20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

23.07.14, 10:07
reklama & PR » ludzie
Trzy nowe osoby w agencji LeadR
Do zespołu LeadR dołączyło trzech nowych specjalistów. Judyta Dettlaff oraz Katarzyna Kowalska – Wołoszczak wspierać będą pracowników Email Network – brandu agencji, dedykowanego realizacji działań email marketingowych. Dominik Dynkowski to nowy programista PHP LeadR.
22.07.14, 18:07
reklama & PR » informacje
Trafero PR dla Explorers Festival
Agencja Trafero PR zajmie się obsługą media relations XVI edycji Explorers Festival, międzynarodowego festiwalu gwiazd alpinizmu, eksploracji, sportu, przygody i filmu.
22.07.14, 17:07
reklama & PR » informacje
Think Kong dla Sally Hansen
Agencja Think Kong rozpoczęła współpracę z należącą do COTY marką Sally Hansen, światowym liderem w dziedzinie pielęgnacji paznokci.
22.07.14, 15:07
reklama & PR » informacje
Goodfellas Group. Nowa grupa marketingowa
Na rynku zadebiutowała nowa grupa marketingowa Goodfellas Group, w skład której weszły cztery specjalistyczne agencje doradcze z zakresu: public relations, digital marketingu, doradztwa marketingowego oraz eventów.
22.07.14, 14:07
reklama & PR » informacje
Raport IMM: ponad 270 mln zł przeznaczyły na reklamę sieci handlowych w II kwartale 2014 r.
Ponad 270 mln zł przeznaczyły sieci handlowe na promocję w II kwartale 2014 r. – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Wzrost wydatków reklamowych szedł w parze z rosnącym zainteresowaniem internautów. 
22.07.14, 13:07
reklama & PR » informacje
Goldbach Interactive wciąż z projektem Bakoma - Kuchnia Jogurtowa
Agencja content marketingu Goldbach Interactive po raz drugi zwyciężyła w przetargu Bakomy na realizację projektu promującego jogurt Bakoma Naturalny Gęsty.
22.07.14, 11:07
reklama & PR » informacje
Słuchacze PR-u u Tischnera dla IDEA FIX
W roku akademickim 2013/2014 słuchacze XI edycji studiów podyplomowych o kierunku „Nowy public relations” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischera w Krakowie przygotowali kompleksową kampanię PR dla IDEA FIX – miejsca, w którym wielowymiarowo spotyka się polski, kreatywny biznes.
22.07.14, 08:07
reklama & PR » informacje
JADES24 klientem ComPress
Agencja public relations ComPress S.A. rozpoczęła współpracę z JADES24, niemiecką firmą prowadzącą internetową sprzedaż odzieży i akcesoriów wiodących kreatorów świata mody. 
21.07.14, 22:07
reklama & PR » ludzie
Joanna Kukla nowym kierownikiem ds. PR korporacyjnego sieci perfumerii Sephora
Joanna Kukla objęła stanowisko kierownika ds. PR korporacyjnego sieci perfumerii Sephora. Do jej obowiązków należeć będzie opracowanie i wdrożenie strategii działań public relations z zakresu komunikacji korporacyjnej oraz eventów i projektów specjalnych firmy na terenie Polski. 
21.07.14, 21:07
reklama & PR » informacje
SpinHouse poszerza ofertę i otwiera dział marketingu mobilnego
SpinHouse po rozpoczęciu współpracy z City Parking Group oraz VP VALEANT Polska (przy współpracy z Creative Harder) stworzył dedykowany zespół zajmujący rozwojem aplikacji mobilnych dla systemów Android, iOS, Windows Phone oraz promocją w kanale mobilnym.
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Kalendarium
Dziś jest 25 lipca 2014
Polecamy
Konferencje

29-30 lipca 2014 r., Stadion Narodowy, Warszawa

Pierwsze wakacyjne spotkanie Komu Komunikacji poruszy temat komunikacji środowisk LGBT. Prelegenci opowiedzą o specyfice tej grupy docelowej, sposobach skutecznego dotarcia do niej oraz o barierach komunikacyjnych, na które w swoich działaniach skierowanych do środowisk LGBT natrafiają dziennikarze, firmy i agencje zajmujące się PR-em i marketingiem.