13.06.17, 09:00

Badania d*fusion Communications: dziennikarstwo w erze mobilności

Agencja PR d*fusion communication w maju br. przeprowadziła badanie „Mobile Journalism”, którego celem było poznanie opinii dziennikarzy na temat mobilnego środowiska pracy. 

Badanie wykazało m.in., że: ponad 90 proc. dziennikarzy uczestniczących w badaniu korzysta z przenośnego laptopa i telefonu w swojej bieżącej pracy; prawie 50 proc. zapoznaje się z treścią nadsyłanych informacji na smart fonie; połowie dziennikarzy zdarzyło się napisać tekst na smart fonie; 89 proc. dziennikarzy przyznaje, że telefon komórkowy podniósł efektywność ich pracy; 41 proc. redaktorów przeprowadziło wywiad przez komunikator internetowy, a 25 proc. newsroomów przeniosła się do sieci.

Mobilne urządzenia to możliwość mobilnej pracy. Badanie ,,Mobile Journalism” wskazuje, że zaledwie 23 proc. ankietowanych wykonuje swoje zadania wyłącznie w redakcji. Prawie połowa przyznaje, że pracuje z domu, a 18 proc. w kawiarni lub restauracji. 17 proc. respondentów zdarzyło się „redakcyjne biurko” zastąpić własnymi kolanami, pisząc tekst w komunikacji miejskiej.

Dziennikarze coraz większą role przypisują smartfonom. Prawie 90 proc. docenia, że działają sprawnie i są zawsze pod ręką, a dla ponad 1/4 istotna jest możliwość połącznia z Internetem dzięki czemu mogą o dowolnej porze dnia zajrzeć do skrzynki pocztowej i zweryfikować nadesłane treści oraz zrobić szybki research w sieci. Smartfon wykorzystywany jest przez dziennikarzy jako narzędzie do robienia zdjęć ze spotkań i konferencji (jak wskazuje 73 proc. ankietowanych), rejestracji wywiadów (52 proc.), a nawet do tworzenia tekstów. Aż połowa badanych przyznała, że chociaż raz napisała materiał prasowy na swoim telefonie.

Korzystanie z urządzeń mobilnych pozwala na jeszcze łatwiejszy niż dotychczas dostęp do portali społecznościowych, co znacznie ułatwia komunikację wewnątrz redakcji, a co za tym idzie dziennikarze coraz rzadziej muszą spotykać się twarzą w twarz, by omówić bieżące sprawy i kolejne materiały. Jak wynika z badania „Mobile Journalism”, prawie 1/4 newsroomów przeniosła się do sieci, a ponad połowa badanych przyznaje, że łączy tradycyjny styl z mobilnym.

Częstym miejscem spotkań dziennikarzy jest Twitter pełniący rolę branżowego komunikatora. Portale społecznościowe pozwalają nie tylko dzielić się informacjami, ale także przeprowadzać wywiady. Ponad 40 proc. badanych przyznało, że chociaż raz wykorzystało do tego celu Facebook Messenger lub komunikator Google Hangouts. Dużym powodzeniem cieszy się również Skype, którego wybrała ponad połowa ankietowanych. Dzięki sprawnym urządzeniom i łatwemu dostępowi do Internetu, redaktorzy pracują znacznie szybciej (prawie 90 proc. badanych przyznało, że korzystanie ze smartfonów znacznie podniosło ich efektywność). Co ciekawe, analiza badania wskazuje, że prawie połowa badanych czyta nagłówki i pierwsze zdania tekstu na komórce, a ponad 1/4 z nich uznaje to za podstawowy sposób zapoznawania się z nadesłanymi treściami.

Badanie zrealizowano na podstawie ankiet wypełnionych przez 109 ankietowanych dziennikarzy.

Komentarze

Powiązane

13.02.18, 12:00
| prasa » informacje
Vogue Polska debiutuje. 364 stron objętości pierwszego numeru
14 lutego br. to data wejścia na rynek „Vogue Polska”. Pierwszy numer magazynu zbudowany jest wokół projektu artystycznego Juergena Tellera. 
10.02.18, 15:00
| prasa » informacje
Dziennik Gazeta Prawna z testami na prawo jazdy
„Dziennik Gazeta Prawna” wzbogaci swoje wydanie dodatkami skierowanymi do osób przygotowujących się do egzaminu na prawo jazdy oraz dla kierowców, którzy już uczestniczą w ruchu na drodze. 
08.02.18, 12:00
| prasa » informacje
Psychologie und Leben. Wydawnictwo Charaktery debiutuje z kwartalnikiem w Niemczech
14 lutego br., ukaże się w Niemczech pierwszy niemieckojęzyczny numer kwartalnika „Psychologie und Leben. Das Internationale Psychologie-Magazin”, przygotowany przez zespół „Charakterów”. 
07.02.18, 17:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Relacje z igrzysk w Pjongczangu w mediach Agory
Sport.pl, „Gazeta Wyborcza” i Radio TOK FM będą relacjonować dla swoich odbiorców Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. Multimedialne materiały z Korei Południowej przesyłać będzie trzech korespondentów - Paweł Wilkowicz, Dariusz Wołowski i Kuba Atys.
06.02.18, 22:00
| prasa » dodatki do gazet
Kurs języka angielskiego online z Gazetą Wyborczą
7 lutego br. z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić voucher na trzymiesięczny kurs angielskiego online firmy eTutor.
06.02.18, 19:00
| prasa » informacje
Poradnika Psychologicznego POLITYKI tym razem o tym, czego człowiekowi potrzeba do życia
7 lutego br., ukaże się nowe wydanie Poradnika Psychologicznego POLITYKI „Ja My Oni” tym razem pod hasłem „Czego człowiekowi potrzeba do życia”.
06.02.18, 19:00
| prasa » informacje
Agora kontynuuje wydawanie kwartalnika Opiekun
6 lutego br. na rynku pojawił się drugi numer kwartalnika „Opiekun” (Agora) - pisma skierowanego do osób, które na stałe opiekują się bliskimi. 
05.02.18, 17:00
| prasa » informacje
Magazyn WELL w regularnej sprzedaży
6 lutego br., ukaże się pierwsze regularne wydanie miesięcznika „WELL”. Spore zainteresowanie numerem testowym czytelniczek i klientów reklamowych skłoniło Wydawnictwo Bauer do wprowadzenia tego tytułu do regularnej sprzedaży.
04.02.18, 18:00
| prasa » ludzie
Małgorzata Żmijewska-Kukiełka reporterką Newserii
Do ekipy Newserii dołączyła Małgorzata Żmijewska-Kukiełka specjalizująca się w tematyce ekonomicznej.
02.02.18, 18:00
| prasa » informacje
Światem rządzą kobiety. Specjalne wydanie Wysokich Obcasów o kobietach 2017 roku
Portrety 35 najważniejszych kobiet minionego roku przedstawia w specjalnym wydaniu „Światem rządzą kobiety” redakcja „Wysokich Obcasów” (Agora). Numer ukazał się 1 lutego br.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL