15.12.16, 22:30

Reklama online: jak sprawić, by lepiej konwertowała? [INFOGRAFIKA]

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Pierwszy baner reklamowy składał się tylko z tekstu, ale jego skuteczność była ogromna – kliknął w niego niemal co drugi internauta. Jak projektować reklamy, by generowały większą konwersję? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają trzy zasady jak skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika. [TYGODNIK MEDIALNY NR 602]

Pierwszy baner reklamowy składał się tylko z tekstu, ale jego skuteczność była ogromna – kliknął w niego niemal co drugi internauta. Jak projektować reklamy, by generowały większą konwersję? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają trzy zasady jak skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika.

Tekst, by wyróżnić Twoją ofertę

Informacja tekstowa zawarta w reklamie musi spełniać cztery kryteria: być krótka, wyjątkowa, czyli komunikować o pewnej okazji, prosta oraz limitowana w czasie. W komunikacie tekstowym nie możesz zapomnieć o obietnicy oraz wyróżnieniu się na tle konkurencji, np. specjalną zniżką lub darmową dostawą. Bodźce promocyjne z pozytywnymi emocjami spowodują, że klikalność reklamy będzie wyższa. Dlatego nie zapomnij o mocnym CTA, które będzie wyróżniało się kolorem oraz bezpośrednim i krótkim zwrotem do odbiorcy.

Design, który przyciągnie uwagę internautów

Grafika musi być przede wszystkim atrakcyjna. Aby to osiągnąć, zwróć uwagę na spójność przekazu reklamowego z szatą graficzną marki. Zdecyduj się na zastosowanie białego tła – jest bardziej naturalne oraz wygląda lepiej niż skomplikowana grafika. Reklamy z dobrze zaprojektowanym CTA, czyli widocznym, z odpowiednio dobranym kolorem oraz tekstem, mają klikalność lepszą nawet o 200 proc.  

Format, czyli dopasować się do potrzeb użytkowników

Nawet najlepiej zaprojektowana pod kątem graficznym i tekstowym reklama online nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie dopasowana do urządzenia, na którym będzie wyświetlana. 59 proc. Polaków korzysta już ze smartfona. Twoje reklamy muszą być mobilne, podobnie jak Twoi odbiorcy.

Język HTML5 oferuje marketerom coraz większe możliwości w zakresie designu, np. na tworzenie mini-formularzy lub mini-gier. Reklamy rich media mają nawet o 267 proc. wyższy CTR niż banery. Decydując się na format interaktywny należy pamiętać o regularnej ich aktualizacji oraz tym, że animacja nie powinna trwać dłużej niż pięć sekund.

Szczegół, który może zmienić wszystko

Gdy reklama jest już gotowa, przeanalizuj porę wyświetlania reklamy – czy wiesz, że w weekend CTR może być nawet o 23 proc. wyższy niż w poniedziałek? Nie zapomnij o dokładnym targetowaniu pod kątem lokalizacji i profilu odbiorcy. Zastosuj również limit wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika. 

Komentarze

Powiązane

20.02.18, 16:00
| reklama & PR » ludzie
Marta Sokołowska i Klaudia Szyszka w zespole Konkret PR
Do zespołu Agencji Konkret PR dołączyły dwie nowe osoby. Marta Sokołowska zasiliła szeregi działu Corporate, natomiast Klaudia Szyszka rozpoczęła pracę w dziale Lifestyle. Obie objęły stanowiska PR Account Executive.
20.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
MK Media dla Centrum Handlowego MAX oraz Parku Handlowego Kasztelania
Do grona klientów MK Media pr&marketing solutions dołączyły dwa obiekty – Centrum Handlowe MAX w Chrzanowie oraz inwestycja Park Handlowy Kasztelania także w Chrzanowie. 
20.02.18, 10:00
| reklama & PR » informacje
Up&More dla Humana Poland
Agencja Up&More objęła kompleksową obsługę marketingową marki Humana Poland – producenta mleka modyfikowanego, kaszek, herbatek, posiłków owocowych i warzywnych dla dzieci oraz suplementów diety dla młodych matek.
20.02.18, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kotwica wraca do logotypu marki Odra
Obecna od ponad 70 lat na polskim rynku marka Odra (Grupa Otmuchów) przeszła proces rebrandingu, który jest połączony z wprowadzeniem nowej platformy komunikacji Najlepiej Razem.
19.02.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
GLS Poland Sponsorem Generalnym Żużlowej Reprezentacji Polski
Firma kurierska GLS Poland przedłuża kontrakt i drugi sezon będzie Sponsorem Generalnym Żużlowej Reprezentacji Polski. Marka udzieli wsparcia Reprezentacji Polski przy organizacji wydarzeń, zadba także o strefę kibica.
19.02.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Grupa ZPR Media wprowadza markę InTarget
Spółka Accorp (Grupa ZPR Media) wprowadza na rynek nową markę InTarget, w ramach której oferować będzie produkty i usługi z obszaru przetwarzania i zarządzania danymi. 
19.02.18, 17:00
| reklama & PR » ludzie
Arkadiusz Barański i Piotr Pogorzelski w Walk Digital
Do Walk Digital dołączył Arkadiusz Barański jako Senior Technology Manager oraz – po roku pracy w Grey Group Poland – wrócił Piotr Pogorzelski, obejmując stanowisko Creative Technologist & UX Designer. 
19.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Geny pod kontrolą. Trwa kampania leku LOXON MAX
Wystartowała w telewizji i internecie kampania autorstwa agencji Publicis, promującą lek LOXON MAX, który od stycznia br. dostępny jest bez recepty. 
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
19.02.18, 14:00
| reklama & PR » ludzie
Mikołaj Zglenicki wraca do MediaCom
Mikołaj Zglenicki dołącza do MediaCom Warszawa, obejmując stanowisko Financial Directora oraz wchodząc do zarządu spółki. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL