20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

30.07.15, 21:07
reklama & PR » informacje
Projekt badawczy SMG
Agencja Starcom Mediavest Group (SMG) zrealizowała jakościowy projekt badawczy zatytułowany „Future of Money”, poświęcony wpływowi globalizacji, cyfryzacji i technologii na świat finansów i transakcji.
30.07.15, 19:07
reklama & PR » informacje
LINK4 z Lemon Sky JWT Poland
LINK4 na mocy rozstrzygniętego przetargu podjął współpracę z agencją Lemon Sky J. Walter Thompson Poland.
30.07.15, 18:07
reklama & PR » informacje
Twoje życie jest ważne. Nowa kampania Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden TUnŻ (wcześniej ING TUnŻ) rozpoczęło kampanię pod hasłem „Twoje życie jest ważne”.
30.07.15, 15:07
reklama & PR » informacje
Piłkarze w sesji modowej dla multibrandowego domu mody Gomez
Barry Douglas, Tomasz Kędziora, Tamás Kádár, Darko Jevtić oraz Paulus Arajuuri – piłkarze Mistrza Polski, KKS Lech Poznań, w sesji modowej dla multibrandowego domu mody Gomez.
30.07.15, 14:07
reklama & PR » informacje
Malbork na plus. Agencja BE7 dla Malborka
W sierpniu b.r. gmina Malbork uruchamia Program Rewitalizacji Miasta Malborka pod hasłem "Malbork na plus". Za nazwę oraz opracowanie komunikacji wizualnej odpowiada Agencja Kreatywna BE7, która zaangażowała się w projekt pro bono.
30.07.15, 13:07
reklama & PR » ludzie
Bartosz Biały w Isobar Polska
Bartosz „Bart” Biały pokieruje zespołem designerów należącej do grupy Dentsu Aegis Network Polska agencji Isobar. 
30.07.15, 10:07
reklama & PR » informacje
Żubr się wychyla. Nowa kampania reklamowa piwa Żubr
Rusza kolejna kampania piwa Żubr. W nowym spocie aktywny i odpowiedzialny Żubr wkracza do akcji w najbardziej odpowiednim momencie, by po raz kolejny chronić przed niebezpieczeństwem zwierzęta zamieszkujące puszczę. 
29.07.15, 18:07
reklama & PR » informacje
Apella ponownie dla SKOK-ów
Apella S.A. przygotowała kolejną odsłonę kampanii informacyjnej, wskazującej na polityczne tło działań wokół Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-kredytowych SKOK.
29.07.15, 17:07
reklama & PR » informacje
Zmiany w ofercie Media Impact Polska
Dom sprzedaży Media Impact Polska od 27 lipca br. dodaje do oferty formatów Rich Media na mobile zupełnie nowe formaty: Pagebreaker, Site Rip oraz oraz Stripes.
29.07.15, 15:07
reklama & PR » informacje
Cursor dla marki Desperados
Spółka Cursor odpowiada za organizację akcji samplingowej dla nowego wariantu marki Desperados. Działania prowadzone są na terenie detalicznych punktów sprzedaży w kanale nowoczesnym i tradycyjnym.
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 03.09.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 31.08.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.08.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 1 sierpnia 2015
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.