06.11.13, 20:11

Bogusław Kisielewski: Stopklatkę TV wyróżniać będzie nowy format

Bogusław Kisielewski
Fot.: Kino Polska

Rozmowa z Bogusławem Kisielewskim, Członkiem Zarządu, Dyrektorem Generalnym Kino Polska TV S.A., Prezesem Zarządu Stopklatka S.A. 

Kuba Wajdzik: Otrzymali Państwo koncesję na nadawanie nowego kanału filmowego. Co znajdzie się w ofercie stacji?
Bogusław Kisielewski: Na antenie Stopklatki TV planujemy emisję filmów fabularnych, dokumentów oraz animacji polskich i zagranicznych twórców. Chcemy również produkować własne programy o tematyce filmowej – edukacyjne i publicystyczne, prezentując widzom m.in. aktualności ze świata filmu i wywiady z artystami. Jednak tym, co najbardziej wyróżni Stopklatkę TV na polskim rynku, będzie jej zupełnie nowy format, polegający na połączeniu biernego oglądania telewizji z interaktywnością właściwą Internetowi.  

KW: Zyskaliście bardzo duże poparcie wśród branży filmowej. Czym sobie projekt kanału zasłużył aż na taki zachwyt?
BK: Na pewno na przykładzie Telewizji Kino Polska, która w tym roku kończy 10 lat, udowodniliśmy, że potrafimy stworzyć popularny kanał filmowy, łączący ambitne założenia z profilem rozrywkowym. Nie bez znaczenia było też zapewne to, że wraz z naszym partnerem w projekcie – grupą medialną Agora S.A. – mamy uzupełniające się doświadczenie i kompetencje. Oprócz docenianej przez widzów i branżę Telewizji Kino Polska z naszej strony potencjał nowego kanału tworzy Stopklatka.pl – najstarszy polski portal filmowy, z dużą bazą aktywnych użytkowników i sporym doświadczeniem w tworzeniu interaktywnego kontentu. Po stronie Agory jest z kolei silne zaplecze promocyjno-sprzedażowe i możliwość bezpośredniego dotarcia do widza końcowego – czego nie miała Telewizja Kino Polska – poprzez prasę, Internet, reklamę zewnętrzną i kina. Mamy dostęp do potężnej biblioteki filmów, chcemy realizować własne programy o tematyce filmowej. To wszystko razem w połączeniu z budowanymi przez nas od 10 lat dobrymi relacjami biznesowymi złoży się na nowoczesny kanał filmowy z ofertą adresowaną do szerokiej grupy odbiorców.

KW: Czy znane nazwiska zasiądą w radzie programowej stacji?
BK: Jeszcze na etapie starań o koncesję powołaliśmy radę programową kanału, w której zasiądą Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. Nie wykluczamy też rozszerzenia rady o kolejne osoby.

KW: Zapowiadają Państwo, że Stopklatka będzie interaktywnym kanałem filmowym. Na czym ma polegać ta jego interaktywność?
BK: Nowy kanał ma wykorzystywać rozwiązania telewizji hybrydowej. O  modelu HbbTV nie bez powodu mówi się, że jest to technologia przyszłości – połączenie klasycznej telewizji z treściami internetowymi zarówno dla nadawcy, jak i dla widza, stwarza praktycznie nieograniczone możliwości. Chcemy zbudować interaktywną platformę, która będzie dostosowana do zachowań współczesnego odbiorcy, często w trakcie oglądania telewizji korzystającego np. z tabletu czy laptopa. Nasi widzowie bez wychodzenia z domu będą mogli wypożyczyć film, zobaczyć jego zwiastun, zapoznać się z obsadą, w trakcie seansu sięgnąć po informacje przypisane do poszczególnych scen, skomentować to na telewizyjnym czacie, wziąć udział w konkursie i wreszcie na koniec podzielić się swoimi wrażeniami na portalach społecznościowych. To wszystko oczywiście na jednym telewizyjnym ekranie. 

KW: Czy Stopklatka.pl będzie inwestować w polską produkcję?
BK: Nie wykluczamy takiej możliwości. Oczywiście każdy projekt będzie poddawany osobnej analizie. Na początku jednak priorytetem jest dla nas produkcja własnych programów publicystycznych i edukacyjnych, przeznaczonych na antenę nowego kanału.

KW: Prowadzą Państwo już z sukcesem kanał Kino Polska, który zyskał ogromną widownię oraz uznanie branży. Jak dotychczasowe doświadczenie zamierzają Państwo wykorzystać w budowaniu nowej stacji?
BK: Telewizja Kino Polska odniosła sukces, łącząc promowanie ambitnego polskiego kina z dobrej jakości rozrywką. Zgodnie z wymogami koncesji oferta Stopklatki TV będzie się opierała nie tylko na produkcjach polskich, ale też na kinie europejskim i światowym. Na antenie chcemy znaleźć równowagę pomiędzy wysokim poziomem treści a ich atrakcyjnością przekładaną na oglądalność. Nowy kanał będzie darmowy i ogólnodostępny; dystrybutorzy nie będą za niego płacić, dlatego też musi się utrzymywać przede wszystkim z reklam. Jednym z głównych kryteriów, choć oczywiście nie jedynym, będzie więc dla nas aprobata widzów, czyli oglądalność.

KW: Partnerem w spółce będzie Agora. Na co liczycie ze strony współinwestora? 
BK: Stopklatka TV to nasze wspólne przedsięwzięcie biznesowe i działalność operacyjną będziemy finansować po połowie. Ze strony Agory liczymy przede wszystkim na rozległe możliwości dotarcia z informacją do widza: promowanie naszych propozycji programowych, nagłaśnianie premier, komunikowanie wydarzeń dziejących się na antenie i poza nią.

KW: Jaką widownię kanał powinien osiągnąć po pierwszym roku działalności?
BK: W początkowej fazie rozwoju projektu powinniśmy osiągnąć oglądalność na poziomie 1-2 proc. Na kolejnych etapach chcemy dojść do 3-4 proc. oglądalności. Jeśli chodzi o profil widza, Stopklatka TV będzie jedynym bezpłatnym i ogólnodostępnym kanałem filmowym w Polsce, dlatego będziemy się starali, aby jej oferta była uniwersalna i dostosowana do możliwie najszerszej grupy odbiorców – od miłośników kina autorskiego przez widzów najmłodszych aż po osoby, które w telewizji takiej jak nasza szukają po prostu dobrej filmowej rozrywki. 

KW: Analitycy mediów wskazują, że NTC może nie utrzymać tylu bezpłatnych kanałów. Jak zapatruje się Pan na te opinie?
BK: Uważam, że problem dotyczy głównie dużych stacji, które tracą widza na rzecz mniejszych kanałów tematycznych. Po utworzeniu NTC ten proces wyraźnie przyśpieszył. Myślę, że Naziemna Telewizja Cyfrowa w przyszłości będzie miała około 30-40% udziału w rynku, natomiast struktura w tym udziale na pewno się zmieni. O ile więc mogę się zgodzić, że dużym stacjom na NTC będzie się trudniej utrzymać i na pewno nie mogą one liczyć na tak duże przychody jak dotychczas, mniejsze kanały z pewnością znajdą tu swoje miejsce. Tym bardziej, że na multipleksie jest tylko jeden kanał tematyczny z danego profilu – tak jak ma to miejsce w przypadku tworzonej przez nas Stopklatki TV. 

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

20.11.17, 21:11
telewizja » informacje
TVP będzie świętować Światowy Dzień Telewizji
21 listopada br. telewizyjni nadawcy publiczni i prywatni świętują Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1996 r. TVP po raz piąty, włączy się w obchody międzynarodowego święta.
19.11.17, 17:11
telewizja » informacje
Zwycięzcy 24. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP
19 listpada br., podczas gali w Katowicach został ogłoszony werdykt jury 24. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP S.A. 
19.11.17, 15:11
telewizja » badania rynku
Puchar Świata w Wiśle z dużą widownią
Niemal 4,7 mln widzów obejrzało 18 listopada br. w Jedynce drugą serię konkursu drużynowego Pucharu Świata w Wiśle.
19.11.17, 08:11
telewizja » seriale
Odlotowe wyścigi na antenie kanału Boomerang
Boomerang 20 listopada br. rozpocznie emisję nowego serialu animowanego „Odlotowe wyścigi”. Kreskówka jest remakiem kultowej animacji studia Hanna Barbera o tym samym tytule.
18.11.17, 09:11
telewizja » seriale
II sezon serialu Dobre zachowanie w TNT z polskim akcentem
20 listopada br., stacja TNT rozpocznie emisję II sezonu „Dobrego zachowania”.
17.11.17, 20:11
telewizja » seriale
Film Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny. Wszystko się może zdarzyć zakończy III sezon serialu
III sezon hitu Czwórki zakończy się emisją filmu telewizyjnego – „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny. Wszystko się może zdarzyć” – który stanowić będzie zwieńczenie dwóch najważniejszych wątków osobistych tej serii produkcji i jednocześnie niezależną całość fabularną. 
17.11.17, 16:11
telewizja » informacje
Nowy kanał Eleven Sports 4 na platformie nc+
20 listopada br. zostanie uruchomiony nowy kanał Eleven Sports 4. Przez pierwsze trzy miesiące będzie on dostępny tylko dla abonentów platformy nc+.
17.11.17, 16:11
telewizja » informacje
DISCO GARY czyli Rodzinne pary na antenie POLO TV
Na antenie telewizji POLO TV wystartuje nowy program kulinarny „DISCO GARY, czyli Rodzinne pary”. W każdym odcinku rywalizować będą dwuosobowe drużyny, składające się z członków rodzin. Ich zmagania oceniać będzie jury złożone z profesjonalnego szefa kuchni oraz gwiazd disco polo.
17.11.17, 13:11
telewizja » informacje
Startuje Eleven Sports 4. Eleven Sports zmienia nazwy i logotypy swoich stacji
20 listopada br., ELEVEN SPORTS zmieni nazwy i logotypy kanałów telewizyjnych ze swojego portfolio. Rebranding związany jest ze startem nowego kanału, który na początku będzie dostępny tylko w ofercie platformy nc+.
17.11.17, 08:11
telewizja » badania rynku
Joker z rekordową widownią
Odcinek teleturnieju „Joker”, emitowany w środę 15 listopada br. o godz. 20.00 na antenie Super Polsat, przyciągnął przed telewizory średnio 220 tys. widzów (dane: NAM). 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.