20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

26.03.15, 10:03
reklama & PR » informacje
Maciej Stolarczyk i Dariusz Adamczuk w kampanii marki Bosman
W połowie marca br. Bosman rozpoczął kolejny etap kampanii outdoor’owej „Moje życie. Moja pasja.”. Do udziału w kampanii zaproszeni zostali Maciej Stolarczyk i Dariusz Adamczuk, którzy reprezentują klub piłkarski Pogoń Szczecin. 
26.03.15, 09:03
reklama & PR » ludzie
Edwin Zasada w K2 Media
Edwin Zasada dołączył do zespołu agencji K2 Media na stanowisko Social Media Director. Swoimi kompetencjami wesprze Katarzynę Zadworny, która od kilku lat prowadzi dział K2. 
25.03.15, 19:03
reklama & PR » informacje
Anna Lewandowska ambasadorką marki Gillette Venus
Anna Lewandowska została oficjalną ambasadorką marki Gillette Venus i częścią nowej kampanii marki „Use Your And”, która zachęca kobiety do uwalniania wewnętrznego potencjału i przeciwstawiania się narzucanym przez otoczenie etykietom.
25.03.15, 18:03
reklama & PR » informacje
Zbigniew Urbański twarzą marki Navitel w Polsce
Marka Navitel będzie miała na polskim rynku ambasadora w osobie Zbigniewa Urbańskiego (Pan Gadżet) – byłego policjanta oraz przede wszystkim dziennikarza branżowego i znawcy mobilnych technologii. 
25.03.15, 15:03
reklama & PR » informacje
Grający przystanek w centrum Warszawy wybudowany przez McDonald’s
24 marca br. na Skwerze Hoovera przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie odbył się niecodzienny event. W miejscu standardowego przystanku autobusowego stanęły kolorowe, interaktywne organy. 
25.03.15, 11:03
reklama & PR » ludzie
Sebastian Owczarek w iProspect Polska
Do zespołu iProspect Polska (Dentsu Aegis Network Polska) dołączył Sebastian Owczarek. Na stanowisku SEO&Analytics Managera będzie odpowiadał za wsparcie kluczowych klientów agencji oraz zarządzanie zespołem.
25.03.15, 10:03
reklama & PR » informacje
Jacek Borkowski twarzą kampanii firmy windykacyjnej GetBack
GetBack rusza z kampanią w Internecie z udziałem aktora Jacka Borkowskiego, znanego m.in. z serialu „Klan”. Aktor sam miał długi, ale wyszedł z nich dzięki pomocy GetBack.
25.03.15, 09:03
reklama & PR » informacje
Powstała agencja eventowa Head 2 Head Events
Powstała nowa agencja eventowa. Firmę tworzą specjaliści od PR, reklamy,produkcji filmowej i motoryzacyjnej. Założycielami agencji są Krzysztof Szymański i Robert Pęszyński.
24.03.15, 23:03
reklama & PR » informacje
Carat prognozuje dalsze wzrosty wydatków na reklamę
Globalna sieć domów mediowych Carat opublikowała pierwsze prognozy dotyczące globalnego rynku reklamowego w 2016 r., a także nowe prognozy na 2015 r. oraz konkretne dane liczbowe z 2014 r. Raport wskazuje, że mimo trudności gospodarczych wszystkie rynki alokują środki reklamowe w segment reklamy internetowej.
24.03.15, 21:03
reklama & PR » informacje
Kolej na Żubra. Marka powraca do korzeni
Po latach, Żubr powrócił do źródeł swojego sukcesu i ponownie nawiązał współpracę z agencją PZL. Pierwszą kampanią po przerwie jest „Kolej na Żubra”. Najnowszą historię wymyślił i wyreżyserował Iwo Zaniewski – współtwórca i reżyser pierwszych filmów Żubra. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 28.04.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.04.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 26 marca 2015
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.