20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

21.12.14, 14:12
reklama & PR » informacje
Multi Communications dla Polar
Agencja Multi Communications rozpoczęła pracę dla firmy Polar – lidera w produkcji monitorów pracy serca dla ludzi aktywnych sportowo. Agencja będzie odpowiedzialna za launch komunikacyjny fińskiej firmy na rynku polskim.
20.12.14, 14:12
reklama & PR » informacje
Bank Gospodarstwa Krajowego zmienia logo
Zmiana wizerunku nastąpi 1 stycznia i obejmie wszystkie elementy identyfikacji oraz styl komunikacji marketingowej.
19.12.14, 14:12
reklama & PR » informacje
L’Occitane en Provence z BrainJuice Group
L’Occitane – francuski producent naturalnych kosmetyków, kontynuuje współpracę z agencją BrainJuice Group. Zakres działań obejmie głównie obszary SEO i SEM, ale także Facebook i blogosferę.
19.12.14, 14:12
reklama & PR » informacje
ASUS z konkursem w MTV Polska
W ramach komunikacji najnowszego ASUS ZenFone 5 rusza konkurs na Facebooku. Internauci mają za zadanie zrobić selfie z jak największą liczbą osób na zdjęciu i opublikować na fanpage MTV Polska. Zwycięzca otrzyma ASUS ZenFone 5, a jego przyjaciele zniżkę na akcesoria. Konkurs przygotowała agencja PR Kwadrat.
19.12.14, 10:12
reklama & PR » informacje
AdEx Q3'2014: przyspieszenie reklamy online w końcówce roku
Według badania IAB AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w III kwartale 2014 r. dynamika reklamy online w Polsce wyniosła 9,2% rok do roku, co oznacza przyspieszenie względem wcześniejszych kwartałów br.
19.12.14, 00:12
reklama & PR » informacje
ŁubuDubu PR obsłuży Browar Pilsweiser
Browar Pilsweiser (dawniej Browar Grybów) rozpoczął współpracę z agencją ŁubuDubu PR. Agencja zajmie się całościową obsługą public relations głównej marki browaru - PILSWEIZER - z naciskiem na działania z zakresu media relations.
18.12.14, 22:12
reklama & PR » ludzie
Paweł Grabowski w Mea Group
Paweł Grabowski po trzymiesięcznym okresie próbnym, zasilił zespół Mea Group. Jako Creative Executive zajmuje się tworzeniem koncepcji kreatywnych dla klientów agencji, a także wsparciem kreatywnym dla wszystkich działów Mea Group.
18.12.14, 18:12
reklama & PR » informacje
Jakub Rzeźniczak ambasadorem marki PUMA
PUMA (marka odzieży sportowej) ogłosiła nawiązanie współpracy z piłkarzem Legii Warszawa, Jakub Rzeźniczakiem.
18.12.14, 15:12
reklama & PR » informacje
Bal można oprzeć na Żubrze. Kolejna odsłona kampanii reklamowej marki Żubr
Rozpoczyna się kolejna kampania reklamowa z Żubrem w roli głównej, która będzie można zobaczyc w telewizji, prasie Internecie.
18.12.14, 11:12
reklama & PR » informacje
KokLok Hair&More z Agencją 5tka PR & Marketing Szeptany
Od początku listopada br. Agencja 5tka PR & Marketing Szeptany współpracuje z firmą KokLok, warszawskim salonem urody. 
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 22.01.15

Do wygrania jeden egzemplarz ksiażki.

do 21.01.15

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 22 grudnia 2014
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

11 października 2014 r. (sobota)