20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

25.05.16, 16:05
reklama & PR » informacje
Bad For You dla Snu Nocy Letniej
Sen Nocy Letniej to nowo powstały concept store przy ulicy Oleandrów w Warszawie. Promocją zajmuje się BAD FOR YOU. 
25.05.16, 15:05
reklama & PR » informacje
Jogobella szuka projektantów
Jogobella organizuje konkurs, w którym konsumenci mogą zaprojektować nowe opakowania butelek Jogobella. Działania reklamowe przygotowały spółki z grupy Dentsu Aegis Network Polska.
25.05.16, 14:05
reklama & PR » informacje
Codemedia dla marki W.KRUK
Dom mediowy Codemedia wystartował z pierwszą kampanią dla marki biużuteryjnej W.KRUK. Działania obejmują komunikację związaną z promocją z okazji zbliżającego się Dnia Matki i potrwają do 26 maja br. 
25.05.16, 13:05
reklama & PR » informacje
Premiera Business Insider Polska z WALK
12 maja br. wystartowała polska wersja serwisu Business Insider. WALK Events było odpowiedzialne za organizację oficjalnej premiery portalu, która odbyła się w Domu Braci Jabłkowskich. Agencja pozyskała projekt w wyniku wygranego przetargu.
25.05.16, 11:05
reklama & PR » informacje
H2O Creative pracuje dla Schweppes
Marka napojów Schweppes wybrała nową agencję do kompleksowej obsługi. H2O Creative odpowiedzialne jest za strategię komunikacji 360° marki – ATL (w tym TV i outdoor) BTL oraz digital.
25.05.16, 09:05
reklama & PR » informacje
H+K Strategies rozpoczyna współpracę z Fibaro
Agencja Hill+Knowlton Strategies będzie odpowiadać za działania komunikacyjne dla Fibaro – jednego z globalnych liderów branży inteligentnych domów. 
24.05.16, 19:05
reklama & PR » informacje
USP Zdrowie współpracuje z agencją Biuro Podróży Reklamy
USP Zdrowie wybrało nową agencję do współpracy przy marce Stoperan. W trakcie przetargu Biuro Podróży Reklamy opracowało zwycięską strategię i przystępuje do jej wdrożenia. 
24.05.16, 19:05
reklama & PR » informacje
Profeina dla Blue Media
Spółka Blue Media poszerzyła zakres współpracy z agencją Profeina.
24.05.16, 18:05
reklama & PR » informacje
Trwa kampania specjalisty w ochronie ran
Wystartowała zrealizowana przez Opus B kampania „Gdy wymagasz więcej”, promująca plastry Viscoplast – jednej z marek firmy 3M. 
24.05.16, 16:05
reklama & PR » informacje
Cinema City Poland wybrała Agencję LIVE
Cinema City Poland, operator sieci kin Cinema City i IMAX, wybrała Agencję LIVE do obsługi w zakresie PR i akcji specjalnych. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 15.07.16

Pula nagród konkursu to aż 100 książek!

do 27.06.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 26.06.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 27 maja 2016
Polecamy
Konferencje

19-21 października 2016 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.