27.07.17, 12:00

Gemius: czas wolny Polacy spędzają w realu

Fot.: Gemius

Pierwszy dzień wakacji był jednocześnie dniem najniższej aktywności Polaków w sieci w czerwcu. Podczas czerwcowego długiego weekendu rodacy odpoczywali także od internetu. Z analizy firmy Gemius wynika, że w weekendy i dni wolne od pracy regularnie spada w Polsce liczba osób łączących się z siecią.

Analizy firmy Gemius wyraźnie wskazują na to, że w dni wolne od pracy i weekendy Polacy są mniej aktywni w sieci. Czerwcowy długi weekend, podobnie jak majówka, zaznaczył się spadkiem na wykresach liczby użytkowników internetu. Dni wolne charakteryzuje także mniejsza liczba osób korzystających z sieci za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. Weekend związany z obchodami Bożego Ciała miał jednak także swoje rekordy. 15 czerwca, wbrew ogólnej tendencji, z serwisów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych skorzystało więcej mężczyzn niż kobiet. Był to też dzień, w którym panowie odwiedzali te serwisy najliczniej w ciągu całego miesiąca, generując 50,7 mln odsłon (źródło: badanie Gemius/PBI).

Zanim jednak lato zawita do Polski na dobre, trzeba jeszcze przez chwilę zająć się obowiązkami szkolnymi. Przed wakacyjną labą można zaobserwować szczególne zainteresowanie kobiet stronami WWW związanymi z edukacją, w tym prowadzącymi szkolne dzienniki elektroniczne. 13 czerwca – tuż przed wystawieniem ocen szkolnych za II półrocze – panie wygenerowały rekordowe 46 mln odsłon tego typu serwisów. W pozostałych dniach miesiąca aktywność w serwisach edukacyjnych nie przekraczała 35 mln odsłon dla kobiet i 20 mln odsłon dla mężczyzn.

"Analiza aktywności Polaków w internecie w czerwcu potwierdza, iż pora roku i pogoda wpływają na czas jaki poświęcamy na korzystanie z mediów elektronicznych. Za wzrostem odwiedzalności stron WWW związanych z edukacją w czerwcu stoi strona internetowa z dziennikiem elektronicznym" ─ mówi Marta Wiercińska, ekspert Gemiusa. "Od początku czerwca obserwujemy zwiększoną aktywność internautów na Librus.pl i to właśnie odsłony tej strony WWW odpowiadają za pik w dniu 13 czerwca. Ze strony Librus.pl tego dnia skorzystało ponad 520 tys. Polek wykonując prawie 30 mln odsłon. Nasze badanie potwierdza, że dziennik elektroniczny na dobre wpisał się w system edukacji i stanowi podstawowe narzędzie do kontroli ocen i frekwencji a także kontaktu rodzic─szkoła" ─ dodaje ekspert.

W analizowanym miesiącu z internetem połączyło się 27 mln Polaków, którzy wygenerowali łącznie 55,2 mld odsłon. Czas spędzany dziennie w sieci wyniósł średnio 2 godz. 30 min (o 7 min mniej niż w maju 2017 roku). Najwięcej osób korzystało z internetu w poniedziałek 5 czerwca – 20,3 mln, najmniej w sobotę 24 czerwca – 17,9 mln.

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 18:00
| radio » informacje | internet » informacje
Polskie Radio ze specjalnym serwisem w 40. rocznicę powstania Wolnych Związków Zawodowych
Z okazji 40. rocznicy powstania pierwszych Wolnych Związków Zawodowych, Portal Polskiego Radia przygotował specjalny serwis, w którym znalazły się materiały dźwiękowe i wideo, opinie historyków oraz nagrania i relacje osób, które współtworzyły organizację.
21.02.18, 15:00
| telewizja » informacje | internet » informacje
IPLA w nowej szacie graficznej i z kanałami HBO
Wystartowała nowa odsłona IPLI. Nowy, przyjazny wygląd, prostota, intuicyjność i łatwość wyszukiwania treści to mają być główne atuty serwisu po metamorfozie. Zmiany zaszły także w samej ofercie. 
21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 10:00
| internet » e-commerce
Sklep-Presto.pl przejęty przez Grupę Morele
Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl.
21.02.18, 09:00
| radio » informacje | internet » informacje
Radio Książki już działa. Cykl podcastów Michała Nogasia
Zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia pt. "Radio Książki". To nowe, wspólne przedsięwzięcie "Książek. Magazynu do czytania", "Gazety Wyborczej" oraz serwisu Audioteki. 
20.02.18, 20:00
| internet » informacje
Ponad 300 prawników współpracuje z serwisem TuPrawnik.pl
Na rynku pojawił się start-up TuPrawnik.pl umożliwiający znalezienie odpowiedniego specjalisty poprzez Internet. 
20.02.18, 12:00
| internet » badania rynku
Internauci obserwowali wyprawę na Nanga Parbat w serwisach sportowych
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
19.02.18, 23:40
| internet » wywiady | biznes i technologie » informacje
Mariusz Pełechaty: Wykorzystywanie chatbotów zwyczajnie się opłaca
O idei chatbotów, wrocławskim chatbocie, a także o ich marketingowych możliwościach. Rozmowa z Mariuszem Pełechatym, dyrektorem kreatywnym w KODA Bots.
19.02.18, 22:45
| internet » informacje
Pojawił się serwis Noclegi.interia.pl
Noclegi.interia.pl to wspólny projekt Interii i platformy rezerwacyjnej Nocleg.pl, należącej do Szallas.hu.
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL