07.07.14, 11:42

Marcin Sieniek: Z naszego serwisu korzysta już co piąty student w Polsce

Marcin Sieniek
Fot.: archiwum rozmówcy

Czym jest serwis MailGrupowy.pl? Czy inne serwisy społecznosciowe sa dla projektu konkurencją? Czy serwis zdobywa uznanie również na innych rynkach? Rozmowa z Marcinem Sieńkiem, przedsiębiorcą i managerem IT, pomysłodawcą MailGrupowy.pl i jego aktualnym prezesem.

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na stworzenie serwisu dla grup studenckich?
Marcin Sieniek: Pomysł na nasz projekt zrodził się dwa lata temu, kiedy jeszcze jako studenci zbliżaliśmy się nieubłaganie do sesji i ktoś z naszej skrzynki grupowej roku usunął wszystkie zgromadzone materiały do nauki. Szybko stało się wtedy oczywistym, że ten problem dotyczy wielu studentów używających prywatnych skrzynek pocztowych jak np. Gmail w roli tzw. maili grupowych. Po jakimś czasie zorientowaliśmy się, że zastosowania są dużo szersze, a MailGrupowy.pl może służyć jako świetna alternatywa dla grup dyskusyjnych, forów internetowych czy grup FB w zastosowaniach edukacyjnych. Nie wszystko zawsze szło z górki, ale w końcu po około roku znaleźliśmy product-market fit.

KW: Czym wyróżnia się projekt na tle innych serwisów? Przecież studenci chętnie kontaktują się przy pomocy Facebooka czy Gmaila...
MS: Z naszego serwisu korzysta już co piąty student w Polsce, a od zwykłych wspólnych skrzynek wyróżnia go m.in. nacisk na bezpieczeństwo dostępu do skrzynki, by już na starcie wyeliminować szkody, jakie wyrządzają indywidualne skrzynki w roli maili grupowych. Swoim wyglądem przypomina trochę Gmaila, ale kryje w sobie dużo więcej.
Użytkownicy grup dyskusyjnych czy forów klasowych rozpoznają wiele znanych sobie elementów. Poza tym, MailGrupowy.pl posiada bazę materiałów umieszczanych w serwisie przez starsze roczniki, a nawet grupy równoległe z tej samej uczelni i kierunku, dlatego nasi użytkownicy mogą korzystać z udostępnianych przez studentów notatek.
Grupy facebookowe są popularne, ale nie zawsze sprawdzają się przy nauce. Trudno np. dotrzeć w nich do wymagań egzaminacyjnych zapostowanych na początku semestru, poza tym kontaktu z prowadzącymi tą drogą praktycznie nie ma... No i poważnie jesteście w stanie się uczyć, gdy na około tyle dystraktorów kusi zewsząd?:)

KW: Serwis wprowadził wiele udogodnień. Które cieszą się największym zainteresowaniem?
MS: Główną funkcją z jakiej korzystają nasi użytkownicy to etykietowanie wiadomości i notatek wg danej kategorii. To przekonuje ich do korzystania z MG, bo takiej możliwości organizacji nauki nie dostarczają im popularne grupy facebookowe, w których nie raz panuje ogromny chaos. Dla byłych użytkowników skrzynek pocztowych, ważne jest też to, że logując się do wspólnej skrzynki każdy ma własny login i hasło, dlatego nie ma tutaj miejsca dla anonimowych “żartownisiów”. Popularną cechą MailGrupowy.pl, o której już wspomnieliśmy powyżej, jest dostęp do materiałów do nauki, pozostawionych przez grupy ze starszych roczników oraz możliwość zaimportowania wcześniej używanej skrzynki mailowej.

KW: Obecnie projekt nie pobiera opłat od użytkowników. Czy model darmowy będzie utrzymany w przyszłości?
MS: Dowiedzieliśmy się też, że spora grupa najbardziej zjednanych użytkowników zgłasza gotowość płacenia za funkcjonalności premium (np. prywatny czat video, odziedziczone po starszych rocznikach notatki, itp.). Zespół przewiduje więc weryfikację modelu freemium. Corowy produkt pozostanie jednak darmowy, dzięki reklamom zamieszczanym m.in. w notatkach, Eksperymentujemy także z wprowadzeniem bardziej dochodowych usług komplementarnych tj. ogłoszeń o pracę, giełdy korepetycji, itp.

KW: Ilu obecnie użytkowników korzysta z serwisu?
MS: Polska wersja serwisu skupia co miesiąc 400 tysięcy unikalnych użytkowników, a 1/3 z nich jest już zarejestrowana. Spodziewamy się do 50 proc. penetracji polskiego rynku w ciągu nadchodzącego roku.

KW: Rynek polski nie jest jedynym miejscem Waszej działalności. Jak wygląda ekspansja na innych rynkach?
MS: Turcja ma dla nas znaczenie strategiczne, gdyż sukces na tym rynku dowiedzie, że MailGrupowy.pl to uniwersalna koncepcja, alternatywa dla forów, grup dyskusyjnych, grup Facebookowych, itp. Konkurencyjne serwisy (np. Koofers, Wiggio, Passei Direto) istnieją na rynkach zachodnich, ale rynki wschodzące to wciąż pole niezdominowane przez żadnego globalnego gracza. Mieszkańcy Turcji są wręcz uzależnieni od komunikacji przez Internet, a kraj przeżywa właśnie rewolucję mobilną. Każdy tam ma konto na Facebooku, a 1/3 internautów aktywnie korzysta z Twittera. Według statystyk w Turcji jest obecnie pięć milionów studentów na prawie 170 uniwersytetach, co również sprzyja ekspansji naszego produktu. Część grup na tureckiej wersji serwisu mail-grubu.com utworzyła się w ostatnich miesiącach w odpowiedzi na blokadę serwisów Youtube czy Twitter, którego dopiero niedawno ponownie “odblokowano”. Sukces na tym rynku może również zapewnić brak tureckiego rywala, który oferowałby podobną usługę. Oczywiście wielu studentów tureckich korzysta, np. z zamkniętych grup tworzonych na Facebooku, ale te jednak nie rozwiązują potrzeby wspólnej skrzynki - podobnie jest w Polsce.
Funkcje serwisu w Turcji pozostają bez zmian, jednak należy zaznaczyć, że grupy tureckie rozrastają się w modelu push (a więc poprzez zaproszenia Facebookowe). Wśród polskich użytkowników serwisu wciąż dominuje jednak model pull dołączania, gdzie studenci sami odnajdują grupę, do której chcą dołączyć. Ciekawym spostrzeżeniem okazała się też większa popularność systemu iOS niż Android.
Kolejnym rynkiem, na którym chcemy zaistnieć są Indie, które w procesie weryfikacji wypadły pozytywnie. Rynek ten wykazuje niemal równie dobrą trakcję jak turecki, a maile grupowe są naturalnie w tym kraju stosowane.

KW: Jakie są najbliższe plany projektu?
MS: Zgodnie z założeniami, planujemy przyspieszyć tempo wzrostu poprzez dalszą ekspansję zagraniczną Maila Grupowego. Ostatnio zmieniliśmy również nasze logo - od teraz ma promować komunikację studencką i identyfikować nas właśnie z tą grupą użytkowników. Pojawiła się też nowa funkcjonalność - oferty pracy dla studentów, które są aktualizowane codziennie. Zapraszamy do odwiedzenia serwisu MailGrupowy.pl!

KW: Dziękuję za rozmowę.

Marcin Sieniek
Przedsiębiorca i manager IT, doktorant informatyki AGH i absolwent zarządzania UEK, wcześniej praktykant u liderów Doliny Krzemowej m.in. Google. Pomysłodawca MailGrupowy.pl i jego aktualny prezes. Prywatnie gitarzysta, kiedyś frontman zespołu hardrockowego, interesuje się podróżami i ekonomią.

Komentarze

Powiązane

15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
10.01.18, 13:00
| internet » ludzie
Agnieszka Odachowska odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska
Agnieszka Odachowska zrezygnowała z funkcji Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska, a jej obowiązki przejmie tymczasowo Agnieszka Skrzypek-Makowska (obecnie Group Communication Manager).
09.01.18, 11:11
| telewizja » seriale | telewizja » badania rynku | internet » informacje
Koronę królów hitem w TVP VOD
Pierwsze odcinki serialu TVP „Korona królów” cieszą się dużą popularnością w serwisie vod.tvp.pl. To obecnie najchętniej oglądane materiały wideo na portalu i wszystkie znajdują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych odcinków.
09.01.18, 08:00
| telewizja » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Haitong Bank: rynek reklamy w Polsce będzie rósł w tempie około 4 proc.
Analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Eksperci przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę rynku reklamowego, mimo dobrych obecnie wskaźników makroekonomicznych. 
08.01.18, 19:00
| internet » ludzie
Barbara Rudnicka dyrektorem ds. rozwoju biznesu segmentu Internet w Agorze
Do zespołu segmentu Internet w Agorze dołączyła Barbara Rudnicka, która objęła stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu. W nowej roli będzie m.in. współtworzyć strategie sektorowe, a także prowadzić rozmowy z potencjalnymi partnerami.
05.01.18, 15:10
| telewizja » informacje | internet » informacje
Pierwsza w Polsce transmisja meczu Bundesligi na Facebooku
12 stycznia br., ELEVEN SPORTS pokaże spotkanie Bayer 04 Leverkusen – FC Bayern Monachium na swoim profilu na Facebooku we współpracy z Bundesliga International GmbH.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL