10.04.15, 21:04

Konrad Jamski o AdReporcie: Każdy gracz na rynku e-marketingu to nasz potencjalny klient

Konrad Jamski
Fot.: materiały prasowe

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim Internecie, badający wszystkie znane formy reklamy display wyświetlane na ponad 5 000 największych polskich stronach internetowych. O tym jak działa, jakie były jego początki i jakie są plany na rozwój opowiada Konrad Jamski, AdReport Manager w Goldbach Audience 

Rozmowa z Konradem Jamskim pracującym na stanowisku AdReport Manager w Goldbach Audience.

Jakie były początki AdReporta? Skąd pomysł na biznes, polegający na monitorowaniu kampanii reklamowych w Internecie?
Gdy projektowaliśmy AdReporta w 2004 roku, miał być tylko naszym wewnętrznym narzędziem. Chcieliśmy wiedzieć, co się dzieje na rynku, jak wygląda sytuacja u konkurencji i kto wydaje, ile pieniędzy, żeby, np. widzieć, który z pracowników odpowiednio wywiązuje się z powierzonych zadań. Komercyjnie zaczęliśmy wykorzystywać AdReporta dopiero w 2006 roku. Po kilku latach doszliśmy do wniosku, że możemy to narzędzie zaoferować zewnętrznie.

A ilu obecnie macie klientów?
Jesteśmy obecnie największym tego typu narzędziem do monitoringu reklamy online w Polsce. W każdym miesiącu z systemu korzysta kilkuset klientów.

Jakie to firmy? Do kogo AdReport jest przydatnym narzędziem?
Duża część stałych klientów, którzy co roku odnawiają abonament, to domy mediowe oraz nasza bezpośrednia konkurencja. Ale widzimy wzrost zainteresowania wśród innych podmiotów.
Bo AdReport jest przydatnym narzędziem tak naprawdę dla wszystkich graczy na rynku reklamy internetowej. W końcu każdy chce wiedzieć jak działa jego konkurencja. Niezależnie, czy jest to wydawca, agencja reklamowa, czy klient końcowy. Dzięki AdReportowi, np. dyrektor marketingu z branży samochodowej może łatwo i szybko dowiedzieć się, ile w przeciągu ostatniego miesiąca wydała na reklamę online cała branża oraz poszczególni gracze. Widzi też jakie to były kreacje, na jakich portalach i dzięki temu może łatwo odgadnąć strategię reklamową konkurencji. Wydawcy mogą zobaczyć, jakie firmy aktualnie kupują powierzchnię na konkurencyjnych stronach i dzięki temu próbować do nich dotrzeć. Z kolei agencja reklamowa, gdy startuje do przetargu musi sprawdzić, jak wyglądały kreacje przygotowywane przez poprzedników. Dzięki AdReportowi można bardzo szybko przejrzeć reklamy danej marki, począwszy od 2006 roku (w naszej bazie znajduje się ponad 100 000 kampanii). Praktycznie każdy segment e-marketingu to potencjalnie nasi klienci.

Jak wygląda funkcjonowanie AdReport od strony technicznej?
Ogromną część pracy wykonują zautomatyzowane boty tzw. Crawlery, które 24 godziny na dobę przeglądają cały Internet. Skanują serwisy wg ustalonego algorytmu i archiwizują wszystkie kreacje reklamowe, dokonując ich kategoryzacji ze względu na ich formę (np. prerolle, billboardy, czy skyscrapery). Co ciekawe, każdy z nich jest inaczej postrzegany przez odwiedzany serwis, ponieważ boty mają różne profile „osobowościowe”. Niektóre posiadają profil użytkownika, który wchodzi po raz pierwszy do Internetu, a inne mają historię wyświetlania, sporządzoną, np. pod profil „aspirującej businesswoman”, „młodego taty” albo „aktywnego seniora”. Dzięki temu monitorujemy też Internet pod kątem reklamy behawioralnej. Wykorzystywanie zróżnicowanych profili pozwala na dokonanie pełnej analizy dostępnych kreacji.

Czy cały proces jest zautomatyzowany?
Samym katalogowaniem reklam zajmują się już w dużej części nasi pracownicy. Weryfikują oni, czy boty dokonały właściwej kategoryzacji kampanii.

A skąd wiadomo, ile kto wydał na kampanię?
To nasze estymacje. W Internecie mamy kilka różnych systemów sprzedaży, więc niełatwo powiedzieć, ile zapłacono za konkretną kampanię. Do budowania modelu obliczeniowego wykorzystujemy kilka źródeł danych o wydatkach na rynku. Podstawą są raporty dostarczane na nasze zlecenie przez firmy badawcze. Źródłem informacji dla naszych obliczeń jest też raport IAB Adex, który podaje deklarowane wydatki w każdej z branż. Dysponując tą wiedzą szacujemy co miesiąc wydatki poszczególnych firm. Nasze obliczenia są weryfikowane z częścią klientów, którzy potwierdzają ich poprawność.

Jakie plany na przyszłość, jak chcecie zmieniać ofertę?
Nasz cel jest prosty - objąć monitoringiem całość działań e-marketingowych na polskim rynku i stale poprawiać jakość usług. Nasze analizy będą z czasem coraz bardziej rozbudowane i szczegółowe. Od kwietnia wprowadzamy nową funkcjonalność, czyli monitoring mailingów, który rozwinęliśmy w ostatnich miesiącach. Równocześnie pracujemy nad wdrożeniem audytu reklam mobilnych. Mamy nadzieję, że zdążymy z tym na oczekiwany w branży od dłuższego czasu „rok mobile’u” (śmiech).
Jednocześnie trwają intensywne prace nad nowoczesnym responsywnym panelem użytkownika. Widzimy, że coraz więcej osób korzysta z AdReporta na urządzeniach mobilnych. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że narzędzia IT powinny być równie estetyczne, co praktyczne i funkcjonalne.

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

16.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Magicznych Świąt. Najmłodsi eksperci testują zabawki w Tesco
Tesco zaprezentowało świąteczną kampanię reklamową. Poza znanym z minionego sezonu motywem „Magicznych Świąt” w spotach sieci pojawią jej najmłodsi klienci, którzy samodzielnie wybierają propozycje na świąteczne prezenty.
16.11.17, 15:11
reklama & PR » ludzie
Emilia Abramowicz w Cube Group
Emilia Abramowicz dołączyła do Działu Agencyjnego Cube Group jako Senior Account Manager. Wcześniej pracowała w sieci Tradedoubler.
16.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Wielka książka na krakowskim Rynku. Trwa akcja Czytaj PL
To najprawdopodobniej największa książka, którą kiedykolwiek widziano w Polsce. Gigant waży blisko pół tony i mierzy dwa metry. Ma jednak tylko dwanaście stron. Na każdej z nich umieszczono kod QR do ściągnięcia darmowych e-booków. To kolejna odsłona akcji czytelniczej Czytaj PL., 
16.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Synergic zrealizuje kampanie reklamowe z wykorzystaniem transportu miejskiego w stolicy
W listopadzie i grudniu br. Synergic realizuje kilka rozbudowanych kampanii reklamowych z użyciem transportu miejskiego w Warszawie. 
15.11.17, 20:11
reklama & PR » ludzie
Wioletta Wiśniewska w zespole Bidlab
Do zespołu Bidlab – agencji mediowej specjalizującej się w efektownym pozyskiwaniu ruchu – dołączyła Wioletta Wiśniewska. Objęła stanowisko Traffic Managera.
15.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
Queisser Pharma klientem Zenith
Queisser Pharma, właściciel marek Doppelherz i Protefix, rozstrzygnął przetarg na obsługę budżetu mediowego. Zwycięzcą przetargu jest Zenith.
15.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
Akcja #CompassNaPolske z udziałem influencerów
Agencja Shake Hands (grupa Brand Support) przygotowała i realizuje kampanię #CompassNaPolske, której celem jest promocja nowego modelu Jeep Compass. 
15.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Kuba Błaszczykowski najbardziej wpływową gwiazdą polskiego sportu w badaniu MediaCom
Kuba Błaszczykowski to najbardziej wpływowa z polskich gwiazd sportu - wynika z rankingu przygotowanego przez dom mediowy MediaCom w oparciu o autorską metodologię.
15.11.17, 09:11
reklama & PR » ludzie
Paulina Żydek w Brand Voice
Paulina Żydek objęła stanowisko specjalisty ds. PR. Prowadzi projekty z obszarów komunikacji wizerunkowej oraz social media.
14.11.17, 20:11
reklama & PR » ludzie
Wojciech Bębenek w Up&More
Z początkiem listopada br. do zespołu agencji Up&More na stanowisko SEO specialist dołączył Wojciech Bębenek.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 17 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL