20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

17.09.14, 09:09
reklama & PR » informacje
Value Media obsłuży LOT
 Polskie Linie Lotnicze LOT wybrały w drodze przetargu nowy dom mediowy - Value Media, którego zadaniem będzie prowadzenie działań w wyszukiwarce Google na polskim rynku. 
16.09.14, 23:09
reklama & PR » informacje
Goldbach Interactive będzie sprzedane
Po przeprowadzeniu analiz rentowności i potencjału wzrostu spółek na rynku CEE, grupa postanowiła wzmocnić kompetencje mediowe. Jednocześnie podjęto decyzję o sprzedaży Goldbach Interactive.
16.09.14, 15:09
reklama & PR » informacje
Finał akcji Wyzwanie Smaku Pepsi wspierany kampanią marketingową
15 września br. ruszyła kampania marketingowa wspierająca finał II edycji akcji „Wyzwanie Smaku Pepsi”, w której konsumenci próbują napojów, odkrywają swoje preferencje smakowe, a przy tym się bawią. 
16.09.14, 14:09
reklama & PR » informacje
Biuro Podróży Reklamy zrealizuje dla Esselte kampanię Vivida Movie
Startuje kampania reklamowa Esselte pod hasłem "Vivida Movie" mająca na celu stymulację sprzedaży produktów Esselte.
16.09.14, 12:09
reklama & PR » ludzie
Marek Włodarczyk Dyrektorem Sprzedaży w optivo
Marek Włodarczyk dołączył do zespołu optivo, dostarczyciela oprogramowania i usług doradczych w zakresie e-mail marketingu, obejmując stanowisko Dyrektora Sprzedaży. 
16.09.14, 12:09
reklama & PR » ludzie
Iwona Suwińska w Universal McCann
Do zespołu ekspertów domu mediowego Universal McCann (część IPG Mediabrands) dołączyła Iwona Suwińska. 
15.09.14, 23:09
reklama & PR » informacje
BA! ...i myśl pozytywnie. Kampania marki Bakalland
Marka Bakalland rozpoczyna jesienną kampanię promującą bakaliowe produkty BA! – chrupiące musli, batony zbożowe BA! oraz najnowszy produkt BA!mini. 
14.09.14, 12:09
reklama & PR » informacje
24/7Communication dla ZFPR
Agencja 24/7Communication rozpoczęła obsługę profilu Związku Firm Public Releations na portalu Facebook. 
14.09.14, 11:09
reklama & PR » informacje
LOWE Media podjęło współpracę z Catvertiser.com
Dom mediowy LOWE Media (grupa IPG) będzie korzystał z systemu Catvertiser.com do zarządzania i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku. 
14.09.14, 00:09
reklama & PR » informacje
Nowa kampania firmy Kruk
Na początku września br. wystartowała nowa kampania reklamowa Grupy Kapitałowej KRUK przygotowana przez GREY group, która podejmuje temat zadłużenia, który dotyka nie tylko dłużnika, lecz również jego najbliższych. 
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 19.10.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

do 17.10.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 18 września 2014
Polecamy
Konferencje

18 września 2014 r., Kraków.