16.12.15, 11:00

Jacek Bilczyński: Fit Magazyn ma zarażać zdrowym stylem życia ludzi w każdym wieku

Jacek Bilczyński
Fot.: archiwum Jacka Bilczyńskiego

Z Jackiem Bilczyńskim, Redaktorem Naczelnym „Fit Magazynu” o nowym piśmie, które właśnie zadebutowało na rynku prasowym, rozmawiał Kuba Wajdzik.

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na wydawanie „Fit Magazynu”?
Jacek Bilczyński, redaktor naczelny FIT Magazynu: Propagowaniem bycia „fit” zajmuję się od lat. Wraz z rosnącym zainteresowaniem aktywnością i dietą narosło bardzo wiele mitów wokół pojęcia zdrowego stylu życia. Staram się z tym skutecznie walczyć w mediach społecznościowych, programach telewizyjnych, prasie drukowanej czy też podczas seminariów, które mam przyjemność prowadzić, pokazując, że zdrowy styl życia to nie rygorystyczna dieta i morderczy trening, a złoty środek, równowaga, która poprawia jakość naszego życia. Do tej pory publikowałem artykuły w licznych czasopismach, jednak gdy pojawiła się możliwość by stworzyć magazyn całkowicie według mojej idei, trudno było przejść obok tego obojętnie. „Fit Magazyn” to kolejny krok, który daje szansę dotarcia do nowych odbiorców, szczególnie tych ceniących sobie tradycyjną, drukowaną formę. Innymi słowy, rzetelna wiedza, opakowana w przystępną formę, która ma zarażać zdrowym stylem życia ludzi w każdym wieku.


Okładka pisma, fot.: materiały prasowe

KW: Jaka będzie normalna objętość magazynu, cena i częstotliwość ukazywania się magazynu?
JB: Magazyn liczy 116 stron i tej objętości będziemy się trzymać. Cena czasopisma to 10 PLN. Warto jednak podkreślić, że 10 proc. dochodu ze sprzedaży każdego numeru zostanie przekazane na cele charytatywne. Planujemy pomagać zwierzętom, jednak ważny jest dla nas również głos czytelników. Być może w przyszłości wspólnie zdecydujemy, że pieniądze te zostaną przeznaczone na inne cele. Wstępnie magazyn jest dwumiesięcznikiem, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo (do czego też dążymy), by od połowy 2016 roku ukazywał się raz w miesiącu.

KW: Gdzie będzie prowadzony kolportaż magazynu?
JB: Magazyn będzie sprzedawany w Empikach na terenie całego kraju. Jego nakład wynosi 50 tys. egzemplarzy. Dodatkowo od drugiego numeru będzie można zamówić prenumeratę bezpośrednio do domu. Co więcej, pojawi się również w formie wydania elektronicznego. Zwroty każdego numeru będą dystrybuowane w sieciach siłowni, klubów fitness, ośrodków SPA, w hotelach i restauracjach na tzw. stojakach prasowych w całej Polsce.


Jacek Bilczyński, Redaktor Naczelny "Fit Magazynu", fot.: archiwum Jacka Bilczyńskiego

KW: Jakie są działy i jak wygląda praca w redakcji?
JB: Redakcja zlokalizowana jest w Warszawie. Przed przystąpieniem do pracy nad każdym numerem odbywa się kolegium redakcyjne, podczas którego decydujemy jakie zagadnienia zostaną poruszone w numerze. Magazyn podzielony jest na działy: FIT w praktyce (dedykowany aktywności), FIT od kuchni (dedykowany żywieniu) oraz FIT jest sexy (dedykowany odnowie biologicznej). Tytuły działów nawiązują do trzech kolejnych tytułów moich książek. W każdym numerze prezentujemy FIT Liderów (trenerów, dietetyków, liderów opinii), a także FIT Ikonę – kogoś, kto jest guru wszystkich trenujących. Mamy krótką formę w postaci ciekawostek z najnowszych badań naukowych, a każdy numer będą otwierały dwa obszerne raporty traktujące o najnowszych odkryciach w dziedzinie dietetyki i aktywności fizycznej, ale oczywiście napisane w jasny, przejrzysty i przystępny sposób.
Jako redaktor naczelny dość skrupulatnie dobieram dziennikarzy do zespołu redakcyjnego, przede wszystkim zależy mi na merytoryce i wysokiej jakości tekstów, jednak czasopismo nie ma charakteru typowo naukowego, dlatego oprócz fachowej wiedzy, redaktorzy muszą mieć również lekkie pióro, tak, by materiały były zrozumiałe i przyjemne w odbiorze. W tej materii cały czas jesteśmy otwarci na współpracę i nie wykluczamy, że niebawem skład redakcji poszerzy się o kolejnych fachowców. Poza dziennikarzami w redakcji pracują również graficy i specjaliści od social mediów, których udział w tworzeniu magazynu, jak i jego późniejszej promocji jest również nieoceniony.

KW: Jaki jest pomysł na kolejne numery „Fit Magazynu”?
JB: Na pewno będę chciał włączyć fanów w tworzenie magazynu. Pierwszy numer pozostawiam ich ocenie, chcę wiedzieć, co trzeba tu dołożyć, na czym bardziej się skupić. Wiem już, że w kolejnych numerach będzie nieco więcej zdrowej kuchni. Promocja tytułu jest rozpisana na cały 2016 rok, zakłada m.in. kilka zagranicznych wyjazdów na wywiady ze znanymi osobistościami ze świata fitness i 2. edycję ogólnopolskich Targów FIT & Beauty, których jestem dyrektorem programowym, a które odbędą się 14 i 15 maja 2016 r w Centrum ICE Kraków. Jest też kilka niespodzianek, ale o nich będę informował na bieżąco.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

15.01.18, 09:00
| prasa » informacje
Ewa Redel-Bydłowska odejdzie z Edipresse Polska. Zmiany w zarządzie
Ewa Redel-Bydłowska zrezygnowała z funkcji członka zarządu Edipresse Polska S.A. i spółek zależnych, w tym Lincoln oraz P&P. Współpracę z firmą zakończy 31 grudnia 2018 r.
14.01.18, 21:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
Książki. Magazyn do czytania i Wysokie Obcasy Extra z droższymi cenami reklam
Zmieniły się cenniki reklamowe magazynów wydawanych przez „Gazetę Wyborczą” - „Książek. Magazynu do czytania" oraz „Wysokich Obcasów Extra”.
11.01.18, 14:00
| prasa » informacje
IMM: Rzeczpospolita najczęściej cytowana w grudniu 2017 r.
„Rzeczpospolita” znalazła się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów za grudzień 2017 r. 
09.01.18, 18:00
| prasa » dodatki do gazet
Maseczka antysmogowa z Gazetą Wyborczą
W czwartek, 11 stycznia br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić maseczkę antysmogową.
09.01.18, 15:18
| prasa » badania rynku
Artur Roguski w Edipresse Polska
Artur Roguski dołączył do Edipresse Polska S.A. jako social media manager grupy serwisów people, style & beauty.
05.01.18, 13:00
| prasa » informacje
Ludmiła Anannikova i Katarzyna Włodkowska w zespole tygodnika Duży Format
Do grona reporterów tygodnika „Duży Format” dołączyły Ludmiła Anannikova i Katarzyna Włodkowska. Obie będą pisały reportaże śledcze i społeczne.
04.01.18, 19:53
| prasa » ludzie
Wojciech Surmacz nowym Prezesem PAP
Nie Roman Młodkowski, a Wojciech Surmacz został nowym Prezesem Polskiej Agencji Prasowej. Jego zastępcą będzie Tomasz Przybek. Nowy zarząd PAP wybrała Rada Mediów Narodowych. 
04.01.18, 13:00
| prasa » ludzie
Jacek Bełdowski odchodzi z Grupy Egmont
Jacek Bełdowski, Dyrektor Generalny Egmont Creative Solutions, po 25 latach pracy zdecydował się kontynuować karierę poza Grupą Egmont. 
03.01.18, 12:00
| prasa » ludzie
Aleksandra Klich z nowymi zadaniami w Gazecie Wyborczej
Od stycznia br. głównym zadaniem Aleksandry Klich, zastępczyni redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, jest angażowanie redakcji w zmiany związane z wdrażaniem strategii rozwoju „Gazety Wyborczej”. 
03.01.18, 11:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Laboratorium EE odpowiada za elektroniczne wydanie Pisma. Magazynu Opinii
Za cyfrową wersję debiutującego 3 stycznia br. na rynku miesięcznika "Pismo. Magazyn Opinii" odpowiada Laboratorium EE. Autorem layoutu strony internetowej Pisma, podobnie jak projektu graficznego wersji drukowanej, jest Jacek Utko. 
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL