20.03.17, 11:03

Codemedia: w 2016 roku handel przeznaczył na promocję ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej

Wydatki reklamowe handlu - podział na media

Według analiz domu mediowego Codemedia, w ubiegłym roku sektor handel przeznaczył na promocję ponad jedną czwartą środków więcej niż rom wcześniej. Najwięcej – 737,6 mln zł – wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Niekwestionowanym liderem w branży jest Lidl, który tylko w 2016 r. przeznaczył na reklamę prawie 164,4 mln zł, ponad dwa razy więcej niż drugi w zestawieniu Media Expert i o ponad 100 mln zł więcej niż jego największy konkurent - właściciel sieci Biedronka.

W 2016 roku najwięcej na promocję przeznaczyli reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety - ich udział wyniósł 71 proc. W porównaniu do 2015 roku jest to wzrost tylko o dwa punkty procentowe, ale wartościowo wydatki tej kategorii zwiększyły się aż o jedną trzecią. Na drugim miejscu uplasowały się sklepy i hurtownie – 24 proc.. Pozostałe kategorie stanowiły jedynie 5 proc. "Zgodnie z naszymi przewidywaniami 2016 r. okazał się rekordowym pod względem wydatków handlu na reklamę. W ciągu całego roku reklamodawcy inwestowali w promocję więcej niż w poprzednim roku. Znaczny wzrost wydatków tradycyjnie odnotowany został w ostatnim kwartale, na który przypadło 32 proc. inwestycji. W 2016 i 2015 r. najmniej budżetów lokowanych było w pierwszych dwóch miesiącach roku, w marcu i kwietniu wydatki rosły. W tym roku możemy spodziewać się podobnej sytuacji" – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

Największym reklamodawcą sektora handel był podobnie jak w 2015 roku Lidl. Za nim uplasowało się Metro Group (właściciel m.in. Media Markt, Saturna i Makro), które zainwestowało w reklamę 85,9 mln zł oraz Terg (właściciel marki Media Expert) z wydatkami na poziomie 71,8 mln zł. W zestawieniu TOP 10 znalazły się również Euro-Net Warszawa (właściciel Euro RTV AGD), Jeronimo Martins – właściciel sieci Biedronka, Tesco, Carrefour, Kaufland, IKEA i Rossmann. Ich wydatki stanowiły prawie 60% inwestycji sektora w promocję.

W media miksie wydatków sektora handel na reklamę w 2016 największy udział ma telewizja – 37 proc., w której ulokowano 385 mln zł. Na drugim miejscu uplasowało się radio z udziałem 28 proc. (inwestycje na poziomie 295,9 mln zł). W dalszej kolejności reklamodawcy wybierali: internet (13 proc.), outdoor (9 proc.), magazyny (7 proc.), gazety (5 proc.) i kina (1 proc.). Lidl, czołowy reklamodawca z sektora handel, największą część budżetu reklamowego przeznaczył na promocję w telewizji – aż 45 proc.. Na dwóch kolejnych miejscach w media miksie jego wydatków na reklamę znalazły się radio (25 proc.) i internet (24 proc.). Metro Group i Terg skoncentrowali się na promocji w radiu – odpowiednio udział 46 proc. i 67 proc.

Komentarze

Powiązane

18.10.17, 15:10
reklama & PR » informacje
OS3 obsłuży w digitalu markę LOYD
OS3 wygrało postępowanie na obsługę jednej z kluczowych marek polskiego producenta kaw, herbat, napojów czekoladowych i musli – firmy Mokate. 
18.10.17, 14:10
reklama & PR » informacje
Cut The Mustard dla Etopiryna i Pyralgina
Agencja Cut The Mustard w ramach wygranego przetargu stworzyła nowe platformy komunikacji leków przeciwbólowych Etopiryna i Pyralgina, produkowanych przez Polpharmę. 
18.10.17, 13:10
reklama & PR » ludzie
Katarzyna Wolska w Grandes Kochonos Digital
Katarzyna Wolska zasiliła dział kreacji agencji Grandes Kochonos Digital.
18.10.17, 11:10
reklama & PR » informacje
Playtime. Anytime. Golden Tulip zmienia tożsamości marki
Golden Tulip zmienia tożsamość swojej marki, aby stać się wiodącą na świecie siecią ekskluzywnych hoteli. Kluczowa dla nowej strategii marki ma być teraz idea wszechobecnej zabawy. Proces rebrandingu dla istniejących już hoteli potrwa dwa lata.
18.10.17, 10:10
reklama & PR » informacje
Kuba Błaszczykowski w nietypowej roli w nowej kampanii  Lay’s autorstwa BBDO Warszawa 
Wystartowała jedna z najważniejszych, jesienna kampania marki Lay’s pod hasłem „Filmy smakują lepiej z Lay’s”.
17.10.17, 22:10
reklama & PR » informacje
Kemon sponsorem w programie #Supermodelka Plus Size
Na planie programu goszczą produkty włoskiego producenta, a o fryzury uczestniczek i jury programu show dba jeden z jej instruktorów - Klaudiusz Iciek „Claudius”.
17.10.17, 20:10
reklama & PR » informacje
EOS Otwarcie o windykacji. Ruszyła kampania edukacyjna
16 października br. rozpoczęła się kampania edukacyjna „EOS Otwarcie o windykacji”, realizowana przez firmę EOS KSI Polska. Ma ona na celu zainicjowanie dyskusji na temat procesu odzyskiwania należności oraz konfrontację ze stereotypami. 
17.10.17, 19:10
reklama & PR » informacje
Clear Communication Group dla Siemens Finance
Agencja Clear Communication Group wdroży kompleksową strategię działań PR dla Siemens Finance, podmiotu specjalizującego się w leasingu.
17.10.17, 18:10
reklama & PR » informacje
Podaj dalej. Kampania Fervex Junior
Na polski rynek powraca Fervex Junior w nowym smaku. A&D Pharma Poland, dystrybutor marki Fervex, wystartował właśnie z kampanią całej marki w głównych stacjach telewizyjnych. 
17.10.17, 17:10
reklama & PR » informacje
WebEye klientem 365PR
We wrześniu br. do grona Klientów 365PR, marki 365 agencja, dołączyła węgierska firma WebEye. Agencja odpowiada za działania PR na rynku polskim.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 18.11.17

Do zdobycia jednen egzemplarz książki „Ucieczka znad rozlewiska”.

do 17.11.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki „Szczęście na widelcu. Powieść w pięciu daniach”.

do 16.11.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki „Czynnik miłości”.

Kalendarium
Dziś jest 18 października 2017
Polecamy
Konferencje

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL