20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

30.07.14, 12:07
reklama & PR » ludzie
Krystian Dudek odchodzi z PRC
Po dziewięciu latach dr Krystian Dudek, dyrektor ds. komunikacji i strategii medialnych Grupy PRC odchodzi z firmy.
30.07.14, 11:07
reklama & PR » informacje
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ostrzega w spotach przed skutkami jazdy bez OC
„Nie wstępuj w związek na który nie jesteś gotowy” – to nazwa kampanii informacyjnej zrealizowanej przez WALK na zlecenie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Agencja przygotowała cztery filmy ostrzegające przed skutkami jazdy bez ważnego OC. Za produkcję spotów odpowiada Mojo Films.
29.07.14, 22:07
reklama & PR » informacje
Eura7 prowadzi wafelkowy Van Góralków
Wakacje to moment dla marek na intensyfikację kampanii outdoorowych – przykładem takich działań jest akcja „Wafelkowy Van”, którą dla firmy Góralki prowadzi krakowska agencja Eura7.
29.07.14, 19:07
reklama & PR » wydarzenia branżowe
Zużycie papieru do celów marketingowych - badania
W lipcu i sierpniu br. firma Paperhat Poland przeprowadza badania obszarów print i społecznej odpowiedzialności biznesu w polskich firmach. Celem badań jest lepsze poznanie sposobów wykorzystania papieru do celów marketingowych i podejścia marketerów do tej kwestii.
29.07.14, 15:07
reklama & PR » ludzie
Anna Wiśnicka z Tequila Polska do OS3
Do zespołu OS3 dołączyła Anna Wiśnicka, wzmacniając dział client service. Przez ostatni rok pracowała w agencji Tequila Polska.
28.07.14, 23:07
reklama & PR » informacje
Media Impact Polska z nowymi formatami reklamowymi na mobile
W ofercie reklamowej Media Impact Polska pojawią się trzy nowe formaty rich media: Corner rich media, Floater rich media i Rectangle swipe. W ten sposób połączona spółka sprzedażowa Ringier Axel Springer Polska i Grupy Onet.pl rozwija ofertę reklamową na urządzenia mobilne.
28.07.14, 15:07
reklama & PR » informacje
magnifiCo S. A. z Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
magnifiCo rozpoczyna współpracę z Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. Agencja będzie odpowiedzialna za relację z mediami i szeroko pojęty PR produktowy, w tym organizację wydarzeń specjalnych.
28.07.14, 09:07
reklama & PR » artykuły
Dlaczego warto prowadzić blog ekspercki?
Prowadzenie bloga eksperckiego to działalność, która nie tylko pomoże budować renomę i prestiż firmy, ale również pozycjonować pracowników jako ekspertów w danej dziedzinie - pisze w artykule Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica.
27.07.14, 12:07
reklama & PR » informacje
Trwa kampania reklamowa jogurtów Twist marki Bakoma
Jogurt Twist marki Bakoma ruszył z kampanią reklamową przypominając wszystkim, że Twist jest do picia, nie do tańczenia. Głównym celem kampanii "Każdy powinien spróbować Twista" jest wzmocnienie wizerunku marki oraz wyróżnienie się na tle konkurencji.
24.07.14, 21:07
reklama & PR » informacje
MEC liderem, Mindshare Polska znacząco awansuje w zestawieniu RECMA
W zestawieniu najbardziej dochodowych domów mediowych w Polsce, pierwsza trójka wygląda następująco: MEC, MediaCom i Starcom. Dom mediowy Mindshare Polska z 40 proc. wzrostem obrotów (2013 vs 2012) odnotował znaczący awans w najnowszym raporcie RECMA.
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Kalendarium
Dziś jest 1 sierpnia 2014
Polecamy
Konferencje

29-30 lipca 2014 r., Stadion Narodowy, Warszawa

Pierwsze wakacyjne spotkanie Komu Komunikacji poruszy temat komunikacji środowisk LGBT. Prelegenci opowiedzą o specyfice tej grupy docelowej, sposobach skutecznego dotarcia do niej oraz o barierach komunikacyjnych, na które w swoich działaniach skierowanych do środowisk LGBT natrafiają dziennikarze, firmy i agencje zajmujące się PR-em i marketingiem.