20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

04.05.16, 08:05
reklama & PR » artykuły
Postaw na event – pięć wydarzeń, na których wypromujesz luksusową markę
Nic tak nie angażuje i nie wywołuje interakcji jak event marketing. Nikogo nie zdziwi zatem fakt, że ta forma komunikacji z klientem jest jednym z bardziej efektywnych działań promocyjnych. Artykuł Marcina Rupińskiego, CEO Royal Ad.
03.05.16, 16:05
reklama & PR » informacje
ComPress dla Banku Millennium
ComPress nawiązał współpracę z Bankiem Millennium. W ramach zlecenia, ComPress S.A. będzie odpowiedzialny m.in. za doradztwo wizerunkowe w obszarze komunikacji korporacyjnej.
02.05.16, 12:05
reklama & PR » informacje
Wystartowała kampania Disneya #RuszajsiezDisneyJunior
Disney Polska ogłosił start kampanii promującej zdrowy styl życia i budowanie zdrowych nawyków wśród dzieci i rodzin. W specjalnym spocie wizerunkowym wystąpi reprezentantka Polski, olimpijka i wielokrotna mistrzyni w siatkówce – Małgorzata Glinka.
02.05.16, 11:05
reklama & PR » informacje
Havas Media Group z nowymi budżetami i zespołami klienckimi
Sieć agencji komunikacji marketingowej Havas Media Group w pierwszym kwartale 2016 r. wygrała siedem przetargów na obsługę marek z branży farmaceutycznej, spożywczej, odzieżowej i automotive. Wraz z nowymi klientami do agencji dołączyli nowi specjaliści.
02.05.16, 10:05
reklama & PR » informacje
Marka Bonduelle stworzyła blog kulinarny
Bonduelle oddał w ręce swoich konsumentów blog kulinarny - warzywneinspiracje.pl.
02.05.16, 09:05
reklama & PR » informacje
Kalm rusza z działaniami reklamowymi
Ruszyła kampania roślinnego leku uspokajającego Kalm (Orkla Health). Działa reklamowe obejmują digital i TV. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy UM.
01.05.16, 17:05
reklama & PR » informacje
Reklama suplementów diety - powstanie kodeks dobrych praktyk
O tym, co powinien zawierać kodeks dobrych praktyk, dyskutowali przedstawiciele 26 instytucji i stowarzyszeń branżowych.
30.04.16, 15:04
reklama & PR » informacje
Spokój brzucha dzięki NO-SPIE. Kampanii agencji Publicis
Rozpoczynająca się kampania autorstwa agencji Publicis ma zwracać uwagę na fakt, że NO-SPA zaczyna działać już po 15 minutach. Działania komunikacyjne są adresowane do kobiet powyżej 24. roku życia.
29.04.16, 17:04
reklama & PR » informacje
Trwa kampania leku Dobenox na Przewlekłą Niewydolność Żylną
Trwa kampania reklamowa leku Dobenox na Przewlekłą Niewydolność Żylną (PNŻ). Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada dom mediowy Carat Polska.  
29.04.16, 16:04
reklama & PR » informacje
Lustro. Trwa kampania Vision Express
Kampania przygotowana przez agencją San Markos startuje w VOD i Internecie. Potrwa do końca maja br. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 04.06.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.06.16

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.06.16

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka. 

Kalendarium
Dziś jest 5 maja 2016
Polecamy
Konferencje

9-11 maja 2016 r., Warszawa. 

19-21 października 2016 r., Warszawa.