20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

25.01.15, 20:01
reklama & PR » informacje
Kogeneracja S.A. klientem Multum PR
Agencja Multum PR nawiązała współpracę z Zespołem Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., producentem ciepła sieciowego dla Wrocławia, Siechnic i Świętej Katarzyny.
25.01.15, 18:01
reklama & PR » informacje
Peppermint dla Marvipol
Firma deweloperska Marvipol SA powierzyła agencji Peppermint opracowanie kreacji do swojej kampanii reklamowej.
25.01.15, 12:01
reklama & PR » informacje
New Your Favourites. Kampania marki Subway
Ruszyła ogólnopolska kampania "New Your Favourites" marki Subway, w której główną rolę grają mięsne suby: Italian B.M.T. i B.L.T. Nowojorskie smaki w obniżonej cenie promowane będą w TV, radiu, internecie, a także w kanałach social media marki. 
24.01.15, 20:01
reklama & PR » informacje
1 euro na rzecz UNHCR za każdą sprzedana żarówkę LED w IKEA
Powraca kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. W ramach akcji, IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA.
24.01.15, 16:01
reklama & PR » informacje
Fortuna sponsorem Legii Warszawa Sekcja Koszykówki
Sekcja Koszykówki Legii Warszawa nawiązała współpracę z nowym sponsorem, którym została FORTUNA online zakłady bukmacherskie. 
24.01.15, 14:01
reklama & PR » informacje
Łatwe ciacho z video przepisami
Na okres od połowy stycznia do końca lutego br. Zaplanowano kampanię reklamową Łatwego ciacha – pierwszego na rynku ciasta do mikrofali marki Delecta. Działania o charakterze wizerunkowym i edukacyjnym obejmą telewizję oraz internet.
24.01.15, 11:01
reklama & PR » informacje
New Balance sponsorem Fundacji Spartanie Dzieciom
16 stycznia br. podpisano umowę sponsoringową pomiędzy Fundacją Spartanie Dzieciom a marką New Balance. Oprawą wydarzenia był przemarsz legionu spartańskiego przez centrum handlowe Arkadia do sklepu firmowego New Balance.
23.01.15, 16:01
reklama & PR » ludzie
Justyna Kołakowska w El Padre
Po pozytywnym przejściu okresu próbnego do agencji El Padre dołączyła Justyna Kołakowska obejmując stanowisko Event Managera. Kołakowska będzie odpowiedzialna za realizację eventów, działań promocyjnych, ambientowych oraz obsługę klientów agencji.
23.01.15, 01:01
reklama & PR » ludzie
Zmiany w Grey Group
David Patton, CEO i prezes Grey Group Europe, Middle East and Africa, poinformował, ż eAnna Pańczyk zostanie CEO Grey Group, a Rafał Baranzostał powołany na stanowisko Non-Executive President Grey Central and Eastern Europe. 
23.01.15, 00:01
reklama & PR » informacje
Photos for Life w sklepach IKEA
Od połowy stycznia br. w sklepach IKEA w całej Polsce można oglądać fotografie pochodzące z charytatywnego banku zdjęć „Photos for Life”. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 26.02.15

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

do 25.02.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 26 stycznia 2015
Polecamy
Konferencje

31.01.2015 r., Poznań.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.