22.07.16, 12:07

Andrej Modic: Sprawdzamy każdego wytwórcę osobiście

Andrej Modic
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Andrejem Modicem, współzałożycielem serwisu Lokalny Rolnik. 

Kuba Wajdzik: Lokalnyrolnik.pl to wyjątkowo nietypowy serwis. Czym jest startup i skąd wziął się na niego pomysł?
Andrej Modic: Lokalny Rolnik to wirtualny bazar, który łączy lokalnych rolników i małych wytwórców bezpośrednio ze świadomymi konsumentami.
Pomysł zrodził się z życiowej potrzeby. Kiedy okazało się, że nasza córka ma alergię pokarmową na konserwanty, musieliśmy znaleźć alternatywę dla jedzenia dostępnego w markecie. Niestety, nawet sklepy z ekologiczną żywnością nie zdały egzaminu. Kupowane tam produkty także wywoływały reakcję alergiczną. Wtedy postanowiliśmy zaopatrywać się w żywność u rolników, którzy mają swoje gospodarstwa w okolicach Warszawy. Zależało nam na sprawdzonych, zaufanych miejscach, więc poświęciliśmy czas na poznawanie kolejnych gospodarstw. Trud został wynagrodzony. Zaczęliśmy przywozić także żywność dla naszych bliskich i znajomych. Z czasem idea się rozrosła i postanowiliśmy założyć platformę, która umożliwi zakup świeżych, wartościowych produktów większej liczbie ludzi.

KW: Mamy modę na ekożywność, na sięganie po dawno zapomniane smaki. Serwis wpisuje się w ten trend?
AM: Nasz serwis zrzesza lokalnych, małych wytwórców, którzy stawiają sobie za cel wytwarzanie produktów w sposób tradycyjny bez użycia chemii i polepszaczy. Dodatkowo Lokalny Rolnik wpisuje się również w trend "sharing economy" - czyli ekonomii współdziałania, gdzie konsumenci zrzeszają się oddolnie w celu osiągnięcia określonego celu, w tym przypadku wygodniejszego i tańszego kupowania prawdziwej żywności.

KW: W maju br. sfinalizowana została druga runda inwestycyjna dla serwisu Lokalnyrolnik.pl. Na co przeznaczone zostaną pozyskane środki?
AM: Naszym głównym celem jest rozwój serwisu i dostosowanie go do potrzeb wytwórców oraz kupujących. Chcemy też poszerzyć swoją działalność na siedem największych miast w Polscy, by ich mieszkańcy mieli możliwość kupowania prawdziwej żywności. Postanowiliśmy postawić też na promocję, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się, że jest alternatywa dla żywności pełnej konserwantów ze sklepów i bardzo drogich produktów eko.

KW: Co było punktem zwrotnym w rozwoju serwisu?
AM: Ważnym punktem w rozwoju Lokalnego Rolnika było pozyskanie inwestorów. Dzięki temu możemy poszerzyć działalność, udoskonalić działanie serwisu i skupić się także na stronie promocyjnej i powiększyć naszą społeczność skupioną wokół prawdziwe jedzenia.

KW: W czym tkwił największy problem w rozwoju serwisu?
AM: Ze względu na trudny dostęp do informacji o rolnikach, odnalezienie małych, wartych uwagi gospodarstw nie było łatwe. Na początku poświęciliśmy bardzo dużo czasu na znalezienie miejsc, w których liczy się prawdziwe jedzenie, smak i produkt bez ulepszaczy.
W tym momencie jedynym utrudnieniem jest nieobeznanie rolników z Internetem, jednak starają się pogłębiać swoją wiedzę, bo zdają sobie sprawę, że to właśnie w Internecie jest ich wirtualny stragan.

KW: Czy dostarczający rolnicy podlegają jakiejś selekcji, aby konsumenci mieli pewność, że rzeczywiście to, co oferuje lokalny dostawca jest bezpieczne?
AM: Sprawdzamy każdego wytwórcę osobiście. Odwiedzamy gospodarstwa po kilka razy. Rozmawiamy z gospodarzem, obserwujemy jak wygląda produkcja. Zdarza się, że czasem badamy produkty pod względem składu. Nie współpracujemy z każdym, mamy wysokie wymagania, bo zależy nam na wysokiej jakości i dotrzymaniu słowa danego naszym klientom.
Jak wygląda model biznesowy serwisu? Czy serwis jest konkurencją dla małych, warzywniaków?
Serwis jest alternatywnym kanałem dystrybucji prawdziwej żywności. Zamówienia można składać przez internet 24/7. Wytwórcy przygotowują produkty pod otrzymane zamówienia. Klienci odbierają je w wybranym przez siebie punkcie odbioru blisko domu czy pracy. W każdym punkcie odbioru dostępnych jest już ponad 1000 produktów od ponad 30 wytwórców.
Serwis tym różni się od warzywniaków, że klienci znają miejsce pochodzenia produktów jak i Wytwórcę, mogą robić zakupy nawet późnym wieczorem czy używając telefonu komórkowego w autobusie, wracając z pracy. Wygoda i pewność dotycząca jakości są nie do przecenienia.

KW: Jak dzisiaj wygląda serwis w liczbach?
AM: Plany mieliśmy duże i przyznaję z zadowoleniem, że udało się je osiągnąć. W ciągu roku odnotowaliśmy aż trzykrotny wzrost. W tej chwili z Lokalnego Rolnika korzysta 30 tysięcy użytkowników.
Na razie serwis dostępny jest w sześciu miastach. Które z miast skupia najwięcej rolników i społeczności?
Serwis jest dostępny w 6 aglomeracjach: Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław, Kraków i Katowice. Z racji tego, że najdłużej działamy w Warszawie, to właśnie tu mamy największą społeczność. Jednak muszę przyznać, że pozostałe miasta bardzo szybko nadrabiają i widzimy coraz większe zainteresowanie serwisem.

KW: Jakie są plany rozwoju serwisu na najbliższe miesiące?
AM: Chcemy w niedługim czasie z dumą ogłosić, że Lokalny Rolnik działa w siedmiu największych miastach Polski. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do prawdziwych, zdrowych produktów jak największej liczbie Polaków.

KW: Dziękuję za rozmowę.

ANDREJ MODIC, pomysłodawca, partner
Przedsiębiorcą z 15 letnim doświadczeniem na rynkach Europy Środkowo Wschodniej (Polska, Słowenia, Chorwacja, Serbia).
Ukończył studia ekonomiczne na uniwersytecie w Ljubljanie, studia saksofonu jazzowego na Konzerwatorium Klagenfurt oraz podyplomowe studium zarządzania na Canadian International Management Institute w Warszawie w partnerstwie z Harvard Business School.
Jeszcze w trakcie studiów założył jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Słowenii Plenum, zajmującą się budowaniem portali i serwisów internetowych oraz reklama w Internecie. Do 2002 r. pełnił rolę dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za rozwój produktów oraz nowy biznes.
Na rynku polskim obecny od 2002 r. Współzałożyciel i prezes TouchPoints Marketing Sp. z o.o., wiodącej firmy na rynku reklamy wewnętrznej (indoor), pracujących dla takich klientów jak Nivea, Unilever, Procter & Gamble, Coca Cola, Orange, Toyota itd. Pełnił również rolę dyrektora marketingu i sprzedaży odpowiedzialnego przede wszystkim za budowanie i utrzymanie relacji z klientami z rynku agencyjnego.
Jako Partner współtworzył dom mediowy Simple Media, zajmujący się planowaniem i kupowaniem reklam w mediach masowych oraz w Internecie.
W Farmer Direct pełni będzie funkcję dyrektora zarządzającego, odpowiedzialnego za wdrożenie platformy internetowej i mobilnej oraz marketing.
Prywatnie muzyk jazzowy, zapalony żeglarz, student Kung Fu (stowarzyszenie Wing Tsun) oraz szef domowej kuchni.

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 13:11
internet » artykuły
Pozycjonowanie strony www. Klucz do sukcesu?
Internet jest aktualnie najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez różne branże gospodarki. Jego chwilowy brak może spowodować spore opóźnienia w płatnościach bankowych, a także sparaliżować funkcjonowanie firm spedycyjnych. Jak jednak wyróżnić się spośród tysięcy stron www konkurencji?
17.11.17, 11:11
internet » informacje
Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe fotostory
W serwisach tematycznych grupy Gazeta.pl wprowadzony został nowy sposób wyświetlania fotostory - krótkich artykułów z dużą liczbą zdjęć, dotychczas publikowanych w formie tzw. slajdów. 
17.11.17, 10:11
internet » informacje
Interia z nowym serwisem Esporter.pl
Interia uruchomiła nowy serwis Esporter.pl, funkcjonujący w ramach sektora Gry portalu.
15.11.17, 18:11
internet » informacje
Dwa serwisy dołączyły do sieci Royal Ad
Witryny businesstraveller.pl oraz strefainwestorow.pl dołączyły do portfolio Royal Ad – sieci reklamowej dla segmentu premium. 
13.11.17, 15:11
internet » informacje
Eurosport z Interią tworzą nowy serwis sportowy
Eurosport (Discovery Communications) oraz Grupa Interia zawarły porozumienie, na mocy którego od 13 listopada działanie rozpoczyna serwis eurosport.interia.pl. Strona będzie osadzona na domenie interia.pl i ma stać się jednym z największych portali o tematyce sportowej w Polsce. 
13.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Iperfumy.pl by Notino z pierwszym stacjonarnym salonem sprzedaży. Na początek Poznań
Iperfumy.pl by Notino – perfumeria internetowa otwiera pierwszy w Polsce stacjonarny salon sprzedaży. To kolejny etap ekspansji marki i rozwoju sieci ekskluzywnych perfumerii. Sklep zostanie otwarty 16 listopada br. w Galerii Posnania.
11.11.17, 08:11
internet » informacje
Fratria rusza z projektem 2018.pl
Portal 2018.pl to nowy internetowy projekt Fratrii gromadzący w jednym miejscu liczne informacje na temat uroczystości związanych ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości. 
10.11.17, 18:11
internet » e-commerce
Na początku Warszawa i Mazowsze. Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. U
06.11.17, 19:11
internet » ludzie
Małgorzata Ohme redaktor naczelną serwisu kobieta.onet.pl
Z początkiem listopada br. do Grupy Onet-RAS Polska dołączyła Małgorzata Ohme, która objęła stanowisko redaktor naczelnej serwisu kobieta.onet.pl. B
06.11.17, 11:11
internet » informacje
Lekko Nie Będzie. Wspólny projekt IPLI i Tomasza Działowego
Tomasz „Gimper” Działowy, youtuber posiadający 1,2 mln subskrybentów na swoim kanale, wspólnie z IPLĄ wystartował z nowym formatem inspirowanym popularnymi telewizyjnymi programami typu talk show. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 23 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL