27.10.17, 08:00

Jakub Szczęsny: Formaty reklamowe, które niebawem odejdą do lamusa

Jakub Szczęsny
Fot.: materiały prasowe

W ostatnim czasie tematem, który wywołał sporą dyskusję w branży marketingowej było nagminne stosowanie adblocków przez użytkowników Internetu. Temat powrócił wraz z utworzeniem koalicji „Better Ads”. Jakie zmiany czekają rynek reklamy w Internecie? Artykuł ekspercki Jakuba Szczęsnego, CTO YieldRiser.

Globalna jedność 
„The Coalition of Better Ads” to związek, który zrzesza organizacje reklamowe, reklamodawców, wydawców oraz właścicieli sieci reklamowych. Sojusz powstał w celu edukacji rynku reklamowego w kwestii intruzywnych formatów reklamowych. Członkowie organizacji apelują o zaniechanie stosowania nachalnych formatów reklamowych, które drażnią Internautów, a tym samym prowadzą do wzrostu osób używających adblocków.

To, że obecnie stosowane formaty są zbyt irytujące, doskonale pokazuje badanie przeprowadzone przez koalicję „Better Ads”. Obejmuje ono grupę 25 000 internautów. Dzięki wynikom badania, marketerzy otrzymali jasną odpowiedź na temat tego, które reklamy są tolerowane przez użytkowników, a które nie.

Uciążliwe formaty
Uczestnicy badania wskazali sześć formatów reklam stosowanych w przeglądarkach desktopowych oraz 12 formatów mobilnych najbardziej intruzywnych dla odbiorców. To wyraźny znak dla wydawców, którzy powinni się zastanowić nad lepszym doborem formatów reklamowych. Już niedługo z sieci może zniknąć kilka z nich. Jakich? Oto podpowiedź:
• Pop-up ads – tym reklamy pełnoekranowej, czyli jak sama nazwa wskazuje – wyświetlają się na pełnym ekranie i blokują dostęp do treści strony. Pop-up pojawia się chwilę po tym, jak strona zaczyna się ładować i jest wspominana przez użytkowników jako jeden z bardziej irytujących formatów.
• Reklamy wideo z automatycznym dźwiękiem – głos włącza się samoczynnie, bez interakcji użytkownika. Nierzadko reklama umożliwia wyłączenie dźwięku za pierwszym razem, dlatego często internauci szybko opuszczają przeglądaną stronę.
• Reklamy odliczające czas do zamknięcia – pojawiają się od razu po załadowaniu strony. Przy formatach tego typu pojawia się sekundnik, który odlicza czas do jego zamknięcia. Przedwczesne kliknięcie w ikonę zamknięcia powoduje nawarstwienie reklam.
• Duże reklamy przy krawędzi strony – format, który trzyma się dolnego brzegu strony. W momencie przeglądania strony przez użytkownika, to statyczna reklama zajmuje ponad 30 proc. strony i utrudnia przeglądanie treści.
• Formaty zajmujące więcej niż 30 proc. strony – gdy reklama na wersji mobilnej zajmuje więcej niż 30 proc. pionowej wysokości strony głównej to jest ona zaliczana do formatów zakłócających. Właśnie ta określona wielkość reklamy wprowadza dekoncentrację w momencie przeglądania zawartości tekstowej.
• Migające i animowane reklamy – formaty z szybko zmieniającymi się kolorami i tłem są przede wszystkim uciążliwe dla oczu internatów. Dodatkowo, dynamicznie zmieniająca się grafika rozprasza użytkownika i odciąga jego uwagę od ikony zamknięcia.
• Pełnoekranowe reklamy przewijane – tzw. scrollover to format, który pojawia się na górze zawartości strony i zmusza użytkownika do jej przewinięcia. Scrollover jest płynne osadzony na stronie i tylko poprzez przewijanie strony możemy się pozbyć z wyświetlanych treści.

Koalicja „Better Ads” to niewątpliwie krok ku poprawie zachwianej już sytuacji na rynku reklamy internetowej. Powstanie tej organizacji i wyjście naprzeciw potrzebom Internatów to znak, że branża przechodzi prawdziwą rewolucję. Zlikwidowanie intruzywnych formatów reklamowych przyniesie korzyści dla wszystkich. Wydawcy wciąż będą mogli monetyzować powierzchnię stron, a użytkownicy w spokoju korzystać z treści oferowanych przez dane witryny.

Jakub Szczęsny, CTO YieldRiser

Komentarze

Powiązane

19.02.18, 14:00
| reklama & PR » ludzie
Mikołaj Zglenicki wraca do MediaCom
Mikołaj Zglenicki dołącza do MediaCom Warszawa, obejmując stanowisko Financial Directora oraz wchodząc do zarządu spółki. 
19.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Producent stolarki okiennej Vetrex dla Shake Hands
Agencja SHAKE HANDS odpowiedzialna jest za strategię obecności marki w mediach społecznościowych i jej bieżącą realizację.
19.02.18, 12:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Jaka przyszłość czeka reklamy wielkoformatowe w sieci?
Polska jest w czołówce krajów, w których reklamodawcy emitują reklamy wielkoformatowe, a internauci instalują adblocka.
19.02.18, 11:00
| reklama & PR » informacje
Maspex finalizuje inwestycje o łącznej wartości pół miliarda zł
Polska firma Maspex prowadzi obecnie duże inwestycje prowadzone są w zakładach w Lublinie, Łowiczu i Olsztynku oraz w zagranicznych oddziałach Maspeksu – na Węgrzech, w Rumunii i w Czechach. Dotyczą one obszaru produkcji i nowych technologii oraz budowy nowoczesnych centrów dystrybucyjnych. 
19.02.18, 10:00
| reklama & PR » ludzie
Dariusz Sawicki w TenderHut
Grupa TenderHut pozyskała nowego specjalistę – Dariusza Sawickiego, eksperta sprzedaży, marketingu i wdrażania nowych technologii.
19.02.18, 09:00
| reklama & PR » informacje
Kampania marki Folx, pierwszego operatora w aplikacji
Z początkiem lutego br., ruszyła kampania marki Folx, pierwszego operatora w aplikacji, który działa na zasadzie subskrypcji, jak Netflix czy Spotify.
19.02.18, 08:00
| reklama & PR » informacje
Hill+Knowlton Strategies odpowiada za działania PR w kampanii marki FUZETEA
Agencja Hill+Knowlton Strategies jest odpowiedzialna za działania Public Relations w kampanii wprowadzającej na rynek FUZETEA – nową markę w portfelu firmy Coca-Cola.
18.02.18, 15:00
| reklama & PR » informacje
AFORTI sponsorem strategicznym klubu żużlowego GTM Start Gniezno i tytularnym drużyny Juniorów
Klub żużlowy GTM Start Gniezno pozyskał nowego sponsora strategicznego - AFORTI. Jednocześnie grupa finansowa zostało sponsorem tytularnym drużyny Juniorów GTM Start Gniezno. Obie umowy zostały podpisane na rok, z opcją ich przedłużenia na kolejne sezony.
18.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Zimie na złość. Kampania IKEA z głosem Fisza
31 stycznia br., ruszyła kampania IKEA „Zimie na złość”, w której marka chce pokazać Polakom, jak duży wpływ na samopoczucie mają własne cztery kąty.
18.02.18, 11:00
| reklama & PR » informacje
Marka Urzędowski w portfolio Sfery Group
Sfera Group nawiązała współpracę z Fabryką Okien i Drzwi Urzędowski. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL