20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

23.06.16, 10:06
reklama & PR » informacje
Dermika V-Modelist radzi jak zapobiegać starzeniu się skóry twarzy
14 czerwca 2016 r. ruszyła kampania reklamowa kosmetyków Dermika V-Modelist, której celem jest odpowiedzenie na pytanie jak zminimalizować ryzyko starzenia się skóry twarzy.
23.06.16, 08:06
reklama & PR » informacje
Poczuj w sobie moc z Listerine
13 czerwca 2016 r. ruszyła kampania marki Listerine pod hasłem "Poczuj w sobie moc", stworzona przez agencję Lemon Sky J. Walter Thompson Poland.
23.06.16, 07:06
reklama & PR » informacje
W Łodzi powstała Leśna Aleja Gwiazd
21 czerwca 2016 r. w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej otwarto Leśną Aleję Gwiazd. Projekt jest częścią kampanii #ŁódźHollyWoods powstałej na zamówienie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi.
22.06.16, 20:06
reklama & PR » informacje
Konkurs na hasło reklamujące markę Black rozstrzygnięty
Znamy hasło, które zwyciężyło w konkursie marki Black "Złap Blacka i zmoblizuj się".
22.06.16, 17:06
reklama & PR » informacje
Carlsberg Polska po raz trzeci weźmie konsumentów w obroty
W czerwcu 2016 r. ruszyła trzecia edycja ekologicznej kampanii społecznej Carlsberg Polska oraz Fundacji Nasza Ziemia pod hasłem "Weź mnie w obroty", zachecającej konsumentów do oddawania do sklepów butelek zwrotnych.
22.06.16, 16:06
reklama & PR » informacje
Mistrzowska oferta 2016. Kampania Mitsubishi Motors
Pod hasłem „Mistrzowska oferta 2016” wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa firmy Mitsubishi Motors. 
22.06.16, 16:06
reklama & PR » informacje
MediaCom pierwszą agencja mediową korzystającą z Digital Ad Ratings
Dom mediowy MediaCom Warszawa, jako pierwsza agencja mediowa w Polsce, zaczął wykorzystywać najnowsze narzędzie Instytutu Nielsen Audience Measurement - Digital Ad Ratings (DAR).
22.06.16, 15:06
reklama & PR » informacje
Agencja Face it! przejmuje działania promocyjne restauracji Abażur
Warszawska restauracja Abażur podjęła roczną współpracę z agencją Face it!, która zajmie się jej promocją.
22.06.16, 13:06
reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Nowak w Ogilvy PR
Bartłomiej Nowak rozpoczął pracę w agencji Ogilvy PR na stanowisku Account Executive.
22.06.16, 12:06
reklama & PR » informacje
Codemedia: Analiza wydatków reklamowych branży modowej
W drugiej połowie 2015 r. sektor modowy przeznaczył na działania promocyjne ponad 127 milionów zł, co stanowiło kwotę większą o 18 mln w porównaniu do analogicznego okresu 2014. W ujęciu całorocznym branża wydała 224,7 mln złotych notując wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 19.08.16

Pula nagród konkursu to aż 101 książek!!!

do 24.07.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.07.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 25 czerwca 2016
Polecamy
Konferencje

19-21 października 2016 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.