16.02.16, 11:00

Bartosz Wicijowski: Nasza szansa to światłowód

Bartosz Wicijowski
Fot.: materiały prasowe

Czym jest nowa marka Evio i czym różni się przedsięwzięcie od tradycyjnej sieci kablowej?  Co oprócz tradycyjnej oferty telewizyjnej oferuje Telewizja Światłowodowa? Z Bartoszem Wicijowskim, Dyrektorem Działu Sprzedaży EVIO Polska Sp. z o.o., rozmawiał Jakub Wajdzik.

Kuba Wajdzik: Naszą rozmowę zacznijmy od wyjaśnienia Czytelnikom czym jest nowa marka Evio, czyli Telewizja Światłowodowa…
Bartosz Wicijowski: Telewizja Światłowodowa to marka, która ma za cel promocję m.in. usług płatnej TV w oparciu o zaawansowaną technologię światłowodową. Wspieramy lokalnych operatorów kablowych i ISP w sprzedaży usług telekomunikacyjnych, oferując im odpowiednie zaplecze, zarówno jeśli chodzi o sprzęt, logistykę, jak i marketing. To marka, której elementem jest także szeroko pojęta edukacja rynku i abonentów. Zarówno w zakresie tego, czym jest technologia światłowodowa, czym będzie i jakie są jej realne perspektywy. Głęboko wierzymy, że na niej opierać się będzie cała przyszłość.

KW: Czym różni się Wasze przedsięwzięcie od tradycyjnej sieci kablowej?
BW: Potencjał leży we wspomnianej technologii światłowodowej, dzięki której można spełnić oczekiwania bardzo wymagających użytkowników multimediów. Oznacza to dostęp  do najszybszego Internetu, bogatej oferty telewizji w jakości Full HD, stabilnego transferu bez zakłóceń. To są trzy podstawowe wytyczne, które w chwili obecnej najbardziej satysfakcjonują abonentów. A jeśli można to wszystko uzyskać u jednego operatora, w jednym gniazdku, to właśnie jest klucz do sukcesu. Dzięki Telewizji Światłowodowej operatorzy będą mogli konkurować z ogólnopolskimi graczami rynku DTH i kablowego.

KW: Co oprócz tradycyjnej oferty telewizyjnej oferuje Telewizja Światłowodowa?
BW: Dla zwiększenia konkurencyjności i prowadzenia spójnej komunikacji, markę uzupełniliśmy o Internet Światłowodowy oraz Telefon Światłowodowy. Zresztą oparcie marki na technologii światłowodowej jest tym wyróżnikiem. Światłowód już dzisiaj z łatwością sprosta jakości 4K UHD, ale jest także gotowy na transmisję w rozdzielczościach ponad 20K, np. obrazu dookólnego wirtualnej rzeczywistości 360VR. Dzięki światłowodom abonenci uzyskują prawdziwie nieograniczony dostęp do rozrywki w postaci setek kanałów TV linearnej o krystalicznej jakości obrazu, jak i do gier wideo online dostarczanych płynnie na każde domowe urządzenie multimedialne. 
Tymczasem z obserwacji rynku oraz działania lokalnych operatorów wynika, iż nawet najlepsza oferta nie „chwyci” jeśli nie będzie podparta marketingiem i edukacją. To jest także ten zakres inwestycji biznesowej, którego brakuje, co jest zrozumiałe, mniejszym operatorom. Dlatego stworzyliśmy odrębną markę, a nie kolejną usługę. Nie zostawiamy naszego partnera samego ze świetną ofertą, wspieramy go odpowiednim profesjonalnym zapleczem, by tę ofertę sprzedać. I jest to wliczone w koszty.

KW: Czym różni się współpraca z lokalnymi operatorami od, np. takiej marki jak Jambox?
BW: Tym, o czym wspomniałem w poprzednim pytaniu – naszym wsparciem od momentu podpisania umowy, aż po pozyskanie abonentów zainteresowanych pełnym pakietem: telewizją, Internetem i telefonem stacjonarnym. Pomoc ta jest świadczona od udostępnienia podstawowych narzędzi: strony www, gadżetów marketingowych (ulotki, smycze, kubki, koszulki), aż po opracowanie strategii komunikacyjnych. To także wsparcie w postaci szkoleń, audytów, obecności naszych przedstawicieli sprzedaży aktywnej itp. I co najważniejsze – nie narzucamy marki i brandingu. Operator może sprzedawać usługi pod własnym sztandarem.

KW: Rynek jest już mocno nasycony. W czym upatrują Państwo swojej szansy?
BW: Pamiętajmy, że tylko 21 proc. gospodarstw domowych w Polsce korzysta z kilku usług u jednego operatora. Fakt, że zapewniamy kompleksową ofertę dedykowaną końcowym abonentom lokalnej sieci jest naszym atutem. No i powtórzę jeszcze raz: nasza szansa to światłowód.

KW: Dla klientów decydująca jest oferta i cena bardziej niż nowoczesne technologie… Jak kształtuje się oferta cenowa na tle rynku?
BW: Dlatego nasza oferta jest bardzo bogata – to ponad 250 kanałów. Cenowo jest tańsza lub co najmniej na poziomie większości ofert sieci kablowych i platform satelitarnych. Cały czas w sprzedaży obecne są specjalne promocje dla abonentów w postaci gratisowych pakietów. Zresztą wiadomo, że korzystając z usługi w pakietach abonent zawsze oszczędza.

KW: Z iloma lokalnymi operatorami współpracujecie?
BW: Obecnie pracujemy z blisko 120 operatorami. Nie stawiamy sobie jakiś limitów, jeśli chodzi o docelowych partnerów. To rynek, który wciąż się rozwija, a nie kurczy. Mając w swoim portfolio kompleksowe usługi technologiczne, jesteśmy w stanie współpracować z każdym operatorem, i zmierzyć się z każdym wyzwaniem. Zresztą jesteśmy znani z tego, iż nasze usługi są odpowiedzią na potrzeby zgłaszane nam przez graczy na tym rynku.

KW: Coraz częstszym zjawiskiem jest brak telewizora w mieszkaniu. Czy dla Was jako nowej marki to zjawisko, które ma marginalne znaczenie?
BW: Należy odróżnić czy mówimy o braku telewizora jako ekranu czy telewizji jako oferty. To dwa różne zjawiska. Dyskusje na temat śmierci telewizji wobec rozwoju wideo w sieci trwają od ponad dwóch lat. Moim zdaniem to naturalna kolej rzeczy, wybór, z którego korzystają użytkownicy. Natomiast jedno nie zagraża drugiemu i znajdzie się miejsce na rynku dla telewizji i dla treści on-line. Co więcej wierzę, że nastąpi jeszcze większa synergia obu platform. Ale to już temat na inną dyskusję. Powiem tylko: średnia liczba godzin spędzanych dziennie przed telewizorem z roku na rok rośnie, a nie maleje.

KW: Jaka liczba abonentów w ciągu roku będzie dla Was satysfakcjonującym poziomem?
BW: Kilkaset tysięcy abonentów w ciągu najbliższych lat. Mocno wierzymy w naszych partnerów i w potencjał rynku. I nie ukrywamy, że nasze aspiracje są wysokie. Telewizja Światłowodowa to dobrze przygotowana marka, która naturalnie wypełnia lukę na rynku i która znajdzie swoich zwolenników.

KW: Branżę kablową czeka zdaniem specjalistów konsolidacja. Czy w związku z tym zjawiskiem, nie wykluczacie przejmowania lub wchodzenie kapitałowo do lokalnych sieci kablowych?
BW: Jako partner technologiczny jesteśmy obecni w świecie operatorów kablowych. To był początkowy obszar naszej działalności i współpraca ta rozwija się stabilnie i kompleksowo do dnia dzisiejszego. Na pewno z niej nie rezygnujemy, tymczasem nasze cele i perspektywy są jasno określone i nie wiążą się z zagrożeniem dla branży kablowej. A konsolidacja? Zapowiadana jest od lat, z tym że postępuje dość powoli.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Bartosz Wicijowski
Posiada ponad siedmioletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, które zdobył m.in. w firmie TESAT na stanowisku kierownika działu obsługi i sprzedaży oraz INEA, gdzie był odpowiedzialny za kontakty z jednostkami samorządowymi. Wcześniej pracował jako kierownik działu sprzedaży telefonicznej dla operatorów Play i Orange. Do zespołu EVIO dołączył na początku 2015 r. najpierw jako koordynator działu handlowego,  obecnie na stanowisku dyrektora sprzedaży, nadzorując sprzedaż usług firmy do operatorów kablowych oraz ISP.

Komentarze

Powiązane

23.02.18, 08:00
| telewizja » informacje
Sporo nowości w wiosennej ofercie TVP1 i TVP2
Wiosenne ramówki dwóch najważniejszych anten TVP wypełnione sporą ilością nowości. Nie zabraknie jednak kontynuacji popularnych formatów. 
22.02.18, 13:00
| telewizja » informacje
Wspólna akcja BBC Brit i BlaBlaCar z okazji premiery 25. Sezonu Top Gear
Z okazji premiery nowego sezonu „Top Gear”, BBC Brit wspólnie z BlaBlaCar przygotowują dla polskich widzów sześć samochodowych przejazdów z siedmioma osobami.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 08:00
| telewizja » badania rynku
Tydzień w TV: TVP1 wciąż pierwsza, Wiadomości poza TOP 20
Transmisje z igrzysk olimpijskich, polskie seriale i programy informacyjne – to Polacy w zeszłym tygodniu oglądali najczęściej – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl (dane za okres od 12 do 18 lutego 2019 r.).
20.02.18, 19:00
| telewizja » seriale
Wolf Creek. Ogólnopolska premiera w Stopklatce TV
Stopklatka TV jako pierwsza telewizja w Polsce zaprezentuje serial „Wolf Creek".
20.02.18, 15:06
| telewizja » badania rynku
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pjongczang 2018: drużynowe skoki narciarskie z dużą widownią
Skoki narciarskie wciąż są chętnie oglądane przez telewidzów. Zdobycie brązowego medalu przez polskich skoczków na igrzyskach oglądało w Jedynce 4,21 mln widzów, a w Europsorcie 1 – prawie 1,1 mln widzów – wynika z raportu Nielsen Audience Measurement.
20.02.18, 09:00
| telewizja » seriale
Pensjonat nad rozlewiskiem w nowy dzień tygodnia
Serial „Pensjonat nad rozlewiskiem” powracają na antenę Jedynki 27 lutego br. Premierowe odcinki nowej serii emitowane będą o nowej porze – we wtorki o godz. 21.35.
19.02.18, 20:00
| telewizja » informacje
Prace serwisowe przy stacji czołowej MUX3. Będą chwilowe utrudnienia przy odbiorze kanałów TVP
Telewizja Polska poinformowała o pracach serwisowych, które mogą wpłynąć na odbiór usług i kanałów TVP. 
19.02.18, 18:00
| telewizja » informacje
Dokument Ludzie duchy nagrodzony podczas London International Film Festival
Film dokumentalny „Ludzie duchy” został nagrodzony na prestiżowym festiwalu London International Filmmaker Festival of World Cinema - IFF 2018. Martyna Wojciechowska i Marek Kłosowicz otrzymali nagrodę w kategorii Reżyseria Dokumentu Krótkometrażowego. 
18.02.18, 22:07
| telewizja » badania rynku
Ponad 6 mln widzów oglądało zwycięstwo Kamila Stocha
17 lutego br. , pierwszy złoty medal dla Polski na Igrzyskach Olimpijskich w PjongCzang zdobył w konkursie indywidualnym na dużej skoczni Kamil Stoch. Jego sukces oglądało ponad 6 mln widzów, a udziały Jedynki wyniosły 48 proc.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL