20.04.17, 07:04

MEC: NTC zmienia się na plus, ale to nie powód do rezygnacji z płatnej TV

23 proc. klientów płatnej telewizji rozważa cord-cutting - wynika z badania „Projekt Cyfrowizja III” agencji mediowej MEC. Z roku na rok odsetek ten jednak lekko topnieje, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie. Za kanały warte dalszych inwestycji w płatną TV widzowie uznają m.in.: Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

23 proc. klientów płatnej TV rozważało rezygnację z ofert operatorów, a 19 proc. odbiorców NTC brało pod uwagę zakup abonamentu kablowego lub satelitarnego – pokazuje „Projekt Cyfrowizja III”, badanie agencji mediowej MEC. Oznacza to, że od 2014 r., czyli od momentu zakończenia cyfryzacji, co roku lekko spada odsetek chętnych do odcinania kabla. Ostatni etap cyfryzacji, czyli rozbudowa MUX-8 o cztery nowe kanały, nie przyczynił się do większego entuzjazmu wobec oferty NTC. Mimo, że wciąż duży odsetek badanych widzów NTC (ponad 60 proc.) docenia kierunek zmian w ofercie bezpłatnej telewizji, to 19 proc. jej odbiorców (o 4 p.p . więcej niż rok wcześniej) brało pod uwagę zakup abonamentu w telewizji kablowej lub satelitarnej.

Te odsetki nie pokazują liczby widzów faktycznie zdeterminowanych do działania – są raczej sygnałem nastrojów konsumenckich wobec usług telewizyjnych. Widać, że po skokowym poszerzeniu oferty NTC w pierwszych latach cyfryzacji, które skłaniało ponad 30 proc. badanych widzów płatnej TV do rozważania rezygnacji z abonamentów, nastroje polskich telewidzów stabilizują się. Na razie nie wpływa na nie mocno większa dostępność programów telewizyjnych w internecie. To tylko dla 15 proc. klientów płatnej telewizji powód do myślenia o odcięciu kabla. Dla większości badanych główną motywacją okazuje się cena.

Młodzi mobilni

Z perspektywy wielkości płaconego abonamentu, segmentem najbardziej „narażonym” na cord-cutting wydają się ci, którzy obecnie wydają na swój pakiet telewizyjno-internetowy ponad 100 zł miesięcznie. Wśród nich co czwarty w ciągu ostatniego roku myślał o rezygnacji. Z perspektywy poszczególnych operatorów, największy odsetek potencjalnych cord-cutterów odnotowujemy wśród obecnych klientów NC+.

Co ciekawe – wbrew stereotypowym przekonaniom, że to młodzi widzowie są dziś „straconym” segmentem z punktu widzenia operatorów płatnej TV, MEC po raz trzeci zdiagnozował, że w grupie 25-34 latków najwyższy jest odsetek odbiorców naziemnych potencjalnie zainteresowanych kupnem abonamentu. Jak pokazał Projekt Cyfrowizja III, 29 proc. z nich rozważało taką opcję, dla ponad połowy niewystarczająca jest bowiem liczba kanałów dostępnych w ramach NTC. W tej samej grupie wiekowej klientów płatnej TV wysoki jest również odsetek klientów rozważających rezygnację (31 proc. wobec 23 proc. średnio), co pokazuje największą mobilność grupy 25-34-latków na rynku telewizji.

Kanały warte pieniędzy

Tradycyjnie, to międzynarodowe kanały premium, są dla klientów płatnej TV największym wabikiem i powodem do płacenia abonamentu operatorom. W rankingu stacji, które klienci platform i kablówek wskazują jako warte ich pieniędzy, prowadzą Discovery, National Geographic, TVN24 i Polsat Film.

Podobnie wygląda czołówka kanałów, które – gdyby pojawiły się w ofercie bezpłatnej TV - skłoniłyby widzów do rezygnacji z płacenia. W takim rankingu prowadzi HBO, przed Discovery, Canal+ i NatGeo. I choć wybory widzów dotyczą tu zupełnie nierealistycznego scenariusza – z jednej strony ranking pokazuje siłę typowanych marek stacji, a z drugiej – potwierdza deficyt określonych kategorii programowych (film, factual, sport) w NTC.

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów w wieku 16+ metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Komentarze

Powiązane

22.04.17, 11:04
telewizja » informacje
Wielki Test o Podatkach po raz trzeci w TVP1
TVP1 i Ministerstwo Finansów organizują trzeci „Wielki Test o Podatkach”. 24 kwietnia, o godz. 20:15 w studiu zasiądą m.in. gwiazdy estrady, filmu, sportowcy, dziennikarze, którzy sprawdzą swoją wiedzę na temat podatków.
22.04.17, 10:04
telewizja » seriale
Dot. Polska premiera edukacyjnej serii animowane w POLSAT JimJam
Poznajcie Dot (Kropkę), jej przyjaciół, sympatyczną rodzinkę i psa! Ta rezolutna ośmiolatka jest wielką pasjonatką technologii, którą w umiejętny sposób wykorzystuje do zdobywania wiedzy i rozwiązywania bieżących problemów.
21.04.17, 18:04
telewizja » informacje
Disney Junior w oknie otwartym dla abonentów Multimedia Polska
Od 21 kwietnia do 21 maja br., w ramach otwartego okna, wszyscy abonenci Multimedia Polska otrzymają dostęp do kanału Disney Junior. 
20.04.17, 21:04
telewizja » informacje
Golf Channel Polska w sieciach kablowych Multimedia Polska i Vectra
Golf Channel Polska rozpoczyna współpracę z operatorami telewizji kablowej. Multimedia Polska i Vectra to pierwsi operatorzy cyfrowej telewizji kablowej, którzy do swojej oferty programowej włączyli nowy kanał w całości poświęcony golfowi.
20.04.17, 19:04
telewizja » seriale
Diagnoza. Rozpoczęły się zdjęcia do nowego serialu TVN z Mają Ostaszewską
20 kwietnia br. rozpoczęły się prace na planie nowego serialu medycznego TVN, pt. „Diagnoza”. Produkcja opowiada o kobiecie, której jedno przypadkowe zdarzenie odbiera całą przeszłość. 
20.04.17, 17:04
telewizja » informacje
Milion gospodarstw w zasięgu nowego kanału E-SPORT
W marcu br. wystartowała telewizja E-SPORT w pełni poświęcona rozgrywkom e-sportowym. Spółka ASTRO S.A. odpowiedzialna za rozwój kanału telewizyjnego poinformowała, że kanał osiągnął pułap miliona gospodarstw technicznego zasięgu kanału.
20.04.17, 15:04
telewizja » informacje
Nowa ustawa abonamentowa. Branżowe izby proszą o interwencję Komisję Europejską
W ocenie siedmiu izb branżowych telekomunikacji i mediów, nowelizacja tzw. „ustawy abonamentowej” zobowiązująca dostawców płatnej telewizji do przekazywania danych abonentów w celu ściągania abonamentu RTV, może być niezgodna z prawem unijnym. Izby wystosowały wniosek do Komisji Europejskiej o podjęcie interwencji w tej sprawie.
20.04.17, 12:04
telewizja » informacje
Nowa ustawa abonamentowa w ogniu krytyki branży
Blisko 300 różnych uwag, zastrzeżeń i wątpliwości zgłosiły do projektu nowej ustawy o opłatach abonamentowych instytucje uczestniczące w konsultacjach społecznych.
20.04.17, 11:04
telewizja » informacje
Discopoland i Głodne kawałki zamienią się miejscami w ramówce
Dwójka jeszcze przed premierą nowych programów, zamienia je miejscami w ramówce. Serial „Discopoland” zostanie pokazany w sobotę, 22 kwietnia br. o godz. 21.50. Z kolei w niedzielę, 23 kwietnia o godz. 22.15 pojawią się „Głodne kawałki”. 
20.04.17, 11:04
telewizja » informacje
Golf Channel Polska oraz E-SPORT w sieci Vectra
W  ofercie cyfrowej Vectry zadebiutowały dwa nowe kanały w jakości HD: Golf Channel Polska oraz E-SPORT. Zostały one włączone do pakietu Sport na Ostro. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 26.05.17

Pula nagród w konkursie to aż 102 książki i inne niespodzianki. 

do 24.05.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki Chris’a Tvedt’a „W mroku tajemnic”.

do 21.05.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki „Na własną rekę” Chris’a Tvedt’a.

Kalendarium
Dziś jest 25 kwietnia 2017
Polecamy
Konferencje

18-20.10.2017 r., Warszawa.

11.05.2017 r., Katowice.

Http://www.Autodoc.PL