08.09.14, 01:12

Portale w nowych strojach

Karol Gajewski
Fot.: materiały prasowe

Komentarz Karola Gajewskiego, managing & advertising ace, ACEpm.

W ostatnich dniach w czołowych polskich portalachzaszły spore zmiany. Wp.pl i Interia pokazały swoje nowe loga. Wp.pl przedstawiła też zupełnie nowy layout portalu. Jak to często w takich sytuacjach bywa, tak i tym razemmożemy obserwować dwie zupełnie różne drogi – przynajmniej jeśli chodzi o logo.

WP.pl
WP odświeżyło logotyp, który teraz jest bardziej dynamiczny i wyrazisty, jednak nie zachwyca. Widać podobieństwa do kilku innych znaków, które funkcjonują bądź funkcjonowały w oparciu o to samo liternictwo, jak np. Word for Mac 2008-2011.
Nowy znak WP nie opiera się na żadnym z trendów w projektowaniu, które obserwujemy obecnie na świecie. Jest ultra prosty. To zarazem dobrze i źle. Dobrze, bo nie poddaje się modom i kreuje własną wartość, źle – bo jest raczej przeciętny. Dużo większe zmiany zaszły na stronie – która, choć nie popieram tabloidyzacji i trendu "to samo ale bardziej", ma spore szanse przynieść założony efekt. Duże zdjęcia i chwytliwe tytuły to coś, co w szybko zmieniających się realiach kanałów społecznościowych, gdzie news żyje raptem kilka minut,pozwoli przebić się świadomości czytelnika i skupić jego uwagę choć na chwilę.

Interia.pl
W przypadku logotypu Interii mamy zupełnie nową jakość. Logo zostało oparte o nowy, ciekawy font. Otwarta identyfikacja wizualna, która pozwala na wiele zastosowań, to bardzo dobre i wygodne rozwiązanie. Samo logo funkcjonuje nie tylko jako monilit, ale też w parze z patternem wewnątrz, na tle itd. Od razu widać większą odwagę klienta i znanego designera Oskara Podolskiego, niż osób odpowiedzialnych za rebranding WP. Dekonstrukcja logo, czyli na przykład możliwość stosowania go w wersji pionowej złamanej na 3 wiersze to coś, co rzadko widzimy na polskim rynku, podczas gdy na świecie (choćby w Ameryce Płd.) korzystają z takich rozwiązań nawet tak poważne marki jak banki.

Podsumowując jednym zdaniem: WP to klasyka w nowym wydaniu, zaś interia – dynamika i przyszłość.

Ciekawe, czy w pozostałych działaniach obu portali będzie widać podobne rozróżnienie.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
19.02.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Jaka przyszłość czeka reklamy wielkoformatowe w sieci?
Polska jest w czołówce krajów, w których reklamodawcy emitują reklamy wielkoformatowe, a internauci instalują adblocka.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL