20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

28.08.15, 18:08
reklama & PR » ludzie
Anna Pogorzelska w Grupie LOTOS
10 sierpnia br. nowym szefem Biura Marketingu w spółce LOTOS Paliwa jest Anna Pogorzelska – marketer z ponad 15-letnim doświadczeniem zdobywanym w branży internetowej. 
28.08.15, 15:08
reklama & PR » informacje
Józef Młynarczyk w kampanii STS
STS rozpoczyna kampanię informującą o sponsorowaniu reprezentacji Polski w piłce nożnej. W spocie wziął udział były reprezentant kraju, medalista Mistrzostw Świata z 1982 roku – Józef Młynarczyk. 
28.08.15, 14:08
reklama & PR » informacje
Highlite PR dla agencji pracy Beetsma
Agencja pracy Beetsma, marka należąca do holenderskiego holdingu Van Koppen & Van Eijk, obsługiwana będzie przez Highlite PR z Wrocławia. Zadaniem agencji jest opracowanie strategii oraz realizacja działań media relations. 
27.08.15, 19:08
reklama & PR » informacje
Kredyt gotówkowy Taka Rata w nowej kampanii Getin Banku
Wystartowała ogólnopolska, wielokanałowa kampania reklamowa Getin Banku, promująca kredyt gotówkowy Taka Rata. 
27.08.15, 18:08
reklama & PR » informacje
Mediapolis dla Łeba Hotel & SPA
Agencja Mediapolis została wybrana do odnowienia wizerunku Łeba Hotel & SPA. Mediapolis odpowiada za działania marketingowe dla hotelu związane z powstaniem jego nowej strony internetowej. Współpraca ma charakter projektowy.
27.08.15, 17:08
reklama & PR » informacje
Centrum Odszkodowań DRB wybrało agencję Good One PR
Centrum Odszkodowań DRB w połowie sierpnia br. rozpoczęła współpracę z Good One PR. Zakres działań agencji obejmuje PR korporacyjny, produktowy, e-PR oraz media relations. 
27.08.15, 15:08
reklama & PR » informacje
Eska Music Awards 2015 nietypowo na citylightach
Eska Music Awards 2015 w nietypowy sposób reklamuje się na citylightach. Dzięki wykorzystaniu aplikacji Viuu na plakatach kampanii pojawiają się treści widoczne tylko dla osób chcących wziąć udział w konkursie, w którym można zdobyć bilety wstępu na galę wręczenia nagród ESKI.
27.08.15, 14:08
reklama & PR » informacje
Mistrzowie Świata promują mistrzowską ofertę Mix w Plusie
24 sierpnia br. wystartowała nowa kampania reklamowa Plusa z udziałem siatkarskiej reprezentacji Polski. Jako pierwsza pojawia się komunikacja oferty JA+ MISTRZOWSKI MIX.
27.08.15, 13:08
reklama & PR » ludzie
Małgorzata Niska Innovation&Digital Managerem w Vizeum Polska
Małgorzata Niska obejmuje stanowisko Innovation&Digital Managera w domu mediowym Vizeum Polska należącym do grupy Dentsu Aegis Network Polska. 
26.08.15, 20:08
reklama & PR » informacje
Berlinki inspirują kulinarnie w kampanii agencji Publicis
W rozpoczynającej się kampanii przygotowanej przez agencję Publicis, Berlinki same podsuwają pomysły na to, jak je podać. Działania komunikacyjne są realizowane w telewizji i w Internecie w ramach stworzonego w 2013 r. przez agencję Publicis formatu „Berlinki mówią same za siebie”. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 30.09.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.09.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.09.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 31 sierpnia 2015
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.