20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

27.07.16, 18:07
reklama & PR » informacje
Nike przekonuje: Przyszłość zależy od nas
Rusza kampania promocyjna Nike stworzona przez agencję Wieden+Kennedy pod hasłem "Unlimited Campaign".
27.07.16, 17:07
reklama & PR » informacje
Scena T-Mobile Electronic Beats na OFF Festival Katowice
Projekt Electronic Beats sygnowany marką T-Mobile, nabiera rozpędu. Podczas tegorocznego lata sceny Electronic Beats zagoszczą na polskich festiwalach, w tym na katowickim OFF Festival, który rozpocznie się 5 sierpnia.
27.07.16, 15:07
reklama & PR » informacje
Bakoma Twist odkrywa prawdziwe życie młodych
Ruszyła crossmediowa akcja Bakomy, stworzona przez grupę IPG Mediabrands, promująca jogurt TWIST pod hasłem "Twist Your Life- pokaż nam swoje życie. Celem akcji jest chęć poznania różnych aspektów życia młodych ludzi (16-30 lat) oraz form spędzania przez nich wolnego czasu.
27.07.16, 14:07
reklama & PR » informacje
Hash.fm rusza z programem influencer marketing dla IKEA Polska
W sierpniu br. wystartuje program influencer marketing stworzony przez agencję Hash.fm dla IKEA Polska. 
27.07.16, 13:07
reklama & PR » informacje
Expanded Text Ads w kampanii Opla
Dom mediowy Carat Polska wraz z iProspect jako pierwsi dla branży automotive wykorzystują nowe formaty reklamowe Expanded Text Ads w kampanii „Przejdź z Corsą na Ty.
27.07.16, 11:07
reklama & PR » informacje
Zanurz się w bogactwie natury. Ruszyła kampania reklamowa marki Kasztelan
25 lipca br. marka Kasztelan ruszyła z kampanią wspierającą linię piw niepasteryzowanych: Kasztelan Niepasteryzowane i Kasztelan Pszeniczne Niepasteryzowane pod hasłem "Zanurz się w bogactwie natury".
27.07.16, 10:07
reklama & PR » ludzie
Izabela Celejewska brand managerem marki Amigo
Izabela Celejewska dołączyła do działu marketingu firmy Politan. Będzie odpowiadać za brand korporacyjny Politan oraz markę produktową Amigo.
26.07.16, 20:07
reklama & PR » informacje
Dentsu Aegis Network Polska po raz kolejny wspiera Energa Sopot Match Race
Dentsu Aegis Network Polska wspiera jedną z największych imprez żeglarskich w Polsce. Energa Sopot Match Race to prestiżowa impreza odbywająca się w cyklu żeglarskich Mistrzostw Świata. W tym roku wydarzenie odbywa się pomiędzy 26 a 30 lipca br. 
26.07.16, 18:07
reklama & PR » informacje
Włoscy ambasadorzy promują Galbani
Marka Galbani, producent włoskich serów, zaprosiła do udziału w swojej najnowszej kampanii Włochów mieszkających w Polsce.
26.07.16, 17:07
reklama & PR » informacje
NuOrder ponownie dla Valeanta
Agencja reklamowa NuOrder ponownie będzie obsługiwać firmę Valeant, tym razem dla marki TheraPearl.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 18.09.16

Pula nagród konkursu to aż 101 książek!!!

do 27.08.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 29 lipca 2016
Polecamy
Konferencje

19-21 października 2016 r., Warszawa.