10.10.17, 09:10

Truth About Street. Międzynarodowy projekt McCann Worldgroup

Logo akcji
Fot.: materiały prasowe

Ponad 20 tys. pracowników wszystkich oddziałów McCann Worldgroup na całym świecie wyjdzie 10 października br. na ulice swoich miast, aby porozmawiać z mieszkańcami, poznać lokalną kulturę, nawyki zakupowe, nastroje, zebrać dane na temat konsumentów w różnych grupach wiekowych. 

Polski oddział McCann Worldgroup takżebierze udział w tym projekcie, który ma pozwolić na maksymalne zbliżenie się do konsumentów. Po raz pierwszy w historii to pracownicy agencji zbierać będą informacje konsumenckie. Zebrane dane zostaną przetworzone przez działy strategii McCann Worldgroup na całym świecie, a efektem badania będzie globalny raport.

Aby pomagać markom odgrywać znaczącą rolę w życiu ludzi - musimy bardzo dobrze zrozumieć ich kulturę czy zwyczaje. Dlatego wychwycenie lokalnych specyfik jest tak ważne. Ponadto w czasach, kiedy często mamy do czynienia z rosnącą koncentracją społeczeństwa wokół spraw lokalnych - ważne aby wsłuchać się w głos lokalnych społeczności i konsumentów bezpośrednio, mieć dane z pierwszej ręki” - mówi Wojciech Borowski, prezes zarządu McCann Worldgroup w Polsce.

Jak w praktyce będzie wyglądało to przedsięwzięcie? Pracownicy wszystkich oddziałów McCann Worldgroup zostaną podzieleni na cztero- bądź pięcioosobowe teamy i przeprowadzą wywiady z 25 osobami w różnym wieku. Pytania zadawane konsumentom będą dotyczyły, m.in. wyróżników kulturowych, stereoptypów dotyczących poszczególnych miast, tego jak ich zdaniem dane miasto wpływa na globalną rzeczywistość – lub może jest pod wpływem czynników globalnych, marek i firm reprezentujących lokalne wartości.

McCannowi badacze przyjrzą się też lokalnej rzeczywistości. Zrobią zdjęcia osób, które ich zdaniem reprezentują styl danego miasta, tak aby zilustrować lokalną estetykę czy modę. Będą też musieli wybrać jedną z pięciu wartości (sukces, miłość, odkrywanie, cel, więź) i zrobić zdjęcie, które ich zdaniem najlepiej ilustruję tę wartość w danym mieście.

Pod lupą pracowników McCanna znajdą się też produkty i marki, a także zwyczaje zakupowe. Pracownicy agencji przyjrzą się lokalnym aktywnościom firm i marek – temu jak starają się one przykuć uwagę poprzez tradycyjną reklamę, inne działania promocyjne, czy w jakikolwiek inny sposób, czy robią to dobrze czy źle. W tym przypadku za ilustrację również mają posłużyć zdjęcia.

Ostatnia część badania będzie poświęcona zwyczajom zakupowym, odpowie na pytanie czy konsumenci preferują zakupy lokalne, w swoim mieście czy może wolą kupować w internecie, czy od czasu popularyzacji zakupów internetowych zauważają jakieś zmiany, czegoś im brakuje w ofercie sklepów lokalnych.

Dane zebrane podczas badania zostaną wprowadzone do specjalnie w tym celu stworzonej platformy informatycznej, a lokalny zespół strategiczny opracuje na tej podstawie lokalny raport. Następnie dane zostaną zagregowane globalnie – na tej podstawie w listopadzie br. powstanie globalny raport. Wnioski z badania zostaną też udostępnione klientom agencji.

Komentarze

Powiązane

15.12.17, 09:12
| reklama & PR » informacje
Raiffeisen Polbank klientem Opus B
Agencja Opus B zwyciężyła w przetargu Raiffeisen Polbank. Współpraca Opus B z klientem obejmuje obszary ATL i BTL. 
14.12.17, 19:12
| reklama & PR » informacje
SMOG [ERROR]. Antysmogowa kampania społeczna w Krakowie
Kraków od lat boryka się ze smogiem. Miasto królów dusi się w kłębach szarego dymu. Nowa kampania społeczna SMOG [ERROR] przygotowana przez agencję Dziadek do orzechów ma zwrócić uwagę mieszkańców na problem, z którym od lat boryka się miasto.
14.12.17, 18:12
| reklama & PR » informacje
Badanie ScreenLovers i IAA: rosną rola i przychody audytorów mediowych
Rynek audytu mediowego wzrósł o 10 proc. w stosunku do ub.r. Instytut Audytu Mediowego pozostaje największy, a Stars rośnie najszybciej. Agencje mediowe najlepiej postrzegają Accenture i Media Strategy – wynika z badania ScreenLovers zrealizowane przy wsparciu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. 
14.12.17, 15:12
| reklama & PR » informacje
Napojowskazy dla marki Coca-Cola w czterech lokalizacjach
Agencja 4Frame zrealizowała dla koncernu Coca-Cola cztery „Napojowskazy” - interaktywne rozwiązania, których celem jest zwiększenie doznań i wrażeń podczas zakupów. Innowacyjna nawigacja po kategorii napojów dostępna jest w sklepach Carrefour w Warszawie i Poznaniu.
14.12.17, 09:12
| reklama & PR » ludzie
Katarzyna Wójtowicz-Pietroń w Grayling Poland
Do zespołu agencji Grayling Poland dołączyła Katarzyna Wójtowicz-Pietroń, która objęła stanowisko Account Managera. Do jej obowiązków będzie należało tworzenie i realizacja projektów z obszaru komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. 
13.12.17, 20:12
| reklama & PR » informacje
Nowy system wizualny dla opakowań produktów marki Indykpol
Agencja SaltPepper Brand Design była odpowiedzialna za stworzenie jednolitego i nowoczesnego systemu wizualnego dla opakowań produktów marki Indykpol – zgodnie z jej nową strategią pozycjonowania. 
13.12.17, 18:12
| reklama & PR » informacje
PKN Orlen odświeża logo VERVA
​PKN ORLEN odświeżył logo VERVA, które dzięki zmianom w warstwie graficznej, ma być prostsze, bardziej czytelne i nowoczesne. Jednocześnie pozostawiony został charakter logotypu mający podkreślać najwyższą jakość paliw oraz główne atrybuty marki – moc i dynamikę.
13.12.17, 17:12
| reklama & PR » informacje
Leo Burnett Warsaw dla sieci Kaufland
Leo Burnett wygrał przetarg na całościową strategiczno-kreatywną obsługę sieci sklepów Kaufland. Współpraca rozpoczęła się w listopadzie br.
13.12.17, 16:12
| reklama & PR » informacje
Agencja AKON Marketing Partners przygotowała opakowania świątecznych zestawów Schwarzkopf&Henkel
Agencja AKON Marketing Partners wygrała kolejny przetarg na działania dla koncernu Schwarzkopf&Henkel. Po przetargu dla marki Color Expert OMEGAPLEX tym razem są to opakowania do zestawów świątecznych marek Ultime, Syoss, Gliss Kur, Schauma, Taft, got2b, FA, Hattric, Barnangen. 
12.12.17, 21:12
| reklama & PR » informacje
Value Media wykreuje w telewizji markę Eve Sleep
Eve Sleep (marka znana piankowych materacy z żółtą lamówką) wkracza do Polski. Partnerem strategicznym przedsięwzięcia w zakresie mediów i komunikacji został dom mediowy Value Media, który należy do Group One. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 15.01.18

Do zdobycia jedna gra planszowa. 

do 14.01.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Http://www.Autodoc.PL