27.01.17, 11:00

Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem

Małgorzata Wolanin
Fot.: archiwum rozmówcy

O świadomości kulinarnej Polaków, selekcji wybieranych przepisów oraz o współpracy z reklamodawcami. Rozmowa z Małgorzatą Wolanin, twórczynią bloga kulinarnego karmelowy.pl.

Kuba Wajdzik: Skąd zabrał się pomysł na prowadzenie bloga?
Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem. Gdy poznałam mojego obecnego narzecznego, okazało się, że ze względów zdrowotnych nie może on jeść produktów przetworzonych. Kupiłam więc pierwszą książkę kucharską i zaczęłam gotować. Tak mi się to bardzo spodobało, że zaczęłam kupować coraz więcej książek kucharskich i przekopywać wtedy istniejące blogi kulinarne, wyszukując coraz to nowsze przepisy. Pewnego pięknego dnia, mój ukochany, który jest programistą, stwierdził, że sama powinnam założyć bloga, bo i tak codziennie gotuję coraz to wymyślniejsze i smaczne potrawy. I wtedy mój narzeczony sam założył mi bloga.

KW: Czym Pani blog różni się od innych dostępnych w sieci?
MW: Staram się na moim blogu prezentować potrawy trochę inne niż tradycyjne. Sama bardzo lubię eksperymentować i chciałabym zachęcić czytelników do poznawania smaków z całego świata.

KW: Śledzi Pani inne blogi i media kulinarne?
MW: Śledzę bardzo wiele blogów polskich i zagranicznych, cały czas szukając inspiracji i podziwiając piękne zdjęcia. Z polskich blogów na jaki po raz pierwszy trafiłam kiedyś w sieci i regularnie do niego wracam, to Kwestia Smaku. Z zagranicznych, często wracam na Half Baked Harvest. Moim zdaniem media kulinarne są na dobrym poziomie i z roku na rok sytuacja się poprawia. Szkoda tylko, że niektóre piękne blogi są porzucane, a wielu bolerom brakuje wytrwałości, bo blog kulinarny to jednak bardzo absorbujące hobby.

KW: Polacy mają coraz większą świadomość kulinarną. To pomaga czy raczej przeszkadza w prowadzeniu bloga?
MW: Na swoim blogu używam prawie tylko i wyłącznie produktów nieprzetworzonych z wiadomych względów, więc to, że wzrasta świadomość kulinarna bardzo mnie cieszy i nie mam u siebie nic do ukrycia

KW: Dobry blog wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Jak to jest w Pani przypadku?
MW: Staram się publikować wpisy przynajmniej trzy razy w tygodniu i jak na razie mi się to udaje. Sama zajmuję się prowadzeniem mojego bloga, od przygotowania przepisu, przez zrobienie zdjęć i przygotowanie samego wpisu na blogu. Przyznam, że czasami brakuje mi czasu, gdyż pracuję na pełny etat, jednak jak na razie nie zabrakło mi wytrwałości.

KW: Co sprawia największą trudność w prowadzeniu bloga?
MW: Czas. A raczej jego brak. Mam bardzo dużo pomysłów na mojego bloga, jednak permanentnie brakuje mi czasu na ich realizację. Prędzej czy później na pewno mi się to uda.

KW: Jak wygląda komunikacja z internautami?
MW: Komunikacja z czytelnikami odbywa się poprzez komentarze na blogu, wiadomości i komentarze na Facebooku i poprzez maile. Często dostaję prośby o przygotowanie przepisu na różne potrawy i staram się sprostać tym wymaganiom.

KW: W jaki sposób wygląda selekcja wybieranych przepisów?
MW: Staram się gotować sezonowo i chyba dobrze mi to idzie. Wiadomo, że sezonowe produkty są najtańsze i najsmaczniejsze. Czerpię inspirację także z innych blogów i książek kucharskich, często modyfikując przepisy pod własne kubki smakowe.

KW: Czy spotkała się Pani z kradzieżą Pani przepisów i materiałów?
MW: Niestety, już się z tym spotkałam. Jednak jak mówi mój ukochany, to że ktoś kradnie moje zdjęcia i przepisy oznacza, że odniosłam sukces. Tak się pocieszam. Zdarza się to na szczęście rzadko, jednak jest to strasznie irytujące. Jeśli ktoś potrzebuje zdjęcie z mojego bloga, przecież wystarczy zapytać, a jak widzę potencjał osoby czy serwisu, która o to prosi, to zazwyczaj się zgadzam.

KW: Prowadzenie blogu w dzisiejszych czasach to nie rzadko tylko hobby i pasja. Jak wygląda współpraca z reklamodawcami?
MW: Mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie ten cudowny dzień i będę mogła utrzymać siebie i moją rodzinę z prowadzenia bloga. Jak na razie pozostaje to tylko w sferze marzeń, gdyż blogi kulinarne w Polsce są - mam wrażenie - uważane przez reklamodawców za gorszej kategorii, a są bardzo pracochłonne… Może kiedyś to się zmieni. Jednak zauważyłam, że im bardziej pracuję nad jakością zdjęć i przepisów, to reklamodawców przybywa.

KW: Jakie są Pani plany dotyczące działalności bloga na najbliższe miesiące?
MW: Chciałabym rozwinąć go o nowe działy typowo lifestylowe. Mam nadzieję, że wystarczy mi na to wszystko czasu i energii:)

KW: Dziękuję za rozmowę.

Małgorzata Wolanin
Pochodząca z Lubelszczyzny, od ośmiu lat mieszkająca w Warszawie. Miłośniczka zdrowego i smacznego jedzenia, lubiąca poznawanie nowych potraw i eksperymenty w kuchni. Zawodowo bankowiec, a z zamiłowania blogerka kulinarna, publikująca przepisy na blogu „karmelowy.pl”.

Komentarze

Powiązane

18.01.18, 17:00
| internet » informacje
Startuje InfoSecurity24.pl o służbach mundurowych
Grupa Defence24 postanowiła przekształcić dział „Służby mundurowe” w obszerny portal poświęcony tej tematyce. InfoSecurity24.pl oficjalnie ruszyło 17 stycznia br. Redaktorem naczelnym portalu jest Jędrzej Graf. 
18.01.18, 16:00
| internet » ludzie
Maciej Patla wraca do Grupy Onet - RAS Polska
Maciej Patla dołącza do Grupy Onet - RAS Polska jako Content Commerce Manager. Patla będzie odpowiedzialny m.in. za tworzenie i realizację strategii rozwoju content commerce w Grupie.
18.01.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Ströer Digital Media wprowadza do oferty reklamy z gwarancją viewability
Ströer Digital Media wprowadza do oferty kampanie reklamowe z gwarancją viewability. To jeden z pierwszych produktów na polskim rynku, który gwarantuje klientom określony poziom widoczności reklamy. Za pomiar odpowiada firma Meetrics GmbH. 
16.01.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » artykuły
Marcin Rupiński: marki premium stawiają na Internet
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG dotyczącego dóbr luksusowych w Polsce, rynek ten stale rośnie w siłę. Szacuje się, że w 2021 r. jego wartość może osiągnąć niemal 31 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50 proc. w stosunku do 2017 r. Artykuł ekspercki Marcina Rupińskiego, CEO sieci reklamowej Royal Ad.
16.01.18, 11:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
Policja zlikwidowała piracki serwis. Straty dla nadawców wstępnie szacuje się na ok. 3,5 mln zł
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, zatrzymali trzech mężczyzn, którym przedstawiono zarzuty nielegalnego rozpowszechniania sygnału płatnych telewizji cyfrowych czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu. 
15.01.18, 10:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
IAB Polska/PwC AdEx: 2,69 mld zł wydatków na reklamę online od stycznia do września 2017 r. (infografika)
Po trzech kwartałach 2017 r., wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, czyli o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6 proc. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.
11.01.18, 17:00
| internet » informacje
Babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl
Od stycznia br. serwis babyonline.pl zmienił się w mamotoja.pl. „Mamo, To Ja” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mediowych dla młodych rodziców.
11.01.18, 13:25
| internet » ludzie
Marcin Watemborski redaktorem prowadzącym WP Fotoblogia
Marcin Watemborski pokieruje WP Fotoblogia – największym serwisem fotograficznym w Polsce. Przez dwa lata pracował jako dziennikarz, a teraz awansował na stanowisko redaktora prowadzącego. Jest fotografem portretowym.
10.01.18, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Gazeta.pl wprowadza trzy nowe formaty reklamowe
Biuro reklamy Gazeta.pl przygotowało nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe. Nowe rozwiązania reklamowe zostały stworzone zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads i Google.
10.01.18, 14:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska zlikwiduje platformę Bloog.pl
Wirtualna Polska wyłączy serwis do blogowania Bloog.pl. Na przeniesienie swoich danych użytkownicy mają czas tylko do końca marca br. Decyzję podjęto z powodu spadającej popularności usługi i zmian na rynku mediów.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL