20.05.13, 11:05

Nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Wysyłanie ofert na adresy mailowe firm legalne

Mailing
fot.: Rejestracja Baz Danych Osobowych

Z dniem 21 stycznia 2013 r. na mocy nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która wprowadziła zmiany w art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanie ofert na adresy firm,  stało się zgodne z prawem. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne stało się wysyłanie ofert na e-maile firmowe zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, zmianie uległa treść art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przed nowelizacją, brzmienie przepisu było następujące:

Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

Ustawodawca nie sprecyzował wcześniej o jakiego odbiorcę chodziło, co wywołało dużo sporów interpretacyjnych – czy sformułowanie  ”oznaczony odbiorca” odnosiło się do osób fizycznych czy osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, jak np. spółki prawa handlowego.

Po nowelizacji art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepis wyraźnie ogranicza zakaz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną tylko do odbiorców będących osobami fizycznymi .

Oznacza to zatem, że od dnia 21 stycznia 2013 roku wysłanie dowolnej informacji handlowej na skrzynki e-mailowe firm, umieszczone na stronie www lub w katalogach online, bez wcześniejszej zgody, jest dopuszczalne.

Nowelizacja przepisów może zarówno pomóc, jak i  zaszkodzić przedsiębiorcom. Firmy dysponujące produktami B2B zyskają nieograniczone możliwości promowania swoich usług. Zalew ofert na skrzynki mailowe, może spowodować jednak, że konwersja dotarcia do właściwych odbiorców znacząco spadnie. Zmiana prawa może niekorzystnie wpłynąć nawet na serwery pocztowe, które będą przeciążone ilością niezamówionych ofert.

Aby firmy, mogły przyzwyczaić się do nowych przepisów, zespół RBDO zaleca umieszczanie klauzuli pod wysyłanymi mailami ofertowymi o treści:

Zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. Nr 0, poz. 1445) zmieniającym brzmienie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) od dnia 21 stycznia 2013 r. zakazane jest jedynie przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną. Zgodnie zatem ze znowelizowanym brzmieniem art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – dozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej na firmowy adres poczty elektronicznej przedsiębiorstwa.  

Wszelkie Prawa zastrzeżone – RBDO.PL
Rejestracja Baz Danych Osobowych
www.rbdo.pl

Komentarze

Powiązane

31.10.14, 12:10
reklama & PR » ludzie
Katarzyna Mróz w Prime Time PR
Szeregi agencji Prime Time PR zasiliła je Katarzyna Mróz. Nowa osoba objęła stanowisko Junior PR Managera i będzie odpowiedzialna za kontakt z mediami oraz obsługę i organizację doczesnych zadań i projektów.
30.10.14, 16:10
reklama & PR » informacje
CommuniCanDo dla Direct Publishing Group
Agencja CommuniCanDo nawiązała współpracę z Direct Publishing Group, firmą działającą w obszarze custom publishing w Polsce.
30.10.14, 15:10
reklama & PR » informacje
ATOM Media Interaktywne tworzy nowy wizerunek strefy gastronomicznej marki Novotel
Agencja ATOM Media Interaktywne w ramach obsługi graficznej hoteli Novotel przygotowała identyfikację wizualną dla nowego konceptu gastronomicznego NOVO2 (NOVO Square) lounge bar. 
29.10.14, 23:10
reklama & PR » informacje
Apetina z nową kampanią serków kremowych
Ruszyła kampania promująca serki kremowe Apetina. Działania komunikacyjne prowadzone pod hasłem „Dobrze się komponuje” obejmują swoim zasięgiem prasę, Internet oraz social media. 
29.10.14, 14:10
reklama & PR » informacje
Agencja OX Media dla SMS Audio
Agencja social media&interactive OX Media wygrała przetarg na obsługę działań społecznościowych SMS Audio, marki studyjnej jakości słuchawek, której właścicielem jest Curtis „50 Cent” Jackson.
29.10.14, 10:10
reklama & PR » informacje
LOT wystartował z kampanią promującą klasę biznes i premium
Nowa kampania LOT-u, która właśnie się rozpoczyna, zachęca do korzystania z szerokich możliwości lotu o podwyższonym standardzie. Jej główne hasła to „LOT – wyższa klasa prywatności” oraz „LOT – komfort stał się ekonomiczny”.
28.10.14, 21:10
reklama & PR » informacje
Międzychód rozpoczyna kampanię reklamową
Międzychód, marka ze 110-letnią tradycją w branży spożywczej, rozpoczyna ogólnopolską kampanię promocyjną. Intensywne działania reklamowe obejmują zarówno najpopularniejsze stacje telewizyjne, jak i Internet.
28.10.14, 15:10
reklama & PR » informacje
Kamil Stoch dalej w barwach marki ISOVER
W nowym sezonie skoków narciarskich ISOVER po raz drugi został oficjalnym partnerem Kamila Stocha i Stefana Huli. Marka przedłużyła współpracę z reprezentantami Polski na sezon 2014/2015.
28.10.14, 13:10
reklama & PR » ludzie
Nowe osoby w Q&A Communications
W ramach strategii rozwoju agencji, Q&A Communications powiększa swój zespół specjalistów i zaczyna eksploatować nowe obszary działań.
28.10.14, 12:10
reklama & PR » informacje
Książęce Chlebowo Miodowe ze wsparciem w TV
Kolekcję piw Książęce wzbogaci sezonowe Chlebowo Miodowe. Nowy wariant przygotowano specjalnie na zbliżający się okres jesienno-zimowy. Limitowana edycja promowana będzie w telewizji i w kanale digital. Produkt otrzyma również wsparcie PR z uwzględnieniem blogosfery.
Słuchaj radio.nadaje.com w telefonie
Nasze usługi
Transmisje video: http://video.nadaje.com
Serwery shoutcast: http://serwery.nadaje.com
Panel radiowy: http://serwery.nadaje.com/services/panel/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 01.12.14

Do wygrania dwa egzemplarze książki.

do 30.11.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

do 30.11.14

Do wygrania jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 1 listopada 2014
Polecamy
Konferencje

15.11.2014 r., Kraków.

4.12.2014 r., Kraków