26.11.15, 20:00

Eliza Durnakowska i Marek Naruszewicz: Naszym atutem jest zasięg

Eliza Durnakowska i Marek Naruszewicz
Fot.: materiały prasowe

Co jest przewagą Transportoid nad innymi tego typu aplikacjami? Ile obecnie miast jest obsługiwanych przez aplikację? Jakie są plany zwiazane z aplikacją? Rozmowa z Elizą Durnakowską - General Managerem MOBIEM i Markiem Naruszewiczem, Account Directorem MOBIEM,  właścicielami  aplikacji Transportoid.

Kuba Wajdzik: Co jest przewagą Transportoid nad innymi tego typu aplikacjami? 
Eliza Durnakowska: Po pierwsze zasięg, który obejmuje ponad 60 miast i aglomeracji. Transportoid to bezsprzecznie największa baza rozkładów komunikacji miejskiej na terenie całej Polski. Ponadto  nasza aplikacja w porównaniu z innymi tego rodzaju działa w trybie offline na systemie Android oraz Windows Phone.
Marek Naruszewicz: Warto wspomnieć o tym, że zaopatrzyliśmy nasze rozwiązanie w oryginalne i użyteczne funkcje. Wśród nich jest przypominanie o terminie ważności karty miejskiej oraz opcja umożlwiająca zakup biletu przez telefon.

KW: Ile obecnie miast jest obsługiwanych przez aplikację?
E.D.: Obecnie dysponujemy rozkładami jazdy dla 65 miast. W odpowiedzi na zapotrzebowania rynkowe zamierzamy stale powiększać naszą bazę o kolejne mniejsze miejscowości.

Zmienia się sposób korzystania z rozkładów jazdy. Czy na wymóg naszych czasów Waszą odpowiedzią jest właśnie Transportoid?
M.N.: Dla osób korzystających z transportu publicznego ważne jest, by informacje uwzględnione w rozkładach jazdy były aktualne i odpowiadające  rzeczywistości. W Transportoidzie wszystkie zmiany związane z aktualizacją rozkładów są wprowadzane na bieżąco, a jednocześnie zajmują niezmiernie mało miejsca i nie spowalniają działania telefonu. Co więcej, przejrzysty interfejs umożliwia sprawne i szybkie korzystanie z naszej aplikacji, co niezwykle ważne w dzisiejszym „zabieganym” świecie.

KW: W jakiej grupie wiekowej aplikacja cieszy się największym zainteresowaniem?
M.N.: Transportoid jest na tyle uniwersalny i łatwy w obsłudze, że korzystają z niego reprezentanci niemal wszystkich grup wiekowych. Przystępność aplikacji opiera się również na braku jakichkolwiek płatności za użytkowanie oraz obecności na wszystkich najważniejszych systemach.  Jeśli chodzi o miasto to 60 proc.,, czyli zdecydowana większość użytkowników pochodzi z terenu Warszawy.

KW: Aplikacje na rynki pojawiają się coraz częściej. Jednak wiele z nich szybko umiera. O jaki modelu
finansowania rozwoju aplikacji mówimy w przypadku Waszej aplikacji?
E.D.: Strategią, którą obraliśmy w przypadku zarówno aplikacji Transportoid, jak i innych naszych projektów jest reasearch & development. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że w dzisiejszych czasach by utrzymać się na rynku, trzeba nieustannie podążać za jego oczekiwaniami, dlatego inwestujemy w elastyczny rozwój aplikacji. Nie spoczywamy na laurach, Transportoid jest systematycznie doskonalony przez zespół doświadczonych programistów z agencji marketingu mobilnego MOBIEM.

KW: Co jest największą trudnością przy pracach nad rozwojem aplikacji?
E.D.: Na dzień dzisiejszy największe trudności pojawiają się podczas wprowadzania aktualizacji w rozkładach. Najbardziej problematyczne są dla nas zewnętrzne bazy, a konkretnie brak spójnych standardów w prowadzeniu danych z różnych miast, z których korzystamy.

KW: W przeszłości skierowaliście skargę na MPK Kraków, która odmówiła dostępu do bazy. Takie sprawy się jeszcze zdarzają?
M.N.: Na szczęście obecnie nie prowadzimy żadnych walk o możliwość  rozpowszechniania publicznych danych.

KW: Za nami kampania reklamowa. Czy można mówić już o jej efektach?
M.N.: Można powiedzieć, że kampania Transportoida przerosła nasze oczekiwania. Efekty prowadzonych działań marketingowych są zdecydowanie odczuwalne i przejawiają się głównie w znacznym wzroście liczby pobrań aplikacji  i we wzmożonej aktywności użytkowników, której wskaźnik  przyrósł aż o 10 proc. porównaniu do statystyk z poprzedniego miesiąca
E.D.: Dzięki tej kampanii utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że powinniśmy kontynuować przyjętą strategię marketingową. Naszym obecnym celem jest podtrzymanie zainteresowania aplikacją.

KW: Jakie są plany na najbliższy okres rozwoju aplikacji?
E.D.: Nie chcemy zdradzić zbyt wielu szczegółów w tej kwestii. W najbliższej przyszłości postaramy się dotrzeć z naszą aplikacją do kolejnej grupy docelowej, wprowadzić pewne  innowacje  związane z korzystaniem z transportu publicznego na terenie całego kraju oraz stworzyć rozwiązanie informujące użytkowników o bieżących zagrożeniach na drodze.

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Powiązane

18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
16.01.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » artykuły
Marcin Rupiński: marki premium stawiają na Internet
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG dotyczącego dóbr luksusowych w Polsce, rynek ten stale rośnie w siłę. Szacuje się, że w 2021 r. jego wartość może osiągnąć niemal 31 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50 proc. w stosunku do 2017 r. Artykuł ekspercki Marcina Rupińskiego, CEO sieci reklamowej Royal Ad.
16.01.18, 11:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
Policja zlikwidowała piracki serwis. Straty dla nadawców wstępnie szacuje się na ok. 3,5 mln zł
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, zatrzymali trzech mężczyzn, którym przedstawiono zarzuty nielegalnego rozpowszechniania sygnału płatnych telewizji cyfrowych czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu. 
15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
10.01.18, 13:00
| internet » ludzie
Agnieszka Odachowska odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska
Agnieszka Odachowska zrezygnowała z funkcji Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska, a jej obowiązki przejmie tymczasowo Agnieszka Skrzypek-Makowska (obecnie Group Communication Manager).
09.01.18, 11:11
| telewizja » seriale | telewizja » badania rynku | internet » informacje
Koronę królów hitem w TVP VOD
Pierwsze odcinki serialu TVP „Korona królów” cieszą się dużą popularnością w serwisie vod.tvp.pl. To obecnie najchętniej oglądane materiały wideo na portalu i wszystkie znajdują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych odcinków.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL