10.04.15, 21:00

Konrad Jamski o AdReporcie: Każdy gracz na rynku e-marketingu to nasz potencjalny klient

Konrad Jamski
Fot.: materiały prasowe

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim Internecie, badający wszystkie znane formy reklamy display wyświetlane na ponad 5 000 największych polskich stronach internetowych. O tym jak działa, jakie były jego początki i jakie są plany na rozwój opowiada Konrad Jamski, AdReport Manager w Goldbach Audience 

Rozmowa z Konradem Jamskim pracującym na stanowisku AdReport Manager w Goldbach Audience.

Jakie były początki AdReporta? Skąd pomysł na biznes, polegający na monitorowaniu kampanii reklamowych w Internecie?
Gdy projektowaliśmy AdReporta w 2004 roku, miał być tylko naszym wewnętrznym narzędziem. Chcieliśmy wiedzieć, co się dzieje na rynku, jak wygląda sytuacja u konkurencji i kto wydaje, ile pieniędzy, żeby, np. widzieć, który z pracowników odpowiednio wywiązuje się z powierzonych zadań. Komercyjnie zaczęliśmy wykorzystywać AdReporta dopiero w 2006 roku. Po kilku latach doszliśmy do wniosku, że możemy to narzędzie zaoferować zewnętrznie.

A ilu obecnie macie klientów?
Jesteśmy obecnie największym tego typu narzędziem do monitoringu reklamy online w Polsce. W każdym miesiącu z systemu korzysta kilkuset klientów.

Jakie to firmy? Do kogo AdReport jest przydatnym narzędziem?
Duża część stałych klientów, którzy co roku odnawiają abonament, to domy mediowe oraz nasza bezpośrednia konkurencja. Ale widzimy wzrost zainteresowania wśród innych podmiotów.
Bo AdReport jest przydatnym narzędziem tak naprawdę dla wszystkich graczy na rynku reklamy internetowej. W końcu każdy chce wiedzieć jak działa jego konkurencja. Niezależnie, czy jest to wydawca, agencja reklamowa, czy klient końcowy. Dzięki AdReportowi, np. dyrektor marketingu z branży samochodowej może łatwo i szybko dowiedzieć się, ile w przeciągu ostatniego miesiąca wydała na reklamę online cała branża oraz poszczególni gracze. Widzi też jakie to były kreacje, na jakich portalach i dzięki temu może łatwo odgadnąć strategię reklamową konkurencji. Wydawcy mogą zobaczyć, jakie firmy aktualnie kupują powierzchnię na konkurencyjnych stronach i dzięki temu próbować do nich dotrzeć. Z kolei agencja reklamowa, gdy startuje do przetargu musi sprawdzić, jak wyglądały kreacje przygotowywane przez poprzedników. Dzięki AdReportowi można bardzo szybko przejrzeć reklamy danej marki, począwszy od 2006 roku (w naszej bazie znajduje się ponad 100 000 kampanii). Praktycznie każdy segment e-marketingu to potencjalnie nasi klienci.

Jak wygląda funkcjonowanie AdReport od strony technicznej?
Ogromną część pracy wykonują zautomatyzowane boty tzw. Crawlery, które 24 godziny na dobę przeglądają cały Internet. Skanują serwisy wg ustalonego algorytmu i archiwizują wszystkie kreacje reklamowe, dokonując ich kategoryzacji ze względu na ich formę (np. prerolle, billboardy, czy skyscrapery). Co ciekawe, każdy z nich jest inaczej postrzegany przez odwiedzany serwis, ponieważ boty mają różne profile „osobowościowe”. Niektóre posiadają profil użytkownika, który wchodzi po raz pierwszy do Internetu, a inne mają historię wyświetlania, sporządzoną, np. pod profil „aspirującej businesswoman”, „młodego taty” albo „aktywnego seniora”. Dzięki temu monitorujemy też Internet pod kątem reklamy behawioralnej. Wykorzystywanie zróżnicowanych profili pozwala na dokonanie pełnej analizy dostępnych kreacji.

Czy cały proces jest zautomatyzowany?
Samym katalogowaniem reklam zajmują się już w dużej części nasi pracownicy. Weryfikują oni, czy boty dokonały właściwej kategoryzacji kampanii.

A skąd wiadomo, ile kto wydał na kampanię?
To nasze estymacje. W Internecie mamy kilka różnych systemów sprzedaży, więc niełatwo powiedzieć, ile zapłacono za konkretną kampanię. Do budowania modelu obliczeniowego wykorzystujemy kilka źródeł danych o wydatkach na rynku. Podstawą są raporty dostarczane na nasze zlecenie przez firmy badawcze. Źródłem informacji dla naszych obliczeń jest też raport IAB Adex, który podaje deklarowane wydatki w każdej z branż. Dysponując tą wiedzą szacujemy co miesiąc wydatki poszczególnych firm. Nasze obliczenia są weryfikowane z częścią klientów, którzy potwierdzają ich poprawność.

Jakie plany na przyszłość, jak chcecie zmieniać ofertę?
Nasz cel jest prosty - objąć monitoringiem całość działań e-marketingowych na polskim rynku i stale poprawiać jakość usług. Nasze analizy będą z czasem coraz bardziej rozbudowane i szczegółowe. Od kwietnia wprowadzamy nową funkcjonalność, czyli monitoring mailingów, który rozwinęliśmy w ostatnich miesiącach. Równocześnie pracujemy nad wdrożeniem audytu reklam mobilnych. Mamy nadzieję, że zdążymy z tym na oczekiwany w branży od dłuższego czasu „rok mobile’u” (śmiech).
Jednocześnie trwają intensywne prace nad nowoczesnym responsywnym panelem użytkownika. Widzimy, że coraz więcej osób korzysta z AdReporta na urządzeniach mobilnych. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że narzędzia IT powinny być równie estetyczne, co praktyczne i funkcjonalne.

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

16.01.18, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Monika Świątek-Król oraz Agnieszka Stypa w Leo Burnett
Do działu kreacji Leo Burnett dołączyły Monika Świątek-Król oraz Agnieszka Stypa, które jako team kreatywny rozpoczęły pracę dla nowego klienta agencji - Orange Polska.
15.01.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Maciej Orłoś oraz Andrzej Wrona ambasadorami marki Lokaty Ziemskie
Maciej Orłoś przedłużył współpracę z marką Lokaty Ziemskie, a do grona jej ambasadorów dołączył siatkarz Andrzej Wrona.
15.01.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Benefit Systems klientem K2
Agencja K2 w ramach współpracy z Benefit Systems, twórcą Programu MultiSport, stworzyła makietę UX i szatę graficzną dla nowej strefy użytkownika karty MultiSport. 
15.01.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Communication Unlimited dla Domino’s Pizza
Rozpoczęła się kampania reklamowa sieci Domino’s Pizza, zrealizowana przy wsparciu agencji Communication Unlimited.
15.01.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Blue 449 będzie obsługiwać markę Primo Gusto
Firma Melissa Kikizas, właściciel marki Primo Gusto, rozstrzygnęła przetarg mediowy. Jej nowym partnerem odpowiedzialnym za realizację strategii mediowej, planowanie oraz zakup mediów została agencja Blue 449.
15.01.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Change Serviceplan z lokalną kampanią dla BMW
W odpowiedzi na narastający w Polsce problem ze smogiem, agencja Change Serviceplan (Group One) przygotowała specjalnie na lokalny rynek kampanię reklamową antysmogowego filtra powietrza BMW.
15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
15.01.18, 08:00
| reklama & PR » informacje
Artur Kwieciński (Verseo): nasze inwestycje to nie tylko nasza korzyść
Podsumowanie 2017 roku w firmie i na rynku. Artur Kwieciński, New Business Manager w Verseo.
14.01.18, 21:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
Książki. Magazyn do czytania i Wysokie Obcasy Extra z droższymi cenami reklam
Zmieniły się cenniki reklamowe magazynów wydawanych przez „Gazetę Wyborczą” - „Książek. Magazynu do czytania" oraz „Wysokich Obcasów Extra”.
12.01.18, 19:01
| reklama & PR » ludzie
Cztery nowe osoby w zespole eStoreMedia
eStoreMedia pozyskała do swojego zespołu Client Success kompetentnych profesjonalistów, do tej pory zasilających szeregi takich firm, jak Orange, L’Oreal, Innogy, czy Teva Pharmaceuticals. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 16.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL