20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

21.05.15, 23:05
reklama & PR » informacje
Eurozet Live producentem Dnia Dziecka od A do Zet
W weekend, 30 i 31 maja br. z okazji Dnia Dziecka przestrzeń wokół Pałacu Kultury i Nauki stanie się areną największej imprezy rodzinnej w Polsce. Impreza jest biletowana dla dorosłych, a wstęp dla dzieci jest bezpłatny. Producentem trzeciej edycji wydarzenia jest Eurozet Live, a współorganizatorem Pałac Kultury i Nauki.
21.05.15, 21:05
reklama & PR » informacje
Kino BAJKA w ofercie Multikino Media
Od maja br. podwarszawskie Kino BAJKA w Błoniu dołączyło do oferty sprzedaży reklamy kinowej brokera Multikino Media. Obecnie obejmuje ona 54 kina w 43 miasta, z łączną liczbą ekranów 307. 
21.05.15, 20:05
reklama & PR » informacje
Virgin Mobile wybrało 24/7Communication
Operator telefonii komórkowej Virgin Mobile Polska rozpoczął współpracę z 24/7Communication. Agencja będzie odpowiedzialna za działania komunikacyjne i wsparcie PR kampanii marketingowych Virgin.
21.05.15, 19:05
reklama & PR » ludzie
Paula Mucha nowym Event Managerem w agencji eventowej EMLAB
Na początku maja br. do zespołu EMLAB dołączył nowy ekspert w dziedzinie event marketingu.
21.05.15, 18:05
reklama & PR » informacje
Harnaś Wysokochmielowy wspierany kampanią
Harnaś poszerza swoją ofertę o nowy wariant – Harnaś Wysokochmielowy. Równocześnie rusza kampania reklamowa marki.
21.05.15, 11:05
reklama & PR » ludzie
Maciej Dziedzic oraz Miłosz Jacyna w K2 Media
Maciej Dziedzic oraz Miłosz Jacyna dołączyli do zespołu social agencji K2 Media. Dziedzic objął stanowisko Social Strategy Planner, a Jacyna Social Media Project Manager.
21.05.15, 10:05
reklama & PR » informacje
Grycan z ogólnopolska kampanią reklamową
Wystartowała ogólnopolska kampania marki Grycan – lody od pokoleń. Od 15 maja br., w kinach i w telewizji, w prasie i w Internecie, Zbigniew Grycan opowiada w czym tkwi tajemnica sukcesu marki.
20.05.15, 21:05
reklama & PR » informacje
Blogerzy gotują dla Beerlovers.pl w ramach akcji Piwna Bitwa w Kuchni
19 maja br. wystartowała „Piwna Bitwa w Kuchni", czyli najnowsza kampania promocyjna serwisu Beerlovers.pl. Na stronie dwie drużyny znanych polskich blogerów przygotowały dania na bazie różnych rodzajów piw, a internauci głosują na ich przepisy. Finał zabawy 9 czerwca.
20.05.15, 19:05
reklama & PR » informacje
Agencja 38PR & Content Communication dla marki Whirlpool
Agencja 38PR & Content Communication podpisała umowę na kompleksową obsługę marki Whirlpool. Współpraca zakłada działania z zakresu PR produktowego dla wszystkich urządzeń AGD. 
20.05.15, 18:05
reklama & PR » informacje
Good One PR dla Night Drivers
Agencja Good One PR od maja rozpoczęła współpracę z firmą Night Drivers świadczącą profesjonalne usługi taksówkarskie, która na warszawskim rynku działa od 2003 roku.
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 25.06.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.06.15

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 24 maja 2015
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Nowe kategorie i zmiany w Jury to główne zmiany w jubileuszowej edycji Konkursu Biuletynów Firmowych, która wystartowała 19 maja 2015 r.