24.10.17, 09:00

Spicy Mobile zbadałaprzemieszczanie się użytkowników smartfonów w Warszawie

Ranking dzielnic
Fot.: materiały prasowe

Dane geolokalizacyjne są jednymi z najważniejszych informacji wykorzystywanych przy planowaniu mobilnych kampanii reklamowych. Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile na podstawie lokalizacji bada, jak przemieszczają się użytkownicy smartfonów.

Dane dotyczące lokalizacji użytkowników mogą posłużyć do zaawansowanych analiz. Agencja Spicy Mobile m.in. mierzy przepływ osób korzystających z urządzeń mobilnych pomiędzy różnymi, określonymi przez reklamodawcę miejscami, np. krajami, miastami czy w obrębie miasta – dzielnicami. „Badanie przepływu użytkowników stanowi cenne uzupełnienie typowych danych geolokalizacyjnych” – podkreśla Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. „Dzięki niemu można na przykład oszacować nasycenie ludnością w dzielnicach Warszawy w różnych godzinach oraz liczbę osób, które przewinęły się przez dzielnicę w ciągu doby. Tego typu dane mogą mieć znaczenie przy planowaniu kampanii outdoor lub dla sieci handlowych” – dodaje Wołejko.

Na podstawie analizy przepływu ludności między dzielnicami Warszawy, agencja Spicy Mobile przygotowała ranking dzielnic, określając stosunek mieszkańców do osób z zewnątrz. Jak wynika z badania, na jednego mieszkańca Śródmieścia przypada aż pięciu odwiedzających. Dzielnice o dużym nasyceniu ludności przyjezdnej w stosunku do mieszkańców to również Ochota, Włochy, Praga Północ oraz Żoliborz. Z kolei dzielnicą o najmniejszym wskaźniku dobowej migracji ludności okazał się Ursus, wyprzedzając pod tym względem Bemowo i Białołękę.

Znajomość lokalizacji użytkownika oraz wiedza o jego aktywności w kanale mobile umożliwia personalizację komunikatu reklamowego oraz – finalnie – dużo bardziej efektywne wydatkowanie budżetu reklamowego. Dzięki badaniu aktywności użytkowników smartfonów, agencja Spicy Mobile posiada wysokiej jakości dane dotyczące społeczności mobinautów w Polsce. Są to twarde dane o urządzeniu mobilnym i sposobie jego wykorzystywania, dane geolokalizacyjne, a także dane deklaratywne dotyczące cech demograficznych użytkowników.

Dzięki posiadanym danym geolokalizacyjnym możemy dotrzeć do użytkowników smartfonów na wiele różnych sposobów” – podsumowuje Małgorzata Wołejko. „Najbardziej powszechnym jest wyświetlenie reklamy osobom znajdującym się w danym momencie w określonej lokalizacji. Można też wyświetlić reklamę na podstawie danych historycznych, tj. wyświetlić wyłącznie tym użytkownikom, którzy w przeszłości znajdowali się w interesującym reklamodawcę miejscu (geotrapping) lub wyznaczyć obszar, wewnątrz którego użytkownicy będą otrzymywać powiadomienia (geofencing)” – dodaje Wołejko.

Komentarze

Powiązane

20.02.18, 16:00
| reklama & PR » ludzie
Marta Sokołowska i Klaudia Szyszka w zespole Konkret PR
Do zespołu Agencji Konkret PR dołączyły dwie nowe osoby. Marta Sokołowska zasiliła szeregi działu Corporate, natomiast Klaudia Szyszka rozpoczęła pracę w dziale Lifestyle. Obie objęły stanowiska PR Account Executive.
20.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
MK Media dla Centrum Handlowego MAX oraz Parku Handlowego Kasztelania
Do grona klientów MK Media pr&marketing solutions dołączyły dwa obiekty – Centrum Handlowe MAX w Chrzanowie oraz inwestycja Park Handlowy Kasztelania także w Chrzanowie. 
20.02.18, 10:00
| reklama & PR » informacje
Up&More dla Humana Poland
Agencja Up&More objęła kompleksową obsługę marketingową marki Humana Poland – producenta mleka modyfikowanego, kaszek, herbatek, posiłków owocowych i warzywnych dla dzieci oraz suplementów diety dla młodych matek.
20.02.18, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kotwica wraca do logotypu marki Odra
Obecna od ponad 70 lat na polskim rynku marka Odra (Grupa Otmuchów) przeszła proces rebrandingu, który jest połączony z wprowadzeniem nowej platformy komunikacji Najlepiej Razem.
19.02.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
GLS Poland Sponsorem Generalnym Żużlowej Reprezentacji Polski
Firma kurierska GLS Poland przedłuża kontrakt i drugi sezon będzie Sponsorem Generalnym Żużlowej Reprezentacji Polski. Marka udzieli wsparcia Reprezentacji Polski przy organizacji wydarzeń, zadba także o strefę kibica.
19.02.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Grupa ZPR Media wprowadza markę InTarget
Spółka Accorp (Grupa ZPR Media) wprowadza na rynek nową markę InTarget, w ramach której oferować będzie produkty i usługi z obszaru przetwarzania i zarządzania danymi. 
19.02.18, 17:00
| reklama & PR » ludzie
Arkadiusz Barański i Piotr Pogorzelski w Walk Digital
Do Walk Digital dołączył Arkadiusz Barański jako Senior Technology Manager oraz – po roku pracy w Grey Group Poland – wrócił Piotr Pogorzelski, obejmując stanowisko Creative Technologist & UX Designer. 
19.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Geny pod kontrolą. Trwa kampania leku LOXON MAX
Wystartowała w telewizji i internecie kampania autorstwa agencji Publicis, promującą lek LOXON MAX, który od stycznia br. dostępny jest bez recepty. 
19.02.18, 15:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Unique Ad poszerza portfolio o pięć serwisów
Unique Ad poszerza swoje portfolio. Do jego grona dołączył serwis ising.pl oraz cztery serwisy Grupy Popularne: pyszności.pl, nauka.rocks, genialne.to i kochamyzwierzaki.pl. Witryny trafią do oferty lifestylowej Unique Ad.
19.02.18, 14:00
| reklama & PR » ludzie
Mikołaj Zglenicki wraca do MediaCom
Mikołaj Zglenicki dołącza do MediaCom Warszawa, obejmując stanowisko Financial Directora oraz wchodząc do zarządu spółki. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL