19.10.15, 12:00

Grzegorz Czapski: Zamierzamy uczynić kanał WP1 flagowym okrętem nowej telewizji na rynku polskim

Grzegorz Czapski
Fot.: materiały prasowe WP

Rozmowa o planach i ofercie programowej WP1. Rozmowa z Grzegorzem Czapskim, VP Corporate Development, Grupa Wirtualna Polska.

Kuba Wajdzik: Należąca do Wirtualnej Polski Holding S.A. WP1 sp. z o.o. przystąpiła do konkursu na zagospodarowanie multipleksu ósmego (MUX8). O jaką koncesję ubiega się WP1? 
Ubiegamy się o koncesję na uniwersalny kanał telewizyjny. Stworzenie kanału WP1 na MUX8 stanowiłoby kolejny krok w rozwoju Grupy WP, który pozwoli nam na osiągniecie synergii związanych z produkcją treści multimedialnych oraz procesami technologicznej integracji internetu i telewizji. Ten ruch dobrze wpisuje się w strategię Grupy Wirtualna Polska, której istotnym elementem jest aktywny rozwój obszaru wideo. Chcemy być motorem przemiany, jaką przeżywa dziś telewizja integrując się z Internetem. Zamierzamy uczynić nasz kanał flagowym okrętem nowej telewizji na rynku polskim.

Jaki charakter będzie mieć kanał WP1?
Przedstawiliśmy projekt interaktywnej, ogólnotematycznej stacji TV, ze zróżnicowanym spektrum programowym, zdolnej konkurować z dużymi rynkowymi graczami. Uniwersum programowe kanału WP1 obejmować ma różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. Chcemy zaproponować widzom m.in. emitowany na żywo ze studia telewizyjnego Grupy Wirtualna Polska codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce”, codzienny magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, czy pasma np. dokumentalno-lifestalowe, rozrywkowe w formie reality TV oraz filmowo-serialowe.
Oferta programowa WP1 ma zostać skierowana do możliwie szerokiego spektrum widowni telewizyjnej, a także, w myśl przyjętej przez WP1 koncepcji „Program 360°”, do użytkowników internetu, którzy znajdą się w sferze oddziaływania programu WP1 przez ścisłą współpracę kanału TV z Grupą Wirtualna Polska.

Coraz bardziej zaciera się granica między internetem a telewizją. Jako doświadczony wydawca treści internetowej, dobrze znacie środowisko internetowe. Czy w tym upatrujecie swoją szansę?
Koncepcja kanału WP1, prowadzonego przez WP1 Sp. z o.o., zakłada ścisłą współpracę oraz wykorzystanie potencjału GWP – lidera polskiego internetu – przy tworzeniu, dystrybucji oraz promocji programu WP1 w celu zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz dotarcia do widzów.
GWP, obecna na rynku internetowym od 20 lat, w ostatnim czasie rozwinęła szereg kompetencji o charakterze technologicznym, organizacyjnym oraz programowym, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu kanału telewizyjnego nadawanego drogą naziemną (DVB-T). Do GWP należy m.in. popularna w Polsce telewizja internetowa (WPTV), odbierana przez blisko 5 mln użytkowników miesięcznie. Oferuje ona na ośmiu kanałach tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Miesięczna liczba odtworzeń tych materiałów (streamów) przekracza 100 milionów i dynamicznie rośnie. Obecna skala produkcji materiałów wideo to ok. 500 materiałów wideo miesięcznie. GWP dysponuje poza tym własnym zespołem produkcyjnym, nowoczesnym studio TV, wraz infrastrukturą postprodukcyjną, w którym realizowane są programy (także na żywo) przeznaczone dla użytkowników internetu.
Ogromnym atutem GWP w kontekście tworzenia stacji telewizyjnej jest też profesjonalna redakcja z bogatym doświadczeniem.

Czy interaktywna telewizja to dzisiaj przyszłość mediów?
Wraz z rozwojem internetu i technologii sfera online integruje się coraz bardziej z „tradycyjnymi mediami”, w szczególności z telewizją. Rozwój – z jednej strony – IPTV, z drugiej zaś HbbTV tworzy zupełnie nową rzeczywistość telewizji interaktywnej. Dziś nawet sukces tradycyjnie rozumianego programu w telewizji to nie tylko tzw. „słupki oglądalności” (ratingi), ale także interakcja, zaangażowanie, to co widzowie spontanicznie mówią o programie w internecie, a w szczególności w social media. Wkroczyliśmy w zupełnie nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań.
Wraz z rozwojem technologicznym sieci internetowej (zwiększona przepustowość, szybkość transmisji i odbioru) telewizja będzie zyskiwała na znaczeniu dzięki odbiorowi oferowanych przez nią programów na różnych platformach i w sposób silnie spersonalizowany. Trendy światowe wskazują, iż obecność wielokanałowa (simulcasting, secondscreen, mobile, HbbTV) staje się kluczowa dla utrzymania konkurencyjności oraz przyciągania do mediów elektronicznych szerszej widowni (np. w USA kalkulacja ratingów programów uwzględnia także wskaźniki uzyskiwane przez nie w mediach społecznościowych).

Spółka posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji treści wideo, dysponuje też nowoczesnym studiem TV, wraz z infrastrukturą produkcyjną? Jak obecnie WP wykorzystuje infrastrukturę?
Dysponujemy nowoczesnym studiem TV, wraz z infrastrukturą produkcyjną, co pozwala nam oferować odbiorcom unikatowe treści własne. Na swoich kanałach oferujemy tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Wśród produkowanych przez nas programów wideo znajduje się m.in. emitowany od poniedziałku do piątku i prowadzony przez znanych dziennikarzy (Jacka Żakowskiego, Michała Kobosko, Pawła Lisickiego, Agnieszkę Kopacz, Patrycję Wanat) program publicystyczny „DZIEJE SIĘ NA ŻYWO”, a także materiały informacyjne i biznesowe, sportowe i lifestalowe w formie flasha, czy transmisje reporterskie najważniejszych wydarzeń w kraju. Sztandarowym przykładem potencjału telewizyjnego GWP był „Wieczór wyborczy” realizowany na żywo ze studia oraz ze sztabów wyborczych w czasie ostatnich wyborów prezydenckich, który obejrzało w sumie ponad 600 tys. widzów. Jesteśmy więc w pełni gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada ścisłą współpracę z Grupą Wirtualna Polska oraz wykorzystanie jej potencjału przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1 dla zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz szerokiego dotarcia do widzów. 

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

16.01.18, 10:18
| telewizja » informacje
Prof. Janusz Kawecki uważa decyzję uchylającą karę dla TVN za złą
Prof. Janusz Kawecki, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stanowczo odciął się od uchyleniem kary nałożonej na spółkę TVN przez przewodniczącego KRRiT.
16.01.18, 09:00
| telewizja » ludzie
TVP ABC w 2017 r. liderem segmentu kanałów dziecięcych
Niezwykle udany był miniony, 2017 rok dla TVP ABC. Kanał nie tylko utrzymał pozycję lidera z 2016 r., w grupie kanałów dziecięcych, ale znacznie zwiększył udziały i przewagę nad konkurencją.
15.01.18, 15:00
| telewizja » informacje
Gametoon HD dołącza do oferty INEA
Esportowy kanał telewizyjny Gametoon HD, którego dystrybutorem w Polsce jest spółka Kino Polska TV SA, dołączył do oferty sieci INEA SA.
15.01.18, 14:14
| telewizja » badania rynku
Raport TV: Polsat liderem, bezkonkurencyjna M jak miłość
Liderem w ubiegłym tygodniu był Polsat, a serial "M jak miłość" był propozycją nie do przebicia przez konkurencję - wynika z danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla portalmedialny.pl za okres od 8 do 14 stycznia 2018 r. 
15.01.18, 11:00
| telewizja » badania rynku
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy najchętniej oglądana o 19.45
Najpopularniejszą częścią podczas transmisji 26 Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na antenie TVN, było wejście antenowe wyemitowane między 19.45 a 20.10 - wynika z danych NAM.
14.01.18, 20:08
| telewizja » informacje
Jeden z dziesięciu od połowy stycznia w TVP1
Telewizja Polska przenosi popularny teleturniej "Jeden z dziesięciu" na antenę TVP1.
13.01.18, 15:44
| telewizja » informacje
Eurosport przekazał narty Kamila Stocha na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Eurosport włączył się w tegoroczną edycję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której finał odbędzie się w niedzielę, 14 stycznia br.
13.01.18, 09:00
| telewizja » informacje
Australian Open na dedykowanych kanałach Tenis Premium
Tenis powraca do Cyfrowego Polsatu i IPLI od 15 stycznia br. Dzięki dedykowanym kanałom premium, w całości poświęconym rozgrywkom tenisowym, turniej Australian Open będzie transmitowany na żywo, w jakości HD, bez reklam i z polskim komentarzem przez 24 godziny na dobę. 
12.01.18, 21:45
| telewizja » informacje
Krzysztof Czabański zapowiada finansowanie mediów publicznych z budżetu państwa od 2019 roku
Nie z abonamentu, ani także nie z opłaty audiowizualnej będą finansowane media publiczne w Polsce. Zapowiada się na rewolucję w tym zakresie.
12.01.18, 16:00
| telewizja » informacje
III edycja programu Agent - Gwiazdy. Znamy już listę gwiazd
Wiosną w TVN pojawi się III edycja programu „Agent - Gwiazdy". Na poszukiwania Agenta ponownie wyruszy Kinga Rusin i czternaście gwiazd. Zdjęcia do produkcji zostały zrealizowane w Hong Kongu i na wyspie Bali.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 16.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL