25.11.16, 11:11

Grzegorz Bruski: Weszliśmy w niszę rynkową

Grzegorz Bruski
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Grzegorzem Bruskim, Prezesem Zarządu Skymaster Media, właścicielem platformy TNTV.

Na rynku zadebiutowała usługa będąca połączeniem Naziemnej Telewizji Cyfrowej z IPTV. TNTV to obecnie 100 kanałów telewizyjnych i radiowych, w tym ponad 60 kanałów tv oferowanych bezpłatnie. 

Kuba Wajdzik: Po cichu, wystartowała nowa oferta telewizja w modelu prepaid. Kto stoi za przedsięwzięciem?
Grzegorz Bruski: Pomysł zrodził się rok temu w głowach osób związanych z branżą telewizyjną, IT i telekomunikacyjną. Od strony informatycznej wspiera nas firma Aply ze Szczecina, a usługa jest zintegrowana z urządzeniami firmy Skymaster ze Szczecina, specjalizującej się w dekoderach, telewizorach oraz innym sprzęcie rtv. Wystartowaliśmy zaledwie kilka dni temu i oczywiście koncentrujemy się na rozwoju i wsparciu kanałów sprzedaży. Współpracujemy z sieciami Media Markt, Saturn, a nasze urządzenia z usługą są już dostępne też w sklepie internetowym Redcoon.pl. To dosłownie pierwsze dni sprzedaży naszej oferty, ale nie zamierzamy działać po cichu – wręcz przeciwnie. Mamy świetny produkt, weszliśmy w niszę rynkową, rozwijamy oprogramowanie i usługę a komunikację marketingową rozpoczniemy niebawem.

KW: Nie sposób odmówić załodze TNTV doświadczenia. Skąd jednak przekonanie, że takiej oferty brakuje na dość zatłoczonym rynku?
GB: Wszystko zależy od oferty i kanałów sprzedaży. Nasza oferta jest skierowana do użytkowników telewizji naziemnej, którzy za niską cenę oczekują dostępu do większej ilości kanałów. Z drugiej strony nie chcą się wiązać umowami długoterminowymi lub kupować w pakietach innych usług,  które nie są dla nich interesujące.
Na rynku jest miejsce na nowe usługi i jesteśmy o tym przekonani, bo doskonale znamy ofertę konkurencji.

KW: Co odróżnia Waszą propozycję od wszystkich innych na rynku?
GB: Bardzo dobra cena za dużą ilość  kanałów, brak  umów, elastyczny wybór oferty programowej. Po prostu oglądasz to, co chcesz, kiedy chcesz i wiesz za co płacisz.


TNTV ma wyróżniać brak długoterminowych umów. 

KW: Mocną propozycją oferty platformy jest na pewno obecność kanałów Eleven Sports. W przypadku kanałów filmowych to pakiet FilmBox-ów czy AXN i TVP Seriale. Ale Polacy wciąż lubią oglądać informacje. Tu jest zauważalna luka...
GB: I w naszej ofercie tych kanałów nie brakuje. Patrząc na nią poprzez kanały DVB-T i IPTV dostępne na urządzeniach, jest kilka  programów informacyjnych nie tylko w języku polskim.  Klienci chcą informacji, ale nie wszyscy w takiej intensywności, jak te wiodące stacje o których Pan myśli. Pracujemy cały czas nad naszą ofertą i wkrótce pojawią się nowe propozycje nie tylko z kategorii „news”.

KW: Czyli przewiduje Pan rozszerzanie pakietów?
GB: Tak. To charakterystyczne dla naszej oferty – rozwój zarówno od strony kontentu, jak i nowych usług w oparciu o nasze urządzenia. Nie chciałbym dzisiaj zdradzać szczegółów, bo to elementy, których nie ma jeszcze na rynku .Pierwszy kwartał przyszłego roku  przyniesie niespodzianki.

KW: W czym tkwi dzisiaj największe wyzwanie przy budowaniu takiej oferty jak TNTV?
GB: W kilku elementach, ale nie są to wyzwania, na które nie mamy pomysłu. Skonstruowaliśmy nowy produkt i nową ofertę, jak każda marka debiutujemy na rynku i  przed nami wyzwania sprzedażowe i komunikacyjne – budowanie świadomości potencjalnych klientów.

KW: Kanały wciąż niechętnie udostępniają swój sygnał poprzez internet. Nie zawsze chodzi o wszelkiego rodzaju posiadane prawa... Jak przekonać nadawców, że to jednak ich szansa?
GB: Jeszcze kilka lat temu w ogóle nie było mowy o udostępnianiu kanałów linearnych w Internecie. Obecnie wielu dostawców widzi w tym skuteczne i szybkie zwiększenie zasięgu swoich kanałów. Tym bardziej, że i preferencje klienta podążają  zdecydowanie w kierunku Internetu. Oczywiście w negocjacjach i rozmowach  ważne są osoby, zaufanie  i sam projekt usługi zapewniający bezpieczeństwo i jakość transmitowanego kontentu.

KW; Jaki próg abonamentów po pierwszym roku działalności będzie Państwa satysfakcjonował?
GB: 50 tysięcy abonentów, chociaż nie ukrywam, że apetyt mamy większy.

KW: Kiedy rozpocznie się szeroka promocja produktu?
GB: Zaczęliśmy od stworzenia marki, opakowań, materiałów dla sklepów oraz on-line.  Optymalizujemy kanały sprzedaży, a na początku roku startujemy z komunikacją marketingową.


Dekoder TNTV

KW: Wielu medioznawców, analityków twierdzi, że telewizję czeka śmierć. Jednak po szerokich inwestycjach w rynek TV, takie stwierdzenie jest chyba przedwczesne…
GB: Polacy oglądają telewizję przez  ponad cztery godziny dziennie, w 2005 r. oglądali około 3,5 godziny. Konsumpcja telewizji przez statystycznego Polaka rośnie z roku na rok średnio dziennie o kilka minut, pomimo pojawienia się produktów teoretycznie substytucyjnych jak VOD, Internet. Telewizja będzie żyła dalej, zmienić się może jej forma, sposób podania i charakterystyka treści.

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Powiązane

16.11.17, 17:11
telewizja » informacje
Grupa Multimedia Polska ma 757,6 tys. klientów usług telekomunikacyjnych
Przychody Grupy Multimedia Polska za trzy kwartały 2017 r. wyniosły 510,2 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 2,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Na koniec września br. z usług Grupy Multimedia Polska korzystało ponad 757,6 tys. klientów usług telekomunikacyjnych.
16.11.17, 14:11
telewizja » informacje
Prof. Mirosław Filiciak: To nie koniec telewizji
Nawet w dobie internetu pozostaje skutecznym medium, ale czy w przyszłości też tak będzie? Telewizja. O perspektywach jej rozwoju pisze prof. Mirosław Filiciak, kierownik School of Ideas Uniwersytetu SWPS.
16.11.17, 13:11
telewizja » informacje
BBC promuje premierę Błękitnej Planety II
BBC Worldwide wykorzystało druk 3D w ramach kampanii reklamowej „Błękitnej Planety II”, która w Polsce będzie miała swoją premierę na kanale BBC Earth 16 listopada br. o godz. 19:55.
16.11.17, 08:11
telewizja » seriale
Pożegnanie Lucjana Mostowiaka. M jak Miłość z rekordową widownią w sezonie
Wtorkowy, 1329. odcinek serialu „M jak Miłość” w TVP2 zanotował rekordową widownię 6,3 mln widzów (udziały w rynku wyniosły 39,25 proc.), a zasięg wyniósł 7,5 mln (dane: NAM). 
15.11.17, 19:11
telewizja » informacje
Kamil Stoch. Moja Historia. Program o skoczku narciarskim w Eurosporcie 1
Podwójny mistrz olimpijski, multimedalista mistrzostw świata, zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni i zdobywca Kryształowej Kuli – sportowe wyczyny Kamila Stocha są znane wszystkimi kibicom skoków narciarskich. Eurosport pokaże codzienne życie skoczka.
15.11.17, 15:11
telewizja » informacje
IX edycja Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy na początku 2018 r.
Stacja MTV potwierdziła, że ruszyły zdjęcia do kolejnego sezonu programu „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. 
15.11.17, 13:11
telewizja » informacje
Reklama Dzieciom po raz 25
Telewizja Polska po raz 25. organizuje „Reklamę Dzieciom”. Przez ćwierćwiecze łącznie ponad 25 mln zł trafiło do ponad tysiąca placówek.
15.11.17, 10:11
telewizja » seriale
Korona Królów od stycznia 2018 r. w TVP1
Kostiumowa opowieść o panowaniu jednego z najwybitniejszych władców w dziejach Polski – Kazimierza Wielkiego. 
„Korona Królów” w reżyserii Wojciecha Pacyny, pod opieką literacką Ilony Łepkowskiej, będzie emitowana w TVP1 cztery razy w tygodniu. 
15.11.17, 08:11
telewizja » badania rynku
Mecz Polska – Meksyk obejrzało 5,3 mln widzów
13 listopada br. transmisję z meczu towarzyskiego reprezentacji Polski z Meksykiem obejrzało w Telewizji Polskiej 5,3 mln widzów (dane: NAM). Jedynka została liderem dnia, a TVP Sport liderem tygodnia wśród kanałów sportowych.
14.11.17, 17:11
telewizja » ludzie
Urszula Obarska- Pultz w Da Vinci Learning
Urszula Obarska-Pultz dołącza do zespołu kanału telewizyjnego Da Vinci Learning i obejmie stanowisko Planning and Scheduling Managera odpowiedzialnego za ramówkę miesięczną i dzienną polskiej wersji kanału . 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 17 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL