20.10.15, 14:10

Maciej Kabroński: Misją portalu FAKT24.PL jest bycie blisko ludzi (część I)

Maciej Kabroński
Fot.: materiały prasowe Fakt24.pl

O nowym serwisie Fakt24.pl, grupie docelowej, organizacji i przyszłości. Rozmowa z Maciejem Kabrońskim, Head of FAKT24.PL.

Kuba Wajdzik: 24 września br. wystartował nowy portal FAKT24.PL. Czym różni się filozofia prowadzenia tego serwisu od jego poprzednika?
Maciej Kabroński: Misją portalu FAKT24.PL jest bycie blisko ludzi, docieranie do nich z informacjami, które są dla nich ważne lub interesujące i prezentowanie ich w sposób rzetelny, a jednocześnie nacechowany emocjami. Chcemy jak najbardziej zbliżyć się do użytkownika i takie podejście do newsa bezpośrednio przekłada się na zawartość portalu. Jednak FAKT24.PL to nie tylko nowy portal, ale zupełnie nowe podejście do tworzenia i prezentacji treści online, które faktycznie można nazwać nową filozofią prowadzenia serwisu.

KW: Na czym polega to nowe podejście do tworzenia treści portalu?
MK: Przede wszystkim portal wydaje prawdziwie multimedialny newsroom - stworzyliśmy dział social, rozwinęliśmy dział wideo, wzmocniliśmy redakcje lokalne i redakcję sportową, powstał dział konsumencko-biznesowy. Korzystamy z nowego studia TV zlokalizowanego przy ul. Domaniewskiej. W planach mamy również wykorzystanie drugiego studia Grupy przy ul. Hożej. Kanał online, social, mobile wraz z aplikacją mają dedykowaną opiekę i własny proces wydawniczy. Użytkownikom każdej platformy oferujemy inne treści, dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Najlepszym przykładem jest aplikacja mobilna FAKT24.PL, gdzie prezentujemy treści ekskluzywnie dla niej przygotowane. To jest zasadniczo inne podejście do wydawania treści niż to, do którego w Polsce przywykliśmy.

KW: Jak wygląda organizacja redakcji FAKT24.PL?
MK: FAKT24.PL jest tworzony przez odmieniony, rozbudowany i zintegrowany newsroom, w którym dziennikarze przygotowują materiały do wielu kanałów, jako nadrzędną rzecz przyjmując ich specyfikę. Duża część treści jest przygotowana wyłącznie na potrzeby kanałów online przez dedykowane zespoły. Dział video, social, czy konsumencki są nową jakością w newsroomie. FAKT24.PL to również nowe otwarcie się na sport, któremu dedykujemy profesjonalny zespół. Materiały, które publikujemy w portalu FAKT24.PL są pełnymi, multimedialnymi historiami, z mocną orientacją na użytkowników social media. Szczególny nacisk kładziemy na treści lokalne, więc dodatkowo stworzyliśmy lub rozbudowaliśmy lokalne redakcje w największych miastach Polski. Duże znaczenie ma również to, że FAKT24.PL jest częścią dużej grupy medialnej, w portfolio której znajdują się znane, silne marki, takie jak „Newsweek”, „Forbes”, „Auto Świat”, „Komputer Świat”, „Przegląd Sportowy”. To daje nam bezpośredni dostęp do ogromnej liczby najwyższej próby ekspertów i komentatorów oraz szerokie możliwości merytorycznej współpracy z dziennikarzami doświadczonymi w różnych obszarach.

KW: Do kogo skierowany jest serwis? Kto jest w grupą docelową?
MK: Grupę docelową portalu definiujemy bardzo szeroko. FAKT24.PL mówi do wszystkich użytkowników Internetu w Polsce, ale w swoim szczególnym kontekście. Nasz odbiorca to ten, który chce zrozumieć rzeczywistość i dowiedzieć się o wpływie wydarzeń na jego życie, a nie tylko otrzymywać suche, powtarzane wszędzie informacje. Ostatnio przeprowadziliśmy badania na temat oczekiwań internautów wobec sieci (Badanie przeprowadzone przez IR Center na reprezentatywnej grupie 207 internautów w październiku 2015 r.). Chcieliśmy po prostu wiedzieć, czego szukają Polacy w Internecie. Okazało się, że blisko 80 proc. użytkowników sieci poszukuje treści bardziej im bliskich, które dotyczą otaczającej ich rzeczywistości. Nasza grupa docelowa to użytkownicy, którzy chcą rozumieć otaczający ich świat, chcą wiedzieć, że nie są osamotnieni ze swoimi problemami.

KW: Nowy portal to już nie tylko wsparcie tytułu prasowego, ale samodzielny serwis. Czy to wymóg czasu?
MK: Zdecydowanie tak. Ewolucja jaką przeszedł w ciągu ostatniego roku serwis fakt.pl, wpisuje się w trendy, jakie stoją za rozwojem portali informacyjnych. Serwis internetowy, który jest onlinową wersją tytułu prasowego to dziś o wiele za mało, aby utrzymać uwagę użytkownika, aby odpowiedzieć na jego potrzeby związane z konsumpcją informacji. Formuła serwisu drukowanej gazety narzuca pewne oczywiste ograniczenia, choćby związane z powiązaniami kontentowymi czy inaczej sprofilowanym zespołem redakcyjnym. Dzisiaj FAKT24.PL to duży portal informacyjny, którego niewątpliwą siłą są rozbudowane redakcje tematyczne i regionalne. Dzięki temu reporterzy portalu są zawsze blisko lokalnych spraw, szybko docierają do świadków zdarzeń. Wiadomości lokalne to jeden z filarów portalu FAKT24.PL.

KW: Ewentualna duża popularność portalu FAKT24.PL może być kłopotem Onetu, należącego do tej samej grupy wydawniczej. Czy nie widzi Pan zagrożenia w tym zakresie?
MK: FAKT24.PL bardzo komplementarnie uzupełnia nasze portfolio. Uruchomiliśmy nowy portal informacyjny, który wpisuje się naturalnie w mapę potrzeb użytkowników. Mamy w Grupie Onet-RASP portal horyzontalny Onet – lidera rynku online, który dostarcza każdego dnia ogromną ilość informacji, w najlepszy, wiarygodny i szybki sposób, zaspokajając potrzeby kilkunastu milionów użytkowników. Natomiast FAKT24.PL uzupełnia te potrzeby orientując się na interpretację bieżących wydarzeń z perspektywy zwykłego człowieka i prezentując je w określony charakterem marki sposób. Sięgamy głęboko do pewnych tematów, interpretujemy wydarzenia, z punktu widzenia naszego odbiorcy, przedstawiając je w mocny i bezkompromisowy sposób. Jesteśmy bardziej dociekliwi, poszerzamy obraz, w dużej mierze bazujemy na własnych materiałach. Z kolei tytuły i marki wertykalne , które również znajdują się w portfolio naszej Grupy, specjalizują się w ściśle określonych tematach jak, np. motoryzacja, sport, czy nowe technologie.

Druga część rozmowy – jutro.

Maciej Kabroński
Od 16 lat w branży mediowej. Od listopada 2014 r. w Grupie Onet-RASP, gdzie pełni funkcję Head of FAKT24.PL (wcześniej Head of Digital Fakt.pl).
W latach 2008-2014 był związany z WP.PL, wcześniej przez osiem lat w Grupie PolskaPress współtworzył serwis Gratka.pl oraz NaszeMiasto.pl. Od 13 lat kieruje eksperckimi zespołami wizualizacji danych. Pochodzi z Gdańska, jest absolwentem nauk politycznych i socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Pracuje również w tamtejszym Instytucie Dziennikarstwa, specjalizując się w zagadnieniach wizualizacji danych i funkcjonowania projektów internetowych. Współtwórca Polskiej Grupy Infograficznej.

Komentarze

Powiązane

20.11.17, 08:11
internet » ludzie
Aneta Nowakowska w zespole Multimedialnej Platformy Poradnictwo, Parenting & Fit Edipresse Polska
Do zespołu Multimedialnej Platformy Poradnictwo, Parenting & Fit Edipresse Polska na stanowisku Zastępcy Dyrektor Zarządzającej dołączyła Aneta Nowakowska.
17.11.17, 13:11
internet » artykuły
Pozycjonowanie strony www. Klucz do sukcesu?
Internet jest aktualnie najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez różne branże gospodarki. Jego chwilowy brak może spowodować spore opóźnienia w płatnościach bankowych, a także sparaliżować funkcjonowanie firm spedycyjnych. Jak jednak wyróżnić się spośród tysięcy stron www konkurencji?
17.11.17, 11:11
internet » informacje
Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe fotostory
W serwisach tematycznych grupy Gazeta.pl wprowadzony został nowy sposób wyświetlania fotostory - krótkich artykułów z dużą liczbą zdjęć, dotychczas publikowanych w formie tzw. slajdów. 
17.11.17, 10:11
internet » informacje
Interia z nowym serwisem Esporter.pl
Interia uruchomiła nowy serwis Esporter.pl, funkcjonujący w ramach sektora Gry portalu.
15.11.17, 18:11
internet » informacje
Dwa serwisy dołączyły do sieci Royal Ad
Witryny businesstraveller.pl oraz strefainwestorow.pl dołączyły do portfolio Royal Ad – sieci reklamowej dla segmentu premium. 
13.11.17, 15:11
internet » informacje
Eurosport z Interią tworzą nowy serwis sportowy
Eurosport (Discovery Communications) oraz Grupa Interia zawarły porozumienie, na mocy którego od 13 listopada działanie rozpoczyna serwis eurosport.interia.pl. Strona będzie osadzona na domenie interia.pl i ma stać się jednym z największych portali o tematyce sportowej w Polsce. 
13.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Iperfumy.pl by Notino z pierwszym stacjonarnym salonem sprzedaży. Na początek Poznań
Iperfumy.pl by Notino – perfumeria internetowa otwiera pierwszy w Polsce stacjonarny salon sprzedaży. To kolejny etap ekspansji marki i rozwoju sieci ekskluzywnych perfumerii. Sklep zostanie otwarty 16 listopada br. w Galerii Posnania.
11.11.17, 08:11
internet » informacje
Fratria rusza z projektem 2018.pl
Portal 2018.pl to nowy internetowy projekt Fratrii gromadzący w jednym miejscu liczne informacje na temat uroczystości związanych ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości. 
10.11.17, 18:11
internet » e-commerce
Na początku Warszawa i Mazowsze. Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. U
06.11.17, 19:11
internet » ludzie
Małgorzata Ohme redaktor naczelną serwisu kobieta.onet.pl
Z początkiem listopada br. do Grupy Onet-RAS Polska dołączyła Małgorzata Ohme, która objęła stanowisko redaktor naczelnej serwisu kobieta.onet.pl. B
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody. 

do 24.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 25, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.