06.05.17, 12:05

Case study: Program Nestlé porusza Polskę

Logo akcji
Fot.: materiały prasowe

Siłownie na świeżym powietrzu stają się coraz bardziej popularne. Sprawdzają się w okolicy szkoły, placu zabaw, parku, domu seniora, osiedli mieszkaniowych czy terenów rekreacyjnych. Ich zaletą jest ogólnodostępność – ćwiczyć może każdy, za darmo o dowolnej porze dnia. Koszt zakupu urządzeń treningowych i organizacji siłowni pod chmurką ponoszą zazwyczaj gminy. Siłownie na świeżym powietrzu stały się wśród mieszkańców na tyle popularne, że projekty takich miejsc coraz częściej pojawiają się jako propozycje do budżetu partycypacyjnego. Niestety, nie każda gmina może przeznaczyć środki ze swojego budżetu na ten cel. Dlatego firma Nestlé postanowiła wypełnić tę lukę, organizując konkurs dla gmin, zarówno miejskich, miejsko-wiejskich, jak i wiejskich, w ramach inicjatywy „Nestlé porusza Polskę”. Wygraną w konkursie jest 16 siłowni terenowych ufundowanych przez Nestlé.

Cel programu „Nestlé porusza Polskę

Poprzez program „Nestlé porusza Polskę” firma zachęca Polaków do aktywnego spędzania czasu wolnego. Celem prowadzonej równolegle kampanii marketingowej i loterii konsumenckiej jest budowanie wizerunku Nestlé jako firmy odpowiedzialnej społecznie, zwiększenie zaufania konsumentów oraz wzrost sprzedaży wybranych produktów z portfolio Nestlé.

Inicjatywa „Nestlé porusza Polskę

„Nestlé Porusza Polskę” to jedna z aktywności Nestlé w ramach priorytetów Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli działań firmy, które poza generowaniem zysków biznesowych, również przynoszą korzyści społeczeństwu i społecznościom lokalnym. 

Pierwszą edycję programu ogłoszono w lutym 2016 roku z okazji 150-lecia firmy Nestlé. W ramach akcji przeprowadzono szereg aktywności, które zaangażowały społeczności lokalne, konsumentów i samych pracowników firmy. W ramach akcji, Nestlé zobowiązało się do ufundowania 16 siłowni plenerowych, po jednej w każdym województwie. Pierwszym etapem był konkurs dla gmin – od stycznia do marca gminy mogły zgłaszać się do konkursu i zarejestrować do 10 lokalizacji na swoim terenie, w których mogłyby znaleźć się siłownie. Następnie internauci głosowali na wybrane lokalizacje, w których miałyby stanąć siłownie plenerowe. Wyboru dokonywali spośród 710 lokalizacji w całej Polsce. Kolejnymi etapami programu były działania w punktach sprzedaży oraz ogólnopolska loteria, w której można było wygrać co tydzień 10 voucherów o wartości 1000 zł do Decathlon m.in. na zakup sprzętu sportowego, a codziennie rodzinny wyjazd do Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie.

Ambasadorem programu „Nestlé porusza Polskę” w 2016 r. był Zbigniew Bródka, polski łyżwiarz szybki i złoty medalista olimpijski.

Kampania marketingowa

Na początku maja 2016 r. rozpoczęła się w telewizji i Internecie emisja dwóch spotów reklamowych, których celem było zachęcanie Polaków do oddawania głosów w konkursie na wybrane przez siebie lokalizacje. Głównym bohaterem spotów był ambasador inicjatywy – Zbigniew Bródka, mistrz świata i złoty medalista olimpijski
w łyżwiarstwie szybkim.

Przykładowy spot reklamowy akcji „Nestlé porusza Polskę”:

Drugi etap kampanii zakładał zaangażowanie konsumentów poprzez działania w punktach sprzedaży oraz wielką ogólnopolską loterię „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”, w której można było wygrać co tydzień 10 kart o wartości 1000 zł na sprzęt sportowy, a codziennie rodzinny wyjazd do Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie. Loteria wystartowała na początku maja i zakończyła się 30 czerwca 2016 roku. W tym terminie należało dokonać jednorazowego zakupu produktów Nestlé za minimum 25 zł i zachować dowód zakupu. Następnie zarejestrować paragon na stronie internetowej akcji. Łączna pula nagród w loterii wyniosła ponad 330 000 zł. 

Loterię konsumencką zakomunikowano w punktach sprzedaży, a także w telewizji i Internecie, gdzie emitowano specjalnie dedykowany loterii spot „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”:

Efekty

Od czasu trwania kampanii widać bardzo duże zainteresowanie inicjatywą. W 2016 roku w pierwszej edycji konkursu „Nestlé porusza Polskę” brało udział 475 gmin, które w sumie zgłosiły 710 lokalizacji.

Nestlé dotarło z kampanią do całego społeczeństwa! Łącznie na temat programu „Nestlé porusza Polskę” w 2016 r. ukazało się około 630 publikacji internetowych i w prasie. Dzięki prowadzeniu aktywnej komunikacji w social mediach udało się dotrzeć z programem do prawie 10 mln użytkowników. Obecność hasła „Nestlé porusza” w wynikach wyszukiwania wyniosła 6,48%, co znacznie przekroczyło cel założony na poziomie 1 proc.

Zdaniem organizatorów, loteria „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!” odniosła wielki sukces, przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży produktów z portfolio firmy, a wskaźnik efektywności osiągnął wynik dwukrotnie wyższy (268% KPI) od założonego na samym początku.

Komentarze

Powiązane

22.11.17, 12:11
reklama & PR » wydarzenia branżowe
Marketing miejsc to coś więcej niż reklama. VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Tworzenie tożsamości marki jaką jest miejscowość czy cały region staje się coraz ważniejszym narzędziem rozwoju samorządów. O tym i innych ważnych z punktu widzenia samorządu kwestiach będzie mowa podczas VII Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbędzie się w dniach 30 listopada oraz 1 grudnia w Rzeszowie.
22.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Grupa Havas inwestuje w platformę Octoly
Komercyjna platforma Octoly zrzeszająca influencerów modowych, lifestylowych i beauty, została dofinansowana kwotą 10 mln dolarów i uruchomiła serwis OctoPrime.co. Pozwoli on 10 tys. influencerek na sprzedaż recenzowanych produktów w osobistym sklepie online.
22.11.17, 10:11
reklama & PR » ludzie
Joanna Giz w zespole Think Kong
Do zespołu Think Konga dołączyła Joanna Giz, która objęła stanowisko Content Marketing Team Managera i będzie odpowiadać w agencji za rozwój działań content marketingowych dla marek z branży IT, beauty oraz deweloperskiej. 
21.11.17, 20:11
reklama & PR » informacje
Konkursie fotograficzny marki Haier. Akcję wspiera Adam „Poszukiwacz” Wiejak
Firma Haier, producent AGD, organizuje konkurs fotograficzny, w którym można zdobyć nową pralkę HW70-14636S i zostać królem lub królową wysadzania. Akcję wspiera youtuber Adam „Poszukiwacz” Wiejak. 
21.11.17, 19:11
reklama & PR » informacje
BERM realizuje projekt dla Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii
Agencja BERM Creative Production Group została wybrana do realizacji działań promocyjnych, informacyjnych oraz edukacyjnych przy trzech projektach realizowanych przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
21.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Black Energy Drink został Tytularnym Sponsorem LFL All-Star Tour Poland 2018
Marka Black Energy Drink (Food Care Group) podjęła współpracę z firmą Pro Polska - promotorem wyjątkowej trasy Legends Football League (LFL). Kobieca liga futbolowa rozegra po raz pierwszy mecze w Europie, i to właśnie w Polsce.
21.11.17, 17:11
reklama & PR » informacje
You’re the driver. Kampania reklamowa Gulf Polska
Gulf Polska (producent środków smarnych) wystartował w listopadzie br. z nową kampanią wizerunkową pod hasłem “You’re the driver”, którą chce przypomnieć światu czym jest prawdziwa motoryzacja i kto w samochodzie tak naprawdę rządzi.
21.11.17, 16:11
reklama & PR » ludzie
Anna Dzierzędzka w Value Media
Od stycznia 2018 r. do zespołu domu mediowego Value Media (Group One) dołączy Anna Dzierzędzka, przez ostatnie 16 lat związana z MediaCom.
21.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
Delecta prezentuje przepis na święta pełne emocji
Delecta, marka z portfolio spółki Bakalland, wystartowała ze swoją świąteczną kampanią reklamową. Marka komunikuje swoim konsumentom „przepis na niezapomniane święta”.
21.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Grzegorz Miecznikowski rzecznikiem prasowym Parady Równości oraz Fundacji Wolontariat Równości
Od końca października br. obowiązki w zakresie relacji z mediami oraz społecznością LGBT przejmuje Grzegorz Miecznikowski i prowadzona przez niego Agencja S Words.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 22 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL