16.10.14, 11:22

Polacy wybierają projekt Logo dla Polski

Proponowane logo Polski
Fot.: materiały prasowe

Były minister Radosław Sikorski zaprosił do współpracy przy opracowaniu wspólnych zasad komunikacji marki Polska branżę komunikacji marketingowej. Przeprowadzono audyt dostępnych dokumentów strategicznych, które powstały w instytucjach publicznych w ciągu ostatnich 10 lat.

Sikorski przy zaangażowaniu Departamentu Dyplomacji Publicznej doprowadził do zakończenia prac nad dokumentem „Zasady komunikacji marki POLSKA”, który uwzględniał rozwiązania zastosowane w audytowanych dokumentach strategicznych, oraz koncepcję marki Polska opracowaną na zamówienie Krajowej Izby Gospodarczej przez Wallego Olinsa – koncepcja „Creative Tension”.

Dokument ten został zatwierdzony przez Radę Promocji Polski i przekazany instytucjom publicznym, jako instrukcja wspierająca działania promocyjne Polski. Głównym celem tego dokumentu jest uwspólnianie komunikatów wychodzących z instytucji publicznych promujących Polskę. Dzięki przyjęciu dokumentu strategicznego, wyjaśniającego, jak należy mówić o Polsce, komunikaty takie zyskają zidentyfikowanego nadawcę, a reputacja marki kraju ulegnie wzmocnieniu. W konsekwencji ma się to przełożyć na lepszą pozycje Polski w świecie – tak w sferze gospodarczej, jak i politycznej.

„Zasady komunikacji marki POLSKA” posłużyły, jako dokument wyjściowy, do strategicznych założeń kampanii przygotowywanej na 25 lecie Wolności. Prace nad znakiem i hasłem, który sygnował spot promujący Polskę na 25 lecie Wolności, prowadziła Firma Saffron Wallego Olinsa. W spójny sposób miał on wynikać z dokumentu „Zasady komunikacji marki POLSKA”.

Rada Promocji Polski uznała, że znak kończący kampanię, zasługuje na dalsze opracowanie jako potencjalne logo dla Polski. W ten sposób powstała linia graficzna znaku – trzy logotypy. Linia graficzna znaku została zatwierdzona przez Radę Promocji Polski, a Radosław Sikorski wskazał, że ostateczny wybór i implementacja znaku powinien się odbyć przy możliwie szerokiej akceptacji społecznej w drodze głosowania.

Przedsiębiorcy z SKM SAR zwrócili się do organizacji przedsiębiorców z propozycją wspólnego zaangażowania w Projekt. Do projektu przystąpili: Konfederacja Lewiatan, KIG, Pracodawcy RP. Wspólnie przygotowano kampanię reklamową na rzecz społecznego wyboru jednej wersji logotypu spośród znaków, przyjętych jako linia graficzna logo dla Polski wraz z hasłem „Polska. Spring into New”, przez Radę Promocji Polski.

Polacy sami wybiorą logotyp spośród trzech znaków zaakceptowanych jako linia graficzna Znaku. Wybory Logo dla Polski potrwają do 28 października br. i odbywać się będą na stronie www.logodlapolski.pl. Po przeprowadzeniu wyboru Znaku przez Polaków i opracowaniu Księgi Znaku prawa do logotypu zostaną przekazane nieodpłatnie na rzecz Skarbu Państwa.

Komentarze

Powiązane

22.02.18, 11:00
| reklama & PR » informacje
Wielkie badanie wzroku. Walk realizuje kampanię 360 stopni dla Vision Express
20 lutego br., marka Vision Express rozpoczęła akcję pt. „Wielkie badanie wzroku”, której celem jest zachęcenie Polaków do dbania o oczy poprzez udział w profesjonalnych badaniach wzroku. Walk odpowiada za realizację działań w zakresie komunikacji 360 stopni. 
22.02.18, 09:00
| reklama & PR » informacje
ContentHouse obsłuży firmę Engave
Firma Engave, twórca m.in. rozwiązania IT – IronCloud, zdecydowała się na działania content marketingowe. Dotarcie do grup docelowych powierzyła agencji ContentHouse.
22.02.18, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Anna Wójcik i Izabela Malinowska w zespole LifeTube
Anna Wójcik dołączyła do LifeTube. Będzie odpowiedzialna za rozwój segmentu muzycznego. Z kolei nowo powstałe stanowisko w dziale gamingu objęła Izabela Malinowska.
21.02.18, 21:00
| reklama & PR » informacje
180heartbeats + JUNG v MATT odpowiada za kampanię Krzyk ciszy dla Stowarzyszenia Otwarte Drzwi
W nowej kampanii społecznej Stowarzyszenie Otwarte Drzwi chce zwrócić odbiorcą uwagę na dramat osób z niepełnosprawnością intelektualną.
21.02.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Havas Media zakupi media dla marek Hasco-Lek
Dom mediowy Havas Media zwyciężył w przetargu na obsługę marek z portfolio firmy Hasco-Lek.
21.02.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Tyci, ale dzielny! Bo łatwo się podzielisz. Grześki z kolejną kampanią reklamową
„Tyci, ale dzielny! Bo łatwo się podzielisz” to hasło nowej kampanii reklamowej marki Grześki, promującej kultowe Grześki kakaowe w czekoladzie i nową linię – Grześki Tyci. Działania zaplanowano od 16 lutego br. w telewizji, mediach społecznościowych i kinach.
21.02.18, 14:00
| reklama & PR » informacje
Kaufland Polska klientem Kamikaze
Agencja digitalowa Kamikaze wygrała przetarg sieci handlowej Kaufland Polska na obsługę aktywności marki w mediach społecznościowych. Pierwsze działania agencji w ramach nawiązania współpracy wystartowały w lutym br.
21.02.18, 12:00
| reklama & PR » informacje
Wedel Up! E.Wedel wystawcą podczas finałów Intel Extreme Masters Katowice 2018
E.Wedel rusza z projektem Wedel Up! W ramach działań firma dołączyła do grona wystawców podczas finałów Intel Extreme Masters Katowice 2018 oraz nawiązała współpracę z gamerami. Wśród nich znaleźli się Kaluch, Dealereq, PLKD oraz RoxMb.
20.02.18, 21:00
| reklama & PR » informacje
J. Walther Thompson Warsaw zajmie się strategią dla marki Drontal
Agencja J. Walter Thompson Warsaw rozpoczęła współpracę z marką Drontal, należącą do koncernu BAYER.
20.02.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Linie Emirates i Arsenal z kolejną umowę sponsorską
Linie lotnicze Emirates i klub piłkarski Arsenal FC podpisały nową umowę sponsorską. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 20.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL