11.04.16, 12:04

Alicja Adamiec-Ślipy: Nowe opakowania mają za zadanie odzwierciedlać wizję firmy w naszych produktach

Alicja Adamiec-Ślipy
Fot.: archiwum rozmówcy

Firma OCTIM zakończyła proces rebrandingu swoich dwóch kluczowych grup produktów – octów i musztard. To pierwszy etap zmian związanych z wprowadzeniem całościowego nowego wizerunku firmy. Z Alicją Adamiec-Ślipy, Dyrektorem Handlowym w firmie OCTIM Wytwórnia Octu i Musztardy, rozmawiał Kuba Wajdzik.

Kuba Wajdzik: Skąd wzięła się decyzja o rebrandingu kluczowych produktów firmy OCTIM?
Alicja Adamiec-Ślipy: Konieczność zmian wizerunku firmy była podyktowana małą rozpoznawalnością marki OCTIM wśród konsumentów. Dokładnie wiedzieliśmy, jakie są nasze atuty, jednak dotychczas nie były one wystarczająco eksponowane. Poprzednie opakowania produktów OCTIM od lat nie były zmieniane i nie trafiały już w gust i upodobania współczesnego klienta. W podjęciu decyzji o całościowym rebrandingu firmy pomógł nam też udział w projekcie Szybkowar Dizajnu, który miał za zadanie wesprzeć firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw Warmii i Mazur we wdrażaniu nowoczesnego wzornictwa. Dzięki zaangażowaniu w ten program uświadomiliśmy sobie, jak ważny jest wizerunek firmy dla prawidłowego jej funkcjonowania. Był to także początek naszej współpracy z Brandy Design.

KW: Wiele firm eksponuje wartość dodaną, tzn. oryginalne receptury, pochodzenie, smak itp. Jak to jest w Państwa przypadku?
AAŚ:W naszej komunikacji wyróżniamy trzy obszary, które będziemy szczególnie eksponować w komunikacji zewnętrznej:
• regionalny charakter naszych produktów z Warmii i Mazur,
• tradycyjne receptury, ponieważ firma istnieje od 1965 r.,
• najwyższej jakości składniki.
Postanowiliśmy również zwiększać świadomość odbiorców na temat właściwości octu jabłkowego, który jest naszym flagowym produktem. Nasz ocet jabłkowy góruje nad produktami konkurencji dzięki tradycyjnej produkcji, tylko z polskich jabłek, bez dodatku konserwantów.

KW: Co brano pod uwagę przy wprowadzanych zmianach?
AAŚ: Przede wszystkim właśnie te trzy wymienione wcześniej atuty firmy OCTIM – regionalne pochodzenie, wieloletnią tradycję oraz najwyższą jakość składników. Zależało nam na podkreśleniu wyjątkowości produktów OCTIM. Jestem przekonana, że nowe opakowania, które są nowoczesne, gustowne i zarazem minimalistyczne, spodobają się klientom w całej Polsce.

KW: Jaki wpływ nowe opakowania mają na decyzje kupna?
AAŚ: Nowe opakowania mają za zadanie odzwierciedlać wizję firmy w naszych produktach oraz, rzecz jasna, wzbudzić zainteresowanie odbiorcy. Dzięki nim produkty OCTIM stały się spójne wizerunkowo. Klienci zauważyli tę zmianę, o czym wiemy zarówno od sprzedawców, jak i bezpośrednich sygnałów, jakie płyną do nas z naszego profilu na Facebook.com. Dostajemy wiele miłych komentarzy na temat nowych opakowań, które podobają się odbiorcom. Na razie jest za wcześnie, by nowy wizerunek mógł wpłynąć na sprzedaż. Proces rebrandingu jest w toku, a w części punktów sprzedaży wciąż funkcjonują produkty w starych opakowaniach. Jesteśmy na etapie ich wymiany, przy okazji uzupełniania magazynów.

KW: Jak wygląda proces wprowadzenia zmian nowego wizerunku?
AAŚ: Na początku konieczny był audyt i określenie koniecznych zmian w wizerunku OCTIM. Zostało odświeżone logo, etykiety najważniejszych produktów, a nawet elewacja budynku firmy. Następnie podczas współpracy z agencją rebrandingową Brandy Design powstały nowe opakowania wybranych produktów. Sukcesywnie przygotowujemy kolejne projekty, aby ostatecznie wszystkie produkty OCTIM miały spójny, nowoczesny wygląd.

KW: Czy proces rebrandingu będzie wzmocniony innymi kanałami?
AAŚ: Zdecydowanie tak. Wraz z decyzją o rebrandingu wiązało się postanowienie nawiązania współpracy z agencją, która zadba o profesjonalną komunikację z mediami i obecność w mediach społecznościowych. Rozpoczęliśmy także współpracę z wybranymi liderami opinii. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowej strony internetowej, która będzie o wiele przyjaźniejsza użytkownikom.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Alicja Adamiec-Ślipy
Dyrektor Handlowy w firmie OCTIM Wytwórnia Octu i Musztardy. Z firmą związana od ośmiu lat. Wcześniej kompetencje handlowe zdobywała w międzynarodowej firmie kosmetycznej, gdzie pracowała także przez osiem lat. 

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 19:11
reklama & PR » ludzie
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach w Jet Line
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach dołączyły do Jet wzmacniając siły zespołu sprzedaży. Obie zajmują się sprzedażą i realizacją przede wszystkim kampanii digitalowych, realizowanych na nośnikach DOOH, zintegrowanych w platformie MyLED.
17.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Hill+Knowlton Strategies dla marki Black Red White
Na początku listopada br., do grona klientów Hill+Knowlton Strategies, dołączyła marka meblarska Black Red White.
17.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
F!RST DEAL! 2018. Trwa kampania Grecosa
Ruszyła ogólnopolska kampania telewizyjna Grecosa opracowana przez warszawską agencję kreatywną Skyboat.
17.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Beata Grzybek-Zielińska w Green Parrot
Z początkiem listopada br. do zespołu Agencji dołączyła Beata Grzybek-Zielińska. Objęła stanowisko Head of Communication. 
16.11.17, 20:11
reklama & PR » ludzie
Beata Lewandowska awansowała w ITBC Communication
Beata Lewandowska, pełniąca dotychczas funkcję Account Director działu nowych technologii objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej. Nowym Account Directorem działu IT został natomiast Bartłomiej Pasternak.
16.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Blogerzy w kampanii #IAM3 odkrywają funkcje tabletu MediaPad M3 Lite 10
W nowej kampanii #IAM3, Huawei zachęca do odkrywania świata w towarzystwie tabletu MediaPad M3 Lite 10. W działania promocyjne zaangażowani zostali autorzy dwóch blogów podróżniczych: Tasteaway oraz Szpilki w Plecaku. 
16.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Magicznych Świąt. Najmłodsi eksperci testują zabawki w Tesco
Tesco zaprezentowało świąteczną kampanię reklamową. Poza znanym z minionego sezonu motywem „Magicznych Świąt” w spotach sieci pojawią jej najmłodsi klienci, którzy samodzielnie wybierają propozycje na świąteczne prezenty.
16.11.17, 15:11
reklama & PR » ludzie
Emilia Abramowicz w Cube Group
Emilia Abramowicz dołączyła do Działu Agencyjnego Cube Group jako Senior Account Manager. Wcześniej pracowała w sieci Tradedoubler.
16.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Wielka książka na krakowskim Rynku. Trwa akcja Czytaj PL
To najprawdopodobniej największa książka, którą kiedykolwiek widziano w Polsce. Gigant waży blisko pół tony i mierzy dwa metry. Ma jednak tylko dwanaście stron. Na każdej z nich umieszczono kod QR do ściągnięcia darmowych e-booków. To kolejna odsłona akcji czytelniczej Czytaj PL., 
16.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Synergic zrealizuje kampanie reklamowe z wykorzystaniem transportu miejskiego w stolicy
W listopadzie i grudniu br. Synergic realizuje kilka rozbudowanych kampanii reklamowych z użyciem transportu miejskiego w Warszawie. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 19 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL