20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

24.01.17, 08:01
reklama & PR » ludzie
Edwin Zasada w Tailor Made PR
Edwin Zasada dołączył do zespołu Social Media w Tailor Made PR. 
23.01.17, 23:01
reklama & PR » informacje
Centrum Medyczne Macierzyństwo klientem TEN Team
TEN Team rozpoczęła współpracę z Centrum Medycznym Macierzyństwo z Krakowa.
23.01.17, 17:01
reklama & PR » informacje
GoldenSubmarine obsłuży markę Brackie Pils
Agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine wygrała przetarg i rozpoczęła współpracę z należącą do Grupy Żywiec marką piwa Brackie Pils. 
23.01.17, 14:01
reklama & PR » informacje
Festiwal Pizzy z udziałem influencerów
Agencja Deloitte Digital przygotowała dla Pizza Hut kampanię wizerunkowo-sprzedażową „Festiwal Pizzy”. Celem akcji jest promocja pizz ze stałej oferty oraz nowych, inspirowanych smakami świata.
23.01.17, 09:01
reklama & PR » ludzie
Magdalena Bauer i Joanna Komorowska w BBDO
Do zespołu BBDO dołączyła Magdalena Bauer jako digital account manager, a Joanna Komorowska do działu kreacji na stanowisko copywritera. 
22.01.17, 12:01
reklama & PR » informacje
Subway promuje klasyczny smak sandwiczy
Rozpoczęła się ogólnopolska kampania marki Subway. Klasyczny smak sandwiczy i ich wyjątkowa cena będą komunikowane w kampanii wykorzystującej motyw także klasyki – filmowej.
22.01.17, 11:01
reklama & PR » informacje
Rozpoczęła się kampania TV marki Luksja
20 stycznia br., w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, rozpoczęła się emisja spotu promującego nowe warianty żeli pod prysznic Luksja Care Pro Oils. 
21.01.17, 20:01
reklama & PR » informacje
Olmeka dla marki Atlantic
Olmeka Creation House od stycznia obsługuje kanały social media marki Atlantic. Agencja wygrała przetarg na obsługę tego brandu w internecie.
21.01.17, 18:01
reklama & PR » informacje
Kolejna odsłona kampanii Vifon
Dom mediowy Codemedia wesprze działania reklamowe produktów Tan Viet International S.A. w telewizji. 16 stycznia br. ruszyła kolejna kampania zup instant marki Vifon. Działania potrwają do początku lutego. 
21.01.17, 17:01
reklama & PR » ludzie
Żaneta Kowalska vel Kowalczyk w zespole KERRIS
Żaneta Kowalska vel Kowalczyk dołączyła do zespołu agencji interaktywnej KERRIS, obejmując stanowisko Account Managera. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 01.03.17

Pula nagród w konkursie to aż 102 książki i inne niespodzianki. 

do 24.02.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.02.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 25 stycznia 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

1 II 2017 r., Wrocław.

Http://www.Autodoc.PL