20.04.15, 10:04

Programiści i twórcy aplikacji spotkali się na Mobile DeveloperDays

Pod koniec marca do Centrum Konferencyjnego Stadion Wrocław zawitali twórcy aplikacji na urządzenia mobilne. W dniach 25-27 marca br. miała miejsce pierwsza edycja konferencji Mobile DeveloperDays. Sesje konferencyjne podzielone zostały na trzy ścieżki tematyczne - poświęcone technologiom Android, Windows Phone oraz iOS. Uczestnicy docenili wysoki poziom zaprezentowanych sesji i panującą na stadionie atmosferę.

Pierwszy dzień konferencji przebiegł w kameralnej atmosferze sesji szkoleniowej iOS TDD, prowadzonej przez Pawła Dudka, Macieja Oczkę i Aleksandra Zubalę. Zajęcia były poświęcone testom w środowisku Mac OS.

Kolejne dni konferencji upłynęły pod znakiem sześćdziesięciominutowych prelekcji. Po każdej z nich uczestnicy mieli możliwość oceny prezentacji i jej autora. Jedną z wysoko ocenionych sesji była prelekcja Kuby Walińskiego o Ionic Framework, nowym narzędziu pozwalającym tworzyć zaawansowane aplikacje mobilne na iOS i Androida. Pozwala on programistom webowym rozpocząć przygodę z programowaniem mobilnym od wykorzystania ich znajomości JavaScriptu. Na sesji uczestnicy poznali podstawy AngularJS, o który oparty jest Ionic oraz na żywo sprawdzili, jak powstaje aplikacja mobilna korzystająca z tego frameworka.

Warto też wspomnieć o sesjach dotyczących bezpieczeństwa - Michała Szczepanika na temat Androida oraz Kamila Kowalskiego na temat WinRT. Bardzo dobrze ocenieni zostali również Łukasz Czarnecki prezentujący technologię iBeacon oraz Witalij Rudnicki, przybliżający uczestnikom javascriptową bibliotekę OpenUI5. Same dobre oceny zdobył Karol Żak z sesją "Jak budować uniwersalne aplikacje Windows Store?".

Oprócz typowo technicznych prelekcji, konferencja zawierała również część dotyczącą kwestii biznesowych. O największych błędach przy pozyskiwaniu finansowania na startup technologiczny opowiadał Tomasz Popów, który na co dzień jest doradcą w zakresie optymalizacji modeli biznesowych.

Na konferencję Mobile DeveloperDays do gościnnych wnętrz Stadionu Wrocław zaprosiliśmy programistów urządzeń mobilnych i twórców aplikacji. Nasi prelegenci przekazali im wiele cennych wskazówek do wykorzystania w swojej codziennej pracy. Różnorodność sesji tematycznych podczas Mobile DeveloperDays sprawiła, że każdy z uczestników naszej konferencji znalazł coś dla siebie. Prelekcje prowadzone były przez uznanych ekspertów o dużej wiedzy merytorycznej, a także co równie ważne, posiadających umiejętność łatwego jej przekazywania” – powiedział Maciej Pilecki, przedstawiciel organizującej konferencję firmy DATA MASTER.

To były intensywne trzy dni spędzone z wieloma branżowymi ekspertami. Przygotowali oni ciekawe prezentacje na tematy takie jak podział rynku mobilnego (ze względu na platformy mobilne oraz dostawców urządzeń mobilnych), czy też problem dostosowania aplikacji do funkcjonowania na różnych modelach z systemem Android w różnych wersjach tego systemu.
Wiele działo się również za kulisami konferencji, gdzie uczestnicy mieli sposobność luźniejszego przedyskutowania problemów w gronie specjalistów IT.

Trzeba powiedzieć, że zarówno organizatorzy, jak i prelegenci obecni na konferencji stanęli na wysokości zadania. Mimo że była to dopiero pierwsza edycja Mobile DeveloperDays, zdecydowana większość uczestników opuściła wrocławski stadion z satysfakcją z przeżytego wydarzenia.

Konferencje z cyklu DeveloperDays są organizowane kilka razy do roku i powoli zajmują stałe miejsce w kalendarzu branżowych imprez.

Komentarze

Powiązane

18.01.18, 17:00
| internet » informacje
Startuje InfoSecurity24.pl o służbach mundurowych
Grupa Defence24 postanowiła przekształcić dział „Służby mundurowe” w obszerny portal poświęcony tej tematyce. InfoSecurity24.pl oficjalnie ruszyło 17 stycznia br. Redaktorem naczelnym portalu jest Jędrzej Graf. 
18.01.18, 16:00
| internet » ludzie
Maciej Patla wraca do Grupy Onet - RAS Polska
Maciej Patla dołącza do Grupy Onet - RAS Polska jako Content Commerce Manager. Patla będzie odpowiedzialny m.in. za tworzenie i realizację strategii rozwoju content commerce w Grupie.
18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
16.01.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » artykuły
Marcin Rupiński: marki premium stawiają na Internet
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG dotyczącego dóbr luksusowych w Polsce, rynek ten stale rośnie w siłę. Szacuje się, że w 2021 r. jego wartość może osiągnąć niemal 31 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50 proc. w stosunku do 2017 r. Artykuł ekspercki Marcina Rupińskiego, CEO sieci reklamowej Royal Ad.
16.01.18, 11:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
Policja zlikwidowała piracki serwis. Straty dla nadawców wstępnie szacuje się na ok. 3,5 mln zł
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, zatrzymali trzech mężczyzn, którym przedstawiono zarzuty nielegalnego rozpowszechniania sygnału płatnych telewizji cyfrowych czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu. 
15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL