14.02.17, 09:00

Marek Molicki o YouTube: YouTube rynek wideo w sieci zdefiniował i wyznaczył trendy

Logo serwisu
Fot.: materiały prasowe

O pokoleniu YouTube’a, zmianach na rynku wideo w sieci dla portalmedialny.pl pisze Marek Molicki, ekspert Gemiusa.

Czy istnieje już coś takiego jak pokolenie "YouTube'a"? 
Nawet nie prowadząc szczegółowych badań, można odpowiedzieć, że jak najbardziej tak. Ale jak zwykle w takich przypadkach pojawia się chęć usystematyzowania pojęć i zjawisk. I tak oto pojawiło się Pokolenie C. Swoją drogą C to creation, curation, connection, community, niektórzy wspominają też o connected. Według badań opublikowanych przez Google, osoby należące do Pokolenia C stanowią główną grupę użytkowników YouTube. Dwukrotnie częściej korzystają z tego serwisu niż wynosi średnia, ale zdecydowanie rzadziej oglądają tradycyjną telewizję. To osoby niemal non-stop podłączone do internetu. Według tych samych badań 91 proc. przedstawicieli Generacji C śpi ze smartfonem leżącym obok łóżka. I to właśnie na tym urządzeniu najchętniej oglądają filmy umieszczone na YouTube. Tylko w USA wydatki osób z Pokolenia C szacuje się na 500 mld dolarów rocznie. Przy czym decyzje zakupowe podejmowane są bardziej grupowo niż indywidualnie – tu duży wpływ mają opinie znajomych i przyjaciół.

Jak YouTube zmienił rynek wideo w sieci?
Kiedy Jawed Karim publikował pierwszy, trwający zaledwie 19 sekund film „Ja w zoo”, w którym uzasadniał, dlaczego słonie są fajnymi zwierzętami, prawdopodobnie nie przewidywał, że będzie to początek rewolucji. YouTube przez 12 lat zmienił nie tylko rynek wideo w sieci ─ tak naprawdę to YouTube ten rynek zdefiniował i wyznaczył trendy ─ ale i rynek mediów. To jednak zasługa nie tylko YouTube, ale i technologii, która sprawiła, że nagrywanie i edycja wideo stały się tanie i powszechne, a łącza na tyle wydajne, by bez problemu odtwarzać wideo w sieci, co jeszcze kilkanaście lat temu wcale takie łatwe i tanie nie było. Z jednej strony każdy może sam zdecydować co, gdzie i kiedy chce oglądać i nie jest skazany na tradycyjną telewizję. Z drugiej strony, każdy może być dziś twórcą, wystarczy smartfon i pomysł lub szczęście, by znaleźć się w odpowiednim miejscu i w odpowiedniej chwili. W końcu z ogromnej popularności serwisu zdały sobie sprawę tradycyjne telewizje i również wkroczyły z mniejszym lub większym sukcesem do wirtualnego świata. Dziś jednak wideo to już nie tylko YouTube. Nagrywanie i publikowanie filmów także na żywo umożliwia też Facebook, Instagram czy niezwykle popularny wśród młodych użytkowników Snapchat oraz całe mnóstwo innych serwisów.

Czy w profilu odbiorców serwisu występuje jakaś nietypowa nadreprezentacja?
Dwie najpopularniejsze grupy użytkowników YouTube według badania Gemius/PBI to osoby w wieku 15-24 i 25-34 lat. Trudno więc mówić tu o nietypowej nadreprezentacji. Jednak YouTube odwiedzają też przedstawiciele innych grup wiekowych – od najmłodszej do najstarszej. I to również nie powinno nikogo dziwić, ponieważ w serwisie należącym do Google można znaleźć treści interesujące dla każdej grupy.

PRZECZYTAJ TEŻ: YouTube w liczbach

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 18:00
| radio » informacje | internet » informacje
Polskie Radio ze specjalnym serwisem w 40. rocznicę powstania Wolnych Związków Zawodowych
Z okazji 40. rocznicy powstania pierwszych Wolnych Związków Zawodowych, Portal Polskiego Radia przygotował specjalny serwis, w którym znalazły się materiały dźwiękowe i wideo, opinie historyków oraz nagrania i relacje osób, które współtworzyły organizację.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL