10.05.17, 12:00

PIKE: prawie 70 proc. Polaków jest przeciwnych zapisom ustawy abonamentowej

Badanie Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że większość Polaków jest przeciwna rozwiązaniom zawartym w projekcie nowelizacji tzw. ustawy abonamentowej. Zapisem, który budzi szczególne zaniepokojenie Polaków jest ten zobowiązujący dostawców płatnej telewizji do przekazywania danych użytkowników w celu ściągania abonamentu RTV. Ustawa ta jest obecnie przygotowywana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Jak pokazują wyniki badania, aż 87 proc. badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów. 69 proc. Polaków jest przeciwnych obowiązkowemu przekazywaniu danych o użytkownikach płatnej telewizji, a 66 proc. uważa, że wprowadzenie ustawy stanowiłoby naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych.

Badania te dobitnie pokazują, że przytłaczająca część Polaków jest przeciwna rozwiązaniom proponowanym w projekcie nowelizacji tzw. ustawy abonamentowej. Obawiają się o swoją prywatność i o to, że ich dane osobowe nie będą właściwie chronione. Ponad połowa Polaków, co jest naturalne, uważa też, że proponowane rozwiązania są po prostu niesprawiedliwe. Dotyczą tylko jednej grupy użytkowników, a nie obejmują tych, którzy nie korzystają z płatnej telewizji” – powiedział Jerzy Straszewski, Prezes PIKE.

Istotą tzw. ustawy abonamentowej jest przekazywanie przez dostawców płatnej telewizji danych o użytkownikach. 69 proc. badanych Polaków jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu, w tym aż 49 proc. zdecydowanie. Tylko 26 proc. ankietowanych je popiera. Największe poparcie deklarują osoby o najniższym wykształceniu, ale i tak jest to tylko 39 proc. badanych. Poparcie to maleje wraz ze wzrostem wykształcenia – tylko 18 proc. osób z wyższym wykształceniem popiera takie rozwiązanie, a 77 proc. jest mu przeciwnych.

Aż 87 proc. badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów i pod żadnym pozorem nie powinni przekazywać ich danych podmiotom trzecim. Tylko 13 proc. jest przeciwnego zdania. 2/3 respondentów uważa, że przekazywanie danych przez dostawców płatnej telewizji Poczcie Polskiej, to naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych. Podobnie, aż 62 proc. respondentów uważa, że Poczta Polska nie jest przygotowana do zarządzania ich danymi osobowymi.

Ponad połowa, 51 proc. ankietowanych, uważa, że zaproponowane rozwiązania są niesprawiedliwe. Jest to związane z tym, że przekazanie danych obejmie tylko część Polaków, tych którzy korzystają z usług dostawców płatnej telewizji.

Wielu badanych uważa, że będzie ona miała negatywny wpływ na odbiorców telewizji: zarówno tych korzystających z płatnego dostępu do sygnału (48 proc. wskazań), odbierających telewizję naziemną (36 proc.), a nawet użytkowników platform internetowych (32 proc.). Nawet wpływ regulacji na media publicznie pozytywnie ocenia jedynie 35 proc. pytanych, a 49 proc. z nich uważa, że na zmianie ustawy media publiczne nie zyskają wcale (22 proc.) lub nawet stracą (28 proc.).

Projekt nowych uregulowań związanych ze ściąganiem abonamentu RTV jest powszechnie znany i Polacy interesują się nowymi propozycjami zmian: 65 proc. respondentów słyszało o projekcie nowelizacji ustawy abonamentowej, w tym także ponad połowa osób o najniższym wykształceniu i 64 proc. mieszkańców wsi.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, metodą CATIbus, w dniach od 18 do 23 kwietnia 2017 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Komentarze

Powiązane

20.02.18, 09:00
| telewizja » seriale
Pensjonat nad rozlewiskiem w nowy dzień tygodnia
Serial „Pensjonat nad rozlewiskiem” powracają na antenę Jedynki 27 lutego br. Premierowe odcinki nowej serii emitowane będą o nowej porze – we wtorki o godz. 21.35.
19.02.18, 20:00
| telewizja » informacje
Prace serwisowe przy stacji czołowej MUX3. Będą chwilowe utrudnienia przy odbiorze kanałów TVP
Telewizja Polska poinformowała o pracach serwisowych, które mogą wpłynąć na odbiór usług i kanałów TVP. 
19.02.18, 18:00
| telewizja » informacje
Dokument Ludzie duchy nagrodzony podczas London International Film Festival
Film dokumentalny „Ludzie duchy” został nagrodzony na prestiżowym festiwalu London International Filmmaker Festival of World Cinema - IFF 2018. Martyna Wojciechowska i Marek Kłosowicz otrzymali nagrodę w kategorii Reżyseria Dokumentu Krótkometrażowego. 
18.02.18, 22:07
| telewizja » badania rynku
Ponad 6 mln widzów oglądało zwycięstwo Kamila Stocha
17 lutego br. , pierwszy złoty medal dla Polski na Igrzyskach Olimpijskich w PjongCzang zdobył w konkursie indywidualnym na dużej skoczni Kamil Stoch. Jego sukces oglądało ponad 6 mln widzów, a udziały Jedynki wyniosły 48 proc.
18.02.18, 17:00
| telewizja » informacje
Atomówki inspiracją nowej kolekcji Katy Eary i Cartoon Network
Cartoon Network i Katy Eary zaprezentowali nową kolekcję ubrań inspirowaną „Atomówkami”.
17.02.18, 11:00
| telewizja » seriale
III sezon serialu Magicy w marcu na SCI FI
W niedzielę, 18 marca br. o 21:00 na kanale SCI FI zadebiutuje III sezon serialu „Magicy”. 
16.02.18, 21:00
| telewizja » informacje | internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Szykuje się rewolucja w wielkopolskich szkołach
INEA wygrała przetarg na dostarczenie, uruchomienie, wsparcie techniczne i utrzymanie regionalnej chmury edukacyjnej w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Ma on zrewolucjonizować i unowocześnić edukację w wielkopolskich szkołach. 
16.02.18, 16:00
| telewizja » informacje
Będą zestawy klocków klocki LEGO z Atomówkami
Kanał Cartoon Network zapowiedział kolejny produkt licencyjny z Atomówkami w roli głównej. Na rynku pojawią się zestawy klocków Lego.
16.02.18, 10:00
| telewizja » informacje
Czy na pewno umiesz gotować? z piątym sezonem w Kuchni+
Kuchnia+ startuje z piątym sezonem własnej produkcji „Czy na pewno umiesz gotować?” prowadzonej przez Andrzeja Polana.
16.02.18, 09:00
| telewizja » informacje
Nicktoons nadaje już w Polsce
15 lutego br. oferta programowa stacji Nickelodeon HD została poszerzona, wzmocniona i udostępniona pod nową nazwą Nicktoons. 
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 20.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL