20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

26.02.15, 11:02
reklama & PR » informacje
Bodymax w radiu i prasie
Wystartowała kampania promocyjna marki Bodymax firmy Orkla Health, która realizowana będzie z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji. Za planowanie oraz zakup mediów odpowiada dom mediowy Universal McCann (UM). 
26.02.15, 10:02
reklama & PR » ludzie
Dział Multiscreen w Agencji K2 Media
Agencja K2 Media utworzyła dział Multiscreen zajmujący się projektowaniem, wdrażaniem i prowadzeniem kampanii video we wszystkich kanałach komunikacji, począwszy od tradycyjnej TV poprzez platformy VOD, YouTube na nośnikach mobilnych kończąc.
25.02.15, 22:02
reklama & PR » informacje
Mind Progress Group obsłuży Centrum Handlowe Janki
Agencja marketingu zintegrowanego Mind Progress Group nawiązała współpracę z Centrum Handlowe Janki. W ramach współpracy firma poprowadzi działania z obszaru kreacji i social media. 
25.02.15, 21:02
reklama & PR » informacje
John Pitcher zadba o Dzielnicę Wisła
W sezonie letnim, w ciągu jednej nocy nad Wisłą bawi się nawet 20 tysięcy osób. Dotarcie do odwiedzających z komunikatem nakłaniającym do dbania o "Dzielnicę Wisła" i sprzątania po sobie to priorytet kampanii.
25.02.15, 17:02
reklama & PR » informacje
Ruszyła kampania społeczna Bohaterowie Fundacji Dorastaj z Nami
Wystartowała kampania społeczna „Bohaterowie” przygotowana przez Fundację Dorastaj z Nami. Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na rolę służb publicznych w Polsce i na kwestie odpowiedzialności społecznej za losy rodzin tych, którzy w swojej codziennej pracy narażają za nas życie. 
25.02.15, 14:02
reklama & PR » ludzie
Tomasz Zgliczyński-Cuber w Czteryczwarte
Do zespołu Czteryczwarte dołączył Tomasz Zgliczyński-Cuber, konsultant strategicznego zarządzania marką. Nowa osoba wzmocni dział Corporate Identity, rozbudowywany ze względu na szereg przetargów wygranych przez agencję. Przypomnijmy, w ostatnim czasie Czteryczwarte wygrało m.in. przetarg na stworzenie sieci handlowej MILA.
25.02.15, 11:02
reklama & PR » informacje
ATOM Media Interaktywne dla Vita Buer D3
Marka Vita Buer D3 rozszerzyła współpracę z agencją ATOM Media Interaktywne. Agencja odpowiedzialna jest za prowadzenie profilu na Facebooku oraz przygotowanie nowej strony internetowej.
25.02.15, 10:02
reklama & PR » case study
Case study: Sięgaj gwiazd - Toshiba i kosmiczna kampania
Toshiba wykorzystała okresową kampanię promocyjną do pobudzenia sprzedaży i kreowania wizerunku. 565 poprawnie wypełnionych formularzy, ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. To efekty współpracy z Me & My Friends. 
25.02.15, 00:02
reklama & PR » informacje
Sieć CITYFIT klientem OS3
Sieć innowacyjnych klubów fitness – CITYFIT, w wyniku przetargu wybrała OS3 do kompleksowej obsługi. Agencja zajmie się przygotowaniem i realizacją strategii komunikacji online i offline.
24.02.15, 22:02
reklama & PR » informacje
Brother promuje serię Business Smart
Pod hasłem „Innowacja druku” Brother prowadzi kampanię urządzeń z serii Business Smart. Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiadają agencje Newcast, Performics i Zenith należące do ZenithOptimedia Group.
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 01.04.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.03.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.03.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 28 lutego 2015
Polecamy
Konferencje

10 marca – 19 kwietnia 2015 r., 8 uczelni w 4 miastach 

24 i 25 lutego 2015 r., Warszawa.