20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

29.09.16, 10:09
reklama & PR » informacje
Kampania z precyzyjnym geotargetowaniem dla AuchanDirect.pl
Ruszyła kampania Facebook Local Awareness dla AuchanDirect.pl realizowana przez Agencję Up&More.
29.09.16, 09:09
reklama & PR » informacje
Piękno użytkowych rzeczy stworzonych z plastrów montażowych tesa Powerstrips
W połowie września br. ruszyła trwająca pięć tygodni kampania promująca plastry montażowe tesa Powerstrips, przygotowana przez agencję Streetcom.
28.09.16, 18:09
reklama & PR » informacje
J.W. Construction klientem Neuron Agencji PR
Neuron Agencja PR rozpoczęła współpracę z J. W. Construction, polskim deweloperem mieszkaniowym.
28.09.16, 15:09
reklama & PR » informacje
Miło Cię widzieć na Moście Gdańskim
Neon „Miło Cię widzieć”, który od dwóch lat znajduje się na warszawskim Moście Gdańskim zyskał nową funkcję. Teraz dzięki zamontowaniu specjalnego ekranu wyświetlającego imiona, warszawiacy mogą pozdrowić swoich bliskich.
28.09.16, 14:09
reklama & PR » informacje
Publicity dla LangMedia
LangMedia Sp. z o.o. nawiązała współpracę z agencją Publicity. W ramach umowy Publicity odpowiada za działania promocyjne i PR oraz relacje z mediami.
28.09.16, 10:09
reklama & PR » ludzie
Małgorzata Megger i Maciej Szaroleta w Albedo Marketing
Stanowisko szefa działu Field Marketingu w Albedo Marketing objęła Małgorzata Megger, natomiast Dyrektorem Strategii został Maciej Szaroleta.
28.09.16, 09:09
reklama & PR » ludzie
Natalia Makowska w OS3
Natalia Makowska zajęła stanowisko Senior Account Managerem w agencji OS3.
28.09.16, 08:09
reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza stały pomiar wskaźnika advisibility
Dom sprzedaży mediów interaktywnych Ströer Digital Media wprowadza pomiar wskaźnika advisibility na wszystkich stronach swojej sieci reklamowej.
27.09.16, 18:09
reklama & PR » informacje
Linkleaders partnerem EFNI
Linkleaders będzie współtworzyć biuro prasowe Europejskiego Forum Nowych Idei podczas VI edycji wydarzenia, która startuje już 28 września br.
27.09.16, 17:09
reklama & PR » ludzie
Crimtan rozwija biznes programmatic
Michał Bielecki i Mikołaj Niziński, w nowych rolach Business Development Managerów, rozwijają w Crimtan Polska sprzedaż reklamy internetowej w modelu programmatic. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Najnowsze informacje: reklama & PR
30.09.16, 10:09
29.09.16, 15:09
Konkursy
do 01.11.16

Pula nagród konkursu to aż 101 książek!!!

do 30.10.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.10.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 30 września 2016
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

19-21 października 2016 r., Warszawa.