14.02.17, 09:02

Marek Molicki o YouTube: YouTube rynek wideo w sieci zdefiniował i wyznaczył trendy

Logo serwisu
Fot.: materiały prasowe

O pokoleniu YouTube’a, zmianach na rynku wideo w sieci dla portalmedialny.pl pisze Marek Molicki, ekspert Gemiusa.

Czy istnieje już coś takiego jak pokolenie "YouTube'a"? 
Nawet nie prowadząc szczegółowych badań, można odpowiedzieć, że jak najbardziej tak. Ale jak zwykle w takich przypadkach pojawia się chęć usystematyzowania pojęć i zjawisk. I tak oto pojawiło się Pokolenie C. Swoją drogą C to creation, curation, connection, community, niektórzy wspominają też o connected. Według badań opublikowanych przez Google, osoby należące do Pokolenia C stanowią główną grupę użytkowników YouTube. Dwukrotnie częściej korzystają z tego serwisu niż wynosi średnia, ale zdecydowanie rzadziej oglądają tradycyjną telewizję. To osoby niemal non-stop podłączone do internetu. Według tych samych badań 91 proc. przedstawicieli Generacji C śpi ze smartfonem leżącym obok łóżka. I to właśnie na tym urządzeniu najchętniej oglądają filmy umieszczone na YouTube. Tylko w USA wydatki osób z Pokolenia C szacuje się na 500 mld dolarów rocznie. Przy czym decyzje zakupowe podejmowane są bardziej grupowo niż indywidualnie – tu duży wpływ mają opinie znajomych i przyjaciół.

Jak YouTube zmienił rynek wideo w sieci?
Kiedy Jawed Karim publikował pierwszy, trwający zaledwie 19 sekund film „Ja w zoo”, w którym uzasadniał, dlaczego słonie są fajnymi zwierzętami, prawdopodobnie nie przewidywał, że będzie to początek rewolucji. YouTube przez 12 lat zmienił nie tylko rynek wideo w sieci ─ tak naprawdę to YouTube ten rynek zdefiniował i wyznaczył trendy ─ ale i rynek mediów. To jednak zasługa nie tylko YouTube, ale i technologii, która sprawiła, że nagrywanie i edycja wideo stały się tanie i powszechne, a łącza na tyle wydajne, by bez problemu odtwarzać wideo w sieci, co jeszcze kilkanaście lat temu wcale takie łatwe i tanie nie było. Z jednej strony każdy może sam zdecydować co, gdzie i kiedy chce oglądać i nie jest skazany na tradycyjną telewizję. Z drugiej strony, każdy może być dziś twórcą, wystarczy smartfon i pomysł lub szczęście, by znaleźć się w odpowiednim miejscu i w odpowiedniej chwili. W końcu z ogromnej popularności serwisu zdały sobie sprawę tradycyjne telewizje i również wkroczyły z mniejszym lub większym sukcesem do wirtualnego świata. Dziś jednak wideo to już nie tylko YouTube. Nagrywanie i publikowanie filmów także na żywo umożliwia też Facebook, Instagram czy niezwykle popularny wśród młodych użytkowników Snapchat oraz całe mnóstwo innych serwisów.

Czy w profilu odbiorców serwisu występuje jakaś nietypowa nadreprezentacja?
Dwie najpopularniejsze grupy użytkowników YouTube według badania Gemius/PBI to osoby w wieku 15-24 i 25-34 lat. Trudno więc mówić tu o nietypowej nadreprezentacji. Jednak YouTube odwiedzają też przedstawiciele innych grup wiekowych – od najmłodszej do najstarszej. I to również nie powinno nikogo dziwić, ponieważ w serwisie należącym do Google można znaleźć treści interesujące dla każdej grupy.

PRZECZYTAJ TEŻ: YouTube w liczbach

Komentarze

Powiązane

20.11.17, 08:11
internet » ludzie
Aneta Nowakowska w zespole Multimedialnej Platformy Poradnictwo, Parenting & Fit Edipresse Polska
Do zespołu Multimedialnej Platformy Poradnictwo, Parenting & Fit Edipresse Polska na stanowisku Zastępcy Dyrektor Zarządzającej dołączyła Aneta Nowakowska.
17.11.17, 13:11
internet » artykuły
Pozycjonowanie strony www. Klucz do sukcesu?
Internet jest aktualnie najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez różne branże gospodarki. Jego chwilowy brak może spowodować spore opóźnienia w płatnościach bankowych, a także sparaliżować funkcjonowanie firm spedycyjnych. Jak jednak wyróżnić się spośród tysięcy stron www konkurencji?
17.11.17, 11:11
internet » informacje
Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe fotostory
W serwisach tematycznych grupy Gazeta.pl wprowadzony został nowy sposób wyświetlania fotostory - krótkich artykułów z dużą liczbą zdjęć, dotychczas publikowanych w formie tzw. slajdów. 
17.11.17, 10:11
internet » informacje
Interia z nowym serwisem Esporter.pl
Interia uruchomiła nowy serwis Esporter.pl, funkcjonujący w ramach sektora Gry portalu.
15.11.17, 18:11
internet » informacje
Dwa serwisy dołączyły do sieci Royal Ad
Witryny businesstraveller.pl oraz strefainwestorow.pl dołączyły do portfolio Royal Ad – sieci reklamowej dla segmentu premium. 
13.11.17, 15:11
internet » informacje
Eurosport z Interią tworzą nowy serwis sportowy
Eurosport (Discovery Communications) oraz Grupa Interia zawarły porozumienie, na mocy którego od 13 listopada działanie rozpoczyna serwis eurosport.interia.pl. Strona będzie osadzona na domenie interia.pl i ma stać się jednym z największych portali o tematyce sportowej w Polsce. 
13.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Iperfumy.pl by Notino z pierwszym stacjonarnym salonem sprzedaży. Na początek Poznań
Iperfumy.pl by Notino – perfumeria internetowa otwiera pierwszy w Polsce stacjonarny salon sprzedaży. To kolejny etap ekspansji marki i rozwoju sieci ekskluzywnych perfumerii. Sklep zostanie otwarty 16 listopada br. w Galerii Posnania.
11.11.17, 08:11
internet » informacje
Fratria rusza z projektem 2018.pl
Portal 2018.pl to nowy internetowy projekt Fratrii gromadzący w jednym miejscu liczne informacje na temat uroczystości związanych ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości. 
10.11.17, 18:11
internet » e-commerce
Na początku Warszawa i Mazowsze. Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. U
06.11.17, 19:11
internet » ludzie
Małgorzata Ohme redaktor naczelną serwisu kobieta.onet.pl
Z początkiem listopada br. do Grupy Onet-RAS Polska dołączyła Małgorzata Ohme, która objęła stanowisko redaktor naczelnej serwisu kobieta.onet.pl. B
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody. 

do 24.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.