08.05.15, 12:11

Co i jak sprzedawać z zyskiem w sklepie online?

Fot.: Fotolia

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Na krajowym rynku funkcjonuje około 12 tys. sklepów internetówych i ciągle ich przybywa. Według raportu „Wpływ internetu na gospodarkę w Polsce” (IAB Polska i PwC) w roku 2013 dokonano zakupów w internecie na łączną kwotę 42 mld zł. Stanowi to blisko 4% wszystkich zakupów. Obserwując trendy zakupowe należy się domyślać, że jest to tendencja wzrostowa.

Co cieszy się największym powodzeniem?

80% internautów deklaruje zakup odzieży, obuwia i akcesoriów (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014). 77% konsumentów online przyznaje się do kupowania książek, płyt oraz filmów. Na trzecim miejscu znajdują się urządzenia RTV i AGD. Na kolejnym telefony, smartfony i tablety. 58% osób kupuje bilety do kina i teatru, a 57% obuwie oraz sprzęt komputerowy. się urządzeneni elektroniczne. Najrzadziej kupuje się alkohole, artykuły spożywcze oraz środki czystości.

Na co wydajemy najwięcej?

Struktura zakupów pod względem kwot wydawanych w Internecie wygląda inaczej. Najwięcej pieniędzy wydajemy online na urządzenia RTV i AGD, na drugim miejscu są meble i artykuły wnętrzarskie. Średnio 133 zł wydajemy na obuwie, a 90 zł na obuwie i akcesoria. Najmniej internetowi konsumenci wydają na artykuły farmaceutyczne i kosmetyki (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014).

Dobre wiadomości dla sklepów online

Rynek e-commerce posiada dobre perspektywy rozwoju. Internet staje się ważnym źródłem opinii o produktach dla konsumentów. Przedsiębiorcy deklarują także, że znaczenie handlu elektronicznego jest co raz większe w kanałach sprzedażowych. 46% prowadzących sprzedaż stacjonarną oraz online twierdzi, że kanał internetowy będzie zwiększał swój udział w sprzedaży (badanie IAB Polska i PwC).

Jak odnieść sukces?

Czynników, które przełożą się na zysk finansowy, jest sporo. Trochę łatwiej jest tym przedsiębiorcom, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną i postanawiają rozszerzyć sprzedaż o kanał internetowy. Jeśli natomiast stawiamy pierwsze kroki w handlu, warto zapoznać się z systemami, które ograniczają ryzyko porażki. Jednym z nich jest drop-shipping, czyli współpraca między sklepem internetowym oraz dostawcą towaru: hurtownią, producentem czy importerem. Polega ona na tym, że za realizację i wysyłkę zamówienia opowiada dostawca. Oznacza to, że właściciel sklepu nie ponosi kosztów związanych z zatowarowaniem oraz kosztów magazynowania. Oszczędza również czas, który w innym wypadku przeznaczyłby na realizację całego zamówienia. Jest to więc rozwiązanie bardzo ekonomiczne i bezpieczne.

Szczegółowe warunki współpracy zależą od umowy między partnerami. Warto poszukać takiej hurtowni, która realizuje wysyłkę nie pod własną marką, ale pod marką sklepu (np. bagexpress.pl). Niektóre oferują zniżki już na start dla sklepów, które wejdą we współpracę na zasadzie dropshippingu, np. http://bagexpress.pl/p/4/modele-sprzedazy/drop-shipping oferuje do 37% rabatu na produkty po podpisaniu umowy. Model ten zdominował rynek handlu elektronicznego w Stanach Zjednoczonych.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość.
Tytuł projektu: Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 18:00
| radio » informacje | internet » informacje
Polskie Radio ze specjalnym serwisem w 40. rocznicę powstania Wolnych Związków Zawodowych
Z okazji 40. rocznicy powstania pierwszych Wolnych Związków Zawodowych, Portal Polskiego Radia przygotował specjalny serwis, w którym znalazły się materiały dźwiękowe i wideo, opinie historyków oraz nagrania i relacje osób, które współtworzyły organizację.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL