15.09.14, 11:42

Szymon Dobosz: Wpisujemy się w większy trend aktywnego oszczędzania

Szymon Dobosz
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Szymonem Doboszem, CEO International Coupons, grupy w której skład wchodzi portal kodyrabatowe.pl.

Kuba Wajdzik: Na czym polegają kodyrabatowe.pl? 
Szymon Dobosz: Nasz portal zajmuje się dostarczaniem kodów rabatowych do ulubionych sklepów internetowych naszych użytkowników. Od strony użytkownika mechanika korzystania z serwisu jest bardzo prosta. Wchodzimy na stronę kodyrabatowe.pl, wybieramy interesujący nas sklep, kopiujemy kod rabatowy i składamy zamówienie. Nie trzeba się rejestrować, niczego subskrybować (choć dopisanie się do newslettera pozwala nie przegapić najciekawszych propozycji). Wystarczy tylko wybrać interesującą nas okazję.
Z racji tego, że w naszej bazie jest ponad 15 tysięcy sklepów internetowych, grupa docelowa jest maksymalnie szeroka. Z naszą pomocą można kupić i kosmetyki i telewizor plazmowy i sukienkę z najnowszej kolekcji, więc możemy zaoferować coś każdemu, kto lubi robić zakupy w sieci. Nawiasem mówiąc, bardzo fajne jest rosnące zainteresowanie zakupami w internecie, wśród osób, które dotychczas patrzyły na sieć nieufnie. Coraz szybciej wzrasta liczba przedstawicieli 65+, choć oczywiście nadal najwięcej wśród e-konsumentów jest osób w przedziale wiekowym 16-35.

KW: Nie sposób patrząc na serwis, nie próbować was porównywać do serwisów zakupowych (zwłaszcza tych grupowych). Czy się zdecydowanie różnicie?
SD: Podstawową kwestią odróżniającą nas od Groupona i serwisów jemu podobnych jest fakt, że główny nacisk kładziemy na udostępnianie produktów, a nie usług. Co więcej udostępniamy rabaty na maksymalnie szeroki asortyment, nie 2-3 produkty. Ta różnica ma wpływ na pozostałe kwestie. W przeciwieństwie do zakupów grupowych, nasi użytkownicy dostają dokładnie taki sam towar, o takiej samej jakości i równie szybko dostarczony, co osoby kupujące bez kodu rabatowego. Jedyna różnica jest taka, że płacą za to znacznie mniej. Dodatkowo cała transakcja jest realizowana w sklepie.

KW: Iloma obecnie użytkownikami serwis może się pochwalić?
SD: Obecnie jest to ponad 350 tys. użytkowników miesięcznie i tendencja jest rosnąca:) Oczywiście na ten trend nakładają się również wahania sezonowe. Obserwujemy i doświadczamy bardzo dużych wzrostów w okolicach Świąt i Nowego Roku, który utrzymuje się jeszcze w styczniu i pewnego spowolnienia w lutym i miesiącach wakacyjnych. Z ogólnodostępnych danych, popularność samych kodów rabatowych jak i sezonowe wahania, bardzo dobrze oddaje wykres Google Trends, pokazujący jak często ludzie wpisują frazę "kody rabatowe" w wyszukiwarce Google.


Dane: Google Trends, hasło “kody rabatowe”, okres IV 2011 - VIII 2014

KW: Przychodzi do Was przedsiębiorca i...?
SD: Staramy się wspólnie wypracować optymalną formułę. To od sprzedającego zależy na jaki asortyment będą kody, jak długo będą dostępne i w o ile niższej cenie. Tym niemniej, z racji tego, że mamy spore doświadczenie i widzimy jakie rozwiązanie będzie optymalne, staramy się doradzać. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest CPS (Cost Per Sale). Oznacza on, że rozliczamy się z partnerem tylko z dokonanych transakcji, a nie z wizyty na stronie, czy liczby wyświetleń danego kodu. Sprzedający ponosi wówczas mniejsze ryzyko i nie kupuje "kota w worku", nas z kolei w naturalny sposób zachęca to do poprawek w portalu, powodujących, że znalezienie atrakcyjnej oferty będzie jak najłatwiejsze.

KW: Czy trudno w Polsce przekonywać przedsiębiorców do Waszego modelu działania? Pamiętam, że na początku serwisy zakupów grupowych nie miały łatwo…
SD: Najtrudniejsze były początki. Gdy zaczynaliśmy pod koniec 2010 roku mało kto w Polsce słyszał o kodach rabatowych i edukowanie rynku w tym zakresie trochę nam zajęło. Obecnie etap tłumaczenia czym są kody rabatowe, mamy w większości przypadków za sobą. Główny ciężar przesunięty jest na współpracę z partnerami (sklepami) i dostarczanie jak najlepszych rabatów użytkownikom serwisu.

KW: Bazujecie na doświadczeniu w działalności innych krajach. Jak tam radzą sobie takie serwisy?
SD: Każdy rynek posiada swoją odrębną specyfikę. Na Wyspach samo zjawisko kodów rabatowych jest obecnie bardzo nośnym tematem. Media kilka miesięcy temu szeroko opisywały historię 16-letniej uczennicy, która zrobiła w Tesco zakupy warte 600 £, wydając na to jedynie 4 pensy.
W Turcji obserwujemy dynamiczny wzrost za sprawą rozwoju infrastruktury i stworzenia wielu "hubów" znacznie ułatwiających transport towarów. Pomimo rozległości tego kraju, wszystkie przesyłki docierają w dwa dni robocze, a sklepy chcące "dopakować" swoje transporty dają dodatkowy rabat dla osób składających zamówienie o 6 rano. Z kolei w Argentynie uchwalono specjalne podatki dla e-handlu, które spowodowały, że znacznie bardziej opłaca się polecieć na zakupy do Chile, niż zamówić jakiś towar przez internet.

KW: Jaka jest przyszłość tego segmentu?
SD: Widzimy po znacznie bardziej rozwiniętych rynkach na których działamy, jak Wielka Brytania czy Hiszpania, że jest to segment stale rosnący. O tym, że jest to perspektywiczny biznes świadczy choćby fakt, że największy gracz na rynku amerykańskim Retailmenot, jest wyceniany na prawie 2 mln USD. Zresztą kody rabatowe są tylko elementem większego trendu, który można nazwać aktywnym oszczędzaniem. Popularność serwisów umożliwiających wspólne przejazdy, fakt, że "Jak oszczędzać pieniądze" jest jednym z najbardziej dochodów blogów, czy fenomen szafiarek, to części tej samej układanki.

KW: Jakie plany ma serwis na najbliższe miesiące?
SD: Bezpośrednio po powrotach z wakacji szykujemy się na duży napływ zarówno ofert jak i użytkowników. Poza tym chcemy się skupić na rozwoju naszych najnowszych portali. W połowie czerwca uruchomiliśmy Dealmond.com, portal w którym to sami użytkownicy zamieszczają oferty do najciekawszych promocji. Zarówno w sieci jak i w "realu". No i na dniach wystartowaliśmy z naszą indyjską wersją. Mamy nadzieję, że Couponada.in zawalczy o Indie, bo jest to obecnie najszybciej rozwijający się rynek e-commerce na świecie.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Szymon Dobosz
CEO International Coupons, grupy w której skład wchodzi portal kodyrabatowe.pl oraz 10 innych portali z kodami rabatowymi na całym świecie.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 18:00
| radio » informacje | internet » informacje
Polskie Radio ze specjalnym serwisem w 40. rocznicę powstania Wolnych Związków Zawodowych
Z okazji 40. rocznicy powstania pierwszych Wolnych Związków Zawodowych, Portal Polskiego Radia przygotował specjalny serwis, w którym znalazły się materiały dźwiękowe i wideo, opinie historyków oraz nagrania i relacje osób, które współtworzyły organizację.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL