20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

23.08.16, 10:08
reklama & PR » informacje
Okazja na Berlinki w kampanii agencji Publicis
Od 22 sierpnia br. w telewizji emitowane są najnowsze przygody wygadanych Berlinek. Działania komunikacyjne będą realizowane w telewizji i internecie. 
22.08.16, 18:08
reklama & PR » informacje
ECCO w Aliganza Fashion Agency
ECCO – skandynawska marka sektora premium, oferująca obuwie oraz dodatki ze skóry, dołączyła do grona klientów Aliganza Fashion Agency wraz z początkiem sierpnia br.
22.08.16, 17:08
reklama & PR » informacje
Kolejna odsłona reklam Carrefour
Jesienna odsłona kampanii z udziałem Napoleona przebiegnie pod hasłem „Back to School”. Za zakup mediów digitalowych odpowiada K2 Media. 
22.08.16, 12:08
reklama & PR » informacje
Codemedia: telekomunikacja i retail ponownie na czele największych marek w TV
Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w pierwszym półroczu 2016 byli Orange, Lidl oraz Play, najwyższe wzrosty zanotowały Biedronka oraz T-Mobile.
22.08.16, 11:08
reklama & PR » informacje
MOOQ Michała Pawlika i Filipa Filara debiutuje na rynku
Michał Pawlik, dotychczasowy szef strategii Mind Progress Group, oraz Filip Filar zajmujący się sprzedażą w tej samej firmie, po odejściu z niej stworzyli nową markę MOOQ – agencję strategiczno-kreatywną.
22.08.16, 09:08
reklama & PR » informacje
Fireball i Mindshare z akcją dla Grupy Eurocash
Wystartowała MegaKolekcja – promocja konsumencka, w której klienci sklepów podczas dokonywania codziennych zakupów mogą otrzymać figurki i naklejki.
21.08.16, 12:08
reklama & PR » informacje
IgnitionOne klientem PR Calling
Agencja PR Calling! zadba o strategię content marketingową, social media i media relations IgnitionOne.
20.08.16, 12:08
reklama & PR » informacje
Serwisy sportowe Grupy Onet-RAS Polska z rekordową liczbą użytkowników
Serwisy sportowe Grupy Onet-RAS Polska w trakcie Igrzysk XXXI Olimpiady w Rio de Janeiro odwiedza dziennie średnio 1,78 mln użytkowników. W rekordowym dniu, 16 sierpnia br., serwisy sportowe Grupy odwiedziło ponad 2,1 mln użytkowników.
19.08.16, 18:08
reklama & PR » informacje
21 dni dla pełnej ochrony jamy ustnej. Kampania Listerine
Marka Listerine gwarantuje pełną ochronę jamy ustnej w nowej kampanii Listerine Total Care albo zwrot kosztów.
19.08.16, 17:08
reklama & PR » informacje
Kampania Wyszeruj swoje organy zachęca do oddawania organów
Dziś rusza nowa akcja kampanii społecznej Dawca.pl pod hasłem „Wyszeruj swoje organy”.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 21.09.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki,

do 21.09.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.09.16

Pula nagród konkursu to aż 101 książek!!!

Kalendarium
Dziś jest 24 sierpnia 2016
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.