11.03.16, 11:00

Bartosz Jóźwiak: Willing ma globalny potencjał

Bartosz Jóźwiak
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Bartoszem Jóźwiakiem, twórcą aplikacji Willing.pl.

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na serwis Willing.pl?
Bartosz Jóźwiak: Impulsem do stworzenia Willing okazało się życie. W swoim kręgu towarzyskim brakowało mi osób podzielających moje pasje i zainteresowania. Nie znajdując w sieci dobrego miejsca, gdzie mógłbym poznać nowych ludzi chętnych do wspólnych aktywności, postanowiłem stworzyć własną usługę.

KW: Czym się odróżnia serwis od innych dostępnych na rynku?
BJ: Na rynku istnieją serwisy, które pomogą nam znaleźć osobę do wspólnej aktywności sportowej czy portale "okołorandkowe", gdzie poznamy partnera na studniówkę czy wesele. Są miejsca, gdzie wymienimy się wiedzą z inną osobą czy dołączymy do grupy ludzi interesującej się tematyką IT. Willing nie jest przestrzenią wyłącznie dla jednej, określonej grupy użytkowników, dzięki czemu nawet najbardziej niszowe hobby ma tutaj szanse spotkać się z aprobatą. Serwis stworzyliśmy z myślą o ludziach niemogących usiedzieć w miejscu, ciągle poszukujących nowych sposobów spędzania czasu w swojej okolicy. Czytelna strona z mapą projektów pozwala od razu zerknąć ile wydarzeń dzieje się wokół nas. Przede wszystkim, w odróżnieniu od rozwiązań już dostępnych w Internecie, Willing nie jest po prostu kolejnym serwisem ogłoszeniowym, który ogranicza się do publikacji ogłoszeń, a usługą, która oferuje coś więcej. Poza kluczową funkcjonalnością, jaką jest możliwość założenia eventu, Willing to szereg opcji, które w sposób kompleksowy pozwolą nam najpierw na dokładne zdefiniowanie naszego wydarzenia (w tym ustalenie profilu "idealnego uczestnika") jak i samą jego organizację, zapewniając platformę do komunikacji zarówno w trakcie trwania ogłoszenia, jak i po - w gronie samych uczestników.

KW: Żyjemy w czasach społeczności internetowych. Nie obawia się Pan, że jednak społeczności typu Facebook to spora konkurencja dla takiego serwisu?
BJ: Facebook może być pierwszym wyborem dla osób chcących znaleźć towarzyszy do wspólnych wojaży, jednak grupa osób do jakich kierujemy nasze zapytanie ogranicza się wówczas głównie do naszych znajomych. Jeśli mamy "popularne" pasje i 500 znajomych to pewnie będzie to również nasz ostatni wybór – jednak nie zawsze tak się dzieje :) Nie mając wśród swoich znajomych entuzjastów tej samej dziedziny – można powiedzieć, że mamy problem... Korzystając z Willing mamy szansę dotarcia do zupełnie nowych osób spoza naszego kręgu towarzyskiego, które chętnie dołączą do naszej inicjatywy. Gdybym faktycznie miał wskazać konkurencję dla Willing to z pewnością wymieniłbym tutaj OLX czy Gumtree, które mają olbrzymi zasięg i to tam obecnie (konkretnie w kategoriach społecznościowych) spora część użytkowników szuka nowych znajomości i osób chętnych do wspólnych aktywności.

KW: Jest Pan programistą z zawodu. Co stanowiło największą trudność przy budowie serwisu?
BJ: Skłonność do refactoringu kodu na każdym etapie jego pisania :) Trzeba w pewnym momencie umieć powiedzieć sobie "stop!" i zrozumieć, że "done is better than perfect". Kolejnym wyzwaniem było zapewnienie dostępności usługi na każdym urządzeniu (komputer, tablet, telefon), co wymagało od nas bardzo dużo pracy. Poza stricte technicznymi trudnościami, największym wyzwaniem był po prostu czas i łączenie pracy zawodowej z tworzeniem Willing. Udało się jednak, przy ogromnym wsparciu kolegi - drugiego programisty, uruchomić serwis własnymi siłami: zarówno twórczymi jak i finansowymi.

KW: Czy przewiduje Pan możliwość wejścia inwestora i ekspansji produktu na inne rynki?
BJ: Dotychczas projekt finansowany był ze środków własnych, bez zewnętrznego wsparcia. By móc dalej się rozwijać w oczekiwanym tempie, pozyskanie inwestora wydaje się konieczne. Za kilka miesięcy, kiedy ustabilizujemy funkcjonowanie usługi w kształcie jaki sobie założyliśmy, nie wykluczamy działania w tym kierunku. Willing ma globalny potencjał, bo pomaga rozwiązać powszechnie obecny problem, bez względu na kulturę czy kraj. Niespełna trzy miesiące po premierze usługi, skupiamy się jednak wyłącznie na rodzimym rynku. Jesteśmy bardzo młodym serwisem i dopiero pokazujemy pazurki na internetowej arenie.

KW: Ideą Willing jest integracja lokalnych społeczności. Czy w świecie wyalienowania i wirtualnego życia jest w ogóle taka potrzeba?
BJ: Osobiście daleki jestem od stwierdzenia, że żyjemy w świecie wyalienowania, a życie, które prowadzimy, jest skrajnie wirtualne. Dla znakomitej większości ludzi technologia jest głównie narzędziem ułatwiającym im życie, np. właśnie komunikację, nie zaś sensem i sposobem na nie. Przez jej rozwój może faktycznie staliśmy się bardziej nieśmiali w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich, ale to chyba tyle. Paradoksalnie Willing jest narzędziem, które ma szansę zbliżyć ludzi. Z pewnością lwią część ciekawych przeżyć i wydarzeń doświadczamy w tym rzeczywistym świecie. Potrzeba więc zawsze była jest i będzie. Społeczne z nas bestie :)

KW: Jaki model finansowania przewiduje Pan dla Willing?
BJ: Świadomi jesteśmy, że "nie ma darmowych obiadów", więc usługa musi na siebie zarabiać. Docelowym modelem biznesowym dla Willing będzie freemium. Obecnie dostępne opcje (i jeszcze mnóstwo innych) będą zawsze darmowe. Jeśli jednak ktoś będzie chciał się, np. bardziej wyróżnić ze swoim wydarzeniem, mając konto "premium" będzie mógł skorzystać z zaawansowanych funkcji umożliwiających to. To jednak dopiero kolejny etap rozwoju. Póki co, skupiamy się obecnie zupełnie na innych rzeczach.

KW: Z jakiej liczby użytkowników będzie Pan zadowolony w pierwszą rocznicę serwisu?
BJ: Bardziej wymierną dla nas wydaje się liczba wydarzeń w serwisie, która zakończyła się zebraniem oczekiwanej przez organizatora liczby uczestników. Konkretnej liczby jednak nie zaryzykuję :)

KW: Jakie są plany serwisu na najbliższy czas?
BJ: Przede wszystkim kładziemy nacisk na zwiększenie rozpoznawalności Willing w sieci oraz na pozyskanie dwóch grup użytkowników: twórców wydarzeń oraz potencjalnych uczestników. Cały czas też pracujemy nad ulepszeniem Willing pod kątem programistycznym i poprawą stabilności jego działania.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Bartosz Jóźwiak
Pomysłodawca i twórca serwisu Willing.pl. Z zawodu programista, z zamiłowania wielbiciel psów. Aby móc zrealizować choć część swoich szalonych pomysłów - założył Willing, gdzie każdy znajdzie bratnią duszę do swoich wymarzonych pasji.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 18:00
| radio » informacje | internet » informacje
Polskie Radio ze specjalnym serwisem w 40. rocznicę powstania Wolnych Związków Zawodowych
Z okazji 40. rocznicy powstania pierwszych Wolnych Związków Zawodowych, Portal Polskiego Radia przygotował specjalny serwis, w którym znalazły się materiały dźwiękowe i wideo, opinie historyków oraz nagrania i relacje osób, które współtworzyły organizację.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL