z włoskim producentem maszyn do obróbki drewna - Salvador Machines oraz rozszerzyła ją o wsparcie innej marki należącej do grupy - Salvamac.
23.02.18, 14:00
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie pyszne Święta. W marcu startuje kampania Galeo
1 marca br. startuje kampania reklamowa Galeo. Wsparte zostaną majeranek oraz pieprz czarny Galeo, reprezentujące portfolio przypraw niezbędnych do przygotowania tradycyjnych wielkanocnych dań.
23.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Havas Media utrzymuje budżet marki Tarczyński
Dom mediowy Havas Media (Havas Media Group) obronił budżet Tarczyński i zwyciężył w przetargu na obsługę mediową marki wędlin.
23.02.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Kupuj z głową. Kampania serwisu Otomoto
Ruszyła kolejna kampania telewizyjna największego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Tym razem Otomoto stawia na edukację i wsparcie dla tych, którzy planują kupić auto.
23.02.18, 10:10
| internet » e-commerce | reklama & PR » informacje
Definicja lepszych zakupów. Trwa kampania supermarketu Frisco.pl
W lutym br., wystartowała kampania supermarketu online Frisco.pl. To pierwsza kampania stworzona w ramach nowej platformy komunikacji marki, której przewodzi hasło „Frisco.pl – Definicja lepszych zakupów”.
22.02.18, 22:00
| reklama & PR » informacje
PTAK WARSAW EXPO stałym członkiem SBE
W lutym br. do grona członków Stowarzyszenia Branży Eventowej dołączył PTAK WARSAW EXPO, największe centrum targowo-kongresowe w Europie Środkowej.
22.02.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Już ponad 5 tys. osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec SKI Areny

Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 tys. turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka. Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu - w tym komunikatorze - wspiera ich chatbot.
22.02.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Planet PR obsłuży kolejny raz European Rover Challenge
Planet PR po raz kolejny będzie obsługiwać jedno z największych międzynarodowych wydarzeń robotyczno-kosmicznych w Europie – European Rover Challenge. 
22.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Grzegorz Krzemień szefem Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska
Pracami drugiej kadencji Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, której celem jest kształtowanie standardów kompetencji e-marketingowych, pokieruje od początku marca br. Grzegorz Krzemień, Prezes GoldenSubmarine. 
22.02.18, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Awanse w Mindshare Polska
Żaneta Szysz oraz Małgorzata Żeleźnik awansują w strukturze domu mediowego Mindshare Polska. Natomiast Anna Milewska, obejmuje nadzór nad pracami zespołu Client Leadership. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL