20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

10.02.16, 19:02
reklama & PR » informacje
Strefy Ciepła RWE w czterech miastach
RWE Polska rozpoczyna kampanię targetowaną lokalnie do czterech miast. Przechodnie będą mogli ogrzać się w nich w chłodniejsze dni, napić gorącej czekolady, doładować telefon oraz poznać firmę RWE Polska.
10.02.16, 16:02
reklama & PR » informacje
Value Media oferuje kampanie w Canvas na Facebooku
Value Media (Group One) jako pierwszy dom mediowy w Polsce, i jeden z pierwszych w Europie, uruchomił na Facebooku kampanię w Canvas. 
10.02.16, 15:02
reklama & PR » ludzie
Marcin Świejkowski i Natalia Adamiec w Media Impact
Media Impact powiększył dział Strategii i Jakości, w którym pojawił się Marcin Świejkowski i Natalia Adamiec. 
10.02.16, 10:02
reklama & PR » informacje
SEAT Polska klientem Q&A Communications
Rozstrzygnięto przetarg na kompleksową obsługę działań z zakresu Public Relations dla marki SEAT. Do końcowego etapu zaproszono dwie agencje. Zwyciężyła poznańska Q&A Communications. 
10.02.16, 07:02
reklama & PR » informacje
Veneo dla MPM agd
Firma MPM agd S.A., właściciel marki sprzętu AGD, rozpoczął współpracę z krakowskim Veneo. W ramach umowy agencja opracuje i wdroży strategię komunikacji marki w obszarze mediów społecznościowych. 
10.02.16, 06:02
reklama & PR » informacje
Work Service klientem Lemon Sky J. Walter Thompson
Agencja Lemon Sky J. Walter Thompson Poland stworzy i zrealizuje nową strategię komunikacji dla całej grupy kapitałowej Work Service – działającej w obszarze doradztwa HR.
10.02.16, 05:02
reklama & PR » informacje
SMG obsłuży markę Metaxa w social media
Agencja SMG Polska zwyciężyła w przetargu na obsługę marki Metaxa w mediach społecznościowych.
10.02.16, 04:02
reklama & PR » informacje
MullenLowe MediaHub obsłuży markę Selgros Cash&Carry
Dom mediowy MullenLowe MediaHub (wcześniej Lowe Media) rozpoczął współpracę z nowym klientem, firmą Transgourment Polska, właścicielem marek Selgros Cash&Carry i Transgourmet . 
09.02.16, 17:02
reklama & PR » informacje
Gedeon Richter popnownie z agencją NuOrder
Agencja reklamowa NuOrder od lutego br. ponownie obsługuje Gedeon Richter, jedną z największych firm farmaceutycznych w Europie. 
09.02.16, 16:02
reklama & PR » informacje
Triumph szuka ambasadorek
Triumph International rozpoczął w Polsce rekrutację do nowej edycji programu ambasadorskiego. Za prowadzenie projektu odpowiada agencja social mediowa Think Kong.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 30.04.16

Pula nagród konkursu to aż 100 książek!

do 11.03.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 11 lutego 2016
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

21-22 kwietnia 2016 r., Rzeszów.