10.11.14, 10:11

Marcin Wieczorkowski: Virgin z definicji stara się wstrząsnąć rynkami

Marcin Wieczorkowski
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Marcinem Wieczorkowskim, Dyrektorem Marketingu Virgin Mobile Polska.

Kuba Wajdzik: Operator Virgin Mobile Polska obecny jest już na polskim rynku od dwóch lat. Jak z sukcesem tworzyć markę operatora mobilnego, kiedy tylu operatorów wcześniej nie poradziło sobie na tym polu? 
Marcin Wieczorkowski: Szczęśliwie nie musieliśmy tworzyć nowej marki - Virgin Mobile Polska jest częścią globalnej marki Virgin; jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Dzięki temu mamy dostęp do naprawdę ogromnej wiedzy i co najważniejsze do zrozumienia jak poszczególne marki Virgin osiągają sukces. U podstawy każdego z nich leży ta sama filozofia, czyli patrzenie na rynek oczami Klienta i zmiana nie tylko reguł gry, ale i samej gry. Oznacza to, że Virgin z definicji stara się wstrząsnąć rynkami i wprowadzać nowe, atrakcyjne i przełomowe oferty i rozwiązania. 
Polska jest bardzo konkurencyjnym rynkiem, na którym Virgin Mobile jest pierwszą marką spod znaku Virgin. Nasz przepis na osiągnięcie sukcesu jest bardzo prosty – dać Klientom to, czego chcą teraz i czego będą chcieli w przyszłości, dać im możliwość korzystania ze wszystkich sposobów komunikacji i czerpania korzyści także w codziennym życiu z bycia Klientami Virgin Mobile. Dlatego stworzyliśmy ofertę #WSZYSTKO, która już za 19 zł daje 2 GB internetu, darmowe aplikacje, nielimitowane SMSy oraz 100 minut do wszystkich. A to tylko wariant podstawowy – w najwyższej taryfie Klient otrzymuje 10 GB, darmowe aplikacje, nielimitowane SMSy i rozmowy. Wszystko to wsparte jest szeroką akcją reklamową, wykorzystującą zarówno TV, Outdoor, radio, kino jak i cały potencjał działań online oraz akcji bezpośrednich. Dodatkowo każdy Klient może zostać członkiem Virgin Klubu, w którym ma dostęp do zniżek i ofert specjalnych. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do licealistów i studentów, a Ci poza tradycyjnymi mediami spędzają mnóstwo czasu w internecie. Świadomość w momencie wchodzenia na rynek była bardzo mała i pierwszy okres to dotarcie z nowym operatorem do jak największej liczby osób.

KW: Marka Virgin Mobile wcześniej w ogóle nie była znana w Polsce. Czy dzisiaj możemy mówić już o dobrym przyjęciu marki i jej kojarzeniu?
MW: Marka Virgin Mobile zaistniała na polskim rynku pod koniec 2012 roku. W kilka miesięcy zbudowaliśmy zainteresowanie nie tylko naszą ofertą, ale także cała ideą Virgin. Doskonałym przykładem był przyjazd Richarda Bransona, założyciela Virgin – na zorganizowane spotkanie przyszło tysiące studentów. Jeżeli mówimy o przyjęciu marki – to jest ono bardzo dobre i przeszło nasze oczekiwania. Jednak cały czas prężnie działamy. Od początku października prowadzimy szeroką kampanię reklamową, która obejmuje wszystkie kanały – TV, radio, silne działania w internecie i mediach społecznościowych. Poprzez działania reklamowe i niestandardowe akcje marketingowe, docieramy do naszej grupy docelowej.

KW: Kto jest targetem operatora?
MW: Naszą grupę docelową stanowią młodzi ludzie, w wieku 15-24 lata, osoby, które prowadzą ciekawe, aktywne życie, używają smartfonów. Przeprowadziliśmy dokładne rozpoznanie wśród naszych potencjalnych użytkowników i wiemy, na czym im zależy. Swobodny dostęp do internetu i odpowiednio wysoki pakiet danych to składniki oferty, na które zwracają uwagę młodzi ludzie. Bezpłatne minuty to element, który schodzi na dalszy plan przy wyborze operatora. W tej chwili media społecznościowe zastępują tak kiedyś popularne smsy i rozmowy. Cała komunikacja odbywa się on line. Dlatego dajemy naszym Klientom możliwość korzystania za darmo z pięciu najpopularniejszych serwisów (Facebook, Facebook Massanger, Gadu Gadu, Ask FM i Twitter). Co to oznacza? Dane nie są pobierane z wykupionego pakietu danych internetowych.

KW: Od początku października operator wprowadził istotne zmiany w ofercie #CHCĘ WSZYSTKO. Na czym one polegają?
MW: Wprowadziliśmy szereg istotnych zmian. Przede wszystkim wprowadziliśmy pakiet #PEŁENLUZ, w którym za 19 PLN użytkownicy mają 2 GB internetu, 100 minut do wszystkich sieci i nielimitowane smsy. W pozostałych pakietach zwiększyliśmy pakiety danych internetowych. W tej chwili #MIWYSTARCZA to 4 GB internetu (poprzednio 1 GB), a #DLAMNIESUPER to aż 10 GB (poprzednio 2 GB). Do darmowych aplikacji (dane internetowe nie są ściągane z wykupionego pakietu) dorzuciliśmy także Twittera. Wiemy, że oferta w takim kształcie jest konkurencyjna na rynku i atrakcyjna dla naszych Klientów.

KW: Virgin Mobile we współpracy z serwisem Dogry.pl uruchomił specjalna promocję dla użytkowników. Będąc zalogowanym graczem serwisu i kupując pakiet startowy przez stronę Virgin Mobile użytkownicy otrzymywali do końca października br. punkty do wykorzystania na dowolne gry na portalu. Skąd pomysł na taką nietypową formę promocji?
MW: Virgin Mobile to nietypowa marka i nie interesują nas standardowe działania. Chcemy zaskakiwać naszych Klientów, ale jednocześnie dostarczać im przydatne rozwiązania, które ułatwią im zabawę, spędzanie wolnego czasu. Wszystkie działania, które realizujemy i będziemy realizować w przyszłości są i będą niestandardowe. Wynika to z targetu, do którego chcemy dotrzeć. My wiemy, czego potrzebują młodzi ludzie i mówimy ich językiem. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Dogry.pl. Wiedzieliśmy, że darmowe punkty to doskonały bonus dla użytkowników, dzięki któremu zapamiętają Vigrin Mobile.

KW: Trwa kampania reklamowa Virgin Mobile Polska pod hasłem #CHCE WSZYSTKO. Jak kampania przebiega?
MW: Realizowana kampania jest spójna z naszą strategią marketingową i celem, który chcemy osiągnąć, czyli dotrzeć do młodych ludzi. Głównie są to działania w internecie – zarówno w miarę standardowe kampanie jak i angażujące konkursy i gry, do tego pojawiamy się tam, gdzie nasi potencjalni Klienci – w szkołach, na uczelniach, w akademikach, pubach, barach. Wszystko to jest wsparte działaniami w TV, outdoorze, radiu i kinie. Wszędzie staramy się zaskoczyć i zaciekawić, robić rzeczy inaczej niż nasi drodzy konkurenci. Kampania video na przykład to nie zwykła kampania spotowa w TV – mamy ponad 10 różnych spotów, z których tylko trzy są w TV, a reszta tylko w internecie.

KW: W spotach reklamowych pojawia się m.in. Marcelina i Tomasz Adamiec. Skąd dobór właśnie takich osób?
MW: W reklamie pojawia się całe grono fantastycznych, młodych ludzi. Zaprosiliśmy ich do współpracy, ponieważ są doskonale znani w naszej grupie docelowej, ale przede wszystkim są uosobieniem wartości, jakie prezentuje marka Virgin Mobile.

KW: Jakie najbliższe plany marketingowe ma Virgin Mobile?
MW: Virgin Mobile w najbliższym czasie planuje nadal zaskakiwać zarówno ofertą jak i komunikacją. Wprowadzimy promocję, dzięki której łatwiej będzie zostać naszym Klientem i przekonać się jak fantastyczna jest nasza oferta. Będziemy również rozwijać bazę darmowych aplikacji o te, które są modne, na czasie i używane przez naszych Klientów. Duży nacisk stawiamy na Virgin Klub, który w najbliższym czasie przejdzie gruntowną zmianę i naprawdę zaskoczy tym, co zaoferuje.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

23.11.17, 13:11
reklama & PR » informacje
Płacę później. GoldenSubmarine i Bidlab dla PayU
PayU promuje nową usługę „Płacę później” wspólnie z agencją marketingu interaktywnego GoldenSubmarine oraz agencją mediową Bidlab. 
23.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Partner of Promotion z wygranym przetargiem na obsługę dwóch projektów STIHL
Partner of Promotion wygrała przetarg na obsługę PR kolejnych projektów dla marki STIHL. W ramach działań agencja odpowiada za obsługę komunikacyjną Mistrzostw Świata STIHL TIMBERSPORTS oraz Stihl Poznań Ice Festival 2017.
23.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
MediaCom przejmuje budżet mediowy marki Opel
Dom mediowy MediaCom przejmuje obsługę budżetu mediowego marki Opel od Carat Polska. Przejęcie budżetu jest wynikiem wygrania europejskiego przetargu organizowanego przez Grupę PSA. 
23.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Firma AMS postawiła pięć nowych wiat Warta w Poznaniu
Nowością w miejskiej infrastrukturze Poznania, która pojawiła się po remoncie torowiska tramwajowego na ul. Królowej Jadwigi, są nowoczesne, rozświetlające przestrzeń wiaty zainstalowane przez AMS.
23.11.17, 10:11
reklama & PR » informacje
Deloitte Digital CE współpracuje z Acne
Firma Deloitte Digital Central Europe nawiązała współpracę z agencją kreatywną Acne ze Sztokholmu, która została kupiona przez Deloitte NWE (struktura Deloitte na region Europy Północnej i Zachodniej) w sierpniu br. 
22.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Marka SINSKIN w portfolio They.pl
We wrześniu br. na rynku pojawiła się nowa marka semi-profesjonalnych kosmetyków kolorowych, dostępna w drogeriach Rossmann. They.pl odpowiada za launch SINSKIN w digitalu.
22.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
Prze!BIJEMY ceny innych sklepów. OleOle.pl rusza ze świąteczną kampanią
"Prze!BIJEMY ceny innych sklepów" to hasło tegorocznej kampanii świątecznej sklepu internetowego z elektroniką użytkową, AGD i RTV - OleOle.pl.
22.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Napoleon w kolejnej kampanii Carrefour
Rozpoczęła się najnowsza kampania marki Carrefour autorstwa Saatchi & Saatchi IS. Po raz kolejny akcją zarządza Napoleon. 
W najnowszej odsłonie kampanii Carrefour.
22.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
INSIGNIA obsłuży social media dla Ceramiki Paradyż w 2018 r.
Ceramika Paradyż (Grupa Paradyż) powierzyła prowadzenie działań komunikacyjnych w social mediach krakowskiej agencji INSIGNIA. 
22.11.17, 13:11
reklama & PR » informacje
Fisz głosem w nowej kampanii IKEA
Na początku listopada br. ruszyła świąteczna odsłona kampanii IKEA, która ma zachęcać Polaków nie tylko do zmian w domu z okazji Świąt i wizyt bliskich, lecz proponuje także zmianę sposobu postrzegania pozornych truizmów. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody. 

do 24.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.