20.04.17, 07:04

MEC: NTC zmienia się na plus, ale to nie powód do rezygnacji z płatnej TV

23 proc. klientów płatnej telewizji rozważa cord-cutting - wynika z badania „Projekt Cyfrowizja III” agencji mediowej MEC. Z roku na rok odsetek ten jednak lekko topnieje, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie. Za kanały warte dalszych inwestycji w płatną TV widzowie uznają m.in.: Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

23 proc. klientów płatnej TV rozważało rezygnację z ofert operatorów, a 19 proc. odbiorców NTC brało pod uwagę zakup abonamentu kablowego lub satelitarnego – pokazuje „Projekt Cyfrowizja III”, badanie agencji mediowej MEC. Oznacza to, że od 2014 r., czyli od momentu zakończenia cyfryzacji, co roku lekko spada odsetek chętnych do odcinania kabla. Ostatni etap cyfryzacji, czyli rozbudowa MUX-8 o cztery nowe kanały, nie przyczynił się do większego entuzjazmu wobec oferty NTC. Mimo, że wciąż duży odsetek badanych widzów NTC (ponad 60 proc.) docenia kierunek zmian w ofercie bezpłatnej telewizji, to 19 proc. jej odbiorców (o 4 p.p . więcej niż rok wcześniej) brało pod uwagę zakup abonamentu w telewizji kablowej lub satelitarnej.

Te odsetki nie pokazują liczby widzów faktycznie zdeterminowanych do działania – są raczej sygnałem nastrojów konsumenckich wobec usług telewizyjnych. Widać, że po skokowym poszerzeniu oferty NTC w pierwszych latach cyfryzacji, które skłaniało ponad 30 proc. badanych widzów płatnej TV do rozważania rezygnacji z abonamentów, nastroje polskich telewidzów stabilizują się. Na razie nie wpływa na nie mocno większa dostępność programów telewizyjnych w internecie. To tylko dla 15 proc. klientów płatnej telewizji powód do myślenia o odcięciu kabla. Dla większości badanych główną motywacją okazuje się cena.

Młodzi mobilni

Z perspektywy wielkości płaconego abonamentu, segmentem najbardziej „narażonym” na cord-cutting wydają się ci, którzy obecnie wydają na swój pakiet telewizyjno-internetowy ponad 100 zł miesięcznie. Wśród nich co czwarty w ciągu ostatniego roku myślał o rezygnacji. Z perspektywy poszczególnych operatorów, największy odsetek potencjalnych cord-cutterów odnotowujemy wśród obecnych klientów NC+.

Co ciekawe – wbrew stereotypowym przekonaniom, że to młodzi widzowie są dziś „straconym” segmentem z punktu widzenia operatorów płatnej TV, MEC po raz trzeci zdiagnozował, że w grupie 25-34 latków najwyższy jest odsetek odbiorców naziemnych potencjalnie zainteresowanych kupnem abonamentu. Jak pokazał Projekt Cyfrowizja III, 29 proc. z nich rozważało taką opcję, dla ponad połowy niewystarczająca jest bowiem liczba kanałów dostępnych w ramach NTC. W tej samej grupie wiekowej klientów płatnej TV wysoki jest również odsetek klientów rozważających rezygnację (31 proc. wobec 23 proc. średnio), co pokazuje największą mobilność grupy 25-34-latków na rynku telewizji.

Kanały warte pieniędzy

Tradycyjnie, to międzynarodowe kanały premium, są dla klientów płatnej TV największym wabikiem i powodem do płacenia abonamentu operatorom. W rankingu stacji, które klienci platform i kablówek wskazują jako warte ich pieniędzy, prowadzą Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

Podobnie wygląda czołówka kanałów, które – gdyby pojawiły się w ofercie bezpłatnej TV - skłoniłyby widzów do rezygnacji z płacenia. W takim rankingu prowadzi HBO, przed Discovery, Canal+ i NatGeo. I choć wybory widzów dotyczą tu zupełnie nierealistycznego scenariusza – z jednej strony ranking pokazuje siłę typowanych marek stacji, a z drugiej – potwierdza deficyt określonych kategorii programowych (film, factual, sport) w NTC.

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów w wieku 16+ metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Komentarze

Powiązane

19.09.17, 12:09
telewizja » informacje
Drunk History – Pół litra historii od 12 października br. na antenie Comedy Central
Od 12 października br. w każdy czwartek o godzinie 22:00 stacja Comedy Central emitować będzie premierowe odcinki najnowszej lokalnej produkcji, „Drunk History – Pół litra historii”.
18.09.17, 21:09
telewizja » seriale
Klopsiki i inne zjawiska pogodowe w Cartoon Network
Cartoon Network rozpoczyna emisję nowego serialu animowanego „Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”, opartego na produkcji animowanej Sony Pictures o tym samym tytule. Akcja serialu dzieje się przed wydarzeniami z filmu.
18.09.17, 10:09
telewizja » informacje
Radiohead i Hans Zimmer podejmują współpracę przy Błękitnej Planecie
Radiohead, jeden z najpopularniejszych zespołów rockowych na świecie, i Hans Zimmer, wybitny kompozytor muzyki filmowej, łączą siły, by stworzyć wyjątkowy utwór do kolejnej superprodukcji przyrodniczej BBC pt. „Błękitna Planeta II”.
18.09.17, 08:09
telewizja » wywiady
Barbara Schabowska Dyrektorem TVP Kultura
Nowym dyrektorem TVP Kultura została Barbara Schabowska. Zastąpiła na tym stanowisku Mateusza Matyszkowicza, który do tej pory łączył obowiązki szefa tego kanału z kierowaniem TVP1.
17.09.17, 19:09
telewizja » badania rynku
3,5 mln widzów koncertu Maryli Rodowicz podczas 54. KFPP w Opolu
Prawie 3,5 mln widzów (23,8 proc. udziału, dane: NAM) oglądało piątkowy koncert Maryli Rodowicz „Wariatka tańczy – 50 lat na scenie” w ramach Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.
16.09.17, 16:09
telewizja » informacje
Koprodukcja TVP Dotknięcie Anioła z Grand Prix w Chorwacji
Fabularyzowany dokument „Dotknięcie Anioła” w reżyserii Marka Tomasza Pawłowskiego okazał się absolutnym zwycięzcą Międzynarodowego Festiwalu Filmów Historycznych w Rijece w Chorwacji (6 - 9 września 2017). 
15.09.17, 19:09
telewizja » informacje
Premiera filmu koprodukcji TVP Dwie Korony na Manhattanie
12 września br. w kinie Anthology Film Archives na Manhattanie w Nowym Jorku odbyła się premiera fabularyzowanego dokumentu koprodukcji TVP w reżyserii Michała Kondrata „Dwie Korony” o Św. Maksymilianie Kolbe. To pierwszy biletowany pokaz tego filmu na świecie.
15.09.17, 14:09
telewizja » informacje
W bliskim planie. Nowy program Alicji Resich-Modlińskiej w Polsat News 2
W sobotę,  30 września br., o godzinie 18:00, na antenie Polsat News 2 rusza nowy autorski program Alicji Resich-Modlińskiej „W bliskim planie”. Powtórki programu w niedzielę o 18:00 w Polsat News.
15.09.17, 11:09
telewizja » seriale
Mecenas Lena Barska w Czwórce
Premiera najnowszej propozycji Czwórki – obyczajowej produkcji „Mecenas Lena Barska” – zaplanowana została na 1 października br. Serial będzie można oglądać w niedziele o godz. 22 i w piątki o 20.
15.09.17, 10:09
telewizja » informacje
Eurosport z prawami do transmisji Mistrzostw Świata 
w kolarstwie
Eurosport poinformował o podpisaniu nowego, czteroletniego kontraktu z Międzynarodową Unią Kolarską (UCI) i Europejską Unią Nadawców (EBU).
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 22.10.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki "Ten jeden rok".

do 21.10.17

Do zdobycia jeden egzeplarz książki "Nalewka zapomnienia czyli bajka dla nieco starszych dziewczynek".

do 20.10.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki "Fortuna i namiętności. Klątwa".

Kalendarium
Dziś jest 23 września 2017
Polecamy
Konferencje

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL