19.12.13, 09:46

Milagros Aleman: Telewizja musi być zabawna i zaskakująca

Milagros Aleman
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Milagros Aleman, General Managerem i Senior Vice President w Nickelodeon North. W jaki sposób Nickelodeon dobiera elementy ramówki? W czasach kryzysu na wielu rynkach kanały ograniczają swoje inwestycje w produkcję. Jak to wygląda w przypadku Nickelodeon?Jaka jest recepta na stworzenie dobrego i odnoszącego sukcesy kanału dla dzieci? 

Kuba Wajdzik: Siła Nickelodeon tkwi w unikatowych serialach telewizyjnych. W jaki sposób dobieracie elementy ramówki? 
Milagros Aleman: Najważniejsze dla nas jest to, by nowa ramówka zawsze pasowała do bieżącego programowania stacji, tak byśmy mogli tworzyć spójny przekaz. Ponadto, ramówka musi być bardzo zabawna i nieco zaskakująca, odpowiednia dla dzieci i z ich punktu widzenia atrakcyjna – w końcu tworzymy telewizję dla dzieci i musimy być w tym konsekwentni. Nie ważne skąd pochodzą nasze programy - dopóki są zabawne. Kupujemy je z całego świata i chcielibyśmy promować więcej polskich produkcji. Dla Nick JR. – naszego bloku i kanału przedszkolnego - szukamy także elementów edukacyjnych. Staramy się, by wszystkie nasze produkcje dla Nick Jr. uczyły najmłodszą widownię czegoś wartościowego i ważnego podczas oglądania. Może to być „Dora”, która przybliża przedszkolakom angielskie słówka, „Louie” opowiadający o umiejętności kolorowania, czy uczący matematyki „Team Umizoomi”.

KW: Z miesiąca na miesiąc polski Nickelodeon osiąga coraz lepsze wyniki oglądalności. Jak to wygląda w innych krajach europejskich oraz na świecie? 
MA: Obserwujemy dobry i stabilny wzrost oraz rozwój kanału Nickelodeon w Polsce od momentu wystartowania z jego polską wersją w październiku 2012 roku i wierzymy, że wciąż ma w sobie wielki potencjał. Tak samo dzieje się w Norwegii. Od kiedy wiosną tego roku wprowadziliśmy lokalną, norweską mutację kanału, notujemy stały wzrost z miesiąca na miesiąc. 
W naszej północnoeuropejskiej grupie Polska jest najmłodszym członkiem. Są kraje, gdzie Nickelodeon ma w tej chwili mocną pozycje, np. w Holandii, gdzie od lat jesteśmy liderem na rynku, czy w Niemczech, gdzie 2013 jest naszym najbardziej udanym rokiem od momentu uruchomienia kanału. 

KW: Konsumpcja telewizji zmienia się, jednak dzieci ciągle oglądają ją w tradycyjny sposób. Sądzisz, że w przyszłości się to zmieni? Czy tradycyjna telewizja powinna czuć zagrożenie wzrostem popularności Internetu? Jak Nickelodeon będzie z tym walczył?
MA: Nie dostrzegam, by nasze platformy konkurowały, czy walczyły ze sobą. Nickelodeon kontynuuje nadrzędną strategię w telewizji oraz na naszych platformach interaktywnych. Widzimy, że oba rodzaje przekazu uzupełniają się i przynoszą wzajemne korzyści – w lipcu osiągnęliśmy imponujący wynik 254 tys. unikatowych użytkowników, by już w sierpniu poprawić go liczbą 383 tys. unikatowych użytkowników na stronie nickelodeon.com.pl, a nasza letnia kampania „Twoje lato z Nickelodeon” miała bardzo mocną ramówkę telewizyjną i internetową.
Dodatkowo, mamy dużą ofertę aplikacji dla fanów i widzów Nickelodeona, nie tylko dla podstawowej grupy docelowej - dzieci w wieku 4-12 lat, ale także dla przedszkolaków. Niektóre z nich są przetłumaczone na język polski, np. „Gry z Dorą”, które są również dostępne na iPad’y i iPhone’y. Ta przedszkolna aplikacja ma wiele elementów edukacyjnych, łączy naukę z zabawą z ulubionymi postaciami z naszych produkcji. Oprócz międzynarodowych aplikacji, np. „Teenage Mutant Ninja Turtles, Rooftop Run”, czy “SpongeBob Moves In”, wciąż dodajemy coraz więcej aplikacji dla północnoeuropejskiego rynku. W Niemczech uruchomiliśmy aplikację Nicka JR. „Patrz i ucz się”, która już osiągnęła sukces w rankingach aplikacji edukacyjnych i mamy nadzieję, że już wkrótce wprowadzimy ją także na polski rynek. 

KW: “Pingwiny z Madagaskaru” to największy hit wśród kreskówek w Polsce. Co, Twoim zdaniem, stoi za sukcesem tej serii? Czy macie już kandydata na kolejny tak wielki hit?
MA: "Pingwiny z Madagaskaru" rzeczywiście są wielkim hitem naszej stacji, a dobór odpowiednich głosów w polskiej wersji dubbingowej tego zabawnego serialu to kawał dobrej roboty. Właśnie rozpoczynamy emisję nowej produkcji, jaką jest "Potwory kontra Obcy". To kolejna produkcja Dreamworks znana z kinowej wersji. Jesteśmy pewni, że serial będzie równie wielkim hitem, ponieważ jest tak samo zabawny, jak "Pingwiny z Madagaskaru”. Cieszymy się na współpracę z Anną Muchą, która udostępniła głos jednej z postaci. Jesteśmy bardzo dumni, że jako pierwsi w Polsce pokażemy ten serial. Oprócz nowej produkcji Dreamworks, we wrześniu rozpoczęliśmy emisję show "Sanjay & Craig", który według mnie, jest jedną z naszych najzabawniejszych animacji do tej pory.

KW: W czasach kryzysu na wielu rynkach kanały ograniczają swoje inwestycje w produkcję. Jak to wygląda w przypadku Nickelodeon?
MA: Jako część międzynarodowej sieci Nickelodeon posiadamy wysokiej jakości treści, a przy tym bardzo zabawnych programów. Mamy zatem dobrą podstawę do rozwoju. To, na co naprawdę liczymy w przyszłym roku, to zwiększenie produkcji polskiego Nickelodeon. Ten proces rozpoczęliśmy już w tym roku emitując “Cheeese" - program typu ”ukryta kamera” z Maciejem Musiałem w roli gospodarza. Również w tym roku Wojtek Łozowski był pierwszym polskim gospodarzem na rozdaniu nagród Nickelodeon Kids 'Choice. Wierzymy, że poprzez lokalne twarze i treści możemy jeszcze bardziej zaangażować naszych widzów, zarówno w telewizji jak i w internecie.
Na początku 2014 r. rozpoczniemy w Polsce emisję naszej północnoeuropejskiej produkcji - "Hotel 13", codzienny serial, który spotkał się z naprawdę dobrym przyjęciem na innych rynkach. Nie możemy się doczekać, aby przedstawić "Hotel 13" polskim dzieciom i mamy nadzieję, że im też przypadnie do gustu.

KW: Rynek kanałów telewizyjnych dedykowanych dzieciom jest bardzo konkurencyjny. Jak Nicolodeon odnajduje się w takiej sytuacji? 
MA: W Polsce jesienią tego roku odbyło się bardzo wiele działań, które wzmacnia pozycję rynkową marki Nickelodeon i pomogą nam rosnąć w najbliższych miesiącach. Mamy mocną ofertę programową, z nowymi tytułami i premierowymi odcinkami. Następnie odświeżyliśmy szatę graficzną stacji i portali internetowych, czemu towarzyszyła kampania promującą markę Nickelodeon. Ponadto rozbudowujemy nasze platformy internetowe o nowe funkcje, tak by nasza publiczność mogła korzystać z ich zawartości na każdym urządzeniu mobilnym. Wszystkie te działania mają wzmacniać  dobre relacje z widzami. 
W komunikacji skupiamy się na międzynarodowych przebojach i dodajemy lokalne oferty dla naszych widzów i klientów. Na przykład, w czerwcu br. Polska po raz pierwszy uczestniczyła w corocznym Dniu Zabawy Nickelodeon (Nicolodeon Day of Play). Tego dnia na jedno popołudnie wyłączyliśmy program, zachęcając tym samym dzieci do wyjścia z domu i zabawy na zewnątrz. W czasie, gdy ekran telewizorów był czarny, zorganizowaliśmy ciekawą ofertę atrakcji, np. w warszawskim zoo.
Przez lata edukowaliśmy dzieci także w zakresie bezpieczeństwa i komfortu na drogach publicznych. Wraz z SpongeBobem i polskimi policjantami odwiedzaliśmy szkoły i poprzez zabawę tłumaczyliśmy, jak bezpiecznie zachowywać się na ulicy lub podczas jazdy na rowerze. Inicjatywę wsparliśmy również uruchamiając aplikacje mobilne z SpongeBobem, który został nauczycielem zasad bezpieczeństwa.
Jesteśmy przekonani, że z naszą wyjątkową ofertą treści i komunikacji Nickelodeon, prędzej czy później, zostanie numerem jeden kanałów dziecięcych w Polsce.

KW: Jaka jest recepta na stworzenie dobrego i odnoszącego sukcesy kanału dla dzieci? 
MA: Naszym zdaniem najważniejsze, to być zabawnym i umieć rozśmieszać dzieci. Poza tym, Nickelodeon oferuje swojej publiczności najlepsze z naszych międzynarodowych przebojów dodając trochę lokalnego charakteru. Tej jesieni mieliśmy mocną ofertę programową, która przyniosła około 230 nowych odcinków, 6 nowych seriali oraz 9 filmowych premier. Większość nowych treści jest częścią wspomnianej już wcześniej strategii skupiającej się na sednie marki Nickelodeon - "zabawie", która podnosi oglądalność naszego kanału.

KW: Kreskówki i rozrywka dla dzieci są Twoją codzienną pracą, chciałbym więc zapytać, co oglądasz dla relaksu? 
MA: Z pewnością lubię komedie. Dobrze bawię się oglądając seriale takie jak “Jak poznałem waszą matkę”, kultowych „Przyjaciół” oraz mądre i zabawne bohaterki serialu „Seks w wielkim mieście”. Wszystkie te produkcję są, mam nadzieję, dostępne w Polsce na kanałach Comedy Central i Comedy Central Family. Lubię także bardziej dramatyczne seriale jak „Dobra żona” i „Newsroom”. 

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Milagros Aleman 
General Manager dla regionu North i Senior Vice President dla całej grupy Nickelodeon
Aleman dołączyła do Nickelodeon w lipcu 2012 r. jako VP Commerce. Wcześniej przez ponad 12 lat związana była z firmą Mattel w Ameryce Łacińskiej, Stanach Zjednoczonych i w Europie w obszarach marketingu i produktów licencjonowanych dla Barbie. Właśnie w ten sposób rozpoczęła swoją współpracę z Nickelodeon m.in. wprowadzając  lalki Dora na rynkach krajów Beneluksu. Przed Mattel pracowała jako Account Executive w J. Walter Thompson. Milagros Aleman jest absolwentką MBA International Business z Suffolk University w USA oraz komunikacji masowej Uniwersytetu w Caracas.

Komentarze

Powiązane

23.02.18, 08:00
| telewizja » informacje
Sporo nowości w wiosennej ofercie TVP1 i TVP2
Wiosenne ramówki dwóch najważniejszych anten TVP wypełnione sporą ilością nowości. Nie zabraknie jednak kontynuacji popularnych formatów. 
22.02.18, 13:00
| telewizja » informacje
Wspólna akcja BBC Brit i BlaBlaCar z okazji premiery 25. Sezonu Top Gear
Z okazji premiery nowego sezonu „Top Gear”, BBC Brit wspólnie z BlaBlaCar przygotowują dla polskich widzów sześć samochodowych przejazdów z siedmioma osobami.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 08:00
| telewizja » badania rynku
Tydzień w TV: TVP1 wciąż pierwsza, Wiadomości poza TOP 20
Transmisje z igrzysk olimpijskich, polskie seriale i programy informacyjne – to Polacy w zeszłym tygodniu oglądali najczęściej – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl (dane za okres od 12 do 18 lutego 2019 r.).
20.02.18, 19:00
| telewizja » seriale
Wolf Creek. Ogólnopolska premiera w Stopklatce TV
Stopklatka TV jako pierwsza telewizja w Polsce zaprezentuje serial „Wolf Creek".
20.02.18, 15:06
| telewizja » badania rynku
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pjongczang 2018: drużynowe skoki narciarskie z dużą widownią
Skoki narciarskie wciąż są chętnie oglądane przez telewidzów. Zdobycie brązowego medalu przez polskich skoczków na igrzyskach oglądało w Jedynce 4,21 mln widzów, a w Europsorcie 1 – prawie 1,1 mln widzów – wynika z raportu Nielsen Audience Measurement.
20.02.18, 09:00
| telewizja » seriale
Pensjonat nad rozlewiskiem w nowy dzień tygodnia
Serial „Pensjonat nad rozlewiskiem” powracają na antenę Jedynki 27 lutego br. Premierowe odcinki nowej serii emitowane będą o nowej porze – we wtorki o godz. 21.35.
19.02.18, 20:00
| telewizja » informacje
Prace serwisowe przy stacji czołowej MUX3. Będą chwilowe utrudnienia przy odbiorze kanałów TVP
Telewizja Polska poinformowała o pracach serwisowych, które mogą wpłynąć na odbiór usług i kanałów TVP. 
19.02.18, 18:00
| telewizja » informacje
Dokument Ludzie duchy nagrodzony podczas London International Film Festival
Film dokumentalny „Ludzie duchy” został nagrodzony na prestiżowym festiwalu London International Filmmaker Festival of World Cinema - IFF 2018. Martyna Wojciechowska i Marek Kłosowicz otrzymali nagrodę w kategorii Reżyseria Dokumentu Krótkometrażowego. 
18.02.18, 22:07
| telewizja » badania rynku
Ponad 6 mln widzów oglądało zwycięstwo Kamila Stocha
17 lutego br. , pierwszy złoty medal dla Polski na Igrzyskach Olimpijskich w PjongCzang zdobył w konkursie indywidualnym na dużej skoczni Kamil Stoch. Jego sukces oglądało ponad 6 mln widzów, a udziały Jedynki wyniosły 48 proc.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL