30.12.16, 11:12

TOP3 branże w wideo online. Spoty reklamowe najczęściej w serwisach Facebook i YouTube

Fot.: Gemius

W listopadzie br. spoty reklamowe najczęściej były emitowane w serwisach Facebook i YouTube, a największy zasięg odnotowały kreacje dotyczące filmów, żywności oraz promujące sklepy – klasyczne i internetowe. Analiza firmy Gemius.

Największą skutecznością w docieraniu do użytkowników sieci za pomocą filmów reklamowych wykazała się branża oferująca filmy, multimedia, książki i płyty. Spoty o tej tematyce dotarły do niemal 16,2 mln realnych użytkowników, co oznacza 59,7 proc. wszystkich internautów (źródło: gemiusAdReal). Ponad połowa z nich natrafiła na spoty wideo Netflixa ─ z wynikiem 53,2 proc. uplasował się on na wyraźnym prowadzeniu przed innym dystrybutorem filmów, United International Pictures (30,1 proc.). Pomiędzy kolejnymi reklamodawcami różnice w udziale pod względem emisji nie były już tak duże: Warner Bros. Entertainment ─ 26,8 proc., TVN – 23,5 proc., a Player.pl – 21,8 proc. Wydawcą, który najczęściej emitował reklamy wideo dla tego sektora, był Facebook ─ w tym serwisie oglądało je 54,9 proc. z 16,2 mln realnych użytkowników, do których dotarły spoty z branży związanej z filmami, multimediami, książkami i płytami.

Kategoria produktów związanych z mediami, książkami, CD i DVD pierwszą pozycję zawdzięcza przede wszystkim wielkiej ofensywie Netfliksa, który od kilku miesięcy prowadzi bardzo intensywne działania online” ─ tłumaczy Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie. „Kampania Netfliksa, którą obserwujemy nie tylko na polskim rynku, to dopiero początek wielkiej bitwy w branży SVOD ─ wideo na żądanie w modelu subskrypcji. Dla dystrybutorów filmowych listopad to również czas premier – w ostatnim miesiącu mieliśmy okazję obserwować spoty promujące takie produkcje jak „Sprzymierzeni” czy „Nowy początek”. Wybór wideo online jako idealnej formy dotarcia do internautów nie powinien nikogo dziwić w przypadku tej grupy reklamodawców” ─ dodaje Sułkiewicz.

Reklamodawcy spotów promujących jedzenie wybierali serwis YouTube – za jego pośrednictwem dotarli do 42,8 proc. realnych użytkowników spośród 15,6 mln tych, którzy zobaczyli kreacje promujące żywność. Facebook znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 39 proc. Na kolejnych miejscach w rankingu serwisów wyświetlających te reklamy znalazły się portale Grupy Wirtualna Polska i Onetu z wynikami po mniej więcej 24 proc. oraz grupy TVN z rezultatem 15,6 proc. Najczęściej emitowane były kreacje firmy Łowicz, które odtworzyło niemal 31 proc. internautów oglądających reklamy spożywcze. Na drugim miejscu uplasowały się przysmaki dla zwierząt. Spoty Puriny dotarły do 29,1 proc. osób oglądających w sieci kampanie reklamujące jedzenie.

Drugie miejsce branży związanej z żywnością wynika nie tyle z sezonowości, ile raczej ze zbiegu okoliczności. Kilku producentów w tym miesiącu wprowadziło na rynek swoje linie produktów, na przykład Łowicz – dżemy wspomagające odporność. Trzeba jednak przyznać, że sezon na czekoladowe mikołaje i kalendarzyki adwentowe miał wiele do powiedzenia” ─ tłumaczy ekspertka Gemiusa.

Reklamodawcom z branży handlowej udało się dotrzeć do 14,7 mln realnych użytkowników, którzy stanowią 54,1 proc. wszystkich internautów. Najwięcej z nich natrafiło na kreacje reklamowe na Facebooku (41,5 proc.) i w serwisie YouTube (37,5 proc.). Polskim internautom najczęściej wyświetlano spoty firmy Zalando – odtworzyło je 46,8 proc. użytkowników sieci, którzy oglądali reklamy o tematyce handlowej. Drugim wśród najbardziej aktywnych reklamodawców wideo okazał się serwis Motomi.pl (37,2 proc.). Postała trójka firm handlowych promujących się przez kreacje online odnotowała zbliżone wyniki: od niecałych 22 proc. (Lidl) przez 20 proc. (Ikea) do 19,3 proc. (Allegro.pl).

Na liście najbardziej aktywnych w wideo online reklamodawców z branży handlowej czołowe miejsca zajmują te marki, które reprezentują handel elektroniczny. Co ciekawe, do tej pory spoty wideo były domeną głównie sklepów tradycyjnych, a internetowe skupiały się przede wszystkim na performance’owym displayu. Od jakiegoś czasu obserwujemy inwestycje e-sklepów w wizerunkowe kampanie wideo online – Zalando po raz kolejny pojawia się w telewizji i wideo online przed świętami, podczas gdy Motomi.pl próbuje wejść w masową świadomość, żeby stać się realną konkurencją dla OTOMOTO” ─ dodaje Sułkiewicz.

Eksperta Gemiusa podkreśla również, że wszystkie trzy branże ─ związana z mediami, żywnością i handlem – są bardzo aktywne w wideo online przez cały rok. Reklamodawcy z branży spożywczej i handlowej do budowania zasięgu najczęściej wykorzystują telewizję, a wideo online używają do dobudowywania zasięgu, podczas gdy dystrybutorzy filmów koncentrują się ostatnio bardziej na internecie.

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 13:11
internet » artykuły
Pozycjonowanie strony www. Klucz do sukcesu?
Internet jest aktualnie najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez różne branże gospodarki. Jego chwilowy brak może spowodować spore opóźnienia w płatnościach bankowych, a także sparaliżować funkcjonowanie firm spedycyjnych. Jak jednak wyróżnić się spośród tysięcy stron www konkurencji?
17.11.17, 11:11
internet » informacje
Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe fotostory
W serwisach tematycznych grupy Gazeta.pl wprowadzony został nowy sposób wyświetlania fotostory - krótkich artykułów z dużą liczbą zdjęć, dotychczas publikowanych w formie tzw. slajdów. 
17.11.17, 10:11
internet » informacje
Interia z nowym serwisem Esporter.pl
Interia uruchomiła nowy serwis Esporter.pl, funkcjonujący w ramach sektora Gry portalu.
15.11.17, 18:11
internet » informacje
Dwa serwisy dołączyły do sieci Royal Ad
Witryny businesstraveller.pl oraz strefainwestorow.pl dołączyły do portfolio Royal Ad – sieci reklamowej dla segmentu premium. 
13.11.17, 15:11
internet » informacje
Eurosport z Interią tworzą nowy serwis sportowy
Eurosport (Discovery Communications) oraz Grupa Interia zawarły porozumienie, na mocy którego od 13 listopada działanie rozpoczyna serwis eurosport.interia.pl. Strona będzie osadzona na domenie interia.pl i ma stać się jednym z największych portali o tematyce sportowej w Polsce. 
13.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Iperfumy.pl by Notino z pierwszym stacjonarnym salonem sprzedaży. Na początek Poznań
Iperfumy.pl by Notino – perfumeria internetowa otwiera pierwszy w Polsce stacjonarny salon sprzedaży. To kolejny etap ekspansji marki i rozwoju sieci ekskluzywnych perfumerii. Sklep zostanie otwarty 16 listopada br. w Galerii Posnania.
11.11.17, 08:11
internet » informacje
Fratria rusza z projektem 2018.pl
Portal 2018.pl to nowy internetowy projekt Fratrii gromadzący w jednym miejscu liczne informacje na temat uroczystości związanych ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości. 
10.11.17, 18:11
internet » e-commerce
Na początku Warszawa i Mazowsze. Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. U
06.11.17, 19:11
internet » ludzie
Małgorzata Ohme redaktor naczelną serwisu kobieta.onet.pl
Z początkiem listopada br. do Grupy Onet-RAS Polska dołączyła Małgorzata Ohme, która objęła stanowisko redaktor naczelnej serwisu kobieta.onet.pl. B
06.11.17, 11:11
internet » informacje
Lekko Nie Będzie. Wspólny projekt IPLI i Tomasza Działowego
Tomasz „Gimper” Działowy, youtuber posiadający 1,2 mln subskrybentów na swoim kanale, wspólnie z IPLĄ wystartował z nowym formatem inspirowanym popularnymi telewizyjnymi programami typu talk show. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 23 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL