23.06.16, 12:00

Jacek Skrodzki: Oferta VOD w Polsce jest różnorodna i całkiem bogata

Logo serwisu
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Jackiem Skrodzkim, założycielem i właścicielem agregatora vodcom.pl.

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na pierwszy agregator ofert VOD?
Jacek Skrodzki: Pomysł wziął się z obserwacji potrzeb użytkowników. A tak konkretnie, to z potrzeby odpowiedzi na pytanie mojej żony: „Może obejrzymy dziś film x. Czy można to już gdzieś zobaczyć?”. I okazywało się, że wcale nie jest łatwo odpowiedzieć na takie pytania. Pomysł dojrzewał, aż spotkałem dawnego kolegę z pracy - Leszka Nowaka. Wspólnie posiłkując się siłami zewnętrznymi, zbudowaliśmy serwis vodcom.pl.

KW: Polski rynek wciąż w dużym stopniu nęka piractwo. Jak to zjawisko wpływa na rozwój Waszego serwisu?
JS: Koncepcją serwisu jest pokazywanie bogactwa oferty VOD i pomoc w znalezieniu legalnych treści. Problem rynku jest także naszym problemem i wierzymy, że pomagamy w jego rozwiązaniu.

KW: Jak ocenia Pan naszą ofertę VOD na tle innych krajów?
JS: Oferta w Polsce jest różnorodna i całkiem bogata. Wbrew obiegowej opinii mamy dostęp do sporej części nowych produkcji. Przy ilości produkcji filmów i seriali na świecie jest niemożliwością pokazanie wszystkiego, nawet z najbardziej agresywnego promocyjnie/popularnego rynku amerykańskiego. W Polsce dostępne hity światowych telewizji są uzupełnione produkcją krajową.

KW: W czym tkwiło największe wyzwanie przy budowie serwisu?
JS: Wyzwaniem było stworzenie intuicyjnego interfejsu dla użytkownika oraz zintegrowanie informacji od wydawców VOD w jedną bazę danych. Dzięki współpracy ze znakomitymi fachowcami udało się nam pokonać wszelkie trudności.

KW: Ile filmów i produkcji jest skatalogowanych?
JS: W serwisie vodcom.pl jest obecnie kilkadziesiąt tysięcy pozycji (filmów oraz odcinków seriali i programów). Pokazujemy oferty od kilkunastu wydawców: Vod.pl należący do Grupy Onet, Ipla i Cyfrowy Polsat, vod.tvp.pl, Kinoplex, Chili.tv, Strefa VOD, Kino Świat, PlayPuls, Player.pl, Studio Filmowe TOR, Studio Miniatur Filmowych i cały czas pracujemy z kolejnymi podmiotami nad dołączeniem ich oferty.

KW: Jakie funkcjonalności oferuje serwis?
JS: Serwis oferuje informacje odpowiadające na takie pytania jak: co, gdzie i za ile można obejrzeć? Wszystkie te informacje zgromadzone są w jednym miejscu i zaprezentowane w przejrzysty i ujednolicony sposób. W serwisie znajduje się wyszukiwarka z podpowiedziami tytułów. Filmy, seriale i programy można szukać przeglądając gatunki i wspierając się wieloma filtrami, np. płatne/darmowe, kraj produkcji, rok produkcji czy czas trwania produkcji.
Mamy też strefę dla zalogowanych, gdzie użytkownik może zapisać sobie pozycje znalezioną lub ulubioną do późniejszego obejrzenia. Dla filmów, których nie ma w ofercie VOD, mamy możliwości zapisania tytułu na liście życzeń z powiadomieniem emailowym w momencie ich pojawienia się.
Będziemy dalej rozwijać rekomendację. Mamy plany rozwoju na kilka następnych lat, ale jesteśmy też otwarci na nowe rzeczy, które mogą się pojawić ze strony, np. technologii.
Serwis zbudowany jest według koncepcji RWD (Response Web Design) i dzięki temu ładnie wygląda na każdym urządzeniu. Dodatkowo atutem vodcom.pl jest łatwość i przyjemność korzystania z serwisu.

KW: Jak na serwis reagują pierwsi użytkownicy?
JS: Dostajemy wiele pozytywnych opinii. Spora część użytkowników przesyła nam pomysły na rozwój lub usprawnienia. Nad wszystkimi dyskutujemy i wybrane dopisujemy do naszych planów rozwoju.

KW: Jakie są plany agregatora na najbliższe miesiące?
JS: Docelowo chcemy pokazywać 100 proc. legalnej oferty w Polsce, więc pracujemy intensywnie, aby w vodcom.pl znalazł się każdy wydawca, niezależnie od wielkości czy sposobu dostarczania video (oprócz serwisów online są serwisy operatorów satelitarnych, kablowych czy ekosystemy Apple, Google, czy oczywiście legendarny Netflix).

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
16.01.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » artykuły
Marcin Rupiński: marki premium stawiają na Internet
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG dotyczącego dóbr luksusowych w Polsce, rynek ten stale rośnie w siłę. Szacuje się, że w 2021 r. jego wartość może osiągnąć niemal 31 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50 proc. w stosunku do 2017 r. Artykuł ekspercki Marcina Rupińskiego, CEO sieci reklamowej Royal Ad.
16.01.18, 11:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
Policja zlikwidowała piracki serwis. Straty dla nadawców wstępnie szacuje się na ok. 3,5 mln zł
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, zatrzymali trzech mężczyzn, którym przedstawiono zarzuty nielegalnego rozpowszechniania sygnału płatnych telewizji cyfrowych czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu. 
15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
10.01.18, 13:00
| internet » ludzie
Agnieszka Odachowska odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska
Agnieszka Odachowska zrezygnowała z funkcji Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska, a jej obowiązki przejmie tymczasowo Agnieszka Skrzypek-Makowska (obecnie Group Communication Manager).
09.01.18, 11:11
| telewizja » seriale | telewizja » badania rynku | internet » informacje
Koronę królów hitem w TVP VOD
Pierwsze odcinki serialu TVP „Korona królów” cieszą się dużą popularnością w serwisie vod.tvp.pl. To obecnie najchętniej oglądane materiały wideo na portalu i wszystkie znajdują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych odcinków.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL