20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

24.04.15, 10:04
reklama & PR » informacje
Oliviero Toscani stworzył kampanię reklamową dla polskiej marki Roleski
Ruszyła nowa, wyjątkowa kampania reklamowa firmy Roleski, stworzona przez światowej sławy fotografa Oliviero Toscaniego. To pierwsza, prowadzona z tak dużym rozmachem, współpraca polskiej marki z legendą włoskiej fotografii. 
24.04.15, 09:04
reklama & PR » informacje
Good One PR dla Würth Polska
Firma Würth, specjalizująca się w technice montażu, wybrała agencję do obsługi public relations w Polsce. Od 1 kwietnia br. za PR korporacyjny, PR produktowy oraz e-PR firmy odpowiada Ewelina Puławska z agencji Good One PR.
23.04.15, 23:04
reklama & PR » informacje
Przeagencja w rękach Polska Press Grupy
Polska Press Grupa, właściciel agencji Workking, nabyła 100 proc. udziałów w agencji interaktywnej Przeagencja Sp. z o.o.
23.04.15, 22:04
reklama & PR » informacje
Alfa Communications dla AAA AUTO
Agencja Alfa Communications rozpoczęła współpracę z AAA AUTO, największego w Europie Środkowej dealera samochodów używanych. W ramach obsługi, Alfa Communications odpowiedzialna jest m.in. za relacje z mediami.
23.04.15, 20:04
reklama & PR » informacje
Linkleaders dla CIMA
Linkleaders rozpoczęło współpracę z Instytutem CIMA. Agencja odpowiada za powadzenie działań komunikacyjnych na rzecz organizacji zajmującej się wspieraniem idei rachunkowości zarządczej i certyfikującej osoby chcące podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.
23.04.15, 19:04
reklama & PR » informacje
DDB & Tribal wprowadzi nowe lody firmy Algida
Agencja DDB & Tribal jest autorem kampanii wspierającej wprowadzenie na rynek nowych lodów Algida.
23.04.15, 16:04
reklama & PR » informacje
Blogerki testują soki Fortuna Karotka Plus
Blogerki i Ekspertki Streetcom Polska testują i rekomendują nowe soki Fortuna Karotka Plus, które zostały uzupełnione o dodatki funkcjonalne. Przewidziany zasięg akcji online i offline wyniesie 1,6 mln.
23.04.15, 14:04
reklama & PR » informacje
Unique One dla Totalizatora Sportowego
„Graj i wybieraj nagrody” – pod takim hasłem rozpoczęła się Multi Multi Loteria Totalizatora Sportowego. Organizację loterii Totalizatora Sportowego sp. z o.o. powierzona została agencji UNIQUE ONE.
23.04.15, 13:04
reklama & PR » ludzie
Nowi Dyrektorzy Kreatywni w WALK
Mariusz Pitura objął stanowisko Dyrektora Kreatywnego Walk Creative zastępując na tym stanowisku Darka Rzontkowskiego, a Alek Frydrych został Dyrektorem Kreatywnym Walk Digital.
23.04.15, 12:04
reklama & PR » informacje
to do PR dla marki HiPP
to do PR rozpoczyna współpracę z marką HiPP. Agencja będzie odpowiedzialna za relacje z mediami oraz wsparcie komunikacyjne produktów marki. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 25.05.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.05.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 25 kwietnia 2015
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.