20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

31.08.14, 11:08
reklama & PR » informacje
OSC3 na rzecz marki Tarczyński Exclusive GO!
Ruszyła najnowsza kampania promująca kabanosy Tarczyński Exclusive GO! Za organizację ogólnopolskiej akcji, w tym eventów oraz obsługę w mediach społecznościowych, odpowiada agencja OS3.
31.08.14, 11:08
reklama & PR » informacje
Sieć sklepów KiK sponsorem strojów piłkarskich dla drużyn z całej Polski
Pasja do piłki stała się inspiracją dla właścicieli sieci odzieżowo-tekstylnej KiK do ufundowania odzieży sportowej dla klubów piłkarskich z ponad 50 miast w Polsce.
30.08.14, 21:08
reklama & PR » informacje
FoodCare została sponsorem Akademii Piłkarskiej Wisła Kraków
Firma FoodCare została oficjalnym sponsorem Akademii Piłkarskiej Wisła Kraków – jednej z najlepszych szkół piłkarskich w Polsce. Na koszulkach młodych piłkarzy pojawią się logotypy marek 4MOVE i FRUGO. 
30.08.14, 19:08
reklama & PR » informacje
Hochland rozpoczyna akcję 4 plastry to wygoda!
Hochland Polska rozpoczął kampanię edukacyjną promującą sery żółte, jako smaczne i zdrowe składniki śniadania i codziennej diety. Kampanii towarzyszy hasło „Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda!”.
30.08.14, 13:08
reklama & PR » informacje
Good. i K2 Media poprowadzą działania dla AmeriGas
W wyniku wygranego przetargu zespół agencji Good. we współpracy z K2 Media, działający w ramach Grupy K2, rozpoczynają współpracę z firmą AmeriGas.
29.08.14, 22:08
reklama & PR » informacje
Nowy katalog IKEA. Rusza kampania reklamowa
24 sierpnia 2014 r. wystartowała kampania reklamowa nowego katalogu IKEA 2015. Kampania w dowcipny sposób ma przedstawiać zalety różnych materacy dostępnych w ofercie oraz możliwość bezpłatnej porady fizjoterapeuty.
29.08.14, 21:08
reklama & PR » informacje
Havas Worldwide Warsaw z nową kampanią dla Orange dla Firm
Rozpoczęła się najnowsza kampania Orange dla Firm pod hasłem „Trend na sprzęt”. Kreację komunikującą nową ofertę przygotowała agencja Havas Worldwide Warsaw.
29.08.14, 15:08
reklama & PR » ludzie
Tomasz Szkodziński awansuje na Creative Directora w VML Poland
Tomasz Szkodziński, dotychczas jeden z dwóch Creative Group Headów w Krakowie, objął stanowisko Creative Directora krakowskiego oddziału agencji VML Poland.
29.08.14, 14:08
reklama & PR » ludzie
Piotr Glinicki Dyrektorem ds. Sprzedaży BrandTube
Piotr Glinicki objął stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży i będzie odpowiedzialny za budowę Działu Sprzedaży firmy BrandTube.
28.08.14, 15:08
reklama & PR » informacje
Specjalna akcja dla UNIQA na US Open
US Open wystartował, a dom mediowy Mindshare Polska przygotował z tej okazji specjalną akcję dla towarzystwa ubezpieczeń UNIQA. W dedykowanym serwisie Uniqa.Onet.pl śledzić można poczynania Jerzego Janowicza – ambasadora UNIQA – na kortach Flushing Meadows w Nowym Jorku. 
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 03.10.14

Do wygrania jeden egzemplarz audiobooka.

do 02.10.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

do 30.09.14

Do wygrania pięć egzemplarzy książki.

Kalendarium
Dziś jest 3 września 2014
Polecamy