14.08.17, 12:08

Gemius: podczas wakacji nie słabnie popularność serwisów informacyjnych i publicystycznych

Lato znacząco wpływa na aktywność Polaków w internecie. Wraz z cieplejszą aurą spędzają oni w wirtualu niemal o pół godziny dziennie mniej niż w styczniu. Tendencji tej wymykają się jednak serwisy informacyjne, których popularność nie słabnie w wakacje - informuje Gemius.

W lipcu dniem największej popularności serwisów informacyjnych wśród polskich internautów był wtorek 25 lipca. Tego dnia aplikacje i strony WWW z analizowanej kategorii odwiedziło blisko 8 mln osób. Pod względem liczby wykonanych odsłon rekordowy był poniedziałek 24 lipca (75,5 mln). Wtedy też padły rekordy średniej liczby odsłon na użytkownika (10) oraz czasu spędzonego na stronie (17 min). Najmniejszym zainteresowaniem internautów serwisy informacyjne cieszyły się w sobotę 15 lipca (5,8 mln odwiedzających, 44 mln odsłon).

"Analiza oglądalności internetowych serwisów informacyjnych pokazuje, iż mają one stałą widownię, a wpływ pory roku czy pogody jest znikomy. Natomiast bardzo wyraźnie widzimy, jak ważne wydarzenia wpływają na aktywność internautów i czas, który spędzają na czytaniu newsów" – komentuje Marta Wiercińska z firmy Gemius. "W lipcu bieżącego roku to polityka najbardziej aktywizowała internautów. Obserwujemy wyraźne piki związane z wydarzeniami w Polsce. 10 lipca, gdy miała miejsce tak zwana miesięcznica i związane z nią manifestacje i kontrmanifestacje, znacząco wzrósł czas spędzony w serwisach informacyjnych. W drugiej połowie lipca zwiększona liczba odsłon i czasu poświęcanego newsom wyraźnie odwzorowuje cykl prac nad ustawami o Sądzie Najwyższym i protestów, jakie miały miejsce w związku z tym. Najwięcej czasu w lipcu Polacy spędzili w serwisach newsowych po zawetowaniu przez prezydenta ustaw o Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądownictwa" ─ tłumaczy ekspertka.

Polacy coraz chętniej do czytania newsów w internecie wykorzystują urządzenia mobilne. Jak wykazała analiza danych, na przestrzeni ostatnich siedmiu miesięcy ujawnił się trend wzrostowy odsłon wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych oraz spadek odsłon wykonywanych za pomocą komputerów osobistych i laptopów. W lipcu 2017 roku zanotowano 7 dni, podczas których ruch generowany z urządzeń mobilnych był wyższy niż z komputerów czy laptopów (1, 8, 15, 22, 23, 29, 30 lipca).

Dane dotyczące czasu spędzanego przez użytkowników na stronach serwisów informacyjnych w rozbiciu na płeć wskazują, że mężczyźni spędzają na śledzeniu bieżących wydarzeń średnio o 3 min dziennie więcej niż kobiety (średnia w lipcu wyniosła 13 min dla mężczyzn i 10 min dla kobiet).

"To bardzo ciekawe zjawisko, iż niezależnie od dnia tygodnia mężczyźni poświęcają więcej czasu na czytanie newsów. Podczas gdy ogólnie w internecie panowie tylko w weekendy i dni świąteczne serfują po sieci dłużej, a w pozostałe, zwykłe dni to kobiety poświęcają na aktywność w internecie więcej czasu" ─ dodaje Wiercińska.

Wakacyjny spadek aktywności Polaków w internecie nie przekłada się jednak na korzystanie z serwisów informacyjnych. Ta kategoria stron WWW i aplikacji utrzymuje podobne wskaźniki odwiedzalności i czasu trwania wizyty od początku 2017 roku. W lipcu serwisy informacyjne odwiedzało średnio 7,2 mln internautów dziennie, a każdy z nich spędzał tam średnio 12 min. W styczniu wyniki te wyniosły 7,3 mln użytkowników sieci dziennie, ze średnim czasem spędzonym na stronie 13 min.

W lipcu statystyczny polski internauta dziennie spędzał w sieci 2 godz. 25 min. Jest to prawie o pół godziny mniej niż w styczniu (2 godz. 53 min) czy w lutym (2 godz. 50 min). Użytkownicy sieci byli także znacznie mniej aktywni – w lipcu średnio na użytkownika przypadało 16 proc. mniej odsłon stron WWW niż w styczniu (średnio 110 odsłon dziennie na użytkownika w styczniu, w porównaniu z 92 w lipcu) (źródło: Gemius/PBI).

Firma Gemius poddała analizie dane z 2017 r. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7–75 lat.

Komentarze

Powiązane

13.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Iperfumy.pl by Notino z pierwszym stacjonarnym salonem sprzedaży. Na początek Poznań
Iperfumy.pl by Notino – perfumeria internetowa otwiera pierwszy w Polsce stacjonarny salon sprzedaży. To kolejny etap ekspansji marki i rozwoju sieci ekskluzywnych perfumerii. Sklep zostanie otwarty 16 listopada br. w Galerii Posnania.
11.11.17, 08:11
internet » informacje
Fratria rusza z projektem 2018.pl
Portal 2018.pl to nowy internetowy projekt Fratrii gromadzący w jednym miejscu liczne informacje na temat uroczystości związanych ze stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości. 
10.11.17, 18:11
internet » e-commerce
Na początku Warszawa i Mazowsze. Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. U
06.11.17, 19:11
internet » ludzie
Małgorzata Ohme redaktor naczelną serwisu kobieta.onet.pl
Z początkiem listopada br. do Grupy Onet-RAS Polska dołączyła Małgorzata Ohme, która objęła stanowisko redaktor naczelnej serwisu kobieta.onet.pl. B
06.11.17, 11:11
internet » informacje
Lekko Nie Będzie. Wspólny projekt IPLI i Tomasza Działowego
Tomasz „Gimper” Działowy, youtuber posiadający 1,2 mln subskrybentów na swoim kanale, wspólnie z IPLĄ wystartował z nowym formatem inspirowanym popularnymi telewizyjnymi programami typu talk show. 
03.11.17, 12:11
internet » informacje
Sprawdza się! Pogoda w Interii z danymi smogowymi i kampanią reklamową
Najczęściej sprawdzana prognoza pogody w polskim internecie zyskała nowy, bardziej użyteczny i estetyczny wygląd. Została również wzbogacona o dane smogowe.
02.11.17, 14:11
internet » e-commerce
Szybkie płatności BLIK OneClick w Allegro.pl
Operator Przelewy24 nawiązał współpracę z Allegro.pl – platformą zakupową. Wspólnie umożliwią klientom Allegro korzystanie m.in. z nowatorskiej formy szybkich płatności BLIK OneClick.
02.11.17, 11:11
internet » informacje
TO WIDEO. Grupa ZPR Media wprowadza nową markę
Grupa ZPR Media wprowadza do Internetu markę TO WIDEO, która ma skupiać wideokontent powstający w ramach wszystkich mediów Grupy. Produkcje TO WIDEO mają być dystrybuowane zarówno poprzez strony internetowe, jak i kanały social mediowe.
31.10.17, 15:10
internet » informacje
Grupa Abstra opuszcza LifeTube
Spółka Abstra ogłosiła, że AbstrachujeTV wraz z sześcioma kanałami opuszczają LifeTube.
30.10.17, 08:10
internet » informacje
Allegro.pl łączy się z Grupą Allegro
2 listopada br. Allegro.pl sp. z o.o. łączy się z Grupą Allegro sp. z o.o. Wszelkie prawa i obowiązki Grupy Allegro sp. z o.o. przejdą na Allegro.pl sp. z o.o.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 20 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL