25.04.17, 16:00

Rodzice robią zakupy w sklepach internetowych w niedziele

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Rodzice są aktywną grupą konsumentów dokonujących zakupy w internecie. 63 proc. rodziców kupuje w internecie w różne dni tygodnia, zależy kiedy mają czas i jakie pojawią się potrzeby. Aż 84 proc. rodziców zdarza się kupować w sieci w niedziele, a 62 proc. z nich uważa, że zakaz handlu w niedziele nie powinien dotyczyć e-sklepów.

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej zatytułowanego „Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele“ – zakupy online tego dnia zdarza się realizować aż 81 proc. e-konsumentom. Takie zakupy deklaruje 80 proc. kobiet i 81 proc. mężczyzn, 59 proc. osób w wieku 55+ i aż 85 proc. osób w wieku 25-34 lata. W przypadku rodziców wskaźnik takich zakupów jest nieco wyższy niż średnia i sięga 84 proc. Niezależnie od badanego segmentu konsumentów, wskaźnik kupowania w niedziele w sieci nie spada poniżej 65 proc. Można więc stwierdzić, że choć niedziela nie jest stałym i preferowanym dniem zakupowym, to Polacy, także m.in. rodzice doceniają możliwość dokonania zakupów w tym dniu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Kupujący w Internecie w niedziele wskazują wiele atutów takich zakupów. Przede wszystkim uważają, że niedzielne e-zakupy ułatwiają im życie i pozwalają optymalizować czas, jak i same zakupy i podejmować mądre decyzje konsumenckie. Podobnie twierdzą osoby posiadające dzieci. Według 3/4 badanych kupujących online możliwość dokonania e-zakupów w niedzielę sprawia, że mamy więcej czasu dla bliskich. Zdanie to podzielają zarówno kobiety jak i mężczyźni, a także 73 proc przebadanych rodziców i 59 proc. osób w wieku 55+.

Polacy oceniają też robienie zakupów w sieci w niedziele jako naturalne, wygodne i praktyczne. Jako niewłaściwe ocenia takie zakupy tylko 20 proc. internautów oraz 8 proc. e-kupujących i 5 proc. e-kupujących w niedziele.

Z raportu e-Izby wynika także, że zakupy online w niedziele nie przeszkadzają Polakom odpoczywać. E-kupujący w niedziele częściej niż statystycznie Polacy wskazują, że tego dnia najczęściej relaksują się oraz spędzają czas z bliskimi.

Możliwość dokonywania zakupów w niedziele popiera 62 proc. rodziców i 70 proc. osób, które wskazały, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
19.02.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Jaka przyszłość czeka reklamy wielkoformatowe w sieci?
Polska jest w czołówce krajów, w których reklamodawcy emitują reklamy wielkoformatowe, a internauci instalują adblocka.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL