20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

30.06.15, 15:06
reklama & PR » informacje
Krzysztof Modrzewski w Value Media
W ostatnich tygodniach do zespołu domu mediowego Value Media (Group One) dołączył Krzysztof Modrzewski, obejmując stanowisko SEM Specialist w zespole Łukasza Plony.
30.06.15, 14:06
reklama & PR » informacje
Nairobia dla Netto
Netto, trzecia pod względem wielkości sieć dyskontów w Polsce, w konkursie ofert wybrała agencję Nairobia do przeprowadzenia kampanii z okazji 20. rocznicy obecności marki na polskim rynku.
30.06.15, 12:06
reklama & PR » informacje
IAB Polska mówi „stop” reklamie w nielegalnych serwisach
23 czerwca br. w siedzibie IAB Polska odbyła się konferencja „Reklamuj Świadomie – Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy”.
29.06.15, 22:06
reklama & PR » informacje
SMG wygrywa przetarg Tacit Development Polska JS
Firma Tacit Development Polska JS zakończyła przetarg na obsługę budżetu mediowego, który zamierza przeznaczyć na działania promocyjne apartamentowca Cosmpolitan przy ul. Twardej w Warszawie.
29.06.15, 21:06
reklama & PR » informacje
Sasal Public Relations dla Statoil
W dniach 26-27 maja br. agencja Sasal Public Relations zrealizowała event motoryzacyjny wprowadzający na rynek nowe paliwa miles dla firmy Statoil Fuel & Retail Polska.
29.06.15, 21:06
reklama & PR » informacje
Nowi Członkowie Izby Gospodarki Elektronicznej
Do Izby Gospodarki Elektronicznej przystąpiły kolejne firmy reprezentujące branżę e-commerce. W gronie członków znalazła się Revenue Group, która dostarcza technologie wspierające sprzedaż w kanale cyfrowym oraz SARE SA, specjalizująca się w e-mail marketingu.
27.06.15, 17:06
reklama & PR » informacje
Vacaloca dla domu maklerskiego XTB
Do portfolio agencji Vacaloca dołączył dom maklerski X-Trade Brokers (XTB). W wyprodukowanym dla klienta video Vacaloca pokazuje, że „Ryzykować trzeba umieć” i zachęca do korzystania z wiedzy ekspertów w akcji edukacyjnej Odbierz Książkę.
27.06.15, 15:06
reklama & PR » informacje
Nowa kampania Idea Bank
Z początkiem lipca br. wystartuje lokalną kampania outdoorowa i radiowa Idea Bank, promującą innowacyjne rozwiązania stworzone dla przedsiębiorców.
27.06.15, 13:06
reklama & PR » informacje
Nowa koncepcja komunikacji Stena Recycling
 „Wspólnie tworzymy wartość” – to punkt wyjścia nowej koncepcji komunikacji „It Starts Here”, której wdrożenie Stena Recycling właśnie rozpoczęła na wszystkich swoich rynkach w Europie.
27.06.15, 11:06
reklama & PR » informacje
Zmiany w Netizens Digital Innovation House
Dom produkcyjny Netizens poszerzył dział new business o nowe stanowisko. Do zespołu w połowie czerwca br. dołączyła Aneta Zabiegała, która do tej pory zajmowała w firmie stanowisko Senior Account Managera.
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 28.07.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.07.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.07.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 1 lipca 2015
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

2.06.2015 r., Wrocław.