20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

19.10.14, 19:10
reklama & PR » informacje
Interactive Partners dla Kia Motors Polska
Trwa kampania reklamowa samochodów Kia pod hasłem: "Funkcjonalne technlogie. Odkryj je w Kia". Kampania opiera się na komunikacji funkcjonalności samochodów Kia, które na co dzień ułatwiają ich prowadzenie i sprawiają, że życie staje się łatwiejsze.
19.10.14, 11:10
reklama & PR » informacje
Ogilvy promuje produkty Philips Lighting Polska
Ogilvy & Mather przygotowała pierwszą wizerunkową kampanię dla Philips Lighting Polska. To kolejna kategoria produktów marki Philips promowana na naszym rynku przez agencję.
18.10.14, 23:10
reklama & PR » informacje
24/7Communication dla marki Reebok
Agencja 24/7Communication rozpoczęła współpracę ze sportową marką - Reebok.
18.10.14, 22:10
reklama & PR » informacje
Spółka Seifert Polska wybrała agencję
Z początkiem października br., Agencja Kreatywna PUBLIC PR rozpoczęła współpracę z firmą Seifert Polska Sp. z o.o.
18.10.14, 17:10
reklama & PR » informacje
Trwa kampania reklamowa soków pomidorowych Fortuna
6 października br. ruszyła kampania reklamowa soku pomidorowego Fortuna, wspierająca całą linię soków pomidorowych i warzywnych marki. Działania komunikacyjne potrwają pięć tygodni.
18.10.14, 12:10
reklama & PR » informacje
IMAGINE autorem serwisu internetowego Orange Finanse
Łódzka agencja interaktywna IMAGINE jest współtwórcą informacyjnego serwisu internetowego nowego banku mobilnego Orange Finanse, który powstał w wyniku współpracy Orange Polska i mBanku. Agencja odpowiada za warstwę user experince (UX) oraz projekt graficzny witryny.
18.10.14, 11:10
reklama & PR » informacje
BE Media wygrało przetarg na kampanię reklamową Wrocławskiego Centrum Badań EIT
Biuro reklamy BE Media wygrało przetarg na organizację kampanii reklamowej dla Wrocławskiego Centrum Badań EIT.
18.10.14, 10:10
reklama & PR » informacje
Trwa kampania smartfonów Xperia Z3
Ruszyła kampania wprowadzająca na polski rynek najnowszy smartfon Sony Xperia Z3. Działania reklamowe obejmują telewizję, VOD, Internet, prasę oraz komunikację w mediach społecznościowych marki.
18.10.14, 09:10
reklama & PR » informacje
Kolejna kampania Lowe Warsaw dla marki Tic Tac
Tic Tac po raz kolejny został partnerem muzycznego wydarzenia MTV EMA Pre-Party. Kampanię wizerunkowo-promocyjną, która wystartowała 22 września 2014 r. i potrwa do 26 października 2014 r. przygotowała agencja LOWE Warsaw.
18.10.14, 00:10
reklama & PR » informacje
Green Media PR dla Televoice
Agencja Green Media PR rozpoczęła współpracę z firmą telekomunikacyjną Televoice. Do zadań agencji należy kompleksowa obsługa Public Relations w tym m.in.: media relations i kreowanie wizerunku marki.
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 22.11.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

do 20.11.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 21 października 2014
Polecamy
Konferencje

25 listopada 2014 r., STADION NARODOWY, Warszawa

Freshmen’s Survival jest trzydniowym, cyklicznym wyjazdem szkoleniowym organizowanym przez Europejskie Forum Studentów AEGEE-Kraków w dniach 24-26 października 2014 r. w Skawicy.