20.04.17, 07:04

MEC: NTC zmienia się na plus, ale to nie powód do rezygnacji z płatnej TV

23 proc. klientów płatnej telewizji rozważa cord-cutting - wynika z badania „Projekt Cyfrowizja III” agencji mediowej MEC. Z roku na rok odsetek ten jednak lekko topnieje, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie. Za kanały warte dalszych inwestycji w płatną TV widzowie uznają m.in.: Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

23 proc. klientów płatnej TV rozważało rezygnację z ofert operatorów, a 19 proc. odbiorców NTC brało pod uwagę zakup abonamentu kablowego lub satelitarnego – pokazuje „Projekt Cyfrowizja III”, badanie agencji mediowej MEC. Oznacza to, że od 2014 r., czyli od momentu zakończenia cyfryzacji, co roku lekko spada odsetek chętnych do odcinania kabla. Ostatni etap cyfryzacji, czyli rozbudowa MUX-8 o cztery nowe kanały, nie przyczynił się do większego entuzjazmu wobec oferty NTC. Mimo, że wciąż duży odsetek badanych widzów NTC (ponad 60 proc.) docenia kierunek zmian w ofercie bezpłatnej telewizji, to 19 proc. jej odbiorców (o 4 p.p . więcej niż rok wcześniej) brało pod uwagę zakup abonamentu w telewizji kablowej lub satelitarnej.

Te odsetki nie pokazują liczby widzów faktycznie zdeterminowanych do działania – są raczej sygnałem nastrojów konsumenckich wobec usług telewizyjnych. Widać, że po skokowym poszerzeniu oferty NTC w pierwszych latach cyfryzacji, które skłaniało ponad 30 proc. badanych widzów płatnej TV do rozważania rezygnacji z abonamentów, nastroje polskich telewidzów stabilizują się. Na razie nie wpływa na nie mocno większa dostępność programów telewizyjnych w internecie. To tylko dla 15 proc. klientów płatnej telewizji powód do myślenia o odcięciu kabla. Dla większości badanych główną motywacją okazuje się cena.

Młodzi mobilni

Z perspektywy wielkości płaconego abonamentu, segmentem najbardziej „narażonym” na cord-cutting wydają się ci, którzy obecnie wydają na swój pakiet telewizyjno-internetowy ponad 100 zł miesięcznie. Wśród nich co czwarty w ciągu ostatniego roku myślał o rezygnacji. Z perspektywy poszczególnych operatorów, największy odsetek potencjalnych cord-cutterów odnotowujemy wśród obecnych klientów NC+.

Co ciekawe – wbrew stereotypowym przekonaniom, że to młodzi widzowie są dziś „straconym” segmentem z punktu widzenia operatorów płatnej TV, MEC po raz trzeci zdiagnozował, że w grupie 25-34 latków najwyższy jest odsetek odbiorców naziemnych potencjalnie zainteresowanych kupnem abonamentu. Jak pokazał Projekt Cyfrowizja III, 29 proc. z nich rozważało taką opcję, dla ponad połowy niewystarczająca jest bowiem liczba kanałów dostępnych w ramach NTC. W tej samej grupie wiekowej klientów płatnej TV wysoki jest również odsetek klientów rozważających rezygnację (31 proc. wobec 23 proc. średnio), co pokazuje największą mobilność grupy 25-34-latków na rynku telewizji.

Kanały warte pieniędzy

Tradycyjnie, to międzynarodowe kanały premium, są dla klientów płatnej TV największym wabikiem i powodem do płacenia abonamentu operatorom. W rankingu stacji, które klienci platform i kablówek wskazują jako warte ich pieniędzy, prowadzą Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

Podobnie wygląda czołówka kanałów, które – gdyby pojawiły się w ofercie bezpłatnej TV - skłoniłyby widzów do rezygnacji z płacenia. W takim rankingu prowadzi HBO, przed Discovery, Canal+ i NatGeo. I choć wybory widzów dotyczą tu zupełnie nierealistycznego scenariusza – z jednej strony ranking pokazuje siłę typowanych marek stacji, a z drugiej – potwierdza deficyt określonych kategorii programowych (film, factual, sport) w NTC.

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów w wieku 16+ metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Komentarze

Powiązane

26.05.17, 08:05
telewizja » informacje
Telewizja Polska zakupiła licencje od ZPRP
Telewizja Polska zakupiła od Związku Piłki Ręcznej w Polsce prawa do pokazywania rozgrywek towarzyskich i eliminacyjnych reprezentacji kobiet i mężczyzn, finałowych spotkań Pucharu Polski oraz PGNiG Superligi kobiet w piłce ręcznej.
26.05.17, 07:05
telewizja » informacje
Telewizja WP wprowadza do ramówki filmy oraz kabarety
Telewizja WP rozpoczyna emisję cyklu „Mistrzowie Kabaretu” oraz wprowadza do oferty wieczorne seanse filmowe.
25.05.17, 16:05
telewizja » informacje
TVP VOD w nowej odsłonie
25 maja br., wystartowała nowa, zmodernizowana strona TVP VOD. Serwis ma wyróżniać się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i projektowymi, atrakcyjną grafiką, a przede wszystkim licznymi ułatwieniami dla użytkowników.
25.05.17, 13:05
telewizja » informacje
Koncert w ramach Rodzinnego Pikniku z okazji Dnia Dziecka w Otwocku na antenie Telewizji Polsat
W sobotę 3 czerwca br. na antenie Telewizji Polsat o godzinie 15:00 rozpocznie się transmisja koncertu z Rodzinnego Pikniku z okazji Dnia Dziecka. Druga część koncertu od godziny 19:40.
24.05.17, 14:05
telewizja » informacje
Uczestnicy PIKE przeciwni projektowi nowej ustawy dot. abonamentu
Uczestnicy Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej wystosowali oświadczenie w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o opłatach abonamentowych oraz ustawy o radiofonii telewizji z dnia 10 maja 2017 r. 
24.05.17, 12:05
telewizja » informacje
Krzysztof Koczorowski o nazwach nowych stacji NTC
Krzysztof Koczorowski, właściciel / dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e ocenia nazwy nowych stacji, które pojawiły się w ostatnich miesiącach w ofercie Naziemnej Telewizji Cyfrowej.
24.05.17, 11:05
telewizja » badania rynku
ARC Rynek i Opinia: operatorzy komórkowi i telewizji kablowych preferują nowych klientów
Klienci sieci komórkowych oraz telewizji kablowych są zgodni – firmy te dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
24.05.17, 08:05
telewizja » seriale
Będzie II sezon serialu Dziewczyny ze Lwowa
Rozpoczęły się zdjęcia do II sezonu obyczajowo-komediowego serialu "Dziewczyny ze Lwowa". Emisję zaplanowano na jesień br. 
23.05.17, 10:05
telewizja » badania rynku
Tydzień w TV: Polsat wciąż najchętniej oglądany, dobry wynik TVN7
W ubiegłym tygodniu najpopularniejszym kanałem w grupie ogólnej był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN - wynika z danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla portalmedialny.pl za okres od 15 do 21 maja 2017 r.
23.05.17, 08:05
telewizja » badania rynku
MEC: telewidzowie zainteresowani „a la carte” zbudowaliby swój pakiet z 10 stacji
Większość telewidzów, którzy woleliby tworzyć samodzielnie swoje oferty zamiast kupować zdefiniowane przez operatorów pakietów stacji, kupiłaby dostęp do maksymalnie 10 kanałów - pokazuje Projekt Cyfrowizja III, badanie agencji MEC.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 31.08.17

Pula nagród w konkursie to aż 103 książki i inne niespodzianki. 

do 26.06.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.06.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 29 maja 2017
Polecamy
Konferencje

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL