10.05.17, 12:05

PIKE: prawie 70 proc. Polaków jest przeciwnych zapisom ustawy abonamentowej

Badanie Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że większość Polaków jest przeciwna rozwiązaniom zawartym w projekcie nowelizacji tzw. ustawy abonamentowej. Zapisem, który budzi szczególne zaniepokojenie Polaków jest ten zobowiązujący dostawców płatnej telewizji do przekazywania danych użytkowników w celu ściągania abonamentu RTV. Ustawa ta jest obecnie przygotowywana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Jak pokazują wyniki badania, aż 87 proc. badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów. 69 proc. Polaków jest przeciwnych obowiązkowemu przekazywaniu danych o użytkownikach płatnej telewizji, a 66 proc. uważa, że wprowadzenie ustawy stanowiłoby naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych.

Badania te dobitnie pokazują, że przytłaczająca część Polaków jest przeciwna rozwiązaniom proponowanym w projekcie nowelizacji tzw. ustawy abonamentowej. Obawiają się o swoją prywatność i o to, że ich dane osobowe nie będą właściwie chronione. Ponad połowa Polaków, co jest naturalne, uważa też, że proponowane rozwiązania są po prostu niesprawiedliwe. Dotyczą tylko jednej grupy użytkowników, a nie obejmują tych, którzy nie korzystają z płatnej telewizji” – powiedział Jerzy Straszewski, Prezes PIKE.

Istotą tzw. ustawy abonamentowej jest przekazywanie przez dostawców płatnej telewizji danych o użytkownikach. 69 proc. badanych Polaków jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu, w tym aż 49 proc. zdecydowanie. Tylko 26 proc. ankietowanych je popiera. Największe poparcie deklarują osoby o najniższym wykształceniu, ale i tak jest to tylko 39 proc. badanych. Poparcie to maleje wraz ze wzrostem wykształcenia – tylko 18 proc. osób z wyższym wykształceniem popiera takie rozwiązanie, a 77 proc. jest mu przeciwnych.

Aż 87 proc. badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów i pod żadnym pozorem nie powinni przekazywać ich danych podmiotom trzecim. Tylko 13 proc. jest przeciwnego zdania. 2/3 respondentów uważa, że przekazywanie danych przez dostawców płatnej telewizji Poczcie Polskiej, to naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych. Podobnie, aż 62 proc. respondentów uważa, że Poczta Polska nie jest przygotowana do zarządzania ich danymi osobowymi.

Ponad połowa, 51 proc. ankietowanych, uważa, że zaproponowane rozwiązania są niesprawiedliwe. Jest to związane z tym, że przekazanie danych obejmie tylko część Polaków, tych którzy korzystają z usług dostawców płatnej telewizji.

Wielu badanych uważa, że będzie ona miała negatywny wpływ na odbiorców telewizji: zarówno tych korzystających z płatnego dostępu do sygnału (48 proc. wskazań), odbierających telewizję naziemną (36 proc.), a nawet użytkowników platform internetowych (32 proc.). Nawet wpływ regulacji na media publicznie pozytywnie ocenia jedynie 35 proc. pytanych, a 49 proc. z nich uważa, że na zmianie ustawy media publiczne nie zyskają wcale (22 proc.) lub nawet stracą (28 proc.).

Projekt nowych uregulowań związanych ze ściąganiem abonamentu RTV jest powszechnie znany i Polacy interesują się nowymi propozycjami zmian: 65 proc. respondentów słyszało o projekcie nowelizacji ustawy abonamentowej, w tym także ponad połowa osób o najniższym wykształceniu i 64 proc. mieszkańców wsi.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, metodą CATIbus, w dniach od 18 do 23 kwietnia 2017 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Komentarze

Powiązane

16.11.17, 19:11
telewizja » informacje
INEA z akcją dla nowych klientów. Operator rozda konsole PlayStation 4 i Xbox One
W ramach najnowszej akcji INEA „Moc prezentów”, trwającej od 14 listopada br., osoby które kupią internet oraz telewizję od INEA, otrzymają najnowszą konsolę PlayStation 4 lub Xbox One z grą FIFA 18 za 1 zł.
16.11.17, 17:11
telewizja » informacje
Grupa Multimedia Polska ma 757,6 tys. klientów usług telekomunikacyjnych
Przychody Grupy Multimedia Polska za trzy kwartały 2017 r. wyniosły 510,2 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 2,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Na koniec września br. z usług Grupy Multimedia Polska korzystało ponad 757,6 tys. klientów usług telekomunikacyjnych.
16.11.17, 14:11
telewizja » informacje
Prof. Mirosław Filiciak: To nie koniec telewizji
Nawet w dobie internetu pozostaje skutecznym medium, ale czy w przyszłości też tak będzie? Telewizja. O perspektywach jej rozwoju pisze prof. Mirosław Filiciak, kierownik School of Ideas Uniwersytetu SWPS.
16.11.17, 13:11
telewizja » informacje
BBC promuje premierę Błękitnej Planety II
BBC Worldwide wykorzystało druk 3D w ramach kampanii reklamowej „Błękitnej Planety II”, która w Polsce będzie miała swoją premierę na kanale BBC Earth 16 listopada br. o godz. 19:55.
16.11.17, 08:11
telewizja » seriale
Pożegnanie Lucjana Mostowiaka. M jak Miłość z rekordową widownią w sezonie
Wtorkowy, 1329. odcinek serialu „M jak Miłość” w TVP2 zanotował rekordową widownię 6,3 mln widzów (udziały w rynku wyniosły 39,25 proc.), a zasięg wyniósł 7,5 mln (dane: NAM). 
15.11.17, 19:11
telewizja » informacje
Kamil Stoch. Moja Historia. Program o skoczku narciarskim w Eurosporcie 1
Podwójny mistrz olimpijski, multimedalista mistrzostw świata, zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni i zdobywca Kryształowej Kuli – sportowe wyczyny Kamila Stocha są znane wszystkimi kibicom skoków narciarskich. Eurosport pokaże codzienne życie skoczka.
15.11.17, 15:11
telewizja » informacje
IX edycja Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy na początku 2018 r.
Stacja MTV potwierdziła, że ruszyły zdjęcia do kolejnego sezonu programu „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. 
15.11.17, 13:11
telewizja » informacje
Reklama Dzieciom po raz 25
Telewizja Polska po raz 25. organizuje „Reklamę Dzieciom”. Przez ćwierćwiecze łącznie ponad 25 mln zł trafiło do ponad tysiąca placówek.
15.11.17, 10:11
telewizja » seriale
Korona Królów od stycznia 2018 r. w TVP1
Kostiumowa opowieść o panowaniu jednego z najwybitniejszych władców w dziejach Polski – Kazimierza Wielkiego. 
„Korona Królów” w reżyserii Wojciecha Pacyny, pod opieką literacką Ilony Łepkowskiej, będzie emitowana w TVP1 cztery razy w tygodniu. 
15.11.17, 08:11
telewizja » badania rynku
Mecz Polska – Meksyk obejrzało 5,3 mln widzów
13 listopada br. transmisję z meczu towarzyskiego reprezentacji Polski z Meksykiem obejrzało w Telewizji Polskiej 5,3 mln widzów (dane: NAM). Jedynka została liderem dnia, a TVP Sport liderem tygodnia wśród kanałów sportowych.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 18 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL