28.01.16, 10:00

Case study: Green Velo

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

Nazwa kampanii
„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – promocja” na zlecenie Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego

Opis przedmiotu kampanii
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo to najbardziej spektakularny projekt rowerowy dotychczas zrealizowany w Polsce. Trasa liczy ponad 2000 km długości i tym samym jest najdłuższym, spójnie oznakowanym szlakiem rowerowym w naszym kraju. Green Velo prowadzi przez obszar pięciu województw we wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego (420 km), podlaskiego (602 km), lubelskiego (420 km), podkarpackiego (428 km) i świętokrzyskiego (190 km). Co ciekawe, blisko 580 km czyli 29 procent całej długości szlaku prowadzi przez tereny leśne, a 180 km czyli 9 procent długości trasy przypada na doliny rzek. Wakacje z Green Velo to nie tylko aktywne spędzanie wolnego czasu, ale także niesamowita podróż przez świat kultury, sztuki i kuchni poszczególnych regionów. Na szlaku mieszczą się również liczne zabytki będące ważną częścią dziedzictwa kulturowego Polski.

Cele kampanii
Głównymi celami kampanii była promocja Tras Rowerowych Polski Wschodniej oraz zwiększenie zasięgu odbiorców portalu www.greenvelo.pl. Kampania zakładała emisję bannerów reklamowych, świadczenie usług SEO - pozycjonowania portalu i alternatywnych domen oraz prowadzenie kampanii SEM - linku sponsorowanego. Kampania skierowana była do potencjalnych użytkowników szlaku Green Velo, a więc pasjonatów turystyki rowerowej, osób zainteresowanych aktywnym spędzaniem wakacji na rowerze, rowerzystów „okazjonalnych”, rodzin z dziećmi, grup zorganizowanych, turystów indywidualnych oraz mieszkańców województw, przez które prowadzi szlak, lokalnych przedsiębiorców i mediów.
Kampania reklamowa miała swoim zasięgiem objąć jak największą liczbę użytkowników portali społecznościowych, zdjęciowych, horyzontalnych, portali i serwisów tematycznych i regionalnych, serwisów typu VOD z uwzględnieniem urządzeń mobilnych.

Założenia
Osiągnięcie łącznej liczby odsłon, wyświetleń i emisji reklamy nie mniejszej niż 180 000 000. Przewidywane wyniki działań SEO to osiągnięcie miejsc 1-10 w najpopularniejszych wyszukiwarkach, w tym m.in. Google.

Czas trwania kampanii
22 września - 31 grudnia 2015 roku.

Kanały komunikacji
Display: emisja na portalach zdjęciowych, turystycznych, horyzontalnych, regionalnych oraz na aplikacjach mobilnych.
Wyszukiwarki: SEO – pozycjonowanie, SEM - linki sponsorowane.
Social media: youtube.com, facebook.com, demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, piekielni.pl, wykop.pl.

Wyniki
Estymowana ilość wyświetleń: 180 075 000
Wyświetlenia linków sponsorowanych: 75 000
Wyświetlenia display: 65 000 000
Wyświetlenia reklam na portalach społecznościowych: 115 000 000
W ramach kampanii Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Mr Target Sp. z o.o., przeprowadził dwa etapy badania ilościowego, którego celem była ewaluacja efektywności kampanii reklamowej „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Z przeprowadzonych badań wynika, że deklarowana znajomość spontaniczna szlaku Green Velo w drugim etapie badania (9-20 grudnia 2015 r.) wzrosła niemal dwukrotnie i wynosiła 25 proc. w porównaniu z pierwszym badaniem (16-28 października 2015 r.). Green Velo jest najbardziej rozpoznawalnym szlakiem rowerowym wśród respondentów. Niemal połowa badanych dowiedziała się o Green Velo z reklamy tradycyjnej (48 proc.). Jedna trzecia stwierdziła, że mieszka w pobliżu szlaku, bądź przejeżdżała nieopodal i widziała banery z informacją, stąd jego znajomość (30 proc.). Dla zbliżonego odsetka osób źródłem wiedzy o Green Velo był Internet (29 proc. respondentów).

Autor: Jarosław Nowak, dyrektor zarządzający Mr Target

Komentarze

Powiązane

23.02.18, 14:00
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie pyszne Święta. W marcu startuje kampania Galeo
1 marca br. startuje kampania reklamowa Galeo. Wsparte zostaną majeranek oraz pieprz czarny Galeo, reprezentujące portfolio przypraw niezbędnych do przygotowania tradycyjnych wielkanocnych dań.
23.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Havas Media utrzymuje budżet marki Tarczyński
Dom mediowy Havas Media (Havas Media Group) obronił budżet Tarczyński i zwyciężył w przetargu na obsługę mediową marki wędlin.
23.02.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Kupuj z głową. Kampania serwisu Otomoto
Ruszyła kolejna kampania telewizyjna największego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Tym razem Otomoto stawia na edukację i wsparcie dla tych, którzy planują kupić auto.
23.02.18, 10:10
| internet » e-commerce | reklama & PR » informacje
Definicja lepszych zakupów. Trwa kampania supermarketu Frisco.pl
W lutym br., wystartowała kampania supermarketu online Frisco.pl. To pierwsza kampania stworzona w ramach nowej platformy komunikacji marki, której przewodzi hasło „Frisco.pl – Definicja lepszych zakupów”.
22.02.18, 22:00
| reklama & PR » informacje
PTAK WARSAW EXPO stałym członkiem SBE
W lutym br. do grona członków Stowarzyszenia Branży Eventowej dołączył PTAK WARSAW EXPO, największe centrum targowo-kongresowe w Europie Środkowej.
22.02.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Już ponad 5 tys. osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec SKI Areny

Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 tys. turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka. Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu - w tym komunikatorze - wspiera ich chatbot.
22.02.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Planet PR obsłuży kolejny raz European Rover Challenge
Planet PR po raz kolejny będzie obsługiwać jedno z największych międzynarodowych wydarzeń robotyczno-kosmicznych w Europie – European Rover Challenge. 
22.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Grzegorz Krzemień szefem Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska
Pracami drugiej kadencji Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, której celem jest kształtowanie standardów kompetencji e-marketingowych, pokieruje od początku marca br. Grzegorz Krzemień, Prezes GoldenSubmarine. 
22.02.18, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Awanse w Mindshare Polska
Żaneta Szysz oraz Małgorzata Żeleźnik awansują w strukturze domu mediowego Mindshare Polska. Natomiast Anna Milewska, obejmuje nadzór nad pracami zespołu Client Leadership. 
22.02.18, 11:00
| reklama & PR » informacje
Wielkie badanie wzroku. Walk realizuje kampanię 360 stopni dla Vision Express
20 lutego br., marka Vision Express rozpoczęła akcję pt. „Wielkie badanie wzroku”, której celem jest zachęcenie Polaków do dbania o oczy poprzez udział w profesjonalnych badaniach wzroku. Walk odpowiada za realizację działań w zakresie komunikacji 360 stopni. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL