20.04.17, 07:04

MEC: NTC zmienia się na plus, ale to nie powód do rezygnacji z płatnej TV

23 proc. klientów płatnej telewizji rozważa cord-cutting - wynika z badania „Projekt Cyfrowizja III” agencji mediowej MEC. Z roku na rok odsetek ten jednak lekko topnieje, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie. Za kanały warte dalszych inwestycji w płatną TV widzowie uznają m.in.: Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

23 proc. klientów płatnej TV rozważało rezygnację z ofert operatorów, a 19 proc. odbiorców NTC brało pod uwagę zakup abonamentu kablowego lub satelitarnego – pokazuje „Projekt Cyfrowizja III”, badanie agencji mediowej MEC. Oznacza to, że od 2014 r., czyli od momentu zakończenia cyfryzacji, co roku lekko spada odsetek chętnych do odcinania kabla. Ostatni etap cyfryzacji, czyli rozbudowa MUX-8 o cztery nowe kanały, nie przyczynił się do większego entuzjazmu wobec oferty NTC. Mimo, że wciąż duży odsetek badanych widzów NTC (ponad 60 proc.) docenia kierunek zmian w ofercie bezpłatnej telewizji, to 19 proc. jej odbiorców (o 4 p.p . więcej niż rok wcześniej) brało pod uwagę zakup abonamentu w telewizji kablowej lub satelitarnej.

Te odsetki nie pokazują liczby widzów faktycznie zdeterminowanych do działania – są raczej sygnałem nastrojów konsumenckich wobec usług telewizyjnych. Widać, że po skokowym poszerzeniu oferty NTC w pierwszych latach cyfryzacji, które skłaniało ponad 30 proc. badanych widzów płatnej TV do rozważania rezygnacji z abonamentów, nastroje polskich telewidzów stabilizują się. Na razie nie wpływa na nie mocno większa dostępność programów telewizyjnych w internecie. To tylko dla 15 proc. klientów płatnej telewizji powód do myślenia o odcięciu kabla. Dla większości badanych główną motywacją okazuje się cena.

Młodzi mobilni

Z perspektywy wielkości płaconego abonamentu, segmentem najbardziej „narażonym” na cord-cutting wydają się ci, którzy obecnie wydają na swój pakiet telewizyjno-internetowy ponad 100 zł miesięcznie. Wśród nich co czwarty w ciągu ostatniego roku myślał o rezygnacji. Z perspektywy poszczególnych operatorów, największy odsetek potencjalnych cord-cutterów odnotowujemy wśród obecnych klientów NC+.

Co ciekawe – wbrew stereotypowym przekonaniom, że to młodzi widzowie są dziś „straconym” segmentem z punktu widzenia operatorów płatnej TV, MEC po raz trzeci zdiagnozował, że w grupie 25-34 latków najwyższy jest odsetek odbiorców naziemnych potencjalnie zainteresowanych kupnem abonamentu. Jak pokazał Projekt Cyfrowizja III, 29 proc. z nich rozważało taką opcję, dla ponad połowy niewystarczająca jest bowiem liczba kanałów dostępnych w ramach NTC. W tej samej grupie wiekowej klientów płatnej TV wysoki jest również odsetek klientów rozważających rezygnację (31 proc. wobec 23 proc. średnio), co pokazuje największą mobilność grupy 25-34-latków na rynku telewizji.

Kanały warte pieniędzy

Tradycyjnie, to międzynarodowe kanały premium, są dla klientów płatnej TV największym wabikiem i powodem do płacenia abonamentu operatorom. W rankingu stacji, które klienci platform i kablówek wskazują jako warte ich pieniędzy, prowadzą Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

Podobnie wygląda czołówka kanałów, które – gdyby pojawiły się w ofercie bezpłatnej TV - skłoniłyby widzów do rezygnacji z płacenia. W takim rankingu prowadzi HBO, przed Discovery, Canal+ i NatGeo. I choć wybory widzów dotyczą tu zupełnie nierealistycznego scenariusza – z jednej strony ranking pokazuje siłę typowanych marek stacji, a z drugiej – potwierdza deficyt określonych kategorii programowych (film, factual, sport) w NTC.

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów w wieku 16+ metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Komentarze

Powiązane

19.07.17, 19:07
telewizja » informacje
Pierwsza lokalna produkcja Da Vinci Learning w Polsce
Kanał telewizyjny Da Vinci Learning pierwszy raz w swojej historii przygotowuje lokalną produkcję dedykowaną specjalnie na polski rynek. 
19.07.17, 18:07
telewizja » seriale
Pensjonat nad rozlewiskiem w grudniu na antenie TVP1
Trwają zdjęcia na planie nowej części serialu TVP1 "Pensjonat nad rozlewiskiem". Aktorzy po czterech latach przerwy ponownie spotkali się na Mazurach. Emisja kolejnej, 6. serii sagi, opowieści o losach Małgosi Jantar planowana jest na grudniowe wieczory w Jedynce.
19.07.17, 17:07
telewizja » informacje
Kabaretobranie 2017 na żywo w TV PULS
W sobotę, 5 sierpnia br. o 20:00 Zielona Góra stanie się stolicą polskiego kabaretu. Całe widowisko pokaże na żywo – po raz pierwszy - kanał TV Puls.
19.07.17, 11:07
telewizja » informacje
The World Games 2017 na antenach grupy Polsat
20 lipca br. we Wrocławiu rozpoczną się 10 Igrzyska Sportów Nieolimpijskich, czyli The World Games 2017. Zmagania 3500 sportowców w ponad 30 dyscyplinach pokażą kanały grupy Polsat.
19.07.17, 09:07
telewizja » ludzie
Paulina Chylewska w Telewizji Polsat
Dziennikarka Paulina Chylewska dołączyła do zespołu redakcji sportowej Telewizji Polsat.
18.07.17, 12:07
telewizja » badania rynku
MEC: Wiadomości rządzą na Podlasiu, z kolei Fakty na Śląsku
Flagowe programy informacyjne TVN i TVP1 z różnym powodzeniem walczą o widownię w województwach. „Wiadomości”, mimo spadków, wciąż rządzą na Podlasiu, a „Fakty”, po lekkich wzrostach – na Śląsku. 
18.07.17, 08:07
telewizja » informacje
Eurosport z wyłącznymi prawami do piłkarskiego Pucharu Niemiec
Eurosport, największa platforma sportowa w Europie, a także najchętniej oglądany kanał sportowy w Polsce, nabył wyłączne prawa do transmisji Pucharu Niemiec. Umowa została zawarta na cztery lata, począwszy od sezonu 2018/2019.
17.07.17, 20:07
telewizja » informacje
The Voice of Poland pod żaglami
Wielki, zrealizowany z rozmachem koncert z udziałem gwiazd „The Voice of Poland” uświetni The Tall Ships Races w Szczecinie. Całość na żywo pokaże TVP2. 
17.07.17, 09:07
telewizja » ludzie
Michał Celeda i Rafał Adamczak awansują w Eskach
Michał Celeda objął funkcję zastępcy dyrektora muzycznego sieci Radia ESKA. Nowe obowiązki będzie łączył z dotychczasowym stanowiskiem sekretarza redakcji. Z kolei Rafał Adamczak został z kolei zastępcą dyrektora muzycznego kanałów ESKA TV i ESKA TV EXTRA.
16.07.17, 21:07
telewizja » informacje
Premiera nowego programu survivalowego na Discovery Channel
18 kandydatów wyłonionych w castingu zmierzy się w polskich górach z trudnymi zadaniami i własnymi słabościami. Następnie sześciu z nich wyjedzie na kraniec świata, aby przeżyć przygodę życia na egzotycznej wyspie.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 30.09.17

Pula nagród w konkursie to aż 103 książki i inne niespodzianki. 

do 21.09.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki "Posłaniec".

do 20.09.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 21 lipca 2017
Polecamy
Konferencje

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL