15.12.16, 22:12

Co w głowie piszczy? Akademia Kreatywnego PR (2)

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Zazwyczaj redakcyjną skrzynkę po brzegi wypełniają wszelkiej maści komunikaty prasowe. Bardzo często zamiast ciekawych tematów czy zwięzłych informacji, otrzymujemy komunikaty, które aż biją po oczach „ochami!” i „achami!”. Często informacje o wszystkim wysyłane są do wszelkich dziennikarzy. Stąd też jesteśmy na bieżąco z promocjami węgla drzewnego, czy z życiem radnych na drugim końcu Polski. Jeszcze częściej, agencje nie czytają tego, co stworzyły…. I tak oto powstał pomysł, by podzielić się tym, co do nas trafia. By trudna praca pijaru nie poszła na marne... [TYGODNIK MEDIALNY NR 602]

Dzisiaj zamiast kilku drobiazgów, zajęcia z Akademii Kreatywnego PR poświęcimy na próbę połączenia Świąt Bożego Narodzenia i promocji wódki. Nie da się? 

"Opłatek, sianko pod obrusem, barszcz z uszkami, karp, ryba po grecku, śledzie, a do ugaszenia pragnienia, kompot przygotowany z suszu. Już wkrótce wszystko to znajdzie się na naszych wigilijnych stołach. Czy w tak doborowym towarzystwie może pojawić się jeszcze butelka dobrego alkoholu? Choć Boże Narodzenie jest obchodzone w domach zarówno osób wierzących, jak i świeckich, należy pamiętać, że to przede wszystkim święto chrześcijańskie. Warto przyjrzeć się, jakie stanowisko zajmuje Kościół w kwestii spożycia alkoholu. (….)
Na kartach Biblii, wzmianki o alkoholu pojawiają się często. Pierwszym dokonanym przez Jezusa cudem wymienionym w relacji św. Jana, było przemienienie wody wino podczas wesela w Kanie Galilejskiej. W czasie Ostatniej Wieczerzy, Jezus przełamał chleb i pił wino, z kolei św. Paweł z Tarsu w liście do Tymoteusza zaleca mu spożywanie wina „ze względu na żołądek i częste słabości” (1 Tm 5,23).
Choć spożywanie alkoholu wielokrotnie pojawia się w Piśmie Świętym, Kościół nigdy do tego nie zachęcał, ale też nie traktował go jako zło.
Grzechem jest za to jego nadmierne spożywanie, czyli pijaństwo. Z alkoholizmem Kościół walczy na wielu frontach - formowane są grupy wsparcia, co roku obchodzi się też miesiąc trzeźwości, przypadający na sierpień, kiedy Kościół zachęca wiernych do całkowitej wstrzemięźliwości od wyrobów alkoholowych.
Kościół jak dotąd nie wydał zakazu spożywania alkoholu w okresie Świąt Bożego Narodzenia, chociaż można w ten sposób interpretować nałożenie na wiernych obowiązkowego postu. (...)
Zwyczajowo, po powrocie z pasterki, zmarznięci sięgamy po coś rozgrzewającego. Zazwyczaj jest to lampka wina, kieliszek wcześniej przygotowanej wódki z górnej półki lub herbata wzmocniona odrobiną alkoholu. Nie wszyscy jednak wybierają się na pasterkę, a po skończonej wigilijnej wieczerzy, w rodzinnym gronie, może pojawić się w nas chęć skosztowania czegoś mocniejszego. Czy jest to nie na miejscu?
Dobrze jest trzymać się tradycji. Jeśli od pokoleń w danym domu panuje zwyczaj, aby wznieść toast pieprzówką przygotowaną na bazie przepisu prababki, to warto jest go kultywować. Pamiętajmy tylko, aby zachować przy tym umiar” - mówi Iwonna Makowska, ekspert Gutt Vodka, Dyrektor Kreatywny Landlord 2013 sp.z o.o.
Umiar powinien zostać też zachowany w pierwszy i drugi dzień świąt. To wtedy spotykamy się z dawno niewidzianymi krewnymi, odwiedzamy przyjaciół. Częstujemy oraz jesteśmy podejmowani potrawami przygotowanymi przez nasze mamy, babcie i ciocie. A smak bożonarodzeniowej pieczeni, czy ryby w galarecie idealnie łączy się ze smakiem lepszej wódki czy wina, które nierzadko wręczane są gospodarzom przy świątecznych odwiedzinach.
Święta Bożego Narodzenia są czasem wyjątkowym, zarówno dla wierzących, jak i niewierzących. Przez kilka dni celebrujemy nie tylko biblijne wydarzenia, ale też i siebie nawzajem - w końcu to święto rodzinne. Jeśli nie chcemy przyjść do gospodarzy z pustymi rękoma, lub sami podejmujemy gości w świąteczne dni, należy zadbać o dwie rzeczy: o alkohol, jaki będziemy spożywać oraz o sposób, w jaki to uczynimy. Dobrze podana wódka stanowi ozdobę każdego przyjęcia” – mówi Iwonna Makowska.
Alkohol powinien naturalnie pochodzić z górnej półki. Przyjęło się, że butelka, jaką raczymy naszych gości lub wręczamy gospodarzom, jest odzwierciedleniem szacunku, jakim ich darzymy. Przed spożyciem, trunek powinien być dobrze schłodzony. W przypadku wódki, w dobrym tonie jest ją należycie podać. Wódki gatunkowe i smakowe nalewamy do kieliszków z nóżką; bez - wódki czyste. Pamiętajmy jednak, że najważniejszą zasadą zawsze jest umiar.” (Gutt Vodka). A jednak da się…

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 19:11
reklama & PR » ludzie
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach w Jet Line
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach dołączyły do Jet wzmacniając siły zespołu sprzedaży. Obie zajmują się sprzedażą i realizacją przede wszystkim kampanii digitalowych, realizowanych na nośnikach DOOH, zintegrowanych w platformie MyLED.
17.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Hill+Knowlton Strategies dla marki Black Red White
Na początku listopada br., do grona klientów Hill+Knowlton Strategies, dołączyła marka meblarska Black Red White.
17.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
F!RST DEAL! 2018. Trwa kampania Grecosa
Ruszyła ogólnopolska kampania telewizyjna Grecosa opracowana przez warszawską agencję kreatywną Skyboat.
17.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Beata Grzybek-Zielińska w Green Parrot
Z początkiem listopada br. do zespołu Agencji dołączyła Beata Grzybek-Zielińska. Objęła stanowisko Head of Communication. 
16.11.17, 20:11
reklama & PR » ludzie
Beata Lewandowska awansowała w ITBC Communication
Beata Lewandowska, pełniąca dotychczas funkcję Account Director działu nowych technologii objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej. Nowym Account Directorem działu IT został natomiast Bartłomiej Pasternak.
16.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Blogerzy w kampanii #IAM3 odkrywają funkcje tabletu MediaPad M3 Lite 10
W nowej kampanii #IAM3, Huawei zachęca do odkrywania świata w towarzystwie tabletu MediaPad M3 Lite 10. W działania promocyjne zaangażowani zostali autorzy dwóch blogów podróżniczych: Tasteaway oraz Szpilki w Plecaku. 
16.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Magicznych Świąt. Najmłodsi eksperci testują zabawki w Tesco
Tesco zaprezentowało świąteczną kampanię reklamową. Poza znanym z minionego sezonu motywem „Magicznych Świąt” w spotach sieci pojawią jej najmłodsi klienci, którzy samodzielnie wybierają propozycje na świąteczne prezenty.
16.11.17, 15:11
reklama & PR » ludzie
Emilia Abramowicz w Cube Group
Emilia Abramowicz dołączyła do Działu Agencyjnego Cube Group jako Senior Account Manager. Wcześniej pracowała w sieci Tradedoubler.
16.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Wielka książka na krakowskim Rynku. Trwa akcja Czytaj PL
To najprawdopodobniej największa książka, którą kiedykolwiek widziano w Polsce. Gigant waży blisko pół tony i mierzy dwa metry. Ma jednak tylko dwanaście stron. Na każdej z nich umieszczono kod QR do ściągnięcia darmowych e-booków. To kolejna odsłona akcji czytelniczej Czytaj PL., 
16.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Synergic zrealizuje kampanie reklamowe z wykorzystaniem transportu miejskiego w stolicy
W listopadzie i grudniu br. Synergic realizuje kilka rozbudowanych kampanii reklamowych z użyciem transportu miejskiego w Warszawie. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 20 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL