06.12.15, 20:12

Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie. Nietypowa kampania literacka

Okładka książki
Fot.: materiały prasowe

Agencja Go Culture podsumowała wyniki nietypowej kampanii literackiej. Dzięki działaniom agencji książka „RZECZY. Iwaszkiewicz intymnie“ Anny Król została przyjęta jako najgłośniejszy i wysoko oceniany debiut pisarski 2015 r. Książka jest połączeniem reportażu i fabuły, opowiada o życiu prywatnym jednego z najsłynniejszych polskich pisarzy XX w.

Od początku myśleliśmy o niestandardowej komunikacji tej premiery. Zależało nam pokazaniu książki i samego Iwaszkiewicza jako zjawiska. Zdecydowaliśmy się na długą i kompleksową kampanię obejmującą wszystkie typy mediów, a także organizację wydarzeń specjalnych i projektów artystycznych wzbudających dodatkowe zainteresowanie tytułem“ – wyjaśnia Julia Rzemek, która w Go Culture odpowiada m.in. za planowanie strategiczne i new business. „Wspólnie z wydawcą postawiliśmy sobie ambitny cel: przypomnieć Polakom słynnego celebrytę PRL i odkryć go jako nowoczesną postać. W realizację kampanii zaangażowaliśmy młodych konsultantów, ich wrażliwość i aktualny sposób myślenia. To pomogło uzyskać świetne rezultaty i dotrzeć do nowych odbiorców“ –  ocenia Rzemek.

Kampania obejmowała komunikację medialną premiery książki (tytuł trafił do sprzedaży 15 października), promocyjną kampanię handlową oraz marketingową realizowaną w ogólnopolskich sieciach księgarskich, a także projekty specjalne. Działania rozpoczęły się nietypowo – 14 dni przed premierą w księgarniach książka została udostępniona jako e-book, była prezentowana przez blogerów i media społecznościowe.

Premierze książki towarzyszyła sesja zdjęciowa rzeczy osobistych Iwaszkiewicza, m.in. ubrań, kosmetyków, notesów. Fotografie autorstwa Olgi Świąteckiej z PUAP Collective trafiły do książki i stały się głównym motywem estetycznym komunikacji tytułu. Opracowany został key visual kampanii nawiązujący do okładki książki, łączył stylistykę retro z nowoczesną typografią. – Książką została wydana z niedzisiejszą starannością, ale jest też nowatorska i przełamuje wizerunek pisarza. Oprawa graficzna wszystko to ilustrowała – wyjaśnia Rzemek.

Częścią kampanii były specjalne eventy i projekty artystyczne. We współpracy z radiową Trójką zrealizowany został serial audio na podstawie książki. Wystąpili w nim Magdalena Cielecka oraz Olgierd Łukaszewicz. Była to pierwsza współpraca tych dwojga aktorów. Serial emitowano w Trójce przez dwa tygodnie.

Wydarzeniem specjalnym było „MĘSKIE CZYTANIE. Iwaszkiewicz intymnie“ zrealizowane w Warszawie 18 października, w którym udział wzięli Janusz Chabior, Łukasz Simlat i Przemysław Bluszcz. Aktorskie interpretacje połączono z emisją archiwalnych materiałów i premierowym pokazem filmów stanowiących miniserial prezentujący kluczowe wątki książki. Wydarzenie przyciągnęło kilkuset widzów; miniserial został następnie udostępniony w wyselekcjonowanych serwisach internetowych. 

Kampania „Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie“ rozpoczęła się w lipcu i potrwa do końca roku. Agencja Go Culture szacuje, że do tego czasu liczba publikacji medialnych dotyczących książki przekroczy 500. Tytuł uzyskał wysokiej jakości ekspozycje we wszystkich kluczowych i opiniotwórczych mediach, m.in. „Urodzie Życia“, „Polityce“, Trójce, „Harper’s Bazaar“, Magazynie Świątecznym „Gazety Wyborczej“, „Rzeczpospolitej“, "Dzień Dobry TVN" i TVP Kultura. Wydawca chwali uzyskane dzięki kampanii wyniki handlowe. "Zaryzykowaliśmy bardzo wysoki pierwszy nakład tej ambitnej książki, a już szykujemy dodruki. Przy obecnej sytuacji na rynku to dla wydawcy sytuacja wymarzona, a dla debiutanta niemal nieosiągalna" – mówi Paulina Wilk z Wilk&Król Oficyna Wydawnicza. 

Kampania książki „Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie“ to pierwszy etap długofalowych działań, jakie wydawca podejmuje dla promowania zmarłego 35 lat temu Jarosława Iwaszkiewicza. 2 grudnia do księgarń trafiła „Kocia książka“ – jedyny w dorobku autora tytuł dla dzieci, który stworzył razem z córkami. To literacki skarb, odkryty w archiwum po 80 latach. Wilk&Król przygotował ekskluzywne wydanie z nowymi ilustracjami. W przyszłym roku oficyna wyda niepublikowane listy autora i planuje kolejne wydarzenia artystyczne. Za kompleksową komunikację tych tytułów odpowiada Go Culture.

Komentarze

Powiązane

23.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
MediaCom przejmuje budżet mediowy marki Opel
Dom mediowy MediaCom przejmuje obsługę budżetu mediowego marki Opel od Carat Polska. Przejęcie budżetu jest wynikiem wygrania europejskiego przetargu organizowanego przez Grupę PSA. 
23.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Firma AMS postawiła pięć nowych wiat Warta w Poznaniu
Nowością w miejskiej infrastrukturze Poznania, która pojawiła się po remoncie torowiska tramwajowego na ul. Królowej Jadwigi, są nowoczesne, rozświetlające przestrzeń wiaty zainstalowane przez AMS.
23.11.17, 10:11
reklama & PR » informacje
Deloitte Digital CE współpracuje z Acne
Firma Deloitte Digital Central Europe nawiązała współpracę z agencją kreatywną Acne ze Sztokholmu, która została kupiona przez Deloitte NWE (struktura Deloitte na region Europy Północnej i Zachodniej) w sierpniu br. 
22.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Marka SINSKIN w portfolio They.pl
We wrześniu br. na rynku pojawiła się nowa marka semi-profesjonalnych kosmetyków kolorowych, dostępna w drogeriach Rossmann. They.pl odpowiada za launch SINSKIN w digitalu.
22.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
Prze!BIJEMY ceny innych sklepów. OleOle.pl rusza ze świąteczną kampanią
"Prze!BIJEMY ceny innych sklepów" to hasło tegorocznej kampanii świątecznej sklepu internetowego z elektroniką użytkową, AGD i RTV - OleOle.pl.
22.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Napoleon w kolejnej kampanii Carrefour
Rozpoczęła się najnowsza kampania marki Carrefour autorstwa Saatchi & Saatchi IS. Po raz kolejny akcją zarządza Napoleon. 
W najnowszej odsłonie kampanii Carrefour.
22.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
INSIGNIA obsłuży social media dla Ceramiki Paradyż w 2018 r.
Ceramika Paradyż (Grupa Paradyż) powierzyła prowadzenie działań komunikacyjnych w social mediach krakowskiej agencji INSIGNIA. 
22.11.17, 13:11
reklama & PR » informacje
Fisz głosem w nowej kampanii IKEA
Na początku listopada br. ruszyła świąteczna odsłona kampanii IKEA, która ma zachęcać Polaków nie tylko do zmian w domu z okazji Świąt i wizyt bliskich, lecz proponuje także zmianę sposobu postrzegania pozornych truizmów. 
22.11.17, 12:11
reklama & PR » wydarzenia branżowe
Marketing miejsc to coś więcej niż reklama. VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Tworzenie tożsamości marki jaką jest miejscowość czy cały region staje się coraz ważniejszym narzędziem rozwoju samorządów. O tym i innych ważnych z punktu widzenia samorządu kwestiach będzie mowa podczas VII Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbędzie się w dniach 30 listopada oraz 1 grudnia w Rzeszowie.
22.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Grupa Havas inwestuje w platformę Octoly
Komercyjna platforma Octoly zrzeszająca influencerów modowych, lifestylowych i beauty, została dofinansowana kwotą 10 mln dolarów i uruchomiła serwis OctoPrime.co. Pozwoli on 10 tys. influencerek na sprzedaż recenzowanych produktów w osobistym sklepie online.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.