08.05.15, 12:05

Co i jak sprzedawać z zyskiem w sklepie online?

Fot.: Fotolia

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Na krajowym rynku funkcjonuje około 12 tys. sklepów internetówych i ciągle ich przybywa. Według raportu „Wpływ internetu na gospodarkę w Polsce” (IAB Polska i PwC) w roku 2013 dokonano zakupów w internecie na łączną kwotę 42 mld zł. Stanowi to blisko 4% wszystkich zakupów. Obserwując trendy zakupowe należy się domyślać, że jest to tendencja wzrostowa.

Co cieszy się największym powodzeniem?

80% internautów deklaruje zakup odzieży, obuwia i akcesoriów (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014). 77% konsumentów online przyznaje się do kupowania książek, płyt oraz filmów. Na trzecim miejscu znajdują się urządzenia RTV i AGD. Na kolejnym telefony, smartfony i tablety. 58% osób kupuje bilety do kina i teatru, a 57% obuwie oraz sprzęt komputerowy. się urządzeneni elektroniczne. Najrzadziej kupuje się alkohole, artykuły spożywcze oraz środki czystości.

Na co wydajemy najwięcej?

Struktura zakupów pod względem kwot wydawanych w Internecie wygląda inaczej. Najwięcej pieniędzy wydajemy online na urządzenia RTV i AGD, na drugim miejscu są meble i artykuły wnętrzarskie. Średnio 133 zł wydajemy na obuwie, a 90 zł na obuwie i akcesoria. Najmniej internetowi konsumenci wydają na artykuły farmaceutyczne i kosmetyki (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014).

Dobre wiadomości dla sklepów online

Rynek e-commerce posiada dobre perspektywy rozwoju. Internet staje się ważnym źródłem opinii o produktach dla konsumentów. Przedsiębiorcy deklarują także, że znaczenie handlu elektronicznego jest co raz większe w kanałach sprzedażowych. 46% prowadzących sprzedaż stacjonarną oraz online twierdzi, że kanał internetowy będzie zwiększał swój udział w sprzedaży (badanie IAB Polska i PwC).

Jak odnieść sukces?

Czynników, które przełożą się na zysk finansowy, jest sporo. Trochę łatwiej jest tym przedsiębiorcom, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną i postanawiają rozszerzyć sprzedaż o kanał internetowy. Jeśli natomiast stawiamy pierwsze kroki w handlu, warto zapoznać się z systemami, które ograniczają ryzyko porażki. Jednym z nich jest drop-shipping, czyli współpraca między sklepem internetowym oraz dostawcą towaru: hurtownią, producentem czy importerem. Polega ona na tym, że za realizację i wysyłkę zamówienia opowiada dostawca. Oznacza to, że właściciel sklepu nie ponosi kosztów związanych z zatowarowaniem oraz kosztów magazynowania. Oszczędza również czas, który w innym wypadku przeznaczyłby na realizację całego zamówienia. Jest to więc rozwiązanie bardzo ekonomiczne i bezpieczne.

Szczegółowe warunki współpracy zależą od umowy między partnerami. Warto poszukać takiej hurtowni, która realizuje wysyłkę nie pod własną marką, ale pod marką sklepu (np. bagexpress.pl). Niektóre oferują zniżki już na start dla sklepów, które wejdą we współpracę na zasadzie dropshippingu, np. http://bagexpress.pl/p/4/modele-sprzedazy/drop-shipping oferuje do 37% rabatu na produkty po podpisaniu umowy. Model ten zdominował rynek handlu elektronicznego w Stanach Zjednoczonych.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość.
Tytuł projektu: Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.

Komentarze

Powiązane

20.11.17, 08:11
internet » ludzie
Aneta Nowakowska w zespole Multimedialnej Platformy Poradnictwo, Parenting & Fit Edipresse Polska
Do zespołu Multimedialnej Platformy Poradnictwo, Parenting & Fit Edipresse Polska na stanowisku Zastępcy Dyrektor Zarządzającej dołączyła Aneta Nowakowska.
17.11.17, 13:11
internet » artykuły
Pozycjonowanie strony www. Klucz do sukcesu?
Internet jest aktualnie najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez różne branże gospodarki. Jego chwilowy brak może spowodować spore opóźnienia w płatnościach bankowych, a także sparaliżować funkcjonowanie firm spedycyjnych. Jak jednak wyróżnić się spośród tysięcy stron www konkurencji?
17.11.17, 11:11
internet » informacje
Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe fotostory
W serwisach tematycznych grupy Gazeta.pl wprowadzony został nowy sposób wyświetlania fotostory - krótkich artykułów z dużą liczbą zdjęć, dotychczas publikowanych w formie tzw. slajdów. 
17.11.17, 10:11
internet » informacje
Interia z nowym serwisem Esporter.pl
Interia uruchomiła nowy serwis Esporter.pl, funkcjonujący w ramach sektora Gry portalu.
15.11.17, 18:11
internet » informacje
Dwa serwisy dołączyły do sieci Royal Ad
Witryny businesstraveller.pl oraz strefainwestorow.pl dołączyły do portfolio Royal Ad – sieci reklamowej dla segmentu premium. 
13.11.17, 15:11
internet » informacje
Eurosport z Interią tworzą nowy serwis sportowy
Eurosport (Discovery Communications) oraz Grupa Interia zawarły porozumienie, na mocy którego od 13 listopada działanie rozpoczyna serwis eurosport.interia.pl. Strona będzie osadzona na domenie interia.pl i ma stać się jednym z największych portali o tematyce sportowej w Polsce. 
13.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Iperfumy.pl by Notino z pierwszym stacjonarnym salonem sprzedaży. Na początek Poznań
Iperfumy.pl by Notino – perfumeria internetowa otwiera pierwszy w Polsce stacjonarny salon sprzedaży. To kolejny etap ekspansji marki i rozwoju sieci ekskluzywnych perfumerii. Sklep zostanie otwarty 16 listopada br. w Galerii Posnania.
11.11.17, 08:11
internet » informacje
Fratria rusza z projektem 2018.pl
Portal 2018.pl to nowy internetowy projekt Fratrii gromadzący w jednym miejscu liczne informacje na temat uroczystości związanych ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości. 
10.11.17, 18:11
internet » e-commerce
Na początku Warszawa i Mazowsze. Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. U
06.11.17, 19:11
internet » ludzie
Małgorzata Ohme redaktor naczelną serwisu kobieta.onet.pl
Z początkiem listopada br. do Grupy Onet-RAS Polska dołączyła Małgorzata Ohme, która objęła stanowisko redaktor naczelnej serwisu kobieta.onet.pl. B
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody. 

do 24.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.