27.10.14, 13:54

Pingwin 3.0: Google wprowadziło aktualizację algorytmu

Fot.: materiały prasowe

Nieco ponad rok od wdrożenia poprzedniej wersji algorytmu Google zwanego Pingwinem wprowadzona została jego aktualizacja. Omawiany algorytm odpowiedzialny jest za degradowanie w wynikach wyszukiwania stron korzystających z nienaturalnych metod pozyskiwania linków. W przypadku wykrycia niezgodnych z wytycznymi Google linków prowadzących do serwisu nakładana jest na niego kara w postaci obniżenia pozycji lub całkowitego wykluczenia z indeksu.

Wyraźne sygnały mogące świadczyć o wprowadzeniu aktualizacji Pingwina zaobserwowane zostały w Polsce w sobotę 18 października. Pierwsze doniesienia o tym, że update algorytmu został potwierdzony przez Google pojawiły się dzień później, natomiast oficjalne potwierdzenie przez pracownika Google nastąpiło dopiero w poniedziałek. Nieco więcej szczegółów nt. aktualizacji, która powszechnie określana jest mianem Pingwin 3.0 ukazało się ze strony Google we wtorek. Pierre Far z Google poinformował wtedy, że nowy algorytm objął mniej niż 1% wszystkich angielskich zapytań w Stanach Zjednoczonych, a jego wdrażanie będzie odbywać się na całym świecie jeszcze przez kilka tygodni.


Rys. 1 Wpis pracownika Google Pierre’a Far’a w serwisie Google+

Co istotne użyte zostało sformułowanie „refresh”, co sugeruje, że do czynienia mamy tylko z ponownym uruchomieniem algorytmu, a nie wprowadzeniem jego nowej wersji uwzględniającej większą liczbę czynników rankingowych. To z kolei sprzeczne jest ze wcześniejszymi zapowiedziami Google podanymi podczas Search Marketing Expo East na początku października. Analityk Google Gary Illyes poinformował wtedy o planach wprowadzenia w niedługim czasie znacznie zmodyfikowanej wersji algorytmu Pingwin. Na wyciąganie konkretnych wniosków nt. niedawnej aktualizacji warto więc poczekać kilka tygodni do czasu zakończenia jej wprowadzania. W międzyczasie pojawić mogą się także dokładniejsze komunikaty od Google dotyczące ostatniego update’u.

Oczywiście na branżowych portalach, forach i blogach pojawiło się już mnóstwo przypuszczeń i domysłów nt. witryn, które w największym stopniu zostały dotknięte działaniem odświeżonego algorytmu. Najbardziej wiarygodne wnioski z dotychczasowych obserwacji wskazują, iż największe korzyści odniosły serwisy nieposiadające dużej liczby linków przychodzących ze stron niskiej jakości. Przykład jednego z naszych klientów pokazuje, że wyraźne wzrosty pozycji w wynikach Google odnotowały witryny, które posiadają obszerne, ciekawe treści i w ostatnim czasie zdobyły wiele wysokiej jakości linków:

Rys. 2 Panel monitorowania pozycji serwisu w wynikach Google

Niedawna aktualizacja Pingwina sygnalizuje, że Google nadal promuje serwisy ukierunkowane na pozyskiwanie linków zewnętrznych ze zdywersyfikowanych i wartościowych źródeł.

Autor: Maciej Dobkowicz, agencja SEMTEC, należąca do agencji performance Cube Group

SEO Account Manager w agencji SEMTEC Sp. z o. o., od czterech lat związany z branżą SEO, posiada dwuletnie doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO serwisów internetowych.
SEMTEC Sp. z o. o. jest agencją specjalizująca się w świadczeniu kompleksowych usług pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych (SEO), w tym SEO Content Marketing.

Komentarze

Powiązane

15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
10.01.18, 13:00
| internet » ludzie
Agnieszka Odachowska odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska
Agnieszka Odachowska zrezygnowała z funkcji Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska, a jej obowiązki przejmie tymczasowo Agnieszka Skrzypek-Makowska (obecnie Group Communication Manager).
09.01.18, 11:11
| telewizja » seriale | telewizja » badania rynku | internet » informacje
Koronę królów hitem w TVP VOD
Pierwsze odcinki serialu TVP „Korona królów” cieszą się dużą popularnością w serwisie vod.tvp.pl. To obecnie najchętniej oglądane materiały wideo na portalu i wszystkie znajdują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych odcinków.
09.01.18, 08:00
| telewizja » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Haitong Bank: rynek reklamy w Polsce będzie rósł w tempie około 4 proc.
Analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Eksperci przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę rynku reklamowego, mimo dobrych obecnie wskaźników makroekonomicznych. 
08.01.18, 19:00
| internet » ludzie
Barbara Rudnicka dyrektorem ds. rozwoju biznesu segmentu Internet w Agorze
Do zespołu segmentu Internet w Agorze dołączyła Barbara Rudnicka, która objęła stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu. W nowej roli będzie m.in. współtworzyć strategie sektorowe, a także prowadzić rozmowy z potencjalnymi partnerami.
05.01.18, 15:10
| telewizja » informacje | internet » informacje
Pierwsza w Polsce transmisja meczu Bundesligi na Facebooku
12 stycznia br., ELEVEN SPORTS pokaże spotkanie Bayer 04 Leverkusen – FC Bayern Monachium na swoim profilu na Facebooku we współpracy z Bundesliga International GmbH.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL