15.12.16, 10:00

Aplikacje bankowe coraz popularniejsze

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Dedykowane aplikacje bankowe to coraz popularniejsze rozwiązanie zapewniające konsumentom kontakt z ich bankiem. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „M-Commerce. Kupuję mobilnie 2016“ – 3/4 konsumentów kupujących mobilnie korzysta z aplikacji bankowych, robi to też co drugi konsument kupujący wielokanałowo.

Najczęściej z bankowych aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 19 – 54 lata i mieszkańcy największych miast. Użytkownicy aplikacji bankowych wskazują średnio na cztery obszary, w jakich są pomocne i używane. Przede wszystkim dokonują za ich pomocą przelewów (52 proc.), sprawdzają stan rachunków (50 proc.), a także opłacają rachunki (47 proc.) i śledzą historię wykonanych operacji (44 proc.), ale także płacą, kontaktują się z bankiem i tworzą stałe zlecenia opłat. 21 proc. korzystających z aplikacji bankowych zarządza kontami oszczędnościowymi, 13 proc. sprawdza notowania giełdowe, a 18 proc. sprawdza kursy walut.

Z kolei konsumenci, którzy kupują mobilnie, najczęściej i najintensywniej korzystają z bankowości mobilnej, przede wszystkim dokonują przelewów (64 proc.), sprawdzają historię operacji (62 proc.), opłacają rachunki (60 proc.) i sprawdzają stan rachunku (59 proc.). Aż 42 proc. z nich płaci przy pomocy aplikacji za zakupy mobilne, a 35 proc. tworzy stałe zlecenia zapłaty.

Konsumenci kupujący wielokanałowo preferują płatności przelewem bankowym, ale w tej grupie widać wyraźnie że na drugie miejsce wysunęła się karta płatnicza, z której korzysta 41 proc. badanych. W 2015 r. konsumenci jako najchętniej wykorzystywaną metodę płatności wskazali szybkie przelewy. W tym roku jest to zależne od tego, w jaki sposób - na jakim urządzeniu lub urządzeniach - kupuje i płaci konsument. Szybkie przelewy w dalszym ciągu znajdują się na pierwszym miejscu, czyli są wskazywane jako najwygodniejsze, zarówno przez konsumentów kupujących w sieci, jak i kupujących na smartfonie i wielokanałowo. Kupujący na tablecie tym razem wskazali jako najwygodniejszą metodę kartę płatniczą. W trzech najpopularniejszych wskazaniach znajdują się natomiast niezależnie od grupy szybkie przelewy, płatności zbliżeniowe i karta płatnicza.

Komentarze

Powiązane

18.01.18, 17:00
| internet » informacje
Startuje InfoSecurity24.pl o służbach mundurowych
Grupa Defence24 postanowiła przekształcić dział „Służby mundurowe” w obszerny portal poświęcony tej tematyce. InfoSecurity24.pl oficjalnie ruszyło 17 stycznia br. Redaktorem naczelnym portalu jest Jędrzej Graf. 
18.01.18, 16:00
| internet » ludzie
Maciej Patla wraca do Grupy Onet - RAS Polska
Maciej Patla dołącza do Grupy Onet - RAS Polska jako Content Commerce Manager. Patla będzie odpowiedzialny m.in. za tworzenie i realizację strategii rozwoju content commerce w Grupie.
18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
16.01.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » artykuły
Marcin Rupiński: marki premium stawiają na Internet
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG dotyczącego dóbr luksusowych w Polsce, rynek ten stale rośnie w siłę. Szacuje się, że w 2021 r. jego wartość może osiągnąć niemal 31 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50 proc. w stosunku do 2017 r. Artykuł ekspercki Marcina Rupińskiego, CEO sieci reklamowej Royal Ad.
16.01.18, 11:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
Policja zlikwidowała piracki serwis. Straty dla nadawców wstępnie szacuje się na ok. 3,5 mln zł
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, zatrzymali trzech mężczyzn, którym przedstawiono zarzuty nielegalnego rozpowszechniania sygnału płatnych telewizji cyfrowych czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu. 
15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL