23.10.17, 09:00

Wyborcza.pl ma już 110 tys. płatnych subskrypcji

Logo Wyborcza.pl
Fot.: materiały prasowe

„Gazeta Wyborcza” osiągnęła poziom 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych z kwartalnym wyprzedzeniem. W ten sposób zespół „Gazety Wyborczej” po raz kolejny o wiele szybciej niż planowano zrealizował postawiony mu cel dotyczący liczby aktywnych subskrypcji w serwisie Wyborcza.pl.

Czynnikiem, który zaważył na sukcesie projektu, jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie nas wszystkich w proces pozyskiwania nowych subskrypcji. Szczególnie jestem dumny z coraz lepszej monetyzacji treści wytwarzanych przez nasze 22 redakcje lokalne” – mówi Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. „Nieustannie, niejako na nowo, poznajemy wartość dziennikarstwa w internecie i sprawnie przekuwamy tę wiedzę na konkretne decyzje wydawnicze i promocyjne, wzbogacając ofertę redakcyjną i docierając do nowych grup odbiorców, co istotne - także tych młodszych. Ogromne znaczenie w tym procesie ma wykorzystanie rozwiązań oferowanych przez narzędzia Big Data oraz analiza danych o zachowaniu i decyzjach naszych czytelników. To wszystko w ostatnich miesiącach wpłynęło na istotny wzrost przychodów ze sprzedaży cyfrowych treści „Gazety Wyborczej” – dodaje Wójcik.

Do sukcesu w rozwoju prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” przyczyniła się skuteczność działań e-commerce prowadzonych na Wyborcza.pl oraz na Facebooku i za pośrednictwem wyszukiwarki Google - zarówno kampanii marketingowych, jak i wspieranych przed redakcję działań z zakresu „real time marketing”. W rezultacie jednym z najszybciej rosnących źródeł pozyskiwania nowych subskrybentów jest obecnie Facebook, a zespół odpowiedzialny za rozwój oferty cyfrowej dziennika coraz skuteczniej monetyzuje ruch z urządzeń mobilnych.

Naszym celem w tym roku było nie tylko podniesienie poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej, ale także zwiększenie zaangażowania płacących czytelników i ich satysfakcji z zakupionej prenumeraty. Dlatego cały czas doskonalimy nasze rozwiązania i wprowadzamy nowe udogodnienia przygotowane specjalne dla subskrybentów, jak np. możliwość zapisywania artykułów do przeczytania później, moderowana dyskusja, w której udział mogą brać tylko prenumeratorzy, czy opcja zarządzania odtwarzaniem dźwięku w dostępnych na stronie materiałach wideo dla komfortu czytania. Dodatkowo kilkaset najbardziej wyjątkowych artykułów w każdym miesiącu jest dostępnych jedynie dla prenumeratorów” – tłumaczy Danuta Breguła, szefowa strategii online „Gazety Wyborczej”.

Duży wpływ na zwiększenie grona prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” miały także wydarzenia polityczne w kraju - tego lata odnotowywaliśmy znaczące wzrosty sprzedaży subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl w czasie protestów społecznych w lipcu br., które okazały się być dla nas tym, czym był tzw. "Trump bump" dla największych amerykańskich gazet po wyborach prezydenckich w 2016 r. Towarzyszące tym wydarzeniom emocje i potrzeba informacji wspierały decyzje o zakupach dłuższych prenumerat, dzięki czemu w szybkim tempie wzrósł udział rocznych subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl,, co jest kluczowe dla stabilizacji poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej" – dodaje Danuta Breguła.

W 2017 r. zespół „Gazety Wyborczej” dalej rozwijał ofertę cyfrową dziennika - wiosną br. swoją premierę miała nowa odsłona aplikacji mobilnej „Gazety Wyborczej”, która umożliwia, m.in. personalizację treści i zachowanie wybranych artykułów na później. Natomiast w październiku br. ruszył Sonar.Wyborcza.pl - nowoczesny serwis, który pokazuje świat i działania polityków w newsach, liczbach i na wykresach. „Gazeta Wyborcza” nawiązała też współpracę z zagranicznymi mediami, poszerzając swoje źródła informacji i kompetencje technologiczne, a także dostarczając odbiorcom jeszcze więcej ciekawych treści – została m.in. partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV, firmy Google i “The Wall Street Journal”. W październiku 2017 r. uruchomiono również usługę dopisywania płatności za prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej” do rachunku telefonicznego i specjalną ofertę dla klientów sieci T-Mobile.

„Gazeta Wyborcza”, jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła w lutym 2014 r. system płatnego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2014 r. dziennik miał prawie 55 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. W czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych, co w połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi z dziedziny Big Data zaowocowało na koniec 2015 r. osiągnięciem liczby płatnych prenumerat cyfrowych na poziomie blisko 77 tys. Na koniec 2016 r. „Gazeta Wyborcza” osiągnęła poziom 100 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. 

Komentarze

Powiązane

21.02.18, 15:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Bauer testuje nowy magazyn Netfilm
Wydawnictwo Bauer testuje nowy koncept, wprowadzając do sprzedaży magazyn „Netfilm”, skierowany do użytkowników platform VOD. 
21.02.18, 13:00
| prasa » informacje
Małgorzata Domagalik nową autorką L’OFFICIEL POLSKA
Małgorzata Domagalik od najbliższych numerów będzie publikować w "L’OFFICIEL POLSKA" oraz nowym "L’OFFICIEL HOMMES POLSKA" (Kustra Group) rozmowy z przedstawicielami świata kultury.
21.02.18, 11:00
| prasa » informacje
70 lat magazynu Przyjaciółka. Trzy okładki do wyboru i patronat Małżonki Prezydenta PR
22 lutego br. do kiosków trafi jubileuszowe wydanie „Przyjaciółki”. Czytelnicy będą mieli do wyboru trzy różne okładki z Katarzyną Dowbor, Ewą Wachowicz i Barbarą Kurdej-Szatan. 
16.02.18, 15:00
| prasa » dodatki do gazet
Atlas chmur i pogody z Gazetą Wyborczą
We wtorek i w środę, 20 i 21 lutego br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić dwie części „Atlasu chmur i pogody” - ilustrowanego przewodnika po zjawiskach atmosferycznych.
16.02.18, 12:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Magazyn VOGUE ma wyróżniać się w sieci formą
14 lutego br., jednocześnie z pierwszym drukowanym numerem magazynu „VOGUE”, ruszył serwis Vogue.pl. 
16.02.18, 08:00
| prasa » informacje
Vogue promował debiut w 15 lokalizacjach w Polsce
Na polskim rynku zadebiutował magazyn „Vogue Polska”. Z tej okazji 14 lutego br. na ulicach największych miast w Polsce można było spotkać mobilne kawiarenki Vogue Cafe, które częstowały przechodniów gorącą czekoladą i promowały magazyn.
15.02.18, 21:01
| prasa » informacje
Murator z dodatkiem o smogu mocno promowany w TV
Marcowy numer „Muratora” (od 15 lutego br. na rynku) ukazał się ze specjalnym dodatkiem „Ogrzewanie bez smogu”. To poradnik skierowany do osób, którym zależy na poprawie jakości powietrza w Polsce, i które chcą ogrzewać swoje domy w sposób ekologiczny.
13.02.18, 16:00
| prasa » dodatki do gazet
Numizmat z wizerunkiem Ignacego Jana Paderewskiego z Gazetą Wyborczą
14 lutego br. razem z „Gazetą Wyborczą” (Agora) będzie można kupić numizmat z podobizną wybitnego męża stanu Ignacego Jana Paderewskiego. 
13.02.18, 12:00
| prasa » informacje
Vogue Polska debiutuje. 364 stron objętości pierwszego numeru
14 lutego br. to data wejścia na rynek „Vogue Polska”. Pierwszy numer magazynu zbudowany jest wokół projektu artystycznego Juergena Tellera. 
10.02.18, 15:00
| prasa » informacje
Dziennik Gazeta Prawna z testami na prawo jazdy
„Dziennik Gazeta Prawna” wzbogaci swoje wydanie dodatkami skierowanymi do osób przygotowujących się do egzaminu na prawo jazdy oraz dla kierowców, którzy już uczestniczą w ruchu na drodze. 
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 23.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 22.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL