17.05.17, 14:05

Raport: kto najczęściej klika w internetowe reklamy?

W reklamy online najczęściej klikają internauci z Ukrainy, najrzadziej użytkownicy sieci z Chorwacji. Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wśród wykorzystywanych formatów reklam dominują banery. Komputery osobiste i laptopy to urządzenia, na których niezmiennie jest najwięcej emisji reklam. Jak na tle innych krajów wypada Polska? Specjalny raport na ten temat przygotowała firma Gemius. 

Analizie poddano dane z raportu gemiusAdMonitor, obejmującego 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Rumunię, Słowację, Turcję, Ukrainę oraz Węgry. 

Polskim użytkownikom sieci, podobnie jak przedstawicielom innych analizowanych rynków, najwięcej kreacji reklamowych wyświetla się na komputerach osobistych i laptopach - dla tych urządzeń odsetek wyświetleń reklam wynosi 77,3 proc. Na kreacje reklamowe rzadziej natrafiają na smartfonach (19,2 proc.) i na tabletach (3,5 proc.). W polskiej sieci dominują formaty banerowe, które były wykorzystywane w 71 proc. wszystkich wyemitowanych reklam. Jednocześnie, to właśnie w Polsce jest najmniejszy udział kreacji banerowych wśród wszystkich analizowanych rynków.

Wśród użytkowników sieci w Europie Środkowo-Wschodniej w reklamy online najczęściej klikają Ukraińcy, Turcy i Łotysze. Wskaźnik klikalności w reklamy wynosi tam odpowiednio 1,1 proc., 1,0 proc. oraz 0,9 proc. Najniższy wskaźnik kliknięć odnotowano w Chorwacji (0,4 proc.), na Litwie (0,5 proc.) i w Estonii (0,5 proc.). W ciągu ostatnich trzech lat najwyższy wzrost klikalności w reklamy nastąpił w Turcji – z 0,3 proc. do 1,0 proc.

Jak wynika z raportu gemiusAdMonitor, rośnie popularność formatów reklamowych typu rich media (multimedialnych ─ z wideo, dźwiękiem czy animacjami), po które coraz częściej sięgają reklamodawcy. Spośród analizowanych rynków krajem, w którym ten format cieszy się największą popularnością jest Ukraina, gdzie korzystano z niego niemal w połowie kampanii internetowych (46,4 proc.). Z kolei najrzadziej reklamy multimedialne wyświetlają się internautom z Łotwy ─ tego typu kreacje zostały tam wykorzystane w 15,8 proc. reklam. Inwestycja w format multimedialny może się przekładać także na wzrost liczby kliknięć w reklamę – na wszystkich analizowanych rynkach współczynnik klikalności w ten typ reklam jest wyższy niż w przypadku formatów banerowych.

Wśród analizowanych urządzeń (komputery osobiste i laptopy, smartfony, tablety) najwięcej wyświetleń reklam dotyczy komputerów osobistych i laptopów. Najwyższy odsetek emisji na tych urządzeniach odnotowano w Mołdawii ─ 87 proc., a najniższy ─ 63,7 proc. w Rumunii. Odwrotnie jest w przypadku reklam na smartfonach, które najczęściej wyświetlają się właśnie Rumunom ─ 32,5 proc., a z kolei najrzadziej użytkownikom sieci z Mołdawii ─ 11,3 proc. W tym kraju również jest najniższy odsetek wyświetleń reklam na tabletach ─ 1,7 proc. Z kolei najczęściej na kreacje na ekranach tych urządzeń natrafiają w sieci Słowacy ─ 7,2 proc.

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 19:11
reklama & PR » ludzie
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach w Jet Line
Sylwia Ułasiuk i Justyna Opalach dołączyły do Jet wzmacniając siły zespołu sprzedaży. Obie zajmują się sprzedażą i realizacją przede wszystkim kampanii digitalowych, realizowanych na nośnikach DOOH, zintegrowanych w platformie MyLED.
17.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Hill+Knowlton Strategies dla marki Black Red White
Na początku listopada br., do grona klientów Hill+Knowlton Strategies, dołączyła marka meblarska Black Red White.
17.11.17, 15:11
reklama & PR » informacje
F!RST DEAL! 2018. Trwa kampania Grecosa
Ruszyła ogólnopolska kampania telewizyjna Grecosa opracowana przez warszawską agencję kreatywną Skyboat.
17.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Beata Grzybek-Zielińska w Green Parrot
Z początkiem listopada br. do zespołu Agencji dołączyła Beata Grzybek-Zielińska. Objęła stanowisko Head of Communication. 
16.11.17, 20:11
reklama & PR » ludzie
Beata Lewandowska awansowała w ITBC Communication
Beata Lewandowska, pełniąca dotychczas funkcję Account Director działu nowych technologii objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej. Nowym Account Directorem działu IT został natomiast Bartłomiej Pasternak.
16.11.17, 18:11
reklama & PR » informacje
Blogerzy w kampanii #IAM3 odkrywają funkcje tabletu MediaPad M3 Lite 10
W nowej kampanii #IAM3, Huawei zachęca do odkrywania świata w towarzystwie tabletu MediaPad M3 Lite 10. W działania promocyjne zaangażowani zostali autorzy dwóch blogów podróżniczych: Tasteaway oraz Szpilki w Plecaku. 
16.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Magicznych Świąt. Najmłodsi eksperci testują zabawki w Tesco
Tesco zaprezentowało świąteczną kampanię reklamową. Poza znanym z minionego sezonu motywem „Magicznych Świąt” w spotach sieci pojawią jej najmłodsi klienci, którzy samodzielnie wybierają propozycje na świąteczne prezenty.
16.11.17, 15:11
reklama & PR » ludzie
Emilia Abramowicz w Cube Group
Emilia Abramowicz dołączyła do Działu Agencyjnego Cube Group jako Senior Account Manager. Wcześniej pracowała w sieci Tradedoubler.
16.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Wielka książka na krakowskim Rynku. Trwa akcja Czytaj PL
To najprawdopodobniej największa książka, którą kiedykolwiek widziano w Polsce. Gigant waży blisko pół tony i mierzy dwa metry. Ma jednak tylko dwanaście stron. Na każdej z nich umieszczono kod QR do ściągnięcia darmowych e-booków. To kolejna odsłona akcji czytelniczej Czytaj PL., 
16.11.17, 11:11
reklama & PR » informacje
Synergic zrealizuje kampanie reklamowe z wykorzystaniem transportu miejskiego w stolicy
W listopadzie i grudniu br. Synergic realizuje kilka rozbudowanych kampanii reklamowych z użyciem transportu miejskiego w Warszawie. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 20 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL