20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

06.12.16, 10:12
reklama & PR » ludzie
Nowy team seniorski w McCann & MRM
Do agencji McCann & MRM dołączył team kreatywny: Magda Banasik – senior copywriter i Grzegorz Karwowski – senior art director.
06.12.16, 08:12
reklama & PR » informacje
Zenith: stabilny wzrost rynku reklamowego
Globalny rynek reklamowy rośnie dzięki coraz większym inwestycjom w reklamę social media i online video. Za trzy lata globalne wydatki na reklamę w mediach społecznościowych mają przekroczyć 50 mld USD i mają być wyższe niż wydatki na reklamę w dziennikach.
05.12.16, 20:12
reklama & PR » informacje
ACCATA Catering w gronie członków Stowarzyszenia Branży Eventowej
Firma ACCATA Catering dołączyła do grupy podwykonawców w gronie członków Stowarzyszenia Branży Eventowej. To już siódmą firmą, która w tym roku wstąpiła w szeregi SBE.
05.12.16, 18:12
reklama & PR » informacje
Mikołajkowy konkurs Shell
Shell Polska przygotował dla nich specjalny mikołajkowy konkurs. Akcja została zorganizowana we współpracy z BMW, a do udziału w niej zostali zaproszeni także popularni influencerzy. 
05.12.16, 13:12
reklama & PR » informacje
Przepis na niezapomniane Święta. Ruszyła kampania marki Delecta
Rozpoczęła się kampania promująca Pierniczki korzenny smak oraz posypki do dekoracji wypieków z linii Decorada marki Delecta. Komunikacja w telewizji i działania w punktach sprzedaży potrwają do 25 grudnia br.
05.12.16, 10:12
reklama & PR » informacje
Druga odsłona kampanii Grupy VIVE z Mariuszem Przybylskim
1 grudnia br. ruszyła druga odsłona kampanii wizerunkowej Grupy VIVE, której znakiem jest torba projektu Mariusza Przybylskiego.
04.12.16, 15:12
reklama & PR » ludzie
Aleksandra Mikołajczyk członkiem niezależnym w SBE
Do Stowarzyszenia Branży Eventowej, jako członek niezależny, dołączyła Aleksandra Mikołajczyk. 
04.12.16, 11:12
reklama & PR » wydarzenia branżowe
X Forum Promocji Województwa Łódzkiego (relacja)
W ramach jubileuszowego, X Forum Promocji, władze samorządowe województwa łódzkiego kolejny raz zaprosiły osoby spragnione wiedzy marketingowej, tym razem do Bełchatowa. 
04.12.16, 10:12
reklama & PR » informacje
Majonez Kielecki z nową wersją spotu
Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” zaprezentowała nową wersję spotu reklamowego swojego flagowego produktu - Majonezu Kieleckiego. 
03.12.16, 13:12
reklama & PR » informacje
Wyzwanie tesa Powerstrips na YouTube
W związku z trwającą obecnie kampanią promocyjną plastrów tesa Powerstrips, na oficjalnym kanale tesa Polska na YouTube od kilku dni można obejrzeć filmik zrealizowany w Poznaniu, w okolicach Starego Browaru i ulicy Półwiejskiej. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 10.01.17

Pula nagród konkursu to aż 101 książek!!!

do 06.01.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.01.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 7 grudnia 2016
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.