20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

18.02.17, 11:02
reklama & PR » informacje
W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę. Bogusław Linda w kampanii T-Mobile dla Firm
T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. W roli głównej występuje Bogusław Linda. 
17.02.17, 20:02
reklama & PR » informacje
Good One PR dla Podlaskiego Funduszu Kapitałowego
W połowie lutego br. agencja Good One PR rozpoczęła współpracę z Podlaskim Funduszem Kapitałowym. 
17.02.17, 18:02
reklama & PR » informacje
Historia prawdziwej miłości. Kampania Renault Polska
Agencja Publicis Poland przygotowała nową kampanię dla Renault „True Stories”. Jej ideą jest prezentowanie prawdziwych, inspirowanych samochodami Renault, historii ludzi obdarzonych pasjami.
17.02.17, 16:02
reklama & PR » informacje
Make it #handible. Kampania marki Huawei
Marka Huawei ruszyła z kampanią promującą trzy smartfony – Huawei P9, Huawei Mate 9 i Huawei Mate 9 Pro.
17.02.17, 11:02
reklama & PR » informacje
K2 Media dla Ultimo
K2 Media wygrała przetarg na strategię mediową dla ULTIMO S.A. działajćej na rynku zarządzania wierzytelnościami. 
17.02.17, 09:02
reklama & PR » informacje
Appetita lokuje produkty w II edycji MasterChef Junior
Do wiosennej ramówki TVN powraca „MasterChef Junior”. W II edycji programu marka Appetita ponownie lokować będzie swoje produkty – aromatyczne zioła i przyprawy.
17.02.17, 08:02
reklama & PR » ludzie
Maja Bujalska w Communication Unlimited
Do zespołu Communication Unlimited dołączyła Maja Bujalska i objęła stanowisko Social Media Specialist.
16.02.17, 17:02
reklama & PR » informacje
Jacobs sponsorem programu Idol
Po 12 latach przerwy program „Idol” wrócił na antenę Telewizji Polsat. Sponsorem produkcji została marka Jacobs.
16.02.17, 16:02
reklama & PR » informacje
Vectra klientem Isobar Polska
Do grona klientów należącej do grupy Dentsu Aegis Network Polska agencji Isobar dołączyła Vectra.
16.02.17, 15:02
reklama & PR » informacje
Big Picture wprowadza na rynek nową markę Colorista
Na ryku pojawi się Colorista - nowa linia produktów do koloryzacji włosów od L'Oréal Paris.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 15.04.17

Pula nagród w konkursie to aż 102 książki i inne niespodzianki. 

do 17.03.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 20 lutego 2017
Polecamy
Konferencje

22.04.2017 r., Lublin.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL