11.12.15, 11:12

Deloitte: Jedna trzecia Polaków nigdy nie zmieniła operatora sieci komórkowej

Logo Deloittle
Fot.: materiały prasowe

Jak wynika z badania „Global Mobile Consumer Survey” dotyczącego telefonii i urządzeń elektronicznych przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, dostęp do smartfonów ma obecnie już 80 proc. Polaków, a ponad połowa do tabletu

Z badania wynika, że dostęp do laptopa ma 85 proc. respondentów, do smartfona 80 proc., a do tabletu 51 proc. Zaledwie 1 proc. ankietowanych zadeklarował brak któregokolwiek z tych urządzeń, włączając w to standardową komórkę.

Korzystanie ze smartfona i tabletu stało się nawykiem. Aż sześć na siedem osób zerka na ekran swojego smartfonu już w pierwszej godzinie po obudzeniu (nie uwzględniając wyłączenia budzika), a ponad trzy czwarte robi to w ostatnich 60 minutach przed snem. Warto zaznaczyć, że przyzwyczajenia te są tym silniejsze, im młodszy jest użytkownik smartfona. Aż 62 proc. ludzi w wieku 18-24 lat sięga po telefon już w ciągu pierwszych 5-15 minut po obudzeniu, a w grupie osób w wieku 45-59 lat odsetek ten wynosi jedynie 48 proc.

Najczęściej używamy smartfona w pracy (45 proc.), podczas podróży komunikacją miejską (40 proc.), spaceru (32 proc.) oraz zakupów (26 proc.). Ponad połowa z nas zerka na smartfon od czasu do czasu nawet podczas spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Ponownie odpowiedzi wśród młodych Polaków kształtowały się nieco inaczej. Aż 63 proc. osób w wieku 18-24 lat bardzo często używa komórki w czasie jazdy transportem publicznym, 42 proc. podczas spaceru, 35 proc. w pracy, a 35 proc. w czasie zakupów.

Jak wynika z badania Deloitte, pomimo możliwości zachowania dotychczasowego numeru przy zmianie operatora, często zostajemy przy raz wybranym operatorze dłużej niż wynika to z okresu pierwotnej umowy. Blisko 60 proc. badanych deklaruje, że nie zmieniło operatora od 2011 roku. Jedna piąta respondentów twierdzi, że zrobiła to przed 2010 rokiem, a w ostatnich latach najwięcej, bo 14 proc. dokonało tego w 2014 roku. Jedna trzecia Polaków przyznaje, że nigdy nie zmieniła operatora.

Smartfony coraz częściej kupujemy za pośrednictwem Internetu. W 2015 roku odsetek ten wzrósł już do 33 proc, w porównaniu do 20 proc. w 2011 roku. Z kolei z roku na rok na znaczeniu powoli traci tradycyjny handel. Obecnie smartfony kupuje w sklepach już tylko 36 proc. ankietowanych, czyli niewiele więcej niż przez Internet.  

Smartfon już dawno przestał służyć jedynie do rozmowy, a stał się uniwersalnym urządzeniem mobilnym do komunikacji z całym światem. Aż 63 proc. badanych używa go do czytania newsów, 46 proc. do oglądania krótkich form video, a 32 proc. do słuchania radia. Ta ostatnia opcja była wybierana przede wszystkim przez osoby w wieku 45-59 lat (37 proc.). Młodzi ludzie przodują z kolei w oglądaniu krótkich filmików (64 proc.).

Smartfony coraz częściej zastępują inne urządzenia cyfrowe. Respondenci używają ich przede wszystkim do robienia zdjęć (64 proc.). Poza tym korzystamy z nich, gdy chcemy znaleźć coś w Internecie (24 proc.) czy pograć w gry (23 proc.). Średnio miesięcznie ściągamy na swoją komórkę 2,7 aplikacji. Wśród ludzi w wieku 18-24 liczba ta wzrasta do 4,7. Jednocześnie jednak interesują ich przede wszystkim darmowe aplikacje i gry. Średnio miesięcznie wydają oni jedynie 2 zł, podczas gdy średnia dla całej populacji badanych wynosi 9,53 zł. Najwięcej, bo aż 17,72 miesięcznie zł wydają osoby w wieku 35-44 lat.

Badani byli pytani o korzystanie z usług, które oferują ich operatorzy komórkowi. I tak 19 proc. korzysta, a 21 proc. chce korzystać w przyszłości z szerokopasmowego Internetu domowego, dostarczanego przez firmy, których są abonentami. Z kolei 14 proc. używa, a 22 proc. chce używać Internetu w miejscach publicznych. Aż 76 proc. właścicieli smartfonów łączy się z siecią za pośrednictwem Wi-Fi dostępnego w ich domach, miejscach pracy i szkołach. Wśród posiadaczy tabletów odsetek ten jest o 4 p.p. wyższy. Jedna trzecia użytkowników smartfonów używa Internetu 4G/LTE. Badanie pokazało, że użytkownicy Internetu w standardzie 4G/LTE są bardziej mobilni niż pozostali. Aż 58 proc. pisze i czyta w smartfonie maile, podczas gdy wśród pozostałych odsetek ten wynosi 48 proc., a 45 proc. korzysta z mediów społecznościowych, o 11 p.p. więcej niż w grupie, która z 4G/LTE nie korzysta.

Polska edycja badania Global Mobile Consumer Survey przeprowadzona została przez Internet przez niezależną firma badawczą Ipsos MORI w lipcu i w sierpniu 2015 roku, na podstawie zestawu pytań dostarczonego przez Deloitte. W badaniu wzięła udział próba 2,000 polskich konsumentów w wieku 18-59 lat. 

Komentarze

Powiązane

16.08.17, 15:08
technologie & IT » informacje
Cartoon Network z nowym bohaterem OK K.O
Kanał Cartoon Network zaprezentował w specjalnej aplikacji mobilnej swojego nowego bohatera. To zapowiedź serialu Cartoon Network „OK K.O.! Po prostu walcz”, który na antenie pojawi się w listopadzie br.
10.08.17, 19:08
technologie & IT » informacje
Aplikacja NIKE SNEAKRS dostępna w Europie
Marka Nike uruchomiła nową aplikację SNEAKRS, w której prezentowane będą najnowsze modele butów wraz z datami premier. Aplikacja, dzięki łatwej nawigacji, pozwala użytkownikom na szybkie wyszukiwanie oraz zakup ulubionych modeli.
01.08.17, 18:08
technologie & IT » informacje
Przegląd Sportowy dostępny na urządzeniach mobilnych
Grupa Onet-RAS Polska udostępniła nową wersję aplikacji, która umożliwia zakup dziennika "Przegląd Sportowy" w formacie przeznaczonym do czytania na urządzeniach mobilnych.
26.07.17, 16:07
technologie & IT » informacje
PKL ze specjalną aplikacją dla turystów
Dla tych, którzy zamierzają wybrać się na pieszą wycieczkę po okolicach Kasprowego Wierchu, PKL udostępnia specjalną aplikację pozwalającą zaplanować oraz urozmaicić wędrówkę.
22.07.17, 09:07
technologie & IT » informacje
Wspólnie z Rybką MiniMini zanurz się w oceanie zabaw.Startuje nowa aplikacja mobilna dla najmłodszych
Rybka MiniMini z myślą o najmłodszych fanach przygotowała niespodziankę. Od teraz każde dziecko będzie miało możliwość wspólnej zabawy z Rybką w aplikacji mobilnej „Wodny świat Rybki MiniMini”.
13.07.17, 12:07
technologie & IT » informacje
Branża cyfrowa w europarlamencie o reformie prawa autorskiego
O unijnej reformie prawa autorskiego i jej wpływu na krajową oraz europejską gospodarkę cyfrową polscy europosłowie rozmawiali z przedstawicielami ZIPSEE „Cyfrowa Polska”, reprezentującego polską branżę cyfrową podczas debaty w Parlamencie Europejskim.
11.06.17, 10:06
technologie & IT » telefonia
Roam Like At Home. T-Mobile zmienia zasady roamingu na terenie Unii Europejskiej
Od 15 czerwca br. wszyscy klienci T-Mobile, Heyah oraz tuBiedronka skorzystają z roamingu w UE zgodnie z zasadą „Roam Like At Home”. Użytkownicy nielimitowanych pakietów rozmów, SMS-ów i MMS-ów będą mogli z nich korzystać również w roamingu w UE.
22.05.17, 10:05
technologie & IT » wydarzenia branżowe
Agenda .NET DeveloperDays2017 już znana
Agenda kolejnej edycji .NET DeveloperDays została oficjalnie opublikowana.
01.04.17, 17:04
technologie & IT » informacje
T-Mobile: 9300 lokalizacji stacji z LTE
W ciągu ostatnich kilku miesięcy, liczba stacji obsługujących technologię LTE w sieci T-Mobile wzrosła o kolejnych 900 i obecnie przekracza 9300 lokalizacji. 
01.04.17, 15:04
technologie & IT » informacje
Wojciech Głażewski Country Managerem w Check Point Software Technologies Polska
Wojciech Głażewski objął w marcu br. stanowisko Country Managera w polskim oddziale Check Point Software Technologies. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu technologie & IT: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 21 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL