10.05.17, 12:05

PIKE: prawie 70 proc. Polaków jest przeciwnych zapisom ustawy abonamentowej

Badanie Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że większość Polaków jest przeciwna rozwiązaniom zawartym w projekcie nowelizacji tzw. ustawy abonamentowej. Zapisem, który budzi szczególne zaniepokojenie Polaków jest ten zobowiązujący dostawców płatnej telewizji do przekazywania danych użytkowników w celu ściągania abonamentu RTV. Ustawa ta jest obecnie przygotowywana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Jak pokazują wyniki badania, aż 87 proc. badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów. 69 proc. Polaków jest przeciwnych obowiązkowemu przekazywaniu danych o użytkownikach płatnej telewizji, a 66 proc. uważa, że wprowadzenie ustawy stanowiłoby naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych.

Badania te dobitnie pokazują, że przytłaczająca część Polaków jest przeciwna rozwiązaniom proponowanym w projekcie nowelizacji tzw. ustawy abonamentowej. Obawiają się o swoją prywatność i o to, że ich dane osobowe nie będą właściwie chronione. Ponad połowa Polaków, co jest naturalne, uważa też, że proponowane rozwiązania są po prostu niesprawiedliwe. Dotyczą tylko jednej grupy użytkowników, a nie obejmują tych, którzy nie korzystają z płatnej telewizji” – powiedział Jerzy Straszewski, Prezes PIKE.

Istotą tzw. ustawy abonamentowej jest przekazywanie przez dostawców płatnej telewizji danych o użytkownikach. 69 proc. badanych Polaków jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu, w tym aż 49 proc. zdecydowanie. Tylko 26 proc. ankietowanych je popiera. Największe poparcie deklarują osoby o najniższym wykształceniu, ale i tak jest to tylko 39 proc. badanych. Poparcie to maleje wraz ze wzrostem wykształcenia – tylko 18 proc. osób z wyższym wykształceniem popiera takie rozwiązanie, a 77 proc. jest mu przeciwnych.

Aż 87 proc. badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów i pod żadnym pozorem nie powinni przekazywać ich danych podmiotom trzecim. Tylko 13 proc. jest przeciwnego zdania. 2/3 respondentów uważa, że przekazywanie danych przez dostawców płatnej telewizji Poczcie Polskiej, to naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych. Podobnie, aż 62 proc. respondentów uważa, że Poczta Polska nie jest przygotowana do zarządzania ich danymi osobowymi.

Ponad połowa, 51 proc. ankietowanych, uważa, że zaproponowane rozwiązania są niesprawiedliwe. Jest to związane z tym, że przekazanie danych obejmie tylko część Polaków, tych którzy korzystają z usług dostawców płatnej telewizji.

Wielu badanych uważa, że będzie ona miała negatywny wpływ na odbiorców telewizji: zarówno tych korzystających z płatnego dostępu do sygnału (48 proc. wskazań), odbierających telewizję naziemną (36 proc.), a nawet użytkowników platform internetowych (32 proc.). Nawet wpływ regulacji na media publicznie pozytywnie ocenia jedynie 35 proc. pytanych, a 49 proc. z nich uważa, że na zmianie ustawy media publiczne nie zyskają wcale (22 proc.) lub nawet stracą (28 proc.).

Projekt nowych uregulowań związanych ze ściąganiem abonamentu RTV jest powszechnie znany i Polacy interesują się nowymi propozycjami zmian: 65 proc. respondentów słyszało o projekcie nowelizacji ustawy abonamentowej, w tym także ponad połowa osób o najniższym wykształceniu i 64 proc. mieszkańców wsi.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, metodą CATIbus, w dniach od 18 do 23 kwietnia 2017 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Komentarze

Powiązane

24.05.17, 14:05
telewizja » informacje
Uczestnicy PIKE przeciwni projektowi nowej ustawy dot. abonamentu
Uczestnicy Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej wystosowali oświadczenie w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o opłatach abonamentowych oraz ustawy o radiofonii telewizji z dnia 10 maja 2017 r. 
24.05.17, 12:05
telewizja » informacje
Krzysztof Koczorowski o nazwach nowych stacji NTC
Krzysztof Koczorowski, właściciel / dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e ocenia nazwy nowych stacji, które pojawiły się w ostatnich miesiącach w ofercie Naziemnej Telewizji Cyfrowej.
24.05.17, 11:05
telewizja » badania rynku
ARC Rynek i Opinia: operatorzy komórkowi i telewizji kablowych preferują nowych klientów
Klienci sieci komórkowych oraz telewizji kablowych są zgodni – firmy te dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
24.05.17, 08:05
telewizja » seriale
Będzie II sezon serialu Dziewczyny ze Lwowa
Rozpoczęły się zdjęcia do II sezonu obyczajowo-komediowego serialu "Dziewczyny ze Lwowa". Emisję zaplanowano na jesień br. 
23.05.17, 10:05
telewizja » badania rynku
Tydzień w TV: Polsat wciąż najchętniej oglądany, dobry wynik TVN7
W ubiegłym tygodniu najpopularniejszym kanałem w grupie ogólnej był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN - wynika z danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla portalmedialny.pl za okres od 15 do 21 maja 2017 r.
23.05.17, 08:05
telewizja » badania rynku
MEC: telewidzowie zainteresowani „a la carte” zbudowaliby swój pakiet z 10 stacji
Większość telewidzów, którzy woleliby tworzyć samodzielnie swoje oferty zamiast kupować zdefiniowane przez operatorów pakietów stacji, kupiłaby dostęp do maksymalnie 10 kanałów - pokazuje Projekt Cyfrowizja III, badanie agencji MEC.
22.05.17, 23:05
telewizja » informacje
Startuje Polsat Music. Zastąpi MUZO.TV
26 maja br. wystartuje Polsat Music, nowy kanał muzyczny Telewizji Polsat. Stacja emitować będzie aktualne przeboje artystów z Polski i całego świata. 
22.05.17, 20:05
telewizja » informacje
TVP zapowiada organizację festiwalu polskiej piosenki
Telewizja Polska poinformowała, że pomimo decyzji władz miasta Opole o rozwiązaniu umowy z TVP S.A. na organizację 54. KFPP, festiwal polskiej piosenki odbędzie się w zbliżonym terminie.
22.05.17, 17:05
telewizja » informacje
Miasto Opole wypowiedziało umowę Telewizji Polskiej. Festiwalu w czerwcu nie będzie
Miasto Opole wypowiedziało Telewizji Polskiej umowę dotycząca organizacji 54. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. 
22.05.17, 17:05
telewizja » informacje
Cyfrowy Polsat promuje pakiet Rodzinny HD
Cyfrowy Polsat wystartował z kampanią informującą o nowej promocji z pakietem Rodzinnym HD .
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 31.08.17

Pula nagród w konkursie to aż 103 książki i inne niespodzianki. 

do 25.06.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.06.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 26 maja 2017
Polecamy
Konferencje

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL