24.09.13, 01:30

Paweł Milcarz: Technologia uwierzytelniająca Type-in uwalnia u wydawców nowe zasoby reklamowe

Paweł Milcarz
Fot.: archiwum rozmówcy

Jak wygląda reklama przepisaniowa w Polsce i Europie? Czy można mówić o zmierzchu klasycznych kampanii internetowych? Rozmowa z Pawłem Milcarzem, partnerem zarządzający Interactions. 

Kuba Wajdzik: Na nasz rynek weszła interaktywna reklama przepisaniowa. Cóż kryje się pod tym dość tajemniczym sformułowaniem?
Paweł Milcarz: Formaty przepisaniowe wywodzą się z nowych technologii uwierzytelniających. Captcha, która do tej pory stanowiła najbardziej popularne zabezpieczenie przed dostępem botów i spamerów do wrażliwych treści wydawniczych, niestety została złamana. Wydawcy zaczęli więc poszukiwać nowych, bardziej efektywnych form zabezpieczenia dostępu. W odpowiedzi na ich potrzeby cztery lata temu powstała w USA technologia uwierzytelniająca Type-in™ opracowana przez Solve Media Inc. Jest obecnie najbardziej zaawansowaną, stabilną i bezpieczną formą uwierzytelnienia, docenianą przez największych wydawców na świecie - a teraz również w Polsce. Technologia uwierzytelniająca Type-in™ uwalnia u wydawców nowe zasoby reklamowe w postaci przekazów z czytelnymi i zrozumiałymi hasłami przepisaniowymi, które zastępują dotychczas stosowane nieczytelne kody captcha.

KW: Jak wygląda reklama przepisaniowa w Polsce i Europie? W Polsce dotąd miały jedynie miejsce nieśmiałe próby...
PM: Technologia przepisaniowa jest w Polsce wciąż nowa mimo kilku ograniczonych prób jej wprowadzenia na bazie systemów stanowiących uproszczone kopie technologii Type-in™. Systemy Solve Media Inc. pozostają bezkonkurencyjne w skutecznej walce z botami i spamerami. Bardzo silne uwiarygodnienie w postaci przejścia wszystkich testów bezpieczeństwa i wdrożenia technologii u większości największych wydawców amerykańskich, brytyjskich, francuskich i niemieckich - przekłada się obecnie na olbrzymie zainteresowanie największych polskich wydawców treści online. Z resztą nie tylko polskich, bowiem Interactions™, wyłączny operator systemów Type-in™ w regionie CEE, prowadzi również rozmowy z czołowymi wydawcami na pozostałych kluczowych rynkach w regionie. Mamy już za sobą realizację kampanii na sześciu głównych rynkach CEE.

KW: Jak obecnie wygląda Państwa sieć? 
PM: Sieć Type-in™ w Polsce oferuje dwa osobne obszary realizowania kampanii przepisaniowych. Po pierwsze, bardzo intensywnie rozwija się polska sieć premium, budowana w oparciu tylko o największych polskich wydawców treści online, którzy, po realizacji skrupulatnych testów bezpieczeństwa, sukcesywnie rozszerzają zakres stosowania technologii przepisaniowej również o miejsca, w których do tej pory nie było uwierzytelnień w postaci captcha. Po drugie, oddajemy do dyspozycji polskich marketerów szerokie międzynarodowe zasoby przepisaniowe, które umożliwiają realizację działań stricte do użytkowników polskich (targetowanie po IP) lub dowolnej innej narodowości. Są to przede wszystkim unikalne treści wydawnicze, których użytkownicy nie mogą znaleźć w tzw. polskim internecie (np. Ticketmaster, Livenation, Ryanair, eMarketer, AdAge). 

KW: Jakie są zalety tego typu komunikacji?
PM: Formaty przepisaniowe Type-in™ oferują marketerom unikalne poziomy responsywności oraz nowe wymiary efektywności komunikacji online. Po pierwsze minimum 12-krotnie wyższy poziom zapamiętania przekazu reklamowego (vs. tradycyjny display) (badania zapamiętania przekazu reklamowego prowadzone są regularnie wspólnie przez Wharton i ComScore). Po drugie, użytkownik otrzymuje konkretną wartość dodaną w postaci szybszego i prostszego uwierzytelnienia. Po trzecie, użytkownicy angażowani są bezpośrednio w przekaz reklamowy. Po czwarte, marketerzy płacą stricte za efekt - przepisanie hasła reklamowego w kampanii. I wreszcie po piąte, co chyba najbardziej interesujące, formaty Type-in™ notują rekordowo wysokie poziomy responsywności - i w zestawieniu z danymi GemiusDirectEffect za drugi kwartał 2013 roku stanowią najbardziej responsywną formę online display w Polsce (!!)

KW: Ponieważ reklama przepisaniowa to nowość, z nowinek rzadko chcą korzystać klienci. Przy jakich formach komunikacji ten typ reklamy może być idealnym narzędziem?
PM: Technologia Type-in™ charakteryzuje się szerokim spektrum zastosowań. Ze względu na bardzo wysokie przełożenie zapamiętania przekazu przepisaniowego na wszystkie etapy lejka marki, a zwłaszcza na konwersję na preferencje, formaty Type-in™ stanowią bardzo efektywne uzupełnienie tych działań online, które w krótkim czasie mają na celu zbudować wysoki poziom świadomości/zapamiętania marki i przekazu reklamowego. Mogą to być działania chociażby wprowadzające nowy produkt / nową linię kreatywną. Ze względu na bardzo wysokie wskaźniki responsywności, formaty Type-in™ stanowią również niezwykle skuteczne uzupełnienie działań z zakresu performance marketingu.

KW: Pierwszym klientem reklamy przepisaniowej w formacie video był mBank. Jak przebiegała kampania?
PM: mBank jest w pełni świadomym i niezwykle wymagającym marketerem, dla którego zespół z domu mediowego Mindshare nieustannie poszukuje nie tylko nowych sposobów zaangażowania konsumentów w przekaz reklamowy, ale przede wszystkim nowych wymiarów efektywności. Wyniki kampanii przepisaniowej zaskoczyły nas wszystkich, a CTR na poziomie aż 25% wśród osób, które przepisały hasło reklamowe (takie przepisanie stanowi podstawę rozliczeń), kolejny raz dowiodło niezwykłej skuteczności technologii Type-in™.

KW: Reklama przepisaniowa angażuje użytkownika. Czy zatem możemy mówić o zmierzchu klasycznych kampanii internetowych, czy to jedynie może być świetne uzupełnienie prowadzonych działań?
PM: O nie, tradycyjna reklama display nigdy nie zniknie z horyzontu zainteresowań marketerów. Jej formy z pewnością będą jednak ewoluowały w kierunku większej integracji z treściami redakcyjnymi. Już dziś pojęcie reklamy natywnej, której formą są również przekazy Type-in™, nabiera na znaczeniu i w skali rynku stanowi potencjał ok. 53 milionów zł przychodów reklamowych w samym 2013 roku.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Paweł Milcarz
W branży komunikacji marketingowej od 1998 roku. Doświadczenie w zakresie planowania strategicznego, zakupu i koordynacji kampanii reklamowych zdobywał w największych domach mediowych w Polsce. Przez siedem lat związany był z ZenithOptimedia, gdzie pełnił funkcję dyrektora działu obsługi klienta oraz członka zarządu operacyjnego. Równocześnie jako dyrektor regionu CEE w ZenithOptimedia International odpowiedzialny był m.in. za wsparcie oraz optymalizację efektywności działań mediowych Toyoty i Lexusa na poszczególnych rynkach. Swoją karierę rozpoczął w dziale zakupu mediów PanMedia Western, następnie przeniósł się do struktur planowania w Universal McCann.
Posiada szerokie doświadczenie w zakresie obsługi, nadzoru i doradztwa strategicznego, które zdobył pracując dla największych reklamodawców. Jest ekspertem w prowadzeniu projektów badawczych. Latami doradzał w zakresie integracji wyników badań z procesem planowania strategicznego oraz implementacji.
Od 2009 roku zarządza również GreenAlley™ Marcoms Accountability, firmą specjalizującą się w komunikacyjnym doradztwie strategicznym i marketing science.

Komentarze

Powiązane

19.01.18, 23:00
| reklama & PR » informacje
Mateusz Jasiński ambasadorem Respro
Mateusz Jasiński, trener biegania i jeden z najpopularniejszych w Polsce blogerów influencerów piszących o aktywnym trybie życia, został ambasadorem Respro, producenta brytyjskich masek antysmogowych.
19.01.18, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Tomasz Dębowski dyrektorem marketingu McDonald’s Polska
Do zespołu McDonald’s Polska dołączył Tomasz Dębowski, obejmując stanowisko Dyrektora Marketingu. 
19.01.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Funduszu Alfabeat klientem agencji Profeina
Profeina od stycznia br. opowiada za obsługę komunikacyjną i relacje z mediami funduszu Alfabeat. 
19.01.18, 12:00
| reklama & PR » informacje
I dzień smakuje lepiej. Herbapol promuje herbaty owocowe Herbaciany Ogród
Marka Herbapol wystartowała z kampanią wizerunkową herbatek owocowych z linii Herbaciany Ogród, podkreślającą ich mocno owocowy i przyjemnościowy charakter.
19.01.18, 11:00
| reklama & PR » informacje
TBM przedłuża współpracę z Schulz brand friendly czwarty rok razem
Firma TBM (właściciel takich marek jak: Tygryski, Non Stopy, Łapsy i Crunlighty), podjęła decyzję o przedłużeniu współpracy z Schulz brand friendly. Agencja obsługuje wymienione marki w zakresie strategiczno-kreatywnym. 
18.01.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Deloitte Digital realizuje projekt dla marki Lay’s
Polski oddział Deloitte Digital wygrał przetarg na obsługę projektu dla marki Lay’s. Agencja pracowała nad przygotowaniem materiałów do kampanii digital, bazujących na stworzonym wcześniej, regionalnym koncepcie kreatywnym „Which Lay’s Is Yours?”
18.01.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Audi klientem Isobar Poland Group
Agencja Isobar Polska wygrała przetarg na kompleksową obsługę komunikacji marki Audi.
18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
18.01.18, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Michał Rozpendowski odpowiada za działania wizerunkowe firmy Corsair
Firma Corsair działająca na rynku komponentów i podzespołów PC, produkująca wysokiej jakości peryferia komputerowe, utworzyła w Polsce nowy dział public relations i marketingu, na którego czele stanął Michał Rozpendowski.
18.01.18, 09:00
| reklama & PR » artykuły
Robert Sosnowski (Biuro Podróży Reklamy): 2017 rok można z powodzeniem nazwać rokiem „fejków”
Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy podsumowuje rok 2017 w branży i firmie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL