24.10.17, 09:10

Spicy Mobile zbadałaprzemieszczanie się użytkowników smartfonów w Warszawie

Ranking dzielnic
Fot.: materiały prasowe

Dane geolokalizacyjne są jednymi z najważniejszych informacji wykorzystywanych przy planowaniu mobilnych kampanii reklamowych. Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile na podstawie lokalizacji bada, jak przemieszczają się użytkownicy smartfonów.

Dane dotyczące lokalizacji użytkowników mogą posłużyć do zaawansowanych analiz. Agencja Spicy Mobile m.in. mierzy przepływ osób korzystających z urządzeń mobilnych pomiędzy różnymi, określonymi przez reklamodawcę miejscami, np. krajami, miastami czy w obrębie miasta – dzielnicami. „Badanie przepływu użytkowników stanowi cenne uzupełnienie typowych danych geolokalizacyjnych” – podkreśla Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. „Dzięki niemu można na przykład oszacować nasycenie ludnością w dzielnicach Warszawy w różnych godzinach oraz liczbę osób, które przewinęły się przez dzielnicę w ciągu doby. Tego typu dane mogą mieć znaczenie przy planowaniu kampanii outdoor lub dla sieci handlowych” – dodaje Wołejko.

Na podstawie analizy przepływu ludności między dzielnicami Warszawy, agencja Spicy Mobile przygotowała ranking dzielnic, określając stosunek mieszkańców do osób z zewnątrz. Jak wynika z badania, na jednego mieszkańca Śródmieścia przypada aż pięciu odwiedzających. Dzielnice o dużym nasyceniu ludności przyjezdnej w stosunku do mieszkańców to również Ochota, Włochy, Praga Północ oraz Żoliborz. Z kolei dzielnicą o najmniejszym wskaźniku dobowej migracji ludności okazał się Ursus, wyprzedzając pod tym względem Bemowo i Białołękę.

Znajomość lokalizacji użytkownika oraz wiedza o jego aktywności w kanale mobile umożliwia personalizację komunikatu reklamowego oraz – finalnie – dużo bardziej efektywne wydatkowanie budżetu reklamowego. Dzięki badaniu aktywności użytkowników smartfonów, agencja Spicy Mobile posiada wysokiej jakości dane dotyczące społeczności mobinautów w Polsce. Są to twarde dane o urządzeniu mobilnym i sposobie jego wykorzystywania, dane geolokalizacyjne, a także dane deklaratywne dotyczące cech demograficznych użytkowników.

Dzięki posiadanym danym geolokalizacyjnym możemy dotrzeć do użytkowników smartfonów na wiele różnych sposobów” – podsumowuje Małgorzata Wołejko. „Najbardziej powszechnym jest wyświetlenie reklamy osobom znajdującym się w danym momencie w określonej lokalizacji. Można też wyświetlić reklamę na podstawie danych historycznych, tj. wyświetlić wyłącznie tym użytkownikom, którzy w przeszłości znajdowali się w interesującym reklamodawcę miejscu (geotrapping) lub wyznaczyć obszar, wewnątrz którego użytkownicy będą otrzymywać powiadomienia (geofencing)” – dodaje Wołejko.

Komentarze

Powiązane

20.11.17, 14:11
reklama & PR » ludzie
Nowe osoby w załodze Agencji Allegro
Agencja Allegro wzmacnia zespół. Do działu komunikacji dołączyli Tomasz Czuwara – Communications Manager oraz Tomasz Lewandowski – Communications Executive, a dział kreacji wesprą Magda Jędrusiak – Senior Creative i Oleksandr Pogrebniak – Senior Art Director. 
20.11.17, 13:11
reklama & PR » informacje
Raiffeisen Polbank klientem WebTalk
Raiffeisen Polbank to kolejny klient, który dołączył do portfolio agencji digitalowej WebTalk. Klient został pozyskany w drodze przetargu – firmy rozpoczęły współpracę we wrześniu br.
20.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Jestem firmą. Influencerzy w kampanii Idea Banku
Idea Bank w najnowszych działaniach reklamowych „odkrywa”, że każdy influencer może powiedzieć o sobie „jestem firmą”. Tak brzmi przesłanie nowej kampanii Idea Banku, która wystartowała 13 listopada br.
20.11.17, 10:11
reklama & PR » ludzie
Katarzyna Łukasik w On Board - ECCO Network
Do zespołu Agencji On Board na stanowisko Senior PR Konsultanta dołączyła Katarzyna Łukasik. Współpracę z On Board rozpoczęła w listopadzie br. i pracuje w zespole specjalizującym się w obsłudze firm z sektora energetycznego i finansowego.
20.11.17, 09:11
reklama & PR » informacje
Hyundai promuje nowy model Kona
Rozpoczęła się kampania promująca nowy model typu SUV marki Hyundai – KONA. Launch modelu wspiera kampania promująca w kinie oraz mediach online. 
18.11.17, 20:11
reklama & PR » informacje
Trwa kampania VOD marki Sanytol
Wystartowała kampania VOD promująca markę środków czystości – Sanytol. Media w kampanii, która po raz pierwszy jest prowadzona również na platformach VOD, zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.
18.11.17, 16:11
reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria Semilac. Do wygrania ponad 1300 nagród i samochód hybrydowy
Marka Semilac rozpoczyna ogólnopolską loterię pod hasłem „Hybryda za hybrydę”. Nagrodami są m.in.: produkty Semilac, kultowe torebki O BAG oraz hybrydowa Toyota Yaris.
18.11.17, 12:11
reklama & PR » informacje
Trwa kampania ekspresu NESCAFÉ Dolce Gusto Lumio
Ruszyła kampania launchingowa nowego ekspresu NESCAFÉ Dolce Gusto Lumio. W lokalnej adaptacji działań komunikacyjnych brała udział agencja Hand Made.
18.11.17, 08:11
reklama & PR » informacje
Pracownicy firmy Eurofirany zaangażowani w prace nad billboardem sponsorskim
Trwa świąteczna kampania marki Eurofirany. Motywem przewodnim wszystkich materiałów jest rodzina i czas spędzony w gronie najbliższych, prezenty, choinka i piękne wnętrza.
17.11.17, 22:11
reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Pasternak w ITBC Communication
Stanowisko Account Directora działu IT w ITBC Communication objął Bartłomiej Pasternak.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest 21 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL