10.10.17, 09:10

Truth About Street. Międzynarodowy projekt McCann Worldgroup

Logo akcji
Fot.: materiały prasowe

Ponad 20 tys. pracowników wszystkich oddziałów McCann Worldgroup na całym świecie wyjdzie 10 października br. na ulice swoich miast, aby porozmawiać z mieszkańcami, poznać lokalną kulturę, nawyki zakupowe, nastroje, zebrać dane na temat konsumentów w różnych grupach wiekowych. 

Polski oddział McCann Worldgroup takżebierze udział w tym projekcie, który ma pozwolić na maksymalne zbliżenie się do konsumentów. Po raz pierwszy w historii to pracownicy agencji zbierać będą informacje konsumenckie. Zebrane dane zostaną przetworzone przez działy strategii McCann Worldgroup na całym świecie, a efektem badania będzie globalny raport.

Aby pomagać markom odgrywać znaczącą rolę w życiu ludzi - musimy bardzo dobrze zrozumieć ich kulturę czy zwyczaje. Dlatego wychwycenie lokalnych specyfik jest tak ważne. Ponadto w czasach, kiedy często mamy do czynienia z rosnącą koncentracją społeczeństwa wokół spraw lokalnych - ważne aby wsłuchać się w głos lokalnych społeczności i konsumentów bezpośrednio, mieć dane z pierwszej ręki” - mówi Wojciech Borowski, prezes zarządu McCann Worldgroup w Polsce.

Jak w praktyce będzie wyglądało to przedsięwzięcie? Pracownicy wszystkich oddziałów McCann Worldgroup zostaną podzieleni na cztero- bądź pięcioosobowe teamy i przeprowadzą wywiady z 25 osobami w różnym wieku. Pytania zadawane konsumentom będą dotyczyły, m.in. wyróżników kulturowych, stereoptypów dotyczących poszczególnych miast, tego jak ich zdaniem dane miasto wpływa na globalną rzeczywistość – lub może jest pod wpływem czynników globalnych, marek i firm reprezentujących lokalne wartości.

McCannowi badacze przyjrzą się też lokalnej rzeczywistości. Zrobią zdjęcia osób, które ich zdaniem reprezentują styl danego miasta, tak aby zilustrować lokalną estetykę czy modę. Będą też musieli wybrać jedną z pięciu wartości (sukces, miłość, odkrywanie, cel, więź) i zrobić zdjęcie, które ich zdaniem najlepiej ilustruję tę wartość w danym mieście.

Pod lupą pracowników McCanna znajdą się też produkty i marki, a także zwyczaje zakupowe. Pracownicy agencji przyjrzą się lokalnym aktywnościom firm i marek – temu jak starają się one przykuć uwagę poprzez tradycyjną reklamę, inne działania promocyjne, czy w jakikolwiek inny sposób, czy robią to dobrze czy źle. W tym przypadku za ilustrację również mają posłużyć zdjęcia.

Ostatnia część badania będzie poświęcona zwyczajom zakupowym, odpowie na pytanie czy konsumenci preferują zakupy lokalne, w swoim mieście czy może wolą kupować w internecie, czy od czasu popularyzacji zakupów internetowych zauważają jakieś zmiany, czegoś im brakuje w ofercie sklepów lokalnych.

Dane zebrane podczas badania zostaną wprowadzone do specjalnie w tym celu stworzonej platformy informatycznej, a lokalny zespół strategiczny opracuje na tej podstawie lokalny raport. Następnie dane zostaną zagregowane globalnie – na tej podstawie w listopadzie br. powstanie globalny raport. Wnioski z badania zostaną też udostępnione klientom agencji.

Komentarze

Powiązane

17.10.17, 13:10
reklama & PR » informacje
FullSix Media zaplanuje i kupi media dla matki LOT
LOT rozstrzygnął konkurs na dom mediowy, wybierając Havas Media Group. Zwycięzca postępowania powołał nową spółkę FullSix Media, która zajmuje się wyłączną obsługą polskiego przewoźnika.
17.10.17, 11:10
reklama & PR » informacje
Łomża miodowe z nową szatą graficzną
Van Pur zmienia szatę graficzną wariantu smakowego Łomża Miodowe. Spółka chce tym samym odświeżyć i nadać spójny charakter opakowań Łomży. 
17.10.17, 10:10
reklama & PR » ludzie
Monika Bronowska Prezesem Zarządu Grupy Netsprint od listopada
Grupa Netsprint wprowadza zmiany na stanowisku Prezesa Zarządu. Od listopada br. Grupą pokieruje Monika Bronowska, ekspert z ponad 17-letnim doświadczeniem w branży mediowo-marketingowej. 
16.10.17, 21:10
reklama & PR » informacje
Vichy wybiera LoveBrands Relations
LoveBrands Relations opracuje nowy program komunikacyjny dla marki Vichy.
16.10.17, 20:10
reklama & PR » informacje
K2 Media planuje kampanię Double Serum
Clarins, marka kosmetyków luksusowych, powierzyła K2 Media zaplanowanie i zakup mediów do jesiennej kampanii launchującej nowy produkt - Double Serum.
16.10.17, 19:10
reklama & PR » informacje
Kolejna międzynarodowa kampania BBDO Warszawa dla 3M
Firma 3M zrealizowała kolejną kampanię z agencją BBDO Warszawa. Tym razem bohaterem kampanii jest 3M Filtek Ultimate – unikalny nanokompozytowy materiał do wypełnień stosowany w stomatologii.
16.10.17, 18:10
reklama & PR » informacje
2,5 mln nagród w promocji konsumenckiej karty VITAY
Dla użytkowników karty VITAY, na stacjach ORLEN wystartowała nowa promocja konsumencka z pulą ponad 2,5 mln nagród.
16.10.17, 17:10
reklama & PR » informacje
Zachorowała ci córka. Epic Dream i Sales&More twórcami kampanii Multihome
Agencja interaktywna Epic Dreams oraz dom mediowy Sales&More to autorzy viralowej kampanii dla marki Multihome.
16.10.17, 16:10
reklama & PR » informacje
Jestem tym, co mi dajesz, Mamo! Nowe logo i opakowania BoboVita
Ruszyła nowa kampania BoboVita „Jestem tym, co mi dajesz, Mamo!”. Marka prezentuje w niej odświeżone logo i produkty w całkiem nowych opakowaniach. 
16.10.17, 15:10
reklama & PR » informacje
Sieć salonów Agata wykorzystuje nowy format reklamowy
Marka Agata we współpracy z siecią reklamy video rich media Sataku, stworzyła nową formę promocji dla swoich produktów. Jest ona wykorzystywana w aktualnie prowadzonej kampanii, za której realizację odpowiada dom mediowy Codemedia.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 16.11.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki „Czynnik miłości”.

do 13.11.17

Pula nagród w konkursie to aż 103 książki i inne niespodzianki. 

do 13.11.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki „Wystarczy, że jesteś”.

Kalendarium
Dziś jest 17 października 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Http://www.Autodoc.PL