15.12.16, 22:12

Reklama online: jak sprawić, by lepiej konwertowała? [INFOGRAFIKA]

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Pierwszy baner reklamowy składał się tylko z tekstu, ale jego skuteczność była ogromna – kliknął w niego niemal co drugi internauta. Jak projektować reklamy, by generowały większą konwersję? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają trzy zasady jak skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika. [TYGODNIK MEDIALNY NR 602]

Pierwszy baner reklamowy składał się tylko z tekstu, ale jego skuteczność była ogromna – kliknął w niego niemal co drugi internauta. Jak projektować reklamy, by generowały większą konwersję? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają trzy zasady jak skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika.

Tekst, by wyróżnić Twoją ofertę

Informacja tekstowa zawarta w reklamie musi spełniać cztery kryteria: być krótka, wyjątkowa, czyli komunikować o pewnej okazji, prosta oraz limitowana w czasie. W komunikacie tekstowym nie możesz zapomnieć o obietnicy oraz wyróżnieniu się na tle konkurencji, np. specjalną zniżką lub darmową dostawą. Bodźce promocyjne z pozytywnymi emocjami spowodują, że klikalność reklamy będzie wyższa. Dlatego nie zapomnij o mocnym CTA, które będzie wyróżniało się kolorem oraz bezpośrednim i krótkim zwrotem do odbiorcy.

Design, który przyciągnie uwagę internautów

Grafika musi być przede wszystkim atrakcyjna. Aby to osiągnąć, zwróć uwagę na spójność przekazu reklamowego z szatą graficzną marki. Zdecyduj się na zastosowanie białego tła – jest bardziej naturalne oraz wygląda lepiej niż skomplikowana grafika. Reklamy z dobrze zaprojektowanym CTA, czyli widocznym, z odpowiednio dobranym kolorem oraz tekstem, mają klikalność lepszą nawet o 200 proc.  

Format, czyli dopasować się do potrzeb użytkowników

Nawet najlepiej zaprojektowana pod kątem graficznym i tekstowym reklama online nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie dopasowana do urządzenia, na którym będzie wyświetlana. 59 proc. Polaków korzysta już ze smartfona. Twoje reklamy muszą być mobilne, podobnie jak Twoi odbiorcy.

Język HTML5 oferuje marketerom coraz większe możliwości w zakresie designu, np. na tworzenie mini-formularzy lub mini-gier. Reklamy rich media mają nawet o 267 proc. wyższy CTR niż banery. Decydując się na format interaktywny należy pamiętać o regularnej ich aktualizacji oraz tym, że animacja nie powinna trwać dłużej niż pięć sekund.

Szczegół, który może zmienić wszystko

Gdy reklama jest już gotowa, przeanalizuj porę wyświetlania reklamy – czy wiesz, że w weekend CTR może być nawet o 23 proc. wyższy niż w poniedziałek? Nie zapomnij o dokładnym targetowaniu pod kątem lokalizacji i profilu odbiorcy. Zastosuj również limit wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika. 

Komentarze

Powiązane

20.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Nowe osoby w załodze Agencji Allegro
Agencja Allegro wzmacnia zespół. Do działu komunikacji dołączyli Tomasz Czuwara – Communications Manager oraz Tomasz Lewandowski – Communications Executive, a dział kreacji wesprą Magda Jędrusiak – Senior Creative i Oleksandr Pogrebniak – Senior Art Director. 
20.11.17, 13:11
reklama & PR » informacje
Raiffeisen Polbank klientem WebTalk
Raiffeisen Polbank to kolejny klient, który dołączył do portfolio agencji digitalowej WebTalk. Klient został pozyskany w drodze przetargu – firmy rozpoczęły współpracę we wrześniu br.
20.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Jestem firmą. Influencerzy w kampanii Idea Banku
Idea Bank w najnowszych działaniach reklamowych „odkrywa”, że każdy influencer może powiedzieć o sobie „jestem firmą”. Tak brzmi przesłanie nowej kampanii Idea Banku, która wystartowała 13 listopada br.
20.11.17, 10:11
reklama & PR » ludzie
Katarzyna Łukasik w On Board - ECCO Network
Do zespołu Agencji On Board na stanowisko Senior PR Konsultanta dołączyła Katarzyna Łukasik. Współpracę z On Board rozpoczęła w listopadzie br. i pracuje w zespole specjalizującym się w obsłudze firm z sektora energetycznego i finansowego.
20.11.17, 09:11
reklama & PR » informacje
Hyundai promuje nowy model Kona
Rozpoczęła się kampania promująca nowy model typu SUV marki Hyundai – KONA. Launch modelu wspiera kampania promująca w kinie oraz mediach online. 
18.11.17, 20:11
reklama & PR » informacje
Trwa kampania VOD marki Sanytol
Wystartowała kampania VOD promująca markę środków czystości – Sanytol. Media w kampanii, która po raz pierwszy jest prowadzona również na platformach VOD, zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.
18.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria Semilac. Do wygrania ponad 1300 nagród i samochód hybrydowy
Marka Semilac rozpoczyna ogólnopolską loterię pod hasłem „Hybryda za hybrydę”. Nagrodami są m.in.: produkty Semilac, kultowe torebki O BAG oraz hybrydowa Toyota Yaris.
18.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Trwa kampania ekspresu NESCAFÉ Dolce Gusto Lumio
Ruszyła kampania launchingowa nowego ekspresu NESCAFÉ Dolce Gusto Lumio. W lokalnej adaptacji działań komunikacyjnych brała udział agencja Hand Made.
18.11.17, 08:11
reklama & PR » informacje
Pracownicy firmy Eurofirany zaangażowani w prace nad billboardem sponsorskim
Trwa świąteczna kampania marki Eurofirany. Motywem przewodnim wszystkich materiałów jest rodzina i czas spędzony w gronie najbliższych, prezenty, choinka i piękne wnętrza.
17.11.17, 22:11
reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Pasternak w ITBC Communication
Stanowisko Account Directora działu IT w ITBC Communication objął Bartłomiej Pasternak.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 21 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL