30.01.17, 17:00

Warszawa najbardziej medialnym miastem w Polsce. Kraków i Poznań w czołówce

Warszawa po raz kolejny została najbardziej medialnym miastem w Polsce. Tylko w IV kwartale 2016 r. zyskała promocję wartą 3 mld zł. Stolicę goni Kraków i Poznań – wynika z cyklicznego badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Ostatnie trzy miesiące minionego roku przyniosły stolicom województw łącznie blisko 1,9 mln publikacji, co oznacza, że każdego dnia na ich temat pojawiało się ponad 20 tys. materiałów.

Aż 25 proc. medialnego tortu zagarnęła Warszawa (466,2 tys.). O ponad połowę mniejszy wynik zanotował Kraków (202,2 tys.), a trzecie miejsce zajął Poznań osiągając 175,7 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wrocław, Gdańsk, Łódź, Katowice i Szczecin. W TOP 10 znalazły się także Lublin i Białystok.

Największy udział w doniesieniach na temat stolicy miały źródła internetowe – 80 proc. przekazu. Najwięcej materiałów ukazało się na portalach Stooq.com, Kulturadostepna.pl oraz Bankier.pl. Drugim najpopularniejszym medium, informującym o mieście, była prasa – 10 proc. Tematykę związaną z Warszawą poruszali przede wszystkim dziennikarze reprezentujący tytuły „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Wyborcza – Warszawa”. 6 proc. stanowiły materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w stacjach: Polskie Radio 24, Polskie Radio Program 1 i Radio TOK FM. Zaledwie 4 proc. wzmianek pochodziło z telewizji. Najaktywniejsze kanały to: Polsat News, TVP Info oraz TVN24.

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” obliczyli także wartość ekwiwalentu reklamowego, czyli ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję przekazu dla danego miasta. AVE materiałów na temat stolicy województwa mazowieckiego wyniosła 3 mld złotych! Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Kraków, który zajął drugie miejsce pod względem liczby publikacji, osiągnął AVE o wartości 1,3 mld zł. Natomiast Poznań 0,8 mld zł.

Stolica została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych odbiorców z informacjami o Warszawie oszacowano na poziomie 202 mld kontaktów. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (72 mld), a kolejne Wrocław (53 mld). Poznań uplasował się tuż za podium (50 mld).

Ciekawie prezentuje się zestawienie, prezentujące miasta dominujące w tytułach newsów prasowych i internetowych. Dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź, która pojawiła się w tytułach aż 1164 razy. Natomiast stolica znalazła się dopiero na trzecim miejscu, za Krakowem. Warszawa została przywołana w 861 tytułach.

O badaniu
Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Zakres czasowy: 1.10-31.12.2016 r.
Metoda: ilościowa analiza danych.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 22:00
| prasa » informacje
Pomocnik Historyczny tym razem o Rewolcie 1968
28 lutego br. ukaże się nowy „Pomocnik Historyczny POLITYKI Rewolta 1968” opowiadający o pokoleniowym buncie, kontrkulturze i rewolucji obyczajowej.
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 13:00
| prasa » informacje
Małgorzata Domagalik nową autorką L’OFFICIEL POLSKA
Małgorzata Domagalik od najbliższych numerów będzie publikować w "L’OFFICIEL POLSKA" oraz nowym "L’OFFICIEL HOMMES POLSKA" (Kustra Group) rozmowy z przedstawicielami świata kultury.
21.02.18, 11:00
| prasa » informacje
70 lat magazynu Przyjaciółka. Trzy okładki do wyboru i patronat Małżonki Prezydenta PR
22 lutego br. do kiosków trafi jubileuszowe wydanie „Przyjaciółki”. Czytelnicy będą mieli do wyboru trzy różne okładki z Katarzyną Dowbor, Ewą Wachowicz i Barbarą Kurdej-Szatan. 
16.02.18, 15:00
| prasa » dodatki do gazet
Atlas chmur i pogody z Gazetą Wyborczą
We wtorek i w środę, 20 i 21 lutego br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić dwie części „Atlasu chmur i pogody” - ilustrowanego przewodnika po zjawiskach atmosferycznych.
16.02.18, 12:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Magazyn VOGUE ma wyróżniać się w sieci formą
14 lutego br., jednocześnie z pierwszym drukowanym numerem magazynu „VOGUE”, ruszył serwis Vogue.pl. 
16.02.18, 08:00
| prasa » informacje
Vogue promował debiut w 15 lokalizacjach w Polsce
Na polskim rynku zadebiutował magazyn „Vogue Polska”. Z tej okazji 14 lutego br. na ulicach największych miast w Polsce można było spotkać mobilne kawiarenki Vogue Cafe, które częstowały przechodniów gorącą czekoladą i promowały magazyn.
15.02.18, 21:01
| prasa » informacje
Murator z dodatkiem o smogu mocno promowany w TV
Marcowy numer „Muratora” (od 15 lutego br. na rynku) ukazał się ze specjalnym dodatkiem „Ogrzewanie bez smogu”. To poradnik skierowany do osób, którym zależy na poprawie jakości powietrza w Polsce, i które chcą ogrzewać swoje domy w sposób ekologiczny.
13.02.18, 16:00
| prasa » dodatki do gazet
Numizmat z wizerunkiem Ignacego Jana Paderewskiego z Gazetą Wyborczą
14 lutego br. razem z „Gazetą Wyborczą” (Agora) będzie można kupić numizmat z podobizną wybitnego męża stanu Ignacego Jana Paderewskiego. 
13.02.18, 12:00
| prasa » informacje
Vogue Polska debiutuje. 364 stron objętości pierwszego numeru
14 lutego br. to data wejścia na rynek „Vogue Polska”. Pierwszy numer magazynu zbudowany jest wokół projektu artystycznego Juergena Tellera. 
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL