20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

24.10.14, 09:10
reklama & PR » informacje
Glossy Media z pakietem serwisów Wnętrza
Oferta sieci reklamy kobiecej Glossy Media została powiększona o nowy pakiet serwisów „Wnętrza". Jest to już jedenasty pakiet tematyczny sieci.
23.10.14, 12:10
reklama & PR » informacje
Marka FELIX z kampanią telewizyjna i akcją samplingową
Marka FELIX wprowadziła na rynek m.in. nowe przekąski dla kotów FELIX Crispies. Wprowadzeniu nowości towarzyszy kampania telewizyjna i akcja samplingowa, która będzie miała miejsce w największych miastach Polski.
23.10.14, 11:10
reklama & PR » artykuły
Rola nowego logo w budowaniu silnej marki kraju
Trwają ogólnopolskie wybory, w których Polacy oddają swoje głosy na jeden z trzech znaków. Nowe logo nie będzie zastępowało godła ani flagi, ma jedynie integrować działania promocyjne, budujące dobrą reputację kraju i polskich marek. Docelowo logo ma być przekazane nieodpłatnie na ręce Skarbu Państwa. 
23.10.14, 11:10
reklama & PR » informacje
IAB AdEx: Display liderem wzrostów reklamy online
Według badania IAB AdEx, realizowanego przez PwC, w I półroczu 2014 r. wartość cyfrowej reklamy w Polsce przekroczyła 1,25 mld zł. Wydatki na reklamę online wzrosły o 5,7% względem analogicznego okresu poprzedniego roku, co przekłada się na dodatkowe 67 mln. 
23.10.14, 10:10
reklama & PR » informacje
Getin Bank z nową kampanią reklamową
Wystartowała ogólnopolska, wielokanałowa kampania reklamowa Getin Banku, promująca Konto Osobiste oraz Pakiet Korzyści „Mój Bank”. 
23.10.14, 10:10
reklama & PR » informacje
Yoberi uruchomiła 100 interaktywnych citylight’ów z darmowym internetem
Yoberi dostarcza technologię do kolejnej niestandardowej kampanii łączącej outdoor i mobile. Mieszkańcy największych miast w Polsce korzystają z internetu LTE oferowanego ze 100 nośników reklamy typu citylight. 
22.10.14, 18:10
reklama & PR » informacje
Value Media wygrywa obsługę ING Życie
Dom mediowy Value Media (grupa komunikacyjna Group One) wygrał przetarg na obsługę ING Życie w Internecie.
22.10.14, 13:10
reklama & PR » informacje
Great Open House wesprze Intersnack w launchu kremu Felix Nutters
Agencja marketingu zintegrowanego Great Open House przeprowadzi działania związane z wprowadzeniem na rynek nowego produktu z portfolio Intersnack Poland – kremu orzechowo-kakaowego Felix Nutters.
22.10.14, 12:10
reklama & PR » informacje
Pożegnaj plamy. Powitaj lśniącą czystość. Persil Duo Caps w kampanii reklamowej
Agencja TBWA przygotowała kampanię 360 stopni dla marki Persil z portfolio firmy Henkel. Działania promują produkt Persil Duo Caps – kapsułki z płynnym enzymem odplamiającym i aktywatorem blasku. Agencja odpowiada za przygotowanie materiałów ATL, BTL i digital.
22.10.14, 08:10
reklama & PR » informacje
MaxxiMUM możliwości. Kampania robotów kuchennych marki Bosch
„MaxxiMUM możliwości” to hasło nowej kampanii robotów kuchennych marki Bosch. Akcja, która potrwa do 31 grudnia br., poza obecnością w prasie, Internecie i social media, obejmuje współpracę z blogerami i vlogerami. Dodatkowo kampanii towarzyszy promocja konsumencka.
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 25.11.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

do 24.11.14

Do wygrania jeden egzemplarz audiobooka.

do 23.11.14

Do wygrania dwa egzemplarze książki.

Kalendarium
Dziś jest 25 października 2014
Polecamy
Konferencje

25 listopada 2014 r., STADION NARODOWY, Warszawa

Freshmen’s Survival jest trzydniowym, cyklicznym wyjazdem szkoleniowym organizowanym przez Europejskie Forum Studentów AEGEE-Kraków w dniach 24-26 października 2014 r. w Skawicy.