25.04.17, 15:29

Kryzysy nam niestraszne

Fot.: materiały prasowe

Ponad 300 osób uczestniczyło w Kongresie Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w rzeszowskim hotelu Hilton Garden Inn w dniach 20 i 21 kwietnia br. Tegoroczne spotkanie branży PR obfitowało nie tylko w interesujące prelekcje – w jego trakcie odbyły się także debata oksfordzka, warsztaty praktyczne oraz sesja naukowa. Organizatorami Kongresu były firmy Newsline oraz Ideo.

Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu były sytuacje kryzysowe. Jak ocenia dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto, konferencja spełniła swoje zadanie. Już od 17 lat w czasie Kongresu naukowcy konfrontują teorię z praktykami. Podstawa, jaką jest wiedza teoretyczna, przeplata się tu z wieloletnim doświadczeniem ekspertów, którzy w inspirujący sposób dzielą się swoimi doświadczeniami ze słuchaczami. Tegoroczną edycję poświęciliśmy kryzysom, ponieważ w dobie mediów społecznościowych coraz łatwiej o sytuację kryzysową i coraz trudniej nad nią zapanować. Pomysł podsunęli nam również sami uczestnicy, którzy wskazują co jest dla nich interesujące – podkreśla dr hab. Dariusz Tworzydło.

Pierwszy dzień spotkania tradycyjnie rozpoczął się od subiektywnego rankingu trendów PR w minionym roku, przygotowanego przez Adama Łaszyna. Prezes zarządu Alert Media Communications podkreślił, że jego zdaniem ten rok upłynął pod hasłem fake news. Spadkowa tendencja wiarygodności mediów, której przyczyną jest publikowanie niesprawdzonych informacji, wynika z faktu, że dziennikarzom coraz bardziej zależy na klikalności i zwiększaniu audytorium. Co ważne, jednym z zagrożeń dla specjalistów z branży dziennikarstwa i PR, jest możliwość zastępowania ich botami.

W sytuacjach kryzysowych mnóstwo niebezpieczeństw czyha na firmy w sieci. Każdy ruch, który wykonujemy za pośrednictwem mediów społecznościowych, powinien być dokładnie przemyślany. W czasie Kongresu sugerowano, że sensownym rozwiązaniem może być nawet czasowe zaprzestanie publikacji. Podczas swoich prelekcji eksperci podkreślali również, że w kryzysie szczególnie istotną rolę pełni rzecznik prasowy. Z racji pełnionej funkcji jest on narażony na problemy, które musi rozwiązywać w możliwie najszybszy sposób. Dlatego odporność na stres to jedna z ważniejszych cech, które muszą charakteryzować osobę odpowiedzialną za kontakty z mediami. Tym bardziej, że rzecznik prasowy odpowiada na niecodzienne i czasem zaskakujące pytania dziennikarzy.Człowiek często ma poczucie, że ze wszystkim sobie w życiu poradzi i nic nie jest w stanie go zaskoczyć, ale to błędne myślenie. W swojej pracy w Policji wielokrotnie mierzyłem się z kryzysami, które mnie zaskakiwały i wymagały precyzyjnej oceny, tak, aby te trudne sytuacje rozwiązywać, a nie pogłębiać. Będąc rzecznikiem prasowym należy być przygotowanym na wszystko – mówi insp. Krzysztof Hajdas, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. Jednym z ważnych bloków Kongresu były debata oksfordzka oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów zaproszonych przez Orange Polska. Z uwagi na to, że biznes i instytucje publiczne są istotnym elementem nie tylko życia gospodarczego, ale też społecznego, każda ich decyzja i działanie wywiera istotny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Czy jesteśmy w stanie ten wpływ policzyć? Czy ma on zawsze jednoznacznie pozytywny lub negatywny charakter? Czy badanie wpływu to szansa na odpowiedzialne podejście do zarządzania i budowania wiarygodnej reputacji, czy ryzyko narażenia się na dodatkową krytykę, która może prowadzić do kryzysu? Te i inne pytania znalazły swoją odpowiedź podczas wspomnianej debaty oraz warsztatów.

W Kongresie wzięło udział wielu znanych ekspertów, w tym m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska czy Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy i Kierownik Komunikacji, Uber Polska oraz Robert Korzeniowski. Drugiego dnia goście Kongresu wzięli także udział w warsztatach praktycznych zorganizowanych m.in. przez Orange Polska, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, a także sesji naukowej organizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poświęconej zagadnieniu Media i kryzys.

Głównym sponsorem Kongresu jak co roku jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations.

Patronat medialny: portalmedialny.pl. 

Komentarze

Powiązane

23.02.18, 17:12
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Penconek w zespole Grupy On Board Think Kong
Do zespołu Grupy On Board Think Kong dołączyła Agnieszka Penconek obejmując stanowisko Graphic Designera wzmocni kilkuosobowy dział kreacji.
23.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Chigo Agency poszerza współpracę z Salvador Machines
Agencja Chigo przedłużyła współpracę na 2018 rok z włoskim producentem maszyn do obróbki drewna - Salvador Machines oraz rozszerzyła ją o wsparcie innej marki należącej do grupy - Salvamac.
23.02.18, 14:00
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie pyszne Święta. W marcu startuje kampania Galeo
1 marca br. startuje kampania reklamowa Galeo. Wsparte zostaną majeranek oraz pieprz czarny Galeo, reprezentujące portfolio przypraw niezbędnych do przygotowania tradycyjnych wielkanocnych dań.
23.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Havas Media utrzymuje budżet marki Tarczyński
Dom mediowy Havas Media (Havas Media Group) obronił budżet Tarczyński i zwyciężył w przetargu na obsługę mediową marki wędlin.
23.02.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Kupuj z głową. Kampania serwisu Otomoto
Ruszyła kolejna kampania telewizyjna największego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Tym razem Otomoto stawia na edukację i wsparcie dla tych, którzy planują kupić auto.
23.02.18, 10:10
| internet » e-commerce | reklama & PR » informacje
Definicja lepszych zakupów. Trwa kampania supermarketu Frisco.pl
W lutym br., wystartowała kampania supermarketu online Frisco.pl. To pierwsza kampania stworzona w ramach nowej platformy komunikacji marki, której przewodzi hasło „Frisco.pl – Definicja lepszych zakupów”.
22.02.18, 22:00
| reklama & PR » informacje
PTAK WARSAW EXPO stałym członkiem SBE
W lutym br. do grona członków Stowarzyszenia Branży Eventowej dołączył PTAK WARSAW EXPO, największe centrum targowo-kongresowe w Europie Środkowej.
22.02.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Już ponad 5 tys. osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec SKI Areny

Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 tys. turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka. Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu - w tym komunikatorze - wspiera ich chatbot.
22.02.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Planet PR obsłuży kolejny raz European Rover Challenge
Planet PR po raz kolejny będzie obsługiwać jedno z największych międzynarodowych wydarzeń robotyczno-kosmicznych w Europie – European Rover Challenge. 
22.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Grzegorz Krzemień szefem Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska
Pracami drugiej kadencji Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, której celem jest kształtowanie standardów kompetencji e-marketingowych, pokieruje od początku marca br. Grzegorz Krzemień, Prezes GoldenSubmarine. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL