06.11.13, 20:46

Bogusław Kisielewski: Stopklatkę TV wyróżniać będzie nowy format

Bogusław Kisielewski
Fot.: Kino Polska

Rozmowa z Bogusławem Kisielewskim, Członkiem Zarządu, Dyrektorem Generalnym Kino Polska TV S.A., Prezesem Zarządu Stopklatka S.A. 

Kuba Wajdzik: Otrzymali Państwo koncesję na nadawanie nowego kanału filmowego. Co znajdzie się w ofercie stacji?
Bogusław Kisielewski: Na antenie Stopklatki TV planujemy emisję filmów fabularnych, dokumentów oraz animacji polskich i zagranicznych twórców. Chcemy również produkować własne programy o tematyce filmowej – edukacyjne i publicystyczne, prezentując widzom m.in. aktualności ze świata filmu i wywiady z artystami. Jednak tym, co najbardziej wyróżni Stopklatkę TV na polskim rynku, będzie jej zupełnie nowy format, polegający na połączeniu biernego oglądania telewizji z interaktywnością właściwą Internetowi.  

KW: Zyskaliście bardzo duże poparcie wśród branży filmowej. Czym sobie projekt kanału zasłużył aż na taki zachwyt?
BK: Na pewno na przykładzie Telewizji Kino Polska, która w tym roku kończy 10 lat, udowodniliśmy, że potrafimy stworzyć popularny kanał filmowy, łączący ambitne założenia z profilem rozrywkowym. Nie bez znaczenia było też zapewne to, że wraz z naszym partnerem w projekcie – grupą medialną Agora S.A. – mamy uzupełniające się doświadczenie i kompetencje. Oprócz docenianej przez widzów i branżę Telewizji Kino Polska z naszej strony potencjał nowego kanału tworzy Stopklatka.pl – najstarszy polski portal filmowy, z dużą bazą aktywnych użytkowników i sporym doświadczeniem w tworzeniu interaktywnego kontentu. Po stronie Agory jest z kolei silne zaplecze promocyjno-sprzedażowe i możliwość bezpośredniego dotarcia do widza końcowego – czego nie miała Telewizja Kino Polska – poprzez prasę, Internet, reklamę zewnętrzną i kina. Mamy dostęp do potężnej biblioteki filmów, chcemy realizować własne programy o tematyce filmowej. To wszystko razem w połączeniu z budowanymi przez nas od 10 lat dobrymi relacjami biznesowymi złoży się na nowoczesny kanał filmowy z ofertą adresowaną do szerokiej grupy odbiorców.

KW: Czy znane nazwiska zasiądą w radzie programowej stacji?
BK: Jeszcze na etapie starań o koncesję powołaliśmy radę programową kanału, w której zasiądą Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. Nie wykluczamy też rozszerzenia rady o kolejne osoby.

KW: Zapowiadają Państwo, że Stopklatka będzie interaktywnym kanałem filmowym. Na czym ma polegać ta jego interaktywność?
BK: Nowy kanał ma wykorzystywać rozwiązania telewizji hybrydowej. O  modelu HbbTV nie bez powodu mówi się, że jest to technologia przyszłości – połączenie klasycznej telewizji z treściami internetowymi zarówno dla nadawcy, jak i dla widza, stwarza praktycznie nieograniczone możliwości. Chcemy zbudować interaktywną platformę, która będzie dostosowana do zachowań współczesnego odbiorcy, często w trakcie oglądania telewizji korzystającego np. z tabletu czy laptopa. Nasi widzowie bez wychodzenia z domu będą mogli wypożyczyć film, zobaczyć jego zwiastun, zapoznać się z obsadą, w trakcie seansu sięgnąć po informacje przypisane do poszczególnych scen, skomentować to na telewizyjnym czacie, wziąć udział w konkursie i wreszcie na koniec podzielić się swoimi wrażeniami na portalach społecznościowych. To wszystko oczywiście na jednym telewizyjnym ekranie. 

KW: Czy Stopklatka.pl będzie inwestować w polską produkcję?
BK: Nie wykluczamy takiej możliwości. Oczywiście każdy projekt będzie poddawany osobnej analizie. Na początku jednak priorytetem jest dla nas produkcja własnych programów publicystycznych i edukacyjnych, przeznaczonych na antenę nowego kanału.

KW: Prowadzą Państwo już z sukcesem kanał Kino Polska, który zyskał ogromną widownię oraz uznanie branży. Jak dotychczasowe doświadczenie zamierzają Państwo wykorzystać w budowaniu nowej stacji?
BK: Telewizja Kino Polska odniosła sukces, łącząc promowanie ambitnego polskiego kina z dobrej jakości rozrywką. Zgodnie z wymogami koncesji oferta Stopklatki TV będzie się opierała nie tylko na produkcjach polskich, ale też na kinie europejskim i światowym. Na antenie chcemy znaleźć równowagę pomiędzy wysokim poziomem treści a ich atrakcyjnością przekładaną na oglądalność. Nowy kanał będzie darmowy i ogólnodostępny; dystrybutorzy nie będą za niego płacić, dlatego też musi się utrzymywać przede wszystkim z reklam. Jednym z głównych kryteriów, choć oczywiście nie jedynym, będzie więc dla nas aprobata widzów, czyli oglądalność.

KW: Partnerem w spółce będzie Agora. Na co liczycie ze strony współinwestora? 
BK: Stopklatka TV to nasze wspólne przedsięwzięcie biznesowe i działalność operacyjną będziemy finansować po połowie. Ze strony Agory liczymy przede wszystkim na rozległe możliwości dotarcia z informacją do widza: promowanie naszych propozycji programowych, nagłaśnianie premier, komunikowanie wydarzeń dziejących się na antenie i poza nią.

KW: Jaką widownię kanał powinien osiągnąć po pierwszym roku działalności?
BK: W początkowej fazie rozwoju projektu powinniśmy osiągnąć oglądalność na poziomie 1-2 proc. Na kolejnych etapach chcemy dojść do 3-4 proc. oglądalności. Jeśli chodzi o profil widza, Stopklatka TV będzie jedynym bezpłatnym i ogólnodostępnym kanałem filmowym w Polsce, dlatego będziemy się starali, aby jej oferta była uniwersalna i dostosowana do możliwie najszerszej grupy odbiorców – od miłośników kina autorskiego przez widzów najmłodszych aż po osoby, które w telewizji takiej jak nasza szukają po prostu dobrej filmowej rozrywki. 

KW: Analitycy mediów wskazują, że NTC może nie utrzymać tylu bezpłatnych kanałów. Jak zapatruje się Pan na te opinie?
BK: Uważam, że problem dotyczy głównie dużych stacji, które tracą widza na rzecz mniejszych kanałów tematycznych. Po utworzeniu NTC ten proces wyraźnie przyśpieszył. Myślę, że Naziemna Telewizja Cyfrowa w przyszłości będzie miała około 30-40% udziału w rynku, natomiast struktura w tym udziale na pewno się zmieni. O ile więc mogę się zgodzić, że dużym stacjom na NTC będzie się trudniej utrzymać i na pewno nie mogą one liczyć na tak duże przychody jak dotychczas, mniejsze kanały z pewnością znajdą tu swoje miejsce. Tym bardziej, że na multipleksie jest tylko jeden kanał tematyczny z danego profilu – tak jak ma to miejsce w przypadku tworzonej przez nas Stopklatki TV. 

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

23.02.18, 08:00
| telewizja » informacje
Sporo nowości w wiosennej ofercie TVP1 i TVP2
Wiosenne ramówki dwóch najważniejszych anten TVP wypełnione sporą ilością nowości. Nie zabraknie jednak kontynuacji popularnych formatów. 
22.02.18, 13:00
| telewizja » informacje
Wspólna akcja BBC Brit i BlaBlaCar z okazji premiery 25. Sezonu Top Gear
Z okazji premiery nowego sezonu „Top Gear”, BBC Brit wspólnie z BlaBlaCar przygotowują dla polskich widzów sześć samochodowych przejazdów z siedmioma osobami.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 08:00
| telewizja » badania rynku
Tydzień w TV: TVP1 wciąż pierwsza, Wiadomości poza TOP 20
Transmisje z igrzysk olimpijskich, polskie seriale i programy informacyjne – to Polacy w zeszłym tygodniu oglądali najczęściej – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl (dane za okres od 12 do 18 lutego 2019 r.).
20.02.18, 19:00
| telewizja » seriale
Wolf Creek. Ogólnopolska premiera w Stopklatce TV
Stopklatka TV jako pierwsza telewizja w Polsce zaprezentuje serial „Wolf Creek".
20.02.18, 15:06
| telewizja » badania rynku
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pjongczang 2018: drużynowe skoki narciarskie z dużą widownią
Skoki narciarskie wciąż są chętnie oglądane przez telewidzów. Zdobycie brązowego medalu przez polskich skoczków na igrzyskach oglądało w Jedynce 4,21 mln widzów, a w Europsorcie 1 – prawie 1,1 mln widzów – wynika z raportu Nielsen Audience Measurement.
20.02.18, 09:00
| telewizja » seriale
Pensjonat nad rozlewiskiem w nowy dzień tygodnia
Serial „Pensjonat nad rozlewiskiem” powracają na antenę Jedynki 27 lutego br. Premierowe odcinki nowej serii emitowane będą o nowej porze – we wtorki o godz. 21.35.
19.02.18, 20:00
| telewizja » informacje
Prace serwisowe przy stacji czołowej MUX3. Będą chwilowe utrudnienia przy odbiorze kanałów TVP
Telewizja Polska poinformowała o pracach serwisowych, które mogą wpłynąć na odbiór usług i kanałów TVP. 
19.02.18, 18:00
| telewizja » informacje
Dokument Ludzie duchy nagrodzony podczas London International Film Festival
Film dokumentalny „Ludzie duchy” został nagrodzony na prestiżowym festiwalu London International Filmmaker Festival of World Cinema - IFF 2018. Martyna Wojciechowska i Marek Kłosowicz otrzymali nagrodę w kategorii Reżyseria Dokumentu Krótkometrażowego. 
18.02.18, 22:07
| telewizja » badania rynku
Ponad 6 mln widzów oglądało zwycięstwo Kamila Stocha
17 lutego br. , pierwszy złoty medal dla Polski na Igrzyskach Olimpijskich w PjongCzang zdobył w konkursie indywidualnym na dużej skoczni Kamil Stoch. Jego sukces oglądało ponad 6 mln widzów, a udziały Jedynki wyniosły 48 proc.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL