15.12.16, 22:56

Co w głowie piszczy? Akademia Kreatywnego PR (2)

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Zazwyczaj redakcyjną skrzynkę po brzegi wypełniają wszelkiej maści komunikaty prasowe. Bardzo często zamiast ciekawych tematów czy zwięzłych informacji, otrzymujemy komunikaty, które aż biją po oczach „ochami!” i „achami!”. Często informacje o wszystkim wysyłane są do wszelkich dziennikarzy. Stąd też jesteśmy na bieżąco z promocjami węgla drzewnego, czy z życiem radnych na drugim końcu Polski. Jeszcze częściej, agencje nie czytają tego, co stworzyły…. I tak oto powstał pomysł, by podzielić się tym, co do nas trafia. By trudna praca pijaru nie poszła na marne... [TYGODNIK MEDIALNY NR 602]

Dzisiaj zamiast kilku drobiazgów, zajęcia z Akademii Kreatywnego PR poświęcimy na próbę połączenia Świąt Bożego Narodzenia i promocji wódki. Nie da się? 

"Opłatek, sianko pod obrusem, barszcz z uszkami, karp, ryba po grecku, śledzie, a do ugaszenia pragnienia, kompot przygotowany z suszu. Już wkrótce wszystko to znajdzie się na naszych wigilijnych stołach. Czy w tak doborowym towarzystwie może pojawić się jeszcze butelka dobrego alkoholu? Choć Boże Narodzenie jest obchodzone w domach zarówno osób wierzących, jak i świeckich, należy pamiętać, że to przede wszystkim święto chrześcijańskie. Warto przyjrzeć się, jakie stanowisko zajmuje Kościół w kwestii spożycia alkoholu. (….)
Na kartach Biblii, wzmianki o alkoholu pojawiają się często. Pierwszym dokonanym przez Jezusa cudem wymienionym w relacji św. Jana, było przemienienie wody wino podczas wesela w Kanie Galilejskiej. W czasie Ostatniej Wieczerzy, Jezus przełamał chleb i pił wino, z kolei św. Paweł z Tarsu w liście do Tymoteusza zaleca mu spożywanie wina „ze względu na żołądek i częste słabości” (1 Tm 5,23).
Choć spożywanie alkoholu wielokrotnie pojawia się w Piśmie Świętym, Kościół nigdy do tego nie zachęcał, ale też nie traktował go jako zło.
Grzechem jest za to jego nadmierne spożywanie, czyli pijaństwo. Z alkoholizmem Kościół walczy na wielu frontach - formowane są grupy wsparcia, co roku obchodzi się też miesiąc trzeźwości, przypadający na sierpień, kiedy Kościół zachęca wiernych do całkowitej wstrzemięźliwości od wyrobów alkoholowych.
Kościół jak dotąd nie wydał zakazu spożywania alkoholu w okresie Świąt Bożego Narodzenia, chociaż można w ten sposób interpretować nałożenie na wiernych obowiązkowego postu. (...)
Zwyczajowo, po powrocie z pasterki, zmarznięci sięgamy po coś rozgrzewającego. Zazwyczaj jest to lampka wina, kieliszek wcześniej przygotowanej wódki z górnej półki lub herbata wzmocniona odrobiną alkoholu. Nie wszyscy jednak wybierają się na pasterkę, a po skończonej wigilijnej wieczerzy, w rodzinnym gronie, może pojawić się w nas chęć skosztowania czegoś mocniejszego. Czy jest to nie na miejscu?
Dobrze jest trzymać się tradycji. Jeśli od pokoleń w danym domu panuje zwyczaj, aby wznieść toast pieprzówką przygotowaną na bazie przepisu prababki, to warto jest go kultywować. Pamiętajmy tylko, aby zachować przy tym umiar” - mówi Iwonna Makowska, ekspert Gutt Vodka, Dyrektor Kreatywny Landlord 2013 sp.z o.o.
Umiar powinien zostać też zachowany w pierwszy i drugi dzień świąt. To wtedy spotykamy się z dawno niewidzianymi krewnymi, odwiedzamy przyjaciół. Częstujemy oraz jesteśmy podejmowani potrawami przygotowanymi przez nasze mamy, babcie i ciocie. A smak bożonarodzeniowej pieczeni, czy ryby w galarecie idealnie łączy się ze smakiem lepszej wódki czy wina, które nierzadko wręczane są gospodarzom przy świątecznych odwiedzinach.
Święta Bożego Narodzenia są czasem wyjątkowym, zarówno dla wierzących, jak i niewierzących. Przez kilka dni celebrujemy nie tylko biblijne wydarzenia, ale też i siebie nawzajem - w końcu to święto rodzinne. Jeśli nie chcemy przyjść do gospodarzy z pustymi rękoma, lub sami podejmujemy gości w świąteczne dni, należy zadbać o dwie rzeczy: o alkohol, jaki będziemy spożywać oraz o sposób, w jaki to uczynimy. Dobrze podana wódka stanowi ozdobę każdego przyjęcia” – mówi Iwonna Makowska.
Alkohol powinien naturalnie pochodzić z górnej półki. Przyjęło się, że butelka, jaką raczymy naszych gości lub wręczamy gospodarzom, jest odzwierciedleniem szacunku, jakim ich darzymy. Przed spożyciem, trunek powinien być dobrze schłodzony. W przypadku wódki, w dobrym tonie jest ją należycie podać. Wódki gatunkowe i smakowe nalewamy do kieliszków z nóżką; bez - wódki czyste. Pamiętajmy jednak, że najważniejszą zasadą zawsze jest umiar.” (Gutt Vodka). A jednak da się…

Komentarze

Powiązane

19.01.18, 23:00
| reklama & PR » informacje
Mateusz Jasiński ambasadorem Respro
Mateusz Jasiński, trener biegania i jeden z najpopularniejszych w Polsce blogerów influencerów piszących o aktywnym trybie życia, został ambasadorem Respro, producenta brytyjskich masek antysmogowych.
19.01.18, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Tomasz Dębowski dyrektorem marketingu McDonald’s Polska
Do zespołu McDonald’s Polska dołączył Tomasz Dębowski, obejmując stanowisko Dyrektora Marketingu. 
19.01.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Funduszu Alfabeat klientem agencji Profeina
Profeina od stycznia br. opowiada za obsługę komunikacyjną i relacje z mediami funduszu Alfabeat. 
19.01.18, 12:00
| reklama & PR » informacje
I dzień smakuje lepiej. Herbapol promuje herbaty owocowe Herbaciany Ogród
Marka Herbapol wystartowała z kampanią wizerunkową herbatek owocowych z linii Herbaciany Ogród, podkreślającą ich mocno owocowy i przyjemnościowy charakter.
19.01.18, 11:00
| reklama & PR » informacje
TBM przedłuża współpracę z Schulz brand friendly czwarty rok razem
Firma TBM (właściciel takich marek jak: Tygryski, Non Stopy, Łapsy i Crunlighty), podjęła decyzję o przedłużeniu współpracy z Schulz brand friendly. Agencja obsługuje wymienione marki w zakresie strategiczno-kreatywnym. 
18.01.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Deloitte Digital realizuje projekt dla marki Lay’s
Polski oddział Deloitte Digital wygrał przetarg na obsługę projektu dla marki Lay’s. Agencja pracowała nad przygotowaniem materiałów do kampanii digital, bazujących na stworzonym wcześniej, regionalnym koncepcie kreatywnym „Which Lay’s Is Yours?”
18.01.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Audi klientem Isobar Poland Group
Agencja Isobar Polska wygrała przetarg na kompleksową obsługę komunikacji marki Audi.
18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
18.01.18, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Michał Rozpendowski odpowiada za działania wizerunkowe firmy Corsair
Firma Corsair działająca na rynku komponentów i podzespołów PC, produkująca wysokiej jakości peryferia komputerowe, utworzyła w Polsce nowy dział public relations i marketingu, na którego czele stanął Michał Rozpendowski.
18.01.18, 09:00
| reklama & PR » artykuły
Robert Sosnowski (Biuro Podróży Reklamy): 2017 rok można z powodzeniem nazwać rokiem „fejków”
Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy podsumowuje rok 2017 w branży i firmie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL