28.01.16, 10:01

Case study: Green Velo

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

Nazwa kampanii
„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – promocja” na zlecenie Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego

Opis przedmiotu kampanii
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo to najbardziej spektakularny projekt rowerowy dotychczas zrealizowany w Polsce. Trasa liczy ponad 2000 km długości i tym samym jest najdłuższym, spójnie oznakowanym szlakiem rowerowym w naszym kraju. Green Velo prowadzi przez obszar pięciu województw we wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego (420 km), podlaskiego (602 km), lubelskiego (420 km), podkarpackiego (428 km) i świętokrzyskiego (190 km). Co ciekawe, blisko 580 km czyli 29 procent całej długości szlaku prowadzi przez tereny leśne, a 180 km czyli 9 procent długości trasy przypada na doliny rzek. Wakacje z Green Velo to nie tylko aktywne spędzanie wolnego czasu, ale także niesamowita podróż przez świat kultury, sztuki i kuchni poszczególnych regionów. Na szlaku mieszczą się również liczne zabytki będące ważną częścią dziedzictwa kulturowego Polski.

Cele kampanii
Głównymi celami kampanii była promocja Tras Rowerowych Polski Wschodniej oraz zwiększenie zasięgu odbiorców portalu www.greenvelo.pl. Kampania zakładała emisję bannerów reklamowych, świadczenie usług SEO - pozycjonowania portalu i alternatywnych domen oraz prowadzenie kampanii SEM - linku sponsorowanego. Kampania skierowana była do potencjalnych użytkowników szlaku Green Velo, a więc pasjonatów turystyki rowerowej, osób zainteresowanych aktywnym spędzaniem wakacji na rowerze, rowerzystów „okazjonalnych”, rodzin z dziećmi, grup zorganizowanych, turystów indywidualnych oraz mieszkańców województw, przez które prowadzi szlak, lokalnych przedsiębiorców i mediów.
Kampania reklamowa miała swoim zasięgiem objąć jak największą liczbę użytkowników portali społecznościowych, zdjęciowych, horyzontalnych, portali i serwisów tematycznych i regionalnych, serwisów typu VOD z uwzględnieniem urządzeń mobilnych.

Założenia
Osiągnięcie łącznej liczby odsłon, wyświetleń i emisji reklamy nie mniejszej niż 180 000 000. Przewidywane wyniki działań SEO to osiągnięcie miejsc 1-10 w najpopularniejszych wyszukiwarkach, w tym m.in. Google.

Czas trwania kampanii
22 września - 31 grudnia 2015 roku.

Kanały komunikacji
Display: emisja na portalach zdjęciowych, turystycznych, horyzontalnych, regionalnych oraz na aplikacjach mobilnych.
Wyszukiwarki: SEO – pozycjonowanie, SEM - linki sponsorowane.
Social media: youtube.com, facebook.com, demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, piekielni.pl, wykop.pl.

Wyniki
Estymowana ilość wyświetleń: 180 075 000
Wyświetlenia linków sponsorowanych: 75 000
Wyświetlenia display: 65 000 000
Wyświetlenia reklam na portalach społecznościowych: 115 000 000
W ramach kampanii Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Mr Target Sp. z o.o., przeprowadził dwa etapy badania ilościowego, którego celem była ewaluacja efektywności kampanii reklamowej „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Z przeprowadzonych badań wynika, że deklarowana znajomość spontaniczna szlaku Green Velo w drugim etapie badania (9-20 grudnia 2015 r.) wzrosła niemal dwukrotnie i wynosiła 25 proc. w porównaniu z pierwszym badaniem (16-28 października 2015 r.). Green Velo jest najbardziej rozpoznawalnym szlakiem rowerowym wśród respondentów. Niemal połowa badanych dowiedziała się o Green Velo z reklamy tradycyjnej (48 proc.). Jedna trzecia stwierdziła, że mieszka w pobliżu szlaku, bądź przejeżdżała nieopodal i widziała banery z informacją, stąd jego znajomość (30 proc.). Dla zbliżonego odsetka osób źródłem wiedzy o Green Velo był Internet (29 proc. respondentów).

Autor: Jarosław Nowak, dyrektor zarządzający Mr Target

Komentarze

Powiązane

22.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
Prze!BIJEMY ceny innych sklepów. OleOle.pl rusza ze świąteczną kampanią
"Prze!BIJEMY ceny innych sklepów" to hasło tegorocznej kampanii świątecznej sklepu internetowego z elektroniką użytkową, AGD i RTV - OleOle.pl.
22.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Napoleon w kolejnej kampanii Carrefour
Rozpoczęła się najnowsza kampania marki Carrefour autorstwa Saatchi & Saatchi IS. Po raz kolejny akcją zarządza Napoleon. 
W najnowszej odsłonie kampanii Carrefour.
22.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
INSIGNIA obsłuży social media dla Ceramiki Paradyż w 2018 r.
Ceramika Paradyż (Grupa Paradyż) powierzyła prowadzenie działań komunikacyjnych w social mediach krakowskiej agencji INSIGNIA. 
22.11.17, 13:11
reklama & PR » informacje
Fisz głosem w nowej kampanii IKEA
Na początku listopada br. ruszyła świąteczna odsłona kampanii IKEA, która ma zachęcać Polaków nie tylko do zmian w domu z okazji Świąt i wizyt bliskich, lecz proponuje także zmianę sposobu postrzegania pozornych truizmów. 
22.11.17, 12:11
reklama & PR » wydarzenia branżowe
Marketing miejsc to coś więcej niż reklama. VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Tworzenie tożsamości marki jaką jest miejscowość czy cały region staje się coraz ważniejszym narzędziem rozwoju samorządów. O tym i innych ważnych z punktu widzenia samorządu kwestiach będzie mowa podczas VII Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbędzie się w dniach 30 listopada oraz 1 grudnia w Rzeszowie.
22.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Grupa Havas inwestuje w platformę Octoly
Komercyjna platforma Octoly zrzeszająca influencerów modowych, lifestylowych i beauty, została dofinansowana kwotą 10 mln dolarów i uruchomiła serwis OctoPrime.co. Pozwoli on 10 tys. influencerek na sprzedaż recenzowanych produktów w osobistym sklepie online.
22.11.17, 10:11
reklama & PR » ludzie
Joanna Giz w zespole Think Kong
Do zespołu Think Konga dołączyła Joanna Giz, która objęła stanowisko Content Marketing Team Managera i będzie odpowiadać w agencji za rozwój działań content marketingowych dla marek z branży IT, beauty oraz deweloperskiej. 
21.11.17, 20:11
reklama & PR » informacje
Konkursie fotograficzny marki Haier. Akcję wspiera Adam „Poszukiwacz” Wiejak
Firma Haier, producent AGD, organizuje konkurs fotograficzny, w którym można zdobyć nową pralkę HW70-14636S i zostać królem lub królową wysadzania. Akcję wspiera youtuber Adam „Poszukiwacz” Wiejak. 
21.11.17, 19:11
reklama & PR » informacje
BERM realizuje projekt dla Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii
Agencja BERM Creative Production Group została wybrana do realizacji działań promocyjnych, informacyjnych oraz edukacyjnych przy trzech projektach realizowanych przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
21.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Black Energy Drink został Tytularnym Sponsorem LFL All-Star Tour Poland 2018
Marka Black Energy Drink (Food Care Group) podjęła współpracę z firmą Pro Polska - promotorem wyjątkowej trasy Legends Football League (LFL). Kobieca liga futbolowa rozegra po raz pierwszy mecze w Europie, i to właśnie w Polsce.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 23 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL