20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

18.08.14, 14:08
reklama & PR » informacje
Cube Group dla Adrenaline.pl
Agencja Cube Group rozpoczęła współpracę ze sklepem internetowym Adrenaline.pl. Agencja została wyłoniona w drodze przetargu.
18.08.14, 14:08
reklama & PR » ludzie
Daniel Świątkowski awansuje w Lemon Sky JWT
Daniel Świątkowski, Performance Marketing Director, awansował na stanowisko Chief Innovation Officer w Lemon Sky JWT.
18.08.14, 13:08
reklama & PR » informacje
Mind Progress Group dla Vantage Development SA
Vantage Development SA rozpoczęła współpracę z Mind Progress Group. Agencja marketingu zintegrowanego odpowiada za obsługę kreatywną developera.
18.08.14, 13:08
reklama & PR » ludzie
Piotr Dobrowolski w Adrino
Z początkiem sierpnia br. Piotr Dobrowolski rozpoczął współpracę z siecią reklamy mobilnej Adrino. Wcześniej zarządzał zespołem sprzedaży w Biurze Reklamy Grupy Allegro i GG Network.
18.08.14, 08:08
reklama & PR » informacje
KARAT-e dla Revitum
Spółka Revitum została nowym klientem Studia Brandingowego KARAT-e.
18.08.14, 08:08
reklama & PR » artykuły
Starlink podsumował rynek reklamy w Polsce po I półroczu 2014 r.
 Według zebranych danych przez dom mediowy Starlink, w I półroczu 2014 r. dało się zaobserwować ożywienie: rynek wzrósł o 1,9%, to jest o 66,6 mln złotych, a jego wartość netto szacowana jest na niemal 3 mld 616 mln zł.
16.08.14, 20:08
reklama & PR » ludzie
Justyna Puławska w Axis Communications
Pod koniec lipca br. do zespołu Axis Communications dołączyła Justyna Puławska obejmując stanowisko Marketing and Communication Coordinator. Będzie odpowiedzialna za działania marketingowe na polskim rynku oraz wsparcie w tym zakresie dystrybutorów i partnerów handlowych.
16.08.14, 17:08
reklama & PR » informacje
AkademiaGier.com z Good One PR
AkademiaGier.com – firma zajmująca się projektowaniem i wdrażaniem efektywnych gier biznesowych rozpoczęła współpracę z należącą do Good One Group agencją public relations Good One PR.
16.08.14, 15:08
reklama & PR » informacje
SIMPLE klientem K2 Media
Spółka SIMPLE (tworzenie oprogramowania) zdecydowała się na wybór oferty K2 Media (agencja mediowa z Grupy K2).
16.08.14, 12:08
reklama & PR » artykuły
Outdoor umiera. Czy to stwierdzenie jest autentyczne?
Outdoor – co kryje się pod tym pojęciem? Czy tylko billboardy i plakaty, które codziennie spotyka się na ulicach? A może outdoor oznacza coś więcej, coś niestandardowego, wykraczającego poza zwykłą, sztampową reklamę? Dziesiątki razy zadawałem sobie pytanie - czy outdoor umiera? Artykuł Roberta Dąbrowskiego, założyciela firmy Recevent.
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Kalendarium
Dziś jest 20 sierpnia 2014
Polecamy